Rasva% mittauksista

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä oon seuraillut rasva% monilla eri systeemeillä ja en tiedä mihin luottaa.
Tanita vaaka/rasva% mittari näyttää 16,6%, omron käsimittari näyttää 7,2%, pihdeillä 7,9% ja peili näyttä sixpackin. Tuo peili taitaa olla luotettavin kuitenkin? Tuo tanita vaaka näyttää mun kaverille 24% ja pihdit näyttää 2,2%, eikä kaverissa näytä olevan rasvaa yhtään. Tuolla tanitalla mitattuna esim. ottaa 5kg käsipainon käteen, niin rasva% nousee het huomattavasti. Vittu nuilla rasvamittareilla tee yhtään mitään. Mulla on pituutta 183cm ja paino 85kg. Kaveri jolle tanita näyttää 24% rasvaa, niin on 170cm 88kg täyttä lihaa. Tuo tanita vaaka on ihan pyllystä!!!

TommyTiger sanoi:
Mä oon seuraillut rasva% monilla eri systeemeillä ja en tiedä mihin luottaa.
Itsekin kirjoittelin joskus tänne noista sähköisistä mittareista. Joo, mielestäni niillä ei tee mitään. Niillä ei voi seurata edes rasvaprosentin muutosta puhumattakaan siitä, että lukemat olisivat vertailukelpoisia minkään kanssa.

No pihdit on kyllä ylivoimaisesti parhaat.
Todellista rasvaprosenttia niilläkään ei saa, mutta rasvaprosentin seuraamiseen jopa 0.1% (IMO) tarkkuudella ne sopivat aivan mainiosti.
Pitää vain muistaa joka kerta tehdä mittaukset esim aamulla ennen muuta toimintaa, ja aina samoista kohdista. 3-piste mittauksella ja jokaisesta kohdasta 3-5 otantaa, joista keskiarvot ylös. Sitten syöttää saadut tulokset vaikkapa tänne: http://www.rustyiron.net/formmale.htm

Itse hankin n. kk sitten wrangelta pihdit ja olen koittanut 3, 5 ja 7 piste menetelmin ja eri laskukaavoilla ja voin todeta että paikkansa pitää. Digitaaliset mittarit ovat usein aika epäluotettavia, varsinkin ne joita pidetään kropan edessä suorin käsin sillä ne eivät mittaa jaloista mitään, joka varsinkin naisilla voi antaa hyvinkin vääriä tuloksia.

Mulla on kans semmonen vaaka (merkkiä en muista mutta kallis oli) joka näyttää painon kyllä neuvolan keinuvaakaan verrattuna täysin oikein mutta se rasva%, siis hyvää päivää ja näkemiin! Mulla pituutta 168 ja painoa n. 80 kg. Liekkö omituiset mittasuhteeni sekoittaneet laitteen mutta antaa jatkuvasti jotain 24-26 välille. Ajattelin, että hulluksiko oon tullu, kun en itteäni minään supertankkerina oo pitäny. No sitten liikkeeseen ja semmosella käsipuristushässäkkämittarilla vertaustulos samana aamuna; 16.5. No sen jo voi pitkihköin hampain hyväksyä. Tilasin just wrangelta pihdit, että loppuu tämä arvuuttelu. Kokeilkaas noita vaakojanne eri paksuisten sukien kanssa, ne menee aivan kuutamolle, heh.

Peili taitaa olla edelleen paras (ja halvin) rasva%-mittari.

9-piste mittauksella tulee aika tarkkoja. Sit jos haluaa täysin varman %luvun niin semmonen vesivaaka tsydeemi on tarkka...

Jkk sanoi:
Peili taitaa olla edelleen paras (ja halvin) rasva%-mittari.

Tottakai mutta dietillä ollessani, varsinkin kun ensimmäinen on menossa, niin pihdeillä on helppo seurata kehitystä ja arvioida kuinka paljon tiukkaa massaa on puntilta kroppaan tarttunut.

Muistaakseni Marko Savolaisella oli kisakunnossa näyttänyt Omron tjsp. haista paska -sähköimpulssimittari lukemaksi about 24,5 % :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meillä on kans cittarista ostettu Tanitan :rock: puntari/rasvamittari (maksoi 16e).

Näyttää kaverin (150cm pituus) asetuksilla mulle 50% :lol2:
Omilla asetuksilla joku 25. Tiedän että pitäisi näyttää vähemmän :curs:

onko helsingissä jotain salia, jossa saisi rasva% mittauksen pihdeillä? vai mitä ne maksaa.

Omia kokemuksia rasva% mittarista (elektroninen)
3kk treeniä takana: 9,2%
5kk treeniä takana: 14,2%
reilu vuosi treeniä takana: 22%

...ja omasta mielestäni olen vaan tiukentunut koko ajan.

rautavuori sanoi:
tietääkö kukaan mistä noita pihtejä saisi ostettua?
Wrange myy. 13 e maksaa ja mukaan tulee käyttöohjeet ja taulukot. Just tilasin toissapäivänä. Noissa sähköisissä on se vika, että niissä on ne oletukset minkälaisia arvoja pitäis olla tietyn mittasilla ja painosilla. Punttiharrastajat on noiden mittareiden mielestä ylipainosia kaikki tyynnii. Kerran kokeilin ja annoin painon alakanttiin niin heti putos %. Joopajoo. Ja kerran menin krapulassa mittauttaan niin kone sylkäs yli 5 % isomman arvon, kuin pari päivää aiemmin. On ne hienoja pelejä.

Kyllä ne sähköiset suuntaa-antavia arvoja voi antaa jos tekee mittauksen aina samaan aikaan päivästä, juomiset ja syömiset pitäis olla myös joka kerralla kokolailla samanlaisia.
Mutta ei niitä arvoja mihinkään pihdeillä mitattuihin voi verrata. Itellä joskus näytti Omronin käsistä varpaisiin mittaava laite 15% ja pihdit heti perään 5,5%. Joskus toi ero taas ei ole ollu kun prosentin, pari. Ja jos pihdeillä otettuja arvoja vertailee keskenään niin silloin pitää mittaajan olla sama. Joskus jossain rasvaprosenttia käsittelevässä lehtiartikkelissa oli "loppukaneettina" että tarkkaa rasvaprosenttia ei elävältä ihmiseltä voi mitata! Peili on paras:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom