Raskaus ja treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nate
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Toi repivä on kuvaava sana myös omiin tuntemuksiini. Samoja tunteita alavatsalla. Nyt olen jättänyt treenin tosi vähälle, noin kertaan viikossa. Painoni on tippunut 2kg lähtöpainosta, vaikka rv 21 menossa. Voiko johtua lihasmassan menetyksestä, kun en ole enää treenannut raskauden aikana niin intensiivisesti. Olen huolissani, kun paino vain laskee, vaikka syön normaalisti ja nyt olen vähentänyt jo liikuntaakin... maha kyllä kasvaa. Tuntuu ihan mahdottomalta yhtälöltä.

Itse meinasin pyörtyä ekalla kolmanneksella monta kertaa, mutta sain onneksi aina tuolin persauksen alle ennen kuin oli myöhäistä. Huono ilmanvaihto + kuuma sää + venähtänyt ruokailuväli. Muuta ei tarvittu, kun alkoi kylmä hiki pukkaamaan ja heikottamaan.

Ei jehna, mutta tulee kyllä ressi kohta tosta painon laskusta tässä vaiheessa!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulle on nyt iskenyt väsy päälle, viikko sitten kävin viimeksi salilla... Eikä ole muutenkaan tullut kauheasti liikuttua, kauppaan käveltyä ja sekin tuntuu niin tarpomiselta, että mummot kävelykeppeineen kipittä ohi... :D

Okei, sovitaanko, että laiskuuteen on syynä se, että nyt on eräpäivä, eli viimeisiä viedään. Ei tällaisena valaana ihan jaksa, varsinkin kun kiristelee ja supistelee koko ajan melkein. Ei sillä, että supistelis tarpeeksi ja sairaalaan pääsis, mutta epämukavasti kumminkin.

Pitäis kai vähän käsipainoja kotona nostella, jaksaa sitten vääntää kivuissaan synnytyspetin laitaa vielä enemmän mutkalle kuin viimeksi...

Ilmoittaudun poistuvani tästä keskustelusta. :D

Eli toissapäivänä, 30.7. syntyi meille poika, ja tänään tultiin kotiin. Eli seuraava keskustelunaihe, johon siirryn, lienee sitten "synnytyksen jälkeinen treeni". :)

Zone-sarja -42%
Kiitos!

Pikkumies oli syntyessään 3670g ja 51cm. Semmoinen peruskokoinen vauva. :) Hämmästyttävän rauhallinen, ainakin näistä meidän vauvoista rauhallisin... Heräilee syömään, niin pitää vaan pientä öh-öh-ääntä ja massuttaa suuta. Ei yhtään kuin veljensä, joka kiihtyi nollasta sataan ja volyymit kakkoon jos tissi ei ollut suussa HETI kun maito tuli mieleen. :D

Estel sanoi:
Heräilee syömään, niin pitää vaan pientä öh-öh-ääntä ja massuttaa suuta. Ei yhtään kuin veljensä, joka kiihtyi nollasta sataan ja volyymit kakkoon jos tissi ei ollut suussa HETI kun maito tuli mieleen. :D
Meillä tää ensimmäinen oli myös hyvin ärhäkkä tapaus vauvana, huusi jo täysillä, ennenkun oli edes kokonaan putkahtanut maailmaan :) Ja jos yhtään itse voisin vaikuttaa, niin mielellään voisin huolia kakkoseksi sitten tuommoisen perustyytyväisen tapauksen.
Ja onnea vaan vielä kertaalleen tässäkin threadissä! :haart:

Onnea myös täältä Oulusta, Estel! :haart:

P.S.
Sama syntymäpäivä kun meidän 6-vuotiaalla tytöllämme :rock:

Onnea; pian saat vaavin kantoliinaan ja keskimmäisen rattaaseen - ei tarvii jalkatreeniä sille päivälle (jos vielä pystytte fillaroivan esikoisen perässä :D ). Itsellä jäi raskautta edeltäneet istuvat farkut isoiksi kun talsin esikoinen kyydissä hakemaan suklaata 6 km päästä.

Onnea vaan täältäkin! Oikeasti on ollut tosi mukava lukea juttujasi raskausajalta, Estel. Eihän siitä ole kuin hetki, kun viestisi pursusivat :urjo: ...

Oikeastaan tänne voisi perustaa jonkin virallisen raskausthreadin. Siis ei pelkästään raskausajan treeniin liittyvän. Vaikka ehkä se ei ole hyvä ajatus, raskausjutut tekee minulle aina jonkinlaisen "raskauskuumeen" -vauvakuumetta ei sen sijaan ole ilmennyt. Weird...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onnea Estel! Nyt voikin alkaa sitten jännityksellä lukea juttuja "miten kuntoon synnytyksen jälkeen". Itse kun asiaa ajattelen aika kauhulla. Tää raskausaika kun on aika ihanaa siinä mielessä, että ensimmäistä kertaa aikuisiällä voi ihan rauhassa välillä laiskotella, tehdä treenatessa vain sen verran kuin hyvältä tuntuu ja silleen... Olen löytänyt itsestäni naisellisen puolen, joka antaa miehen ihan suosiolla kantaa painavimmat kauppakassit ;)

Jääleidi, mä ainakin otan suht rennosti nyt jonkin aikaa raskauden jälkeen... Ehtii sitä sitten jonkin ajan päästä. No jotain pientä, kotijumppaa, kun tuo imetys käy kyllä hartioille. Mä huomaan jännittäväni kauheasti hartioita kun vauva on sylissä, ja sit on niskat jumissa, tinnitus kovemmalla kuin aikoihin ja päätä särkee... Jotta pitää jotain niska-hartiajumppaa tehdä.

Vatsalihakset palautuu kun palautuu, jotain pientä niille voi tehdä muttei mitään kauheaa vatsatreeniä... Hassun näköistä, kun maha roikkuu pömpällään tossa, vaikkei ketään enää sisällä. Meidän 5v neiti kysyi sairaalasta lähtiessä "äiti, mikä sun mahassa nyt kasvaa?" :D

Tossa huonejärjestelyjä tehdessä ennen synnytystä löysin kaapista meidän vaa'an. Miehen piti laittaa se jonnekin hemmetin kuuseen elikäs hävittää se, mutta se on sellainen hamsteri, ettei ole raaskinut. On piilottanut kaapin pohjalle... Tänä aamuna mä en enää voinut vastustaa kiusausta, vaan pomppasin vaa'alle. :rolleyes: Ihan kiva yllätys sinällään, raskauskilot ovat kummasti huvenneet. Painoa nyt kilo yli lähtöpainon, 10 kg hävinnyt viikossa. No, tietty vauva, istukka, lapsivesi, helteen aiheuttama turvotus sun muut, niin kyllähän se tekee jonniin verran. Ja taitaa tissitakiainen kuluttaa energiaa, syödä pitää reilusti kun pikkumiehelle maistuu maito. Kunnon proteiinijuomaa hälle. :)

Sylin täydeltä onnea, Estel! Hienoa, että kaikki meni hyvin. :)

Käytiin mekin Priestin kanssa juuri rakenneultrassa ja "tiitiäinen" oli kovin vauhdikkaalla päällä. Laskettu aikakin napsahti ultran perusteella jouluaattoon :hyper:

Jään innolla odottelemaan "raskauden jälkeinen treeni" -postauksiasi, näitäkin on ollut niin mukava lukea! Mutta nyt tietysti ollaan aluksi tissitakiaisen ehdoilla, joten maltan odottaa :D

Estel sanoi:
Vatsalihakset palautuu kun palautuu, jotain pientä niille voi tehdä muttei mitään kauheaa vatsatreeniä... Hassun näköistä, kun maha roikkuu pömpällään tossa, vaikkei ketään enää sisällä.

Koska muuten vatsalihaksia saa alkaa treenata synnytyksen jälkeen? Mä olen nyt kaksi kuukautta tässä odotellut josko uskaltaisi taas alkaa kadonneiden vatsalihasten metsästyksen. :whip:

Tämä on nyt hieman :offtopic: , mutta miten te näkisitte yhdistelmän raskaus ja dieetti?
Itselläni meneillään hyvin liikkeelle lähtenyt dieetti ~1600 kcal x 5 pvää, ~2200 kcal x 2 pvää viikottain ja haluaisin jatkaa raskaudesta huolimatta. Ruoka on peruspuhdasta linjaa sisältäen rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa, kanaa... sekä jonkin verran hitaita hiilareita.
Mitä olette mieltä, sopiiko miinuskalorit ja raskaus yhteen?

Mise sanoi:
Tämä on nyt hieman :offtopic: , mutta miten te näkisitte yhdistelmän raskaus ja dieetti?
Itselläni meneillään hyvin liikkeelle lähtenyt dieetti ~1600 kcal x 5 pvää, ~2200 kcal x 2 pvää viikottain ja haluaisin jatkaa raskaudesta huolimatta. Ruoka on peruspuhdasta linjaa sisältäen rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa, kanaa... sekä jonkin verran hitaita hiilareita.
Mitä olette mieltä, sopiiko miinuskalorit ja raskaus yhteen?

Vakkei omakohtaista kokemusta raskaudesta ole niin mun mielestä dieetti kannattais jättää sinne synnytyksen jälkeen pidettäväksi. Raskaana ollessa haluaa varmasti taata turvallisen kasvun pienokaiselleen ja silloin miinuskalorit ei ole minun mielestäni hyvä asia. En tarkoita, että pitäisi alkaa syömään hirmumääriä, mutta terveellisesti ja tarpeeksi. Sitähän sanotaan, että raskaana ollessa pitää syödä kahden edestä...mikä mun mielestä kylläkin on vaan yksi tekosyy mättää ruokaa ja herkkuja raskaana ollessaan.

Onnellista odotusta sinulle ja nauti raskaana olosta!

Juu älä ystävä rakas vielä dieettaa, ehdit raskauden jälkeenkin:) Muista että imetys on hyvä apu dieetille, se jo itsessään laihduttaa joitakin parikymmentä kiloa(!) Muista silloinkin huolehtia itsestäsi niin ei tule sitäkään masista...:)

Yhdyn edellisiin, raskaus ei ole dieettiaikaa (jos kohta ei mitään mässäilyaikaakaan). Riittävästi terveellistä ja monipuolista ruokaa, niin sekä äiti että masuasukki voivat hyvin! :)

Tuli mieleeni, että jossain Euroopan maassa (olikohan Hollannissa?) huomattiin ja sittemmin oikein tutkittiin sellaista ilmiötä, että jos äiti oli nähnyt raskausaikana nälkää (kyse oli siis sota-ajan äideistä), oli lapsi synnyttyään HUOMATTAVASTI alttiimpi lihomiselle kuin tavallinen lapsi. Tämä ei nyt tietenkään juurikaan liity tähän asiaan, eihän kysyjä aikonutkaan itseään nälkiinnyttää, mutta ihan näin ulkopuolisena huomiona vain.

kaisa sanoi:
Koska muuten vatsalihaksia saa alkaa treenata synnytyksen jälkeen? Mä olen nyt kaksi kuukautta tässä odotellut josko uskaltaisi taas alkaa kadonneiden vatsalihasten metsästyksen. :whip:

ns. kokoavia vatsalihasliikkeitä ja lantionpohjaa saa alkaa ainakin sektion jälkeen alkaa heti mutta vatsarutistuksia ei pitäisi alkaa olikohan 6 viikkoon tms.

Käytiin mekin Priestin kanssa juuri rakenneultrassa ja "tiitiäinen" oli kovin vauhdikkaalla päällä. Laskettu aikakin napsahti ultran perusteella jouluaattoon :hyper:

Tällä laskettu aika olis 29.12, eli saa nähdä kumpi ehtii ensin! Ja tosta painojutusta: samoilla viikoilla mennään, sulla on tippunu 2 kg ja mulla tullu 6 lisää... Maha on alkanu kasvaa sen verran selvästi, että kaikki vaatteet ei mahdu päälle ja ensi viikonlopun rippijuhlia varten (joissa raskausteni ei saa näkyä :down: ) piti ostaa uusi mekko. Mulla on aina ennen ollu sellanen kuoppavatsa ja kaikki vaatteet on sit ollu aika tyköistuvia...
Tänään ultrassa täti sanoi, että mahan mallia ja kasvua ei voi ennustaa mistään (siis ei lantion mallista, pituudesta, laihuudesta, tms.). Mitä se B -mitta muuten tarkoittaa (ilmestyi ultran jälkeen neuvolakorttiin...)

Latest posts

Back
Ylös Bottom