Raskas työ ja kuntosaliharjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dave.
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikää on 22 vuotta ja treenitaustaa on nelisen vuotta kehonrakennusta ja voimaharjoittelua. Tämän vuoden puolella tullut tehtyä myös tempausta ja työntöä 3-5 kertaa viikossa. Salilla käyn juuri tuon 3-5 kertaa viikossa ja nyt haluaisin kysyä, että minkälainen treeni sopii yhteen raskaan ja suhteellisen fyysisen 8h/pv ja 5pv/vk kestävän työpäivän päälle? Käytin searchia, mutten onnistunut löytämään mitään sopivaa keskustelua. Jos sellainen löytyy, linkittää tänne toki niin tämän viestiketjun voi sulkea. Kysyn tätä siksi, että sain töitä kesäksi ja haluaisin kuitenkin säilyttää progression tai edes tämänhetkisen tason kesän ajan. Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen!

Ei se raskas työ estä kehittymistä, ainakaan minulla ei ole estänyt. Kaloreita sitten vaan lisää mitä raskaampaa se työ on. :)

4 kertaa viikossa tulee treenailtua voimapainoitteista treeniä raskaan työn ohella. Reilusti vaan sapuskaa, toistoja varastoon ja omien tuntojen mukaan sitten kevyempiä viikkoja mukaan ohjelmaan.

Samanlainen tilanne itsellä, mutta palautumisen kanssa on lievästi sanottuna ongelmia. Tein tuossa jalkatreenin ja palautumiseen meni koko viikko, koska työssä ollaan jalkojen päällä aivan koko ajan ja pitkän työpäivän ja -matkan takia unikin jää vähälle. Kilokaloreita syön ehkä 1000-1500 normaalia enemmän, lähinnä hiilareista ja rasvasta. Yritän tässä oppia mättämään ruokaa alas. Paljonkos te muut syötte numeroina?

Ite oon raksalla ollut ja fyysisessä tehdastyössä ja hyvin jaksoi kun muisti nukkua hyvin ja lappaa sitä ruokaa naamariin, jälkimmäisessä tosin olin vielä vhh dieetillä ja reenit kulki silti normaalisti. Jalkatreenien jälkeen oli aika v-mäistä töissä aina mutta siinähän ne vetreytyy liikkuessa... Toisaalta senkin huomannu, että reenit kulkee ehkä hitusen paremmin kun töissä saanut kroppaa herätellä kuin esimerkiksi jos ollut päivän koulunpenkillä tai vaan kotosalla tms.

Kaloreita päivän mittaan 3000-3500, riippuen mitä koululta on tarjottavana. Raksa puolen opiskelijana tällä hetkellä joten kulutus ei ihan niin kova ole vaikka työmaalla ollaan.

Kiitoksia vastauksista. Se tärkein juttu taitaa olla juuri tuo riittävä ruoka ja lepo. Toi treenaaminen on varmaan jonkin verran myös tapauskohtaista, että minkälainen ohjelma sopii tuohon työn lisäksi. Ei tässä oikeestaan oo mikään ongelma, taisin vaan ajatella ensin että jaksaako lihakset sitä samanlaista treeniä raskaan päivän jälkeen, mutta hyvin ne varmaan jaksaa kunhan vaan muistaa tankata niitä!

Ite raksalla 8h ~25min työmatkoilla, kuukausi sitten loppui iltahommat, mutta omia hommia oli iltaisin tuohon päälle koko talvi. Olin aivan helvetin loppu ja nyt kun nuo iltahommat loppui ja vaikka kuukauden on perjaatteessa saanut siihen aikaan nähden levätä, niin nyt vasta puhki onkin. Käytännössä 5kk päivät oli aamu 7 ilta 7 jonka jälkeen kotona safka, latari ja salille. Kehitystä tuli yllättävän paljon, ruokaa numeroina tuli päivittäin varmaan päälle 6000.

Itse olen todennut, että se 8h yössä on mun henkilökohtainen minimi, jos meinaan töiden jälkeen jaksaa vielä kovaa treenata. Ilman lataria ei kumminkaan tottuneena enää ole mitään asiaa ainakaan jalkapäivälle. Jos mahdollista, niin kun pääset kotiin, syö heti, vartin tirsat, latari ja salille niin jaksaa kunhan muistaa iltasin nukkua :) Palautumista kannattaa edesauttaa ja ottaa ainakin sinkkiä ja magnaria ennen nukkumaanmenoa (Y)

E: Sen verran pitää pelotella, että jos vaikka perustushommiin pääset rautaa ja harkkoja latomaan, niin päivänkin kun ladot harkkoja +25 helteessä niin voit unohtaa treenit siltä päivältä :D

Sen verran pitää pelotella, että jos vaikka perustushommiin pääset rautaa ja harkkoja latomaan, niin päivänkin kun ladot harkkoja +25 helteessä niin voit unohtaa treenit siltä päivältä :D

Vitut, kerran hakkasin lekalla pari 5m betoniseinää paskaks, piikkaamalla palasiks ja sitten niitä 50-100kg paloja heitellessä partsilta alas meni koko päivä, paikat huusi hoosiannaa mutta illalla mavessa paukku enkkaraudat. Voin sanoo että siinä hiki virtasi siellä pölypilvessä hellepäivänä ja hengitellä samalla hengityssuojaimen läpi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ehkä liioiteltua, kuitenkin varmasti suurin osa niistä murkuloista vähintään sen 50kg painoi kun jonkun verran tullut 50kg levyapainojakin kanneltua käsissä.. Sanotaan nyt sitten vaan että yli 50kg paloja niin ei tule kellekkään paha mieli, kuitenkin kun päivän noita nostelee ja huoneen poikki kävelee se käsissä niin alkaa paikat hapottamaan kiitettävästi.

Unta vaan tarpeeks ja safkaa tauluun ni itte ainaki pystyy hyvin yhdistää molemmat. Onha niitä päiviä joskus ettei oikeesti vaan jaksa, mut niitä on kai kaikilla.

Kyllä ennen ku oli 10h pöllimettäs, niin ei ensimmäisenä tullut punttisali mieleen, kattila tolkulla ruokaa naamariin ja unta kuulaan:)

Mun taktiikka oli yrittää viime kesänä dieetata raksan ohella, ja toki salia siinä sivussa. Päivällä duunissa meni kevyesti ruokaa ''bodisafkaa'', mutta päivän loputtua vitutus ja nälkä oli kaamea ja menin aina Lidlin kautta himaan mässyt/sipsit kourassa (energiajuomaa unohtamatta) ja kotona lapiolla ruokaa. Kaikki tulokset + kondis parani. (Kesällä uusiks)

Kyllä ennen ku oli 10h pöllimettäs, niin ei ensimmäisenä tullut punttisali mieleen, kattila tolkulla ruokaa naamariin ja unta kuulaan:)

10 h :jahas:, jos ennen teki kahdeksankin tunnin päivän pöllimetsässä niin oli kovaa työtä. Ei siellä kukaan kymppituntisia jaksanut. Tukkisavotassakin latvuksissa propsin tekoa välissä aika paljon, ne sit saksilla kasaan vaikkakin ennen oli propsit kaksmetrisiä niin... kasi kyllä riitti. Olin jopa yhden isännän savotoilla ja tehtiin kuustuntista, siinäkin sai itsensä väsyneeksii kunhan vaan sitä työtä teki (:

Lehdenjakajana 3-4 tuntia rappusissa juoksua teki kyllä tehtävänsä, päivät meni ruokaa aika lailla ruokaa tankatessa. Polvien rasitusoireisiin ja ylikuntoon tuo duuni piti sitten lopettaakin, kun eivät antaneet kevyempää piiriä. Salitreeni luisti duunista huolimatta aika hyvin.

10 h :jahas:, jos ennen teki kahdeksankin tunnin päivän pöllimetsässä niin oli kovaa työtä. Ei siellä kukaan kymppituntisia jaksanut. Tukkisavotassakin latvuksissa propsin tekoa välissä aika paljon, ne sit saksilla kasaan vaikkakin ennen oli propsit kaksmetrisiä niin... kasi kyllä riitti. Olin jopa yhden isännän savotoilla ja tehtiin kuustuntista, siinäkin sai itsensä väsyneeksii kunhan vaan sitä työtä teki (:

Juu vauhti tappaa, ei matka. Jos 10 tuntia istuu kannonnokassa niin väsyy lähinnä peräpukamat, jos tekee "ryskätöitä" niin 6 tuntia riittää aivan hyvin. Tietysti esim taimikoiden raivuuhommissa raivaussahalla saa tehdä aika pitkää päivää jos itsensä uuvuttaa meinaa, kunhan vain aerobinen kunto on hyvä.

Lopun viimein nämä hommat on aerobisesta kunnosta kiinni, ja samoin työtaustasta. Itsellä 10 vuotta samaa paskaa, ei kovin paljon nostelua vaadi tai isoja voimia mutta kävelyä, talikointia, kyykistelyä yms on päivä täynnä. Joskus sykemittarilla mittasin niin 100-110 lyöntiä per minuutti koko työpäivän keskiarvo ollut (nyt tosin tippunut kun lopetin tupakoinnin ja aloitin intensiivisen kestävyysurheilun), maksimisyke on 200... Askelmittariin tullut 20-30 kilometrin verran askelia, ja se ei ole ainoa liikuntamuoto mitä pitää tehdä. Tänä päivänä voi sanoa että tuo määrä liikuntaa toimii lähinnä palauttavana harjoitteluna, välillä kovan kestävyystreenin tai voimatreenin jälkeen on kyllä paikat kipeinä töissä (ja sinne työmaalle ne kivut sitten jääkin), mutta harvemmin niin päin että työt vaikuttaa treeneihin.

Kauhea katabolia tuli jo pelkästään tämän ketjun lukemisesta :(

:D:D Jees vähän samanlainen olo tuli kun noita viestejä luki. Oon siis tehnyt aikasemmin fyysistä työtä ja pointti ei nyt ollu et "voiko tehä raksahommia ja silti käydä salilla?!?!". Enemmänkin halusin kysyä et minkälainen treeni sopii yhteen tuollaisen suht raskaan työn kanssa. Ymmärsin kyllä, että oli vähän tyhmä kysymys kun tuokin on paljolti yksilöstä ja elämäntavoista kiinni ja taisin muotoillakin kysymyksen vähän huonosti. Taidan ite vääntää bodytyyliä kesällä työpäivän päätteeksi ja tankata ruokaa koneistoon. En tiedä miks suhtauduin alussa vähän negatiivisesti noiden kahden yhdistelmään kun hyväähän se tekee kun tulee aerobiset työn puolesta ja voi mennä salille niin, et lihakset on jo valmiiks lämpätty. :puntti:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom