Ranteen optimaalinen hoito???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja osku
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Hajotin ranteen säkkiä lyödessä.Alan hoitamaan sitä ottamalla 2000mg buranaa päivässä,hinkkaamalla piroxicamia 3 kertaa päivässä,ja antamalla 2 10min kylmä hoitoa päivässä.Onko kellään parempia ideoita?

oisko lääkärissä käynti mitään?? varmaan ihan toimiva tuokin systeemi ja jos ei mitään isompaa oo rikki menny niin eiköhän se siitä..

Kannattaa käydä siellä lääkärissä, itte en käynyt, kun teloin ranteeni pyöräillessä. Kesti pari kuukautta, että parani kunnolla ja tossa puolen vuoden päästä paranemisesta meni uudestaan rikki. Jos se tosiaan on niin kipeä, että tarvitset buranaa tollaset määrät, niin lääkäriin mars.

Tietääkseni lääkäri ei ton paremmin pysty sitä hoitamaan.En ota buranaa kipuun vaan poistamaan tulehdusta.

Kylmää voit pitää vielä enemmän, jos vaan resurssit antaa myöten. Eli optimi olis 4x20min. Pidä kuitenkin huoli, ettet palelluta rannettas, eli pyyhe tms. väliin. Burana-kuuri viikon ajan, pitempi käy jo vatsan päälle. Totaalilepuutus myös viikoksi. Jos ei mitään oo menny poikki, niin paljon muuta et voi. Rannetukea voit harkita, jos et voi rannetta esim. töissä lepuuttaa/pitää hyvässä asennossa ja se joutuu kohtuuttoman rasituksen kohteeks. Mutta vaan sen viikon ajan. Jos ei nämä toimet auta, niin sitten lääkäriin jatkotutkimuksia varten. Ekalla kerralla se kuitenkin kehotetaan pitää kylmää, syömään buranaa ja lepuuttamaan, joten voit sitten sanoa jo nämä toimenpiteet tehneesi. Onnea matkaan.

Ninna sanoi:
Kylmää voit pitää vielä enemmän, jos vaan resurssit antaa myöten. Eli optimi olis 4x20min. Pidä kuitenkin huoli, ettet palelluta rannettas, eli pyyhe tms. väliin. Burana-kuuri viikon ajan, pitempi käy jo vatsan päälle. Totaalilepuutus myös viikoksi. Jos ei mitään oo menny poikki, niin paljon muuta et voi. Rannetukea voit harkita, jos et voi rannetta esim. töissä lepuuttaa/pitää hyvässä asennossa ja se joutuu kohtuuttoman rasituksen kohteeks. Mutta vaan sen viikon ajan. Jos ei nämä toimet auta, niin sitten lääkäriin jatkotutkimuksia varten. Ekalla kerralla se kuitenkin kehotetaan pitää kylmää, syömään buranaa ja lepuuttamaan, joten voit sitten sanoa jo nämä toimenpiteet tehneesi. Onnea matkaan.

Thänks! :thumbs:

Kylmää vaan. ja kannattas se ranne käydä kuvauttamas.

varmaankin laitat sitten seuraavaksi kun rupeet säkkiä mättämään asialliset käsisiteet niitten säkkihanskojen alle, jotka tukee ranteen suoraan ettei tuu tämmösiä ikäviä ranne rikkoja :) ...kuitenkin varmaan tiesit että se on tärkein asia nyrkkeilyssä/säkin mättämisessä että ranne pysyy suorana.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
jylhiz sanoi:
Kylmää vaan. ja kannattas se ranne käydä kuvauttamas.

varmaankin laitat sitten seuraavaksi kun rupeet säkkiä mättämään asialliset käsisiteet niitten säkkihanskojen alle, jotka tukee ranteen suoraan ettei tuu tämmösiä ikäviä ranne rikkoja :) ...kuitenkin varmaan tiesit että se on tärkein asia nyrkkeilyssä/säkin mättämisessä että ranne pysyy suorana.

Mulla oli käsisiteet mutte en ollut muutamaan kuukauteen treenannu ja olin tosi puhki ja se meni sitten vahingossa sellaseks mättämiseks.Voi vittu kun vituttaa!!! :curs:

osku sanoi:
Mulla oli käsisiteet mutte en ollut muutamaan kuukauteen treenannu ja olin tosi puhki ja se meni sitten vahingossa sellaseks mättämiseks.Voi vittu kun vituttaa!!! :curs:

Juu monta kertaa itelläni menny ranne sököks säkin kanssa, kantapään kautta täs on tullu itekki opittuu. varmaan 4:ään vuoteen oo ite nyrkkeilly...

btw. kannattaa ostaa mustat hammas suojat, vastustaja repee nauramaa ku irvistää ku näyttää iha mauno ahoselta. :hyper:

Hyvin tuo hoito toimi.Nyt on mennyt 6 päivää ja hoitoa ei tartte jatkaa koska ranne on kunnossa.

Mulla tulee jänteet(luultavasti) kipeeks lähes aina säkkiä piestessä. En ole ihan varma tuntuuko jänteissä vai lihaksissa, mutta luulisin jo erottavani jänne ja lihas kivun. Onko tällasesta pidemmän päälle haittaa?
Salilla on oikeastaan vain potkimiseen tarkotettu säkki (todella kova). Ranteiden pitäisi pysyä suorassa ja siteet on sekä säkkihanskat. Kaikesta huolimatta mulla on aina n. 10 minuutin session jälkeen sormet lähes liikunta kyvytön ja rystyset tummuneet ja turvonneet. Kipua ei oikeestaan tunnu paitsi vähän kun ottaa siteet pois. Kaiken järjen mukaan tää ei oo pidemmän päälle terveellistä, mutta annan aina käsien parantua ennen seuraavaa sessiota. Konkreettista haittaa tästä on, että kädet (varsinkin oikea) tärisee ihan törkeesti päivän tän jälkeen. Kirjottamaan pystyn, mutta esim. rypsiöljyt on aina pitkin naamaa. Johtuuko tää lihasten rasittumisesta vai jostain hermo vauriosta?

Kylmähoitoon lisätäkseni voisin tähän laittaa ns. kolmen K:n säännön tärkeysjärjestyksessään elikkä Kompressio - Kylmähoito - Kohoasento. Monet ihmiset laittaa vaan sitä kylmää kipiään paikkaan vaikka ehdottomasti tärkeintä olisi kompressio. Kohoasento on hyvä silloin kun vamma on ihan juuri sattunut mutta itse en näkisi tarvetta kohoasennolle tälleen ns. jälkihoidossa. Kohoasennon tulee sitten olla vähintään 45 asteen kulma että se olis tehokas. ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom