Rannesiteet+vetoremmit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhata
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by meitsi


Nyt ei mene jakeluun, mitä hyötyä remmeistä on vipunostoissa? Tai sitten olkapäidesi voimataso on todella eri maailmasta käsiesi kanssa??
--------------------------------------------------------------------------------


Yhdyn S225T ja Jhonny72 mielipiteeseen. Itsekin käytän vetoremmejä vipunostoissa sivulle ja taakse. Ja hyvin toimii, eikä se todellakaan ole harvinaista. Mihis aikaan S225T käyt yleensä xl-gymillä pumppailee?? Me ollaankin varmaan tuttuja, koska itse olen treenaillut siellä jo kolme vuotta.

Täytyy ihailla tota Menzerin kuvaa, siinä miehessä olis ainesta ja helvetin hyvännäköinen kropan malli.


:p
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Superman77
Originally posted by meitsi

Yhdyn S225T ja Jhonny72 mielipiteeseen. Itsekin käytän vetoremmejä vipunostoissa sivulle ja taakse. Ja hyvin toimii, eikä se todellakaan ole harvinaista. Mihis aikaan S225T käyt yleensä xl-gymillä pumppailee?? Me ollaankin varmaan tuttuja, koska itse olen treenaillut siellä jo kolme vuotta.

Täytyy ihailla tota Menzerin kuvaa, siinä miehessä olis ainesta ja helvetin hyvännäköinen kropan malli.


:p


Ennen kävin joskus aamulla, yleensä paremman puoliskon kanssa iltaisin 20-22 aikaan, nykyisin yksin ja lähes poikkeuksetta aamulla 8-9 aikaan, just takaisin kolmen viikon reissulta.
Mä vaihdoin XL:lle viime kesänä ja viihdyn varmasti pitkään..

Varmaan tunnetaankin, vaikken treenatessa kauhean sosiaalisen oloinen varmaan olekaan, mikä taas ei todellisuudessa pidä ollenkaan paikkaansa. :)

Mentzer oli fysiikaltaan mun mieleen, hyvä yhdistelmä sopusuhtaisuutta ja kuitenkin massaa/paksuutta.
Vaikken enää HD-mies treeniltäni olekaan, on sanottava että yksittäisistä treenifilosofiaani vaikuttaneista tekijöistä Mike on ollut ylivoimaisesti suurin ja arvostan ukkoa tosi paljon, vaikka joskus vähän menikin extremiteetteihin.
 
Originally posted by S225T


Kyllä se vikoissa toistoissa alkaa muuten tuntumaan että putoaa ja se taas pilaa koko helvetin sarjan jos sellaista murehtii ja skarppailee.
Menee paljon paremmin perille oikeaan paikkaan kun voi keskittyä olennaiseen.


Jees, tarkoitus ei ollutkaan arvostella, itsellä on vaan niin pienet painot tässä liikkeessä että ei ole tullut mieleenkään käsien voimien loppuminen. En nyt ihan vieläkään pysty kuvittelemaan remmien tuomaa apua, koitetaas tänään salilla niin ollaan viisaampia =)
 
Originally posted by meitsi


Jees, tarkoitus ei ollutkaan arvostella, itsellä on vaan niin pienet painot tässä liikkeessä että ei ole tullut mieleenkään käsien voimien loppuminen. En nyt ihan vieläkään pysty kuvittelemaan remmien tuomaa apua, koitetaas tänään salilla niin ollaan viisaampia =)

Kyllä siinä yleensä ilman niitä tosiaan pärjääkin, mutta käytettäessä sellaisia painoja, jotka vaatii pienen heijauksen liikkeen alkuasennosta, on remmeistä monelle hyötyä.

Moni ei vaan tee vipunostoja koskaan isoilla painoilla ja sehän on toki ihan ok ja toimii suurelle osalle sellaisenaan. Mulla toimii taas hyvin kun välillä vähän päästää höyryjä ulos sen prefect-technique-slowmotion-normaalihinkkauksen vaihteluksi.

Kyllä mullakin oli aika, etten koskaan tehnyt yli 11-12 kg:lla vipunostoja ja ihan ok sekin toimi mutta oon tyytyväinen että tuli
sen kerran kokeiltua vähän toisella metodilla, se kun toimii mulle.

Kuten veteraanikehonrakentaja ja entinen voimanostaja Eddie Robinson asian ilmaisi: "I believe in blasting."
 
Originally posted by S225T


Kyllä siinä yleensä ilman niitä tosiaan pärjääkin, mutta käytettäessä sellaisia painoja, jotka vaatii pienen heijauksen liikkeen alkuasennosta, on remmeistä monelle hyötyä.

Moni ei vaan tee vipunostoja koskaan isoilla painoilla ja sehän on toki ihan ok ja toimii suurelle osalle sellaisenaan. Mulla toimii taas hyvin kun välillä vähän päästää höyryjä ulos sen prefect-technique-slowmotion-normaalihinkkauksen vaihteluksi.

Kyllä mullakin oli aika, etten koskaan tehnyt yli 11-12 kg:lla vipunostoja ja ihan ok sekin toimi mutta oon tyytyväinen että tuli
sen kerran kokeiltua vähän toisella metodilla, se kun toimii mulle.

Kuten veteraanikehonrakentaja ja entinen voimanostaja Eddie Robinson asian ilmaisi: "I believe in blasting."

Ihan uteliaisuudesta: miten isolla romulla teet niitä vipareita?
 
Originally posted by AKV


Ihan uteliaisuudesta: miten isolla romulla teet niitä vipareita?

En _todellakaan_ isoilla romuilla koska en ole iso enkä vahva ;)enkä toistaiseksi myöskään kemiallisesti ahdettu.
_Mulle_ isoilla painoilla lienee paras ilmaus.

Mutta kun kysyit: 19 kg:lla oon saanut 6 tai 7 toistoa, mutta meni jo vähän rumaksi ja päätin silloin pysyä raskainakin päivinä 18:ssa niin kauan että menee sillä 11 tai 12. Mutta näissä mulla menee sarja pilalle ilman remmejä kun meinaa painot pudota lattialle.

Mutta viimeksi esim. tein vain yhden sarjan käsipainoilla, 15 kg.n sellaisilla tosi siisti 12 sarja ja sen jälkeen taljassa yhdellä kädellä yksi sarja/puoli. Tämä kaikki toki ilman remmejä.
 
Kokeilin perjantaina vipunostoja remmeillä ja kyllähän se helpotti kiinnipitämistä merkittävästi! En sitten tiedä tuliko sarjasta kuitenkaan pidempi mutta olipahan helpompi keskittyä olkapäiden treenaamiseen.
 
Originally posted by S225T
Mutta kun kysyit: 19 kg:lla oon saanut 6 tai 7 toistoa, mutta meni jo vähän rumaksi ja päätin silloin pysyä raskainakin päivinä 18:ssa niin kauan että menee sillä 11 tai 12. Mutta näissä mulla menee sarja pilalle ilman remmejä kun meinaa painot pudota lattialle.

Eikös noi ole aikasta isoja painoja jos tarkoitat vipareilla vipunostoja sivuille? Istuen vai seisten?
 
Originally posted by fish


Eikös noi ole aikasta isoja painoja jos tarkoitat vipareilla vipunostoja sivuille? Istuen vai seisten?

No vipunostoja sivullepa hyvinkin.
Seisten teen ne 95% tapauksista.

Mun mielestä toi on aika suhteellista toi iso paino. Oikeesti isot ukot tekee paljon isommilla kuin tällaiset wannabebig-natumiehet.
 
Originally posted by S225T


Oikeesti isot ukot tekee paljon isommilla kuin tällaiset wannabebig-natumiehet.

No en nyt tiedä. En kyllä oo nähny montaa isoakaan äijää joka tekis 19 kiloa isommilla punteilla vipareita. Itse asiassa joskus katselin, että mites tää nyt näin on kun 2 kertaa mun levyinen kaveri teki vipareita vieressä samalla painolla kuin minä.

Sitten tajusin mikä oli homman nimi ja opettelin kunnon tekniikan. Painot tippui rajusti, mutta nyt ollaan jo samoissa raudoissa:D .
 
Itse lopetin vetoremmien käytön, kun peukalon nivelsiteet meni mitä luultavimmin juuri niiden takia. Uskoisin, että painot oli treeneissä yleensä liikaa remmien varassa ja näin remmit painoi vasenta peukaloa alaspäin repien nivelsiteitä. Oli aika vittumainen tunne, kun kerran treenin jälkeen peukalo turposi vitun isoksi ja kipeytyi aivan helvetisti (kipeytymistä oli ollut aikaisemminkin juuri selkätreenien jälkeen). Röntgen-kuvakin näytti jonkin palasen revenneen (?) peukalon tyvestä... Anyway, noin viikon pidin peukaloa lastassa, eikä sillä pystynyt tekemään juuri mitään koko aikana. Vähitellen kipu sitten katosi ja kun aloin treenaamaan uudestaan, jätin remmit pois. Näin parissa kuukaudessa ote alkanut pitämään maastavedoissa, ylätaljassa ja kulmasouduissa ihan hyvin, enkä usko, että tarvitsen ihan heti vetoremmejä.
 
En oo vielä kumpiakaan käyttäny, kun ei oo tarvetta ollu. Mun kukkakeppireenikilot pysyy ainakin toistaiseksi hyvin otteessa :D

Magnesiumia sen sijaan laitan maastanostoon ja rinnallevetoon. Se on huipputavaraa, halpaa ja toimivaa. Ikinä en halua nokkaani näyttää semmosella salilla, jossa sitä ei saisi käyttää. Rannesiteitä tosin saatan kokeilla kohtapuoliin etukyykyssä, jos ei muuten rupee rannekivut siinä hellittään.
 
Kuulostaa varmaan vitun tyhmältä, mutta joudun käyttämään remmejä viimeisissä sarjoissa selkäpäivinä kun känsät käsissä sattuu niin perkeleesti.
 
Vetoremmit ja muuta sälää

Joo rupesin kanssa aiemman hyvin vetoremmi kielteisen ajattelun jälkeen kokeilemaan niitä ja rannesiteitä sekä voimannostovyötäkin muutaman accidentin jälkeen.
Muutaman säkki erän jälkeen on ranteet niin paskana, ettei kyllä kykene penkkiäkään nostamaan...

Kokemukset ovat olleet hyviä varsinkin kulmasoudussa ja olankohautuksissa, sekä maastavedossa.
Sarjapainot kasvoivat heti parilla kymmenellä kilolla. Kyllähän se nyt on järkevää noiden käyttö, jos ajattelee hieman vaikkapa selän ja ranteiden lihasten kokoeroa.

Täytyy kyllä myöntää, että teen vielä kevyemmät sarjat ilman remeleitä, jottei pääse puristusvoimat kuihtumaan aivan neitimäisiin mittoihin.
 
MV

vähän ohitopik mutta,

kertokaa miten teette maastavedon alaslakuvaiheen.
tiputtamalla? hitaasti niinkuin ylösnosto? annetaan tipahtaa mutta roikutaan mukana :-P ?
 
maastaveto

Work your way through the negative!

Ei kai niitä painoja kannata tiputella ainakaan treni mielessä.
Yhtä hyvin voi sit nostaa ne raudat tunkilla.
 
Re: MV

Originally posted by gnut
vähän ohitopik mutta,

kertokaa miten teette maastavedon alaslakuvaiheen.

Kannattaa pitää se kontrolli niin nosto- kuin laskuvaiheessakin, eli rauhallisesti ne painoa alas, ettei tule revähdyksiä :kippis1:
 
Sakke tais jossain artikkelissaan kirjoitella siihen tyyliin että laskuvaiheessa vaan reilusti raudat alas, koska kisoissa nostetaan eikä lasketa rautoja, tämä nyt sitten ei kuitenkaan tarkota että niitä pitäs hakata lattiasta läpi. Ideana tietysti että saa enemmän niitä toistoja isolla romulla kun ei väsytä itseään niissä laskuissa.
 
Kyllä kehonrakennus-tyylisessä treenissä vetoremmit on paikallaan. Saa kohdistettua paljon paremmin jumpan sinne minne se kuuluukin..

Kokeilkaapa huviksenne hauiskääntöä käsipainoilla vetoremmien kera. Toimii!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom