Rannekipuja pitkään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kenno
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
luin tossa haualla porukan rannekipuja ja täytyy myöntää että aika kaameeta luettavaa nyt kun itselläkin on rannekipua.

mulla on ollut noin 2kk ranne kipeänä, tai oikeammin se on vihoitellut joskus: hauisliike, ranteen kiertoliike sattuu, erilaisten epämääräisten esineiden kanto joillakin otteilla kivun takia mahdotonta. tämä vaiva tuli kauppakasseja autosta tempaistessa...

outoa on se että ranne kestää vaikka mitä: harrastelen myös fillarilla hyppimistä ja en ole kovin hyvä siinä (lue: ohjaustanko lyö näpeille aika usein), ei mitään ongelmaa, melkein kaikki painoharjoittelu (paitsi aikasemmin mainitut) menevät. olin 1,5kk lähes treenaamatta mutta enää ei jaksaisi.

varsinkin murtuman omistaneiden kokemukset kiinnostaisivat (eli olenko oikeassa kun funtsin että kyseessä ei varmaan ole murtuma,koska ranne kestää noin hyvin), koska lukuisiin lääkäreihin pettyneenä en viitsisi mennä taas kuuntelemaan "kyllä se siitä kun annat vaan levätä" lausuntoa

Lihastulehdus. Itsellä oli äskettäin vähän samanlainen tilanne. Mitkään muut liikkeet eivät tehneet kipeää, paitsi penkkipunnerrus tangolla ja rannekäännöt. Tähän vaivaan itselläni auttoivat särkylääkkeet, lihastulehdusgeelit ja rannesiteet. Eikä tarvinnut edes pitää taukoa treeneistä.

p.s. Jos sulla ranne murtuu, niin kyllä varmasti huomaat sen. Itsellä ranne lumilautailussa kerran hajonnut -> rannetuet aina rinteessä.

Aiuuhh.. miulkii jumittelee tälläkin hetkellä.
Tiedän kyllä että johtui taas huonosta tekniikasta hauberiliikkeissä.. pääsi ranteet liikkumaan liikaa.

Sattuu ranteen ja kyynärpään välille ulkosyrjään niin pirusti :curs:

Pitäis ehkä hommata jotakin tueksia ranteisiin. Taikka vaan yrittää vahvistaa enemmän. Ranteet on oudon kaposet näin muuten suuriluiselle
;)

kyseenalaisesti LOISTAVAA en ookkaan ainoo tassukipuinen. Meni viime viikolla rannekäännöissä ranne niin helvetin kipeeksi. Ei oikein kestä tehdä mitään ja on pakko pitää tukee et selviää edes töistä. Vihloo niin helvetisti tuolta jostain nivelestä ja kuumottaa siihen malliin että saattaapi olla tulehtunut? :itku: No pidetään pientä taukoo ens viikkoon käsien osalta ja katellaan paraneeko...

Mulla on ranteet säilyneet suhteellisen vähillä kivuilla ja pääasiallisia syitä siihen ovat varmasti olleet:
- Hauisliikkeet, jotka aiheuttavat kipua heitetään pois (kuten hauiskääntö suoralla tangolla. se ei vain sovi mun ranteille ja kyynärvarsille, joten sitä en sitten tee)
- Punnerruksissa rannetuet
- Kyynärvarsia vahvistavien liikkeiden vähyys. Treenaan suurimmaksi osaksi ilma remmejä, joten siitä tulee riittävästi voimaa.
- lämmittelyä ennen raskaita punnerruskia, mm. pientä pyörittelyä. (jos tuo nyt mitään auttaa. :) )

Originally posted by kenno
luin tossa haualla porukan rannekipuja ja täytyy myöntää että aika kaameeta luettavaa nyt kun itselläkin on rannekipua.

mulla on ollut noin 2kk ranne kipeänä, tai oikeammin se on vihoitellut joskus: hauisliike, ranteen kiertoliike sattuu, erilaisten epämääräisten esineiden kanto joillakin otteilla kivun takia mahdotonta. tämä vaiva tuli kauppakasseja autosta tempaistessa...

Kaksi kuukautta ei oo vielä mitään, itsellä alkoi tämän vuoden tammikuusta rannekipu ja jatkui johonkin kesä-heinäkuuhun asti. Itsestään meni kuitenkin ohi - ehkä auttoi jonkin verran se että tein rannekääntöjä pienillä painoilla ja puristelin sellaista sormienvahvistuslaitetta (ilmeisesti panee jotenkin ne jänteet liikkeelle mitkä on kipeät ja siten lämmittää). Vähän vajaan 7 vuoden aikana mitä oon reenaillut on ehkä olleet 2-3 kertaa samalla tavalla kipeät. Kuulostaa ihan samalta kuin itsellä, viime talvena ei edes maitopurkkia pystynyt ottamaan käteen ilman että ranne alkoi vihlomaan.

Tämän kirjoitti Pomme, Otsion koneelta:

Itellä on ollu rannekipuja jo lähemmäs vuosi, kokoajan ne ei tosin oo vaivannu. Mut nyt parikuukautta sitten ranteet tuli taas tosi kipeeksi- en välittäny kivuista paljoakaan, vaan treenailin normaaliin tapaan. Mitään rannekääntöjä en oo edes tehny piiiitkän aikaan. Mutta edellisessä käsitreenissä, molemmat ranteet tuli niin kipeeksi et piti jättää treenit kesken. kipu oli tod. tuskallista, vihlovaa. Nyt en treenaa sit muutako jalkoja ja vatsaa muutamaan viikkoon. Oon epäilly et ainakin vasemmassa ranteessa saatais olla raisitusmurtuma.

Itse pidin suosiolla viikon tauon ja sen jälkeen treeniä säheltämättä. Käsipainoilla voi yrittää hakea ranteelle sellaisen kulman, jossa kipu on pienin/olematon.

Rannekipu

Mulla autto rannekipuihin ainakin se, kun hankin tyttöystävän... :D
No joo... Vitsi, vitsi...

Teininä mulla oli aina ranteet kipeänä. Johtu ehkä viimasta pyöräillessä. Etunojapunnerrukset samoin olivat myrkkyä. Vielä yli kakskymppisenä oli joskus niin kipeet, että ovenkahvaa ei pystynyt kääntämään. Kaiketi jokin tulehdushomma.

Lohduttavaa tässä on se, että enää vuosiin ei ranteissa ole ollut mitään ongelmia eli kyllä ne kroonisetkin vaivat voivat parantua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pumppaanpas tän aiheen ylös..Itsellä oikea ranne yön jälkeen, aamulla herätessä, on todella kipeä! Pistää, on jäykkä, ei voi liikuttaa kunnolla. Joku 30min herätyksestä, alkaa ranne taas lauhtua, mutta on silti kipeä. En esim. pysty ollenkaan tekemään hauiksia tangolla vastaotteella, koska ranteesta pistää todella paljon.

Pidin vähän yli viikon tauon kaikesta, mutta kipu paheni vain joten jatkoin sitten salilla käyntiä. Kipu tuli pienemmäksi ja pystyin taas tekemään normaalisti kapeaa penkkiä, mutta kipu silti vaivaa minua välillä(mave tuskaa, jos otan oikealla kädellä apinaotteen, pitää ottaa vastaote), joten onko tietoa mikä rannetta vaivaa?

EDIT: ohops, kuis tää aihe täällä treenipuolella on, en huomannutkaan :D googlesta nimittäin törmäsin tähän.

Sattuuko enemmän kierto- vai ylös/alasliike? En oo mikään ortopedi, mutta sen verran kokemusta noista, että veikkaisin ihan jännetupintulehdusta. Viitaten siihen, että toi sun kipu lievenee ja kovenee niin murtuma se ei ainakaan oo. Toki kipu voi myös heiastua kyynärvarren lihassäikeistä jos ne on pahasti tukos.

Venyttele ja hiero forkkuja, syö buranaa, hiero mobilattia kipukohtaan.

Mulla on kans ollu ranne kipee, ollu kuukauden jo. Jalkatreenissä lipes 15kg levypaino käsistä ja tarrasin siihen kiinni vasemmalla kädellä ennen ku ehti tippuu varpaille. Kuulu ranteesta vaan naps ja kipu tuli perässä illalla. Sattuu jos kantaa jotain vasemmalla kädellä niin et ranne kääntyy. Treenit pystyy tehä jos vaan keskittyy ranteen asentoon... Huoh!

Ei vaan kannata käyttää rannesiteitä liikaa. Mulla oli rannekipuja monta kuukautta, rupesin käyttämään rannesiteitä koko ajan eikä kipu kadonnut, sitten kun luopusin niistä ja rupesin taas treenaamaan ilman niitä kipu katosi kokonaan. Eli oma kokemus tästä on; käytä rannesiteitä ainoastaan punneruksissa, muuten et vahvista niitä.

Ei vaan kannata käyttää rannesiteitä liikaa. Mulla oli rannekipuja monta kuukautta, rupesin käyttämään rannesiteitä koko ajan eikä kipu kadonnut, sitten kun luopusin niistä ja rupesin taas treenaamaan ilman niitä kipu katosi kokonaan. Eli oma kokemus tästä on; käytä rannesiteitä ainoastaan punneruksissa, muuten et vahvista niitä.

Täysin samaa mieltä kanssasi!

Itellä on kanssa välillä ollut satunnaisia kipuja ranteissa, mutta tuet ostettuani päätin kokeilla välillä ihan ilmankin. Nykyään sarjapainot kaikilla härveleillä ilman mitään tukija. Max-nostoissa sitten fiilareiden mukaan. Näyttäähän se nyt paljon enemmän pro-meinigiltä, kun pittää pikkupainoillakin ranteita teipattuina. No, eipähän ainkaan pääse turhat lihakset vahingossakaan vahvistumaan..

wrist pushups

wrist conditioning

lisää rannehuoltoa

dorsal pushup -video

sain kehonpainotreenillä ranteet aivan jumalattoman paskaan kuntoon kuukaudessa, jonka jälkeen aloin tekemään treeniä ennen ja treenin jälkeen ns. rannehuoltoa joka on korvaamaton apu ollut, ja jota rohvessionaaligymnaastikot tekevät myös käsittääkseni joka pvä. enää ei kipuile ollenkaan.

EDIT: lisää linkkejä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom