Rannekääntöjen painot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuinka suurilla painoilla teette rannekääntöä jos yleensä teette. Olen itse tehnyt 20 toiston sarjoja vastaotteella 25-30 kg:lla ja myötäotteella 15-20 kg:lla. Tuntuu siltä että tuo myötäotekääntö kehittyy nopeammin kuin vastaotekääntö, mahtavatkohan sarjapainot niissä aikaa myöten tulla samaksi.

Eräs treenari sanoi:
Kuinka suurilla painoilla teette rannekääntöä jos yleensä teette. Olen itse tehnyt 20 toiston sarjoja vastaotteella 25-30 kg:lla ja myötäotteella 15-20 kg:lla. Tuntuu siltä että tuo myötäotekääntö kehittyy nopeammin kuin vastaotekääntö, mahtavatkohan sarjapainot niissä aikaa myöten tulla samaksi.

Riippuu vähän varmaan myös siitä, miten rannekäännöt tekee?
kädet penkillä 40-50kg
Seisten seläntakaa 50-80kg
Seisten edestä 50-70kg
..näin minulla...en tee rystyspuolelle ollenkaan kääntöjä...
Älä tuijota painoja, tai kilpaile kenenkään kanssa. Kyllä nuo painot tuosta kasvaa molemmissa tekniikoissa, mutta aika harva tekee molemmille puolille samoilla painoilla.En ainakaa itse tiedä ketään.

mä tein vasta otteella about 20 kilolla pitkiä sarjoja ja myötä otteella 10 pitkiä sarjoja.. mun mielestä sai paremman tuntunman kun treenas pitkiä sarjoja ja tekniikka kunnolla

taas näitä älyttömiä tredejä..

mitä noita painoja vertailemaan,mullaki ihmetyttää, kun savonmake tekee penkkiä huomattavasti suuremmilla raudoilla kun meikäläinen,mussa on varmaan jotain vialla..

itse en tee enää lainkaa ranekääntöjä,painojen kasvaessa tuli vittumaisia kipuja ja kolotuksia ranteisiin,lähinnä niveliin,tein parhaillaan polvien päällä kääntöjä vastaottella (kämmenet ylös) 60kgx 8.

hammeri raiskaa kyynärvarret riittävästi sekä mave polvista ilman remmejä.

joskus hauistreenin päälle saatan joitain kyynärvarsiliikkeitä tehdä,lähinnä vaan pumpaten.

No on kyllä vähän turha threadi, mutta...

30kg myötäotteella (kämmenet ylös), sarjat 20, 12, 9. Palautus ajat 1 - 1,5min. Tuntuu tälläisilla ripuliranteilla ihan kivasti.

Minusta se vastaote on aika turha, ei saa minkäänlaista tuntumaan hommaan. Mieluummin kaikki ruuti tuolla myötäotteella, ja sitten muistaa mahdollisimman pitkä liikerata eli antaa sen tangon rullata ihan sormenpäihin asti. Joskus nänyt sitä nytkykytystä jossa tankoa ei "rullata" alas sormien varaan.

Miks niiden pitäs tulla samaks? tunteehan sen itekki, että forkku supistuu paljon paremmin kämmen puolelle käännettäessä. rystypuolelle tehtäessä varmaan joku pieni lihas kyynärvarressa vaa työskentelee. vrt pohje ja etusäären lihas.

Mä ainakin saan perkeleen kovan poltteen. Mitä liikkeitä teet?

?? Tarkoitin nimenomaan tätä rannekääntöä, en mitään muita liikkeitä. Lopetin tekemisen vastaotteella siksi että en saanut poltetta aikaiseksi millään, eikä oikein mitään muutakaan tuntoa tullut käsiin. Voihan se oikeasti vaikuttaa tosin johonkin lihakseen, mutta mun mielestä se on vain ajan tuhlausta. Eli meneeköhän hifistelyn puolelle?

?? Tarkoitin nimenomaan tätä rannekääntöä, en mitään muita liikkeitä. Lopetin tekemisen vastaotteella siksi että en saanut poltetta aikaiseksi millään, eikä oikein mitään muutakaan tuntoa tullut käsiin. Voihan se oikeasti vaikuttaa tosin johonkin lihakseen, mutta mun mielestä se on vain ajan tuhlausta. Eli meneeköhän hifistelyn puolelle?

Kyllä siinä "rystykäännössä" kasvaa tuo möhkylä tuonne kyynärvarteen päinvastelle puolelle kuin rannekäännössä. Normaalissa kesävaatetuksessa nuo wrist extensorit kuitenkin on eniten esillä, joten ainakin minusta on hauska, että jotain lihaserottuvuutta näkyy myös siellä. Tosin tarvin noita lihaksia muissa harrastuksissani, niin tulee ihan senkin takia treenattua molempiin suuntiin.

Tuota kyllä ihmettelen, ettei mitään poltetta saa aikaan. Polvien päällä olen tehnyt sen suhteellisen pienillä painoilla, että saa väännettyä ranteen kunnolla taakse. Ei sillä ihan samanlaista infernaalista tuskaa saa kuin normirannekäännöillä, mutta kyllä sen huomaa, että perille menee.

Näistä siis kyse:
http://www.exrx.net/Muscles/WristExtensors.html

Tässä erilainen suhtautuminen rennekääntöön. Lämmittelyjen jälkeen 2 x 8-6, eikä mitään sormenpäävoimisteluja, vaan kunnon raudoilla. Kun lisäät tuon ajoittain kyynärvarsitreeniisi niin forkut kasvavat. Jotkut käyttävät jumalattomia painoja rannekäännöissä, eli noin 100 kiloa. Nämä kaverit ovat kaikki hemmetin isoja. Pikkumiehillä pienemmät painot, mutta varsinkin heidänhän tulisi lisätä sitä massaa niihin. Siksi raskaat painot ajoittain käytettyinä tuovat sen mitä mitkään jatkuvat 3x20 sarjat pienillä painoilla eivät voi tuoda. Jos nivelesi kestävät niin ehdottomasti lisää rautaa tankoon. Liikkeet ovat vielä niin simppelit, että et voi mitenkään huijata niissä muilla lihaksilla, kuten varsinaisissa massaliikkeissä kuten jalkakyykky jne monesti treenaajat voivat siirtää rasitustaan esim. perseeseen, selkään jne.

Kaikki eivät toisaalta näe edes tarpeelliseksi rannekääntöjä eli eivät edes keskity niihin. Tapauskohtaista ja makuasioita.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tosin tarvin noita lihaksia muissa harrastuksissani, niin tulee ihan senkin takia treenattua molempiin suuntiin.

:lol2: :david: anteeksi olen idiootti

Niin ja ihan asiaan liittyen: itselläni käsipainoilla tehdyssä hauiskäännöllä viimeisissä toistoilla kyynärpäät vartaloon tuettuna cheataten forkkuihin tulee paljon voimakkaampi tuntuma, kuin millään erityisesti kyynärvarsille kohdistetuilla liikkeillä.

30kglla tangolla istuen. Tosin toi menee aika kepeesti, vois seuraavaks koettaa 35 kilolla, mutta liike muuttu paljon raskaammaksi jos antaa sen tangon pyöriä kunnolla alas sormenpäihin.

:lol2: :david: anteeksi olen idiootti

Heh, kyllä sama tuli mieleen itselläkin heti vastaa-napin painalluksen jälkeen. Kuitenkaan mikään 100kg vääntövoima ei kuitenkaan siinä harrastuksessa ole tarpeen :)

Aikaisemmin suunnistajista juttua, että etusäären lihaksen treenaaminen vähentää isolla prosentilla nilkan nyrjähdyksiä, kun molemmilla puolilla säärtä on lihakset jonkinlaiset kunnossa. Lähinnä ajattelin samaa, että ranteet pysyisivät paremmin kunnossa ja kestävät iskuja/törmäyksiä, kun treenaa forkkujen rystypuoltakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom