Ranne poikki ja punttisali.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sfl
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

sfl

Ikä
41
Terve vain.

Vasen ranne on vielä 3 viikkoa kipsissä ja vielä senkin jälkeen parin viikon kuntoutusjakso, sitten se ehkä jo jotain kestääkin. Kaksi luuta näet rikkipoikki.

Tuli vain mieleeni, että te, jotka harrastatte punttisalia ja olette ranteestanne tai jostakin muualta luita poikki saaneet:

Kauanko meni, että pystyitte maastavetoon? Entäpä penkkiä? Hauiskääntöä Z tangolla? Ojentajia z tangolla penkillä selin maaten? YMS.

Mielenkiinto olisi kova, koska huvittaisi treenata mahd pian käsiä. Nyt harjoitusmahdollisuudet ovat rajalliset.

Treenini rajoittuu tähän:

Jalat, Vatsat, ala ja keskiselkä, rintaa voin tehdä
erittäin rajallisesti. Toki pystyn juoksemaan.

Tänään kokeilin tehdä sivuilta keskelle maschiinalla, ja sainhan ilman kipuja / painetta ranteelle sen tehtyä, jesh. Yläselkään yrittänyt jotain kehitellä, eipä ole kovinkaan paljoa mielessä moiseen. Kokeilen erästä tekniikkaa taljoilla, jos vaikka saisi jotenkin käsivarsiin kiinni, saapa nähdä.

Elipä, yläselkä, rinta(?) ja kylkiliikkeet ovat hieman hakusessa. Mitä SINÄ tekisit ilman käsiä? Tarkoitan siis sitä, että et voi tarttua mistään kiinni :/

Pyrin kuitenkin supistelemaan lihaksia, etteivät lisää surkastu -_-.

Kiitos vain vastauksestasi.

Laudallahan minä teloin. Huonosti alas hyppyristä. Kovaa ja korkealta kun tulee niin ei käy kuin huonosti, jos asiat eivät mene nappiin, hehe.

-SF

Yläselälle leukoja yhellä kädellä? ;)

Itselläni on ranteet ottanut lukua moneen otteeseen, kerran jopa murtunut tuo vasen. Tästä johtuen en voi ollenkaan tehdä hauiskääntö suoralla, ja kova sarja semmosella mutkatangolla ottaa myös ranteisiin. Vaikka en treenannut ollenkaan kun ranteeni teloin. Neuvoni siis on että kannattaa antaa parantua ja noudattaa väh. lääkärin suosituksia.

Rinnalle käy muuten varmaan joku peckdekki ihan hyvin.

Taisi olla vuosi 2000 kun itse treenasin lujaa ja kunnossakin olin. Sinä kesäni sitten olin raksalla jossa telineet petti alta. Kierähdin lennossa kait jotenkin väärin päin ja tulin käsilleni alas. Varsinaiseti poikki ei mennyt luita, mutta vasurista meni kyynär ja värtinä luu aika tohjoksi. Oikea selvisi useilla hiusmurtumilla. Molemmat kätöset pakettiin ja vasen väännettiin vielä aika hauskaan asentoonkin. (WC käynneistä tuli huumoria :D ) Silloin itsellä loppui treenit kuin seinään. Moniin kuukausiin ei ollut vasurilla paljon tekemistä, jotain kevyitä juttuja, josta sai hyvän otteen pysty nostelemaan. Penkkiä pystyi tekemään kapealla otteella 6kk päästä. Haukkaria vain käsipainolla. Fiiliksiä ei ollut, joten siitä tuli muutaman vuoden treenitauko. Vieläkään ei pysty suoralla tangolla haukkaria tekemään, Scott tuntuu joskus aika ikävältä, mutta se mikä ei tapa niin vahvistaa :evil:.

Jos sulla on ne luut onnistuttu saamaan tervehtymisen kannalta oikeisiin asentoihin, eikä suureempaa vääntelyä tai kääntelyä käteen tarvinut tehdä, niin silloin tervehtyminen on varmaan aika nopeaa.

ToughGrip sanoi:
Sä olit sitten tehnyt sen ainoan hc-ratkaisun, millä voi saada ranteeseen lisää paksuutta ;)

AHAHAHAHAH :kippis1:

Joo o.. kyl se kunnolla turpos, tosin paranen yllättävän nopeasti. kyseinen turvotus laski parissa päivässä ja liikkuu käsi vallan mainiosti.

Saas nähä, miten saan taljoilla väännettyä selkää.

Ideoita ihmiset hyvät, ideoita X) Tiedetään, vaikeaa keksiä ^^ Kiitti silti tuesta. Arvostan heh.

ps:

Jeps, yhdellä kädellä leukoja yläselälle ! ;D

Jos sulla on ne luut onnistuttu saamaan tervehtymisen kannalta oikeisiin asentoihin, eikä suureempaa vääntelyä tai kääntelyä käteen tarvinut tehdä, niin silloin tervehtyminen on varmaan aika nopeaa.

Mä toivon myös että ne luut on onnistuttu laittamaan oikeaan asentoon :) .

Mulla tuli 10 vuotta sitten pirstaleinen murtuma vasempaan ranteeseen, ja tietenkin se luutui sitten himpun verran väärään asentoon. Nyt ei sitten enää onnistu hauiskääntö tangolla ja monissa muissakin liikkeissä on hankaluuksia :( .

Ennen kuin siirtyy maveen, penkkiin tms. raskaampiin liikkeisiin niin varmaan kannattaisi kuntouttaa sitä rannetta/kättä yhden käden liikkeillä, että saisi sen edes lähelle toisen käden voimatasoja ja kestävyyttä. Mulla ainakin kesti aika kauan ennen kuin käsi seitsemän viikon kipsauksen jälkeen alkoi taas toimimaan, vaikka sitä kovasti yritti lääkäreiden ohjeiden mukaan kuntouttaa.

Mulla meni kädenväännössä olkaluu poikki(hauiksen alaosan kohdalta) marraskuun(2004) lopussa. Kerroin siitä tuolla kädenvääntö topikissa. Maaliskuun(2005) alusta rupesin käymään salilla, käsi oli tuolloin vielä TODELLA heikossa kunnossa. Esim. penkkipunnerusta en uskaltanut edes tehdä pelkällä tangolla. Lääkäri antoi vaan ohjeet että varovasti ja pienillä painoilla aloittelet, se on hyvä merkki kun tuntuu kipua niin sillon lopettaa ja pienentää painoja. Tämä on hyvä nyrkkisääntö.

Nt kun aikaa on kulunut reilu viitisen kuukautta niin penasta en uskalla vieläkään vetästä kun min 10 toiston sarjoja. Tuntuu että jos kokeilisin ykköstä tai kolmosen sarjaa niin luut paukkuisi(huom tämä on vaan minun tuntuma). Voi olla että kestäisi mutta en uskalla vielä kokeilla. Sulla se murtuma on muutenkin ranteessa ja mulla oli vähän "pahemmassa" paikassa, joten ei kannata verrata mitenkään näitä parantumis aikoja.

Sen vaan mielessäsi ja raajoissasi sitten tunnet milloin voit taas alkaa pullistelemaan salilla.

Mulla murtui vasen ranne aika tarkkaan vuosi sitten värttinäluun kohdalta noin 2 cm rannenivelen alapuolelta (Colles-murtuma) irtipoikki. Tämä tapahtui fudiksessa ja seurauksena 5 viikkoa kipsi kädessä ranne taitettuna sellaiseen vinoon asentoon luutumisen parantamiseksi.

Kipsin aikana ei voinut tehdä yhtään mitään urheilua, josta seuraksena vasemman käden lähes täydellinen voiman menetys. Puristuvoimahan tuossa katoaa täysin, joten pari viikkoa kipsin jälkeenkään ei riittänyt voima edes kynsien leikkaamiseen.Yliipäätään koko käsihän tuossa surkastuu- hauiksesta katosi 4 cm jne...

Mutta yllättävän nopeasti kuitenkin sieltä voimat palaa kunhan aloittaa välittömästi kaikkien mahdollisten grippereiden ja vastaavien puristelun sekä puntin siltä osin kuin pystyy. Kannattaa ehdottomasti liiikutella niitä sormia koko ajan myös kipsin aikana.

Penkissä meni kyllä pari kuukautta ennen kuin pystyi tankoa isompaa liikuttellemaan ja silloinkin koko käsi tärisee kun horkassa. Mave / kyykky onnistui ongelmitta jo parin kuukauden jälkeen normaalipainoilla (se itse luuhan on käytännössä jopa kestävämpi kun luutumisaika on ohi, eli sen hajoamista ei tarvitse pelätä ollenkaan). Ongelmana on nivelen palautumienen joka ei valitettavasti vieläkään, eikä todennäköisesti tule ikinä olemaankaan yhtä notkea kuin aikaisemmin. Tästä seurauksena ei voi käyttää yhtä leveää otetta penkissä, mutta kapeammalla homma toimi ongelmittta noin 4 kk kipsistä. Sinänsä todella yllättävää oli että vaikka ranne on aika monimutkainen nivel niin golffi onnistui vain kuukausi kipsin poissaamisen jälkeen- siinähän ranne joutuu kuitenkin aika kovaan vääntöön.

Puolessa vuodessa kaikki voimatasot olivat vanhaa luokkaa, joten kovalla treenillä pääset sfl varmasti hyvään kuntoon ajan kanssa. Ja jos jotain positiivista vielä tuollaisesta loukkaantumisesta haluaa hakea, niin tulostaso paranee hirvittävällä tahdilla jonkin aikaa kuntoutuksesta :rock:

Rikkihän tämä on joo, taisi meillä sitten mennä samasta kohtaa ja sama juttu, jdg2.

ee.jpg

Kiitos kovasti vinkeistä noin yleisestiottaen, että mitä on luvassa.
En viitsi olla pois salilta sentään, en halua surkastua enempää :( Kättä en kyllä käytä.

Luitten pitäisi olla oikeissa kohdissa, toivottavasti ovat pysyneet kahden kontrollin jälkeen myös niin. Kuulemma kämmeneni kääntyy enemmän taakse kuin eteen, sitten kun on terve. Saa nähdä :)

:rock: on!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Se on siinä. Kehittelin tässä yläselälle reeniä, jonka olen nyt kahteen kertaan tehnyt ja todennut toimivaksi.

Tarvikkeet:

- vastakkaiset taljat, tiedä sitten virallista nimeä, mutta kuvasta selvinnee mitä tarkoitan.
- "remmi"
- pätkä paksua nailon narua
(Ei salilta löydy toista remmiä, niin piti tuotakin vähän soveltaa)
- pari pientä pyyhettä hygieniasyistä, vähän rispaantuu iho, mutta aina ei voi voittaa!

Suoritustapa:

Laitetaan remmi vasempaan taljaan, naru oikeaan.
Kiinnitetään naru oikean käden kyynärtaipeeseen, siirrytään vasemman luo, tartutaan remmistä ja asetetaan se kaikessa yksinkertaisuudessaan vasemman käden kyynärtaipeeseen (juuri kipsin loppupäähän, ei kuitenkaan sen päälle!) ja asetutaan laitteen keskelle. Kumarrutaan selkä suorana eteenpäin ja taitetaan jalat polvista. Sitten taitetaan kädet n. 90º kulmaan ja pidetään ne siinä -> eikun yläselällä työtä. Kannattaa muistaa sitten tuo selän suoruus ja pään asento, notta ei satu haaveria, jos nyt joku sattuu tätä kipseineen kokeilemaan, kehoitan ensin kokeilemaan ilman painoja.
Vaikkei liike olekaan kovin suuri, ottaa se silti ihan mukavasti ainakin minulla selästä. Kädet liikkuvat noin 10-15cm.

ylaselan_reeni.jpg

Ei muuten ota ranteesta millään muotoa, olen kovin iloinen :)

sfl sanoi:
Se on siinä. Kehittelin tässä yläselälle reeniä, jonka olen nyt kahteen kertaan tehnyt ja todennut toimivaksi.

:thumbs: Kyllä se siitä. Tuli tuossa vain mieleen, että jos tavoite on välttää lihaskatoa, niin kannattaa syödä aika terveellisesti ja hieman plussakaloreilla. Vaikka läskiäkin saattaa vähän kertyä, niin lihaskato saadaan ainakin minimoitua. Sitä kerkiää sitten taas kiristellä kun on paikat kunnossa. Tsemppiä paranemiseen!
Nimim. Kaksi leikkausta takana..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom