Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Gdane sanoi:mis noi rakot on? ikenissä? sellaisia pieniä vaaleita renkuloita joissa sisällä pieni valkoinen piste?
Gdane sanoi:Olisko Afta eli "viisasten näppy" (niinku viisauden hammas)
Kyseessä olisi jonkin viruksen aiheuttama limakalvon vaurio mistä käytetään nimitystä afta. Niiden syntyperää ei tiedetä kovin tarkkaan ja sen vuoksi niistä liikkuu kaikenlaisia huhuja. Ehkä paras ennaltaehkäisy voisi olla riittävä hammas- ja suuhygienia, ei kuitenkaan liiallinen.
Noin meille aftasta kertoopi tohtori.fi
Itselläni ollut ja todella **ttumaisen kipee on!
Onneksi ei ole esiintynyt sitten teini-iän.
Edit: suosittelevat monipuolista ruokaa ja vitamiinien lisäämistä.
Katsoppas googlella lisää (haku: Afta)
Edit2: Tosiaan pitäisi olla aika selkeä "kraateri" ja itsellä oli ainakin noin millin tai kaksi halkaisijaltaan nuo..
Jos hahmotat niistä ton kraaterin niin googleta lisää infoa.TheLORD sanoi:2-3 millii mulla
TheLORD sanoi:Minulla tuli pari päivää sitten rakkoja suuhun ja mietin mistä se johtuu? Jonku viamiinin puutostauti?
En ole edes syöny suklaata vähään aikaa sillä se aiheuttaa rakkoja
Söit hydrokortisonia??! Jeps... Mulle vaan mamma sano ku valittelin sillon junnuna ekan kerran et "susta on poika tulossa viisas..." No eipä ole käynyt tuo toteensetae sanoi:Itselläni ollut noita rakkoja (olen luullut ihan vesirakoiksi) kahdesti puolen vuoden sisään, ovat kyllä erittäin kivuliaita.. Viikko sitten ilmaantui moinen etuhampaiden ikenien alle. "Söin" kolmena iltana hydrokortisonia (ei ole muuten kovin hyvän makuista), mutta ei tullut mitään efektiä paranemisen suhteen.. lauantaina sitten vähän tissuttelin, niin sunnuntaista eteenpäin ei ole ollut enää minkäänlaista tuosta aiheutuvaa kipua :D
Gdane sanoi:Söit hydrokortisonia??!
setae sanoi:"Söin" kolmena iltana hydrokortisonia (ei ole muuten kovin hyvän makuista), mutta ei tullut mitään efektiä paranemisen suhteen.. lauantaina sitten vähän tissuttelin, niin sunnuntaista eteenpäin ei ole ollut enää minkäänlaista tuosta aiheutuvaa kipua :D