Rakot suussa ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheLORD
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla kans aftat pysyneet pois lisävitamiinien popsimisen jälkeen *koputtaa puuta=päätä*, mutta silloin kun niitä oli, laitoin suoraan sormella suolaa aftanpäälle. Sattui ja kunnolla, mutta kuivatti pois suhteellisen nopeasti.

nuo aftat kyllä on todella vittumaisia. :curs: ei paljon pysty esim mitään ketsuppi, sinappi ruokia syömään sen verran paljon kirvelee. olen huomannut että mulle ilmestyy lähes aina tuollainen kuvaukseen liittyvä valkoinen "läikkä" kun aina vahingossa tulee puraistua poskesta. :rolleyes: tästä vetäisin sellaisen johtopäätöksen että nuo on jotakin bakteerien aiheuttamia tulehduksia eikä mitään vitamiinien puutoksista johtuvaa. :arvi: purkan syönnin joutui lopettamaan kun sattui niin paljo näitä "vahinkolaukauksia" :D

Mulla on todella usein noita. Tai riippuen siitä miten on syönyt, itse olen kuitenkin huomannut että noita ilmenee aina kun vatsa ei toimi hyvin.

Juu niin minä olen ymmärtänyt, että nämä ovat ihan meissä jokaisessa jo valmiina ja puhkeavat sitten tietyistä syistä (mainitut sitrushedelmät, allergisoivat aineet kuten tuo hammastahna, stressi, yms.). Eli siis eivät olisi tarttuvia (muutoin kun jos stressaat että tarttuu niin ...)

Jännä juttu muuten kuin monilla näitä on ollu. Käsittääkseni ne ovat kuitenkin suht harvinaisia.

Gdane sanoi:
Jännä juttu muuten kuin monilla näitä on ollu. Käsittääkseni ne ovat kuitenkin suht harvinaisia.

Punttailun ja aftojen välillä on jokin mystinen, salattu yhteys.

Pari päivää takaperin ilmesty. Koitin sitä suolakikkaa ja kirveli se kyllä aivan vitusti. Kolmisen kertaa kävin "tankkaamassa" suolaa siihen päälle ja nyt ei ainakaan oo läheskään yhtä kipeä kuin eilen.

Joo, tuttu ja ikävä vaiva on. Ei enään niin usein kuin joskus, mutta jos tulee niin yöksi bafucin -niminen kurkkutabletti siihen kohtaan niin aamulla on jo paranemaan päin. Samaten jos tulee alahuuleen, niin sen hampaan harjaus vähän useammin joka ottaa siihen kiinni, auttaa.

Tuntuu että mitä enemmän näitä aftoja kiduttaa ja satuttaa niin sitä nopeammin paranevat... Mä kyllä ennen näiden kommenttien lukua luulin että johtuu vaan paskaisen hampaan ja huulessa olevan haavan yhdistelmästä. :rolleyes:

Ettei kysymyksessä olisi kuienkin candidiasis oralis, sammas, suun kandidiaasi? Sellaisia muutaman millin kokoisia valkoisia peitteitä jotka on niin perkeleen kipeitä? Alla punertava tulehtunut limakalvo?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla tulehtu aikoinaan viisaudenhammasleikkauksen jälkeen suu, ja sinne tuli aikas isoja kipeitä valkosia rakkuloita ja peitteitä tosi paljon. Viikkoon ei pystynyt syömään muuta kun pillin kautta.
Lääkkeeksi sain kivaa purskuteltavaa kipulääkettä, joka sisälsi mm.kodeiinia. Toimi kuin synti. Nousipa aika kivasti päähänkin reilusti käytettynä.

Noita aftoja oli joskus intti aikoina kanssa, mutta nehän oli tosi pieniä eivätkä juuri tehneet kyllä kipeää.

Jos vaivaa niin mee lääkäriin...tai kärsi, ihan sama.

Afta nielussa. Ei oo eka kerta. Helvetin kipeä. Mietin, että ravinnossa ei ole mitään muutosta tapahtunut PAITSI, että olen ruvennut syömään c-vitamiinilisää. Pitäisikö lopettaa ja katsoa mitä käy? Sitten jos menee ohi niin ottaa lisää c:tä ja katsoa palaako afta?

Suositut

Back
Ylös Bottom