Rakkaat Vanhemmat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli tuosta mieleen oma nuoruus kun aloittelin treenejä.
Tottakai minullakin vanhemmat "varoitteli" välillä.
Mutta suhtautuvat kuitenkin hyvin harrastukseeni...
mm. saimme jossain vaiheessa rakentaa huoneiston parhaaseen huoneeseen
oman punttisalin. Siellä oli kaikki tarpeelliset välineet, painot,käsipainot.

Muistan kun joskus oli kyykky päivä pyysin äidin varmistaan...
olihan ne kommentit tietysti...ei kai sitä nuin kovasti tarvi jne.

Yksi Isän tokaisu on jäänyt mieleen kun oli vissiin huono päivä(murrosikänen)
jotain ärisin niin Isä siihen... Kyllä tuo poika pitää hoitoon saada...
kyllä silloin pokka petti itsellä ja alkoi naurattaan :hyper:

Muistan kun Äiti kerran meni luontaiskaupasta minulle ostamaan, antamani listani mukaan siinä oli mm. Weiderin Formula7:ää joka oli aivan "ällistyttävä"
painon nostaja... Eivät myyneet eikä aikoneet hankkia sitä...
ilmeisesti kun oli sellaista(kovaa kamaa) joka nosti painoa ja kasvatti lihaksia?
No sitten sitä tilattiin suoraan Wrangelta...ja kasvettiin ISOKSI :D

JohnnyB sanoi:
Olisiko siitä mitään apua jos tulostaisit netistä tietoa esim. proteiinista ja maltosta isällesi?

Tämä on tosiaan tarkotus.

Force sanoi:
Tuossa keskittymisessä vain yhteen lajiin hän oli osaltaan oikeassa. Pidemmän tähtäimen kehityksen kannalta kannattaa pitää verenkiertoelimistöstä ja aerobisesta kunnosta jonkin verran huolta.

Tässä olen myös osittain samaa mieltä. Tarkoitus olisikin ruveta vähän HIITiä vetelemään, ettei tuo aeroopinen kunto ihan rappiolle mee. Mutta en kyllä ole sitä mieltä, että tässä pitäis joku toinen _laji_ hankkia.

sterpuska sanoi:
Ehän tossa mitään jos faijasi ostaa ruuat niin rupeat tekemään sille kauppalistoja
tyylii.
20prk rahkaa.
20prk raejuustoa.
2broileria.
20l maitoa.
Sitten voit todeta sille kun ruokakulut on tuplaantuneet että kyllähän ne protskut saa ruuastakin.

Siis asiahan on niin, että tälläkin hetkellä käyn itse kolme kertaa viikossa kaupassa (iskä ja äiskä maksaa toki) ostamassa 10-20 eurolla safkaa.

-ö- sanoi:
Ja vielä ehdottaisi, että alkaa vetämään lisäravinteita isommalla kädellä. Tuollaisesta pyynnöstä "paljon enemmän proteiinia ja maltoa" joku voi saada käsityksen, että aletaan elämään vain niiden varassa muun ruokailun kustannuksella. Ehkä ne rakkaat vanhemmat on käsittäneet myös että haluaisit syödä vain protskuja ja maltoa kun kerran tuollaista ehdottelet. Tuosta lääkäriltä tulleesta palautteestakin saakin sen käsityksen, että ne luulee sun korvaavan ruokailuja noilla lisäravinteilla. Tuossa vaiheessa varmaan kaikki yhtyvät samaan käsitykseen, että tulee syödä oikeaa ruokaa eikä pelkästään lisäravinteita. Pitäisi ehkä selittää tarkemmin sen isomman satsin tarkoittavan vain varastoja pidemmälle ajalle.

Sen tosiaan kyllä selitin, että nuo ovat vain ja ainoastaan harjoituksen jälkeiseen palautusjuomaan.

Penneck sanoi:
Puhu äidillesi. Ne heltyy aina ja antavat periksi. Se on tämä äiti/poika-suhde näet. Isät ovat pomoja perheessä ja kyseenalaistavat KAIKKI asiat, jotka eivät sivua hänen tietouttaan. Isänä tiedän tämän ja viimeksi eilen minulle se selvästi tuotiin esille. Taikasana lisäravinteiden herantuoksuiseen maailmaan on siis ÄITI.

No mutsi vaan kauhistelee, että: "Mua pelottaa, kun sä oot kasvanu noin paljon."

XXL sanoi:
Kannattaako tuossa iässä vielä treenata 110%? Itse kasvoin 16-18 vuotiaana 10 senttiä ja olen kuullut että kova treeni hidastaa pituuskasvua...

Kuka sanoi, että treenaan 110 %? Ja jos jostain asiasta tykkää (ja se on vielä kaiken lisäksi terveellistä), niin kai siihen saa paneutua vähän paremminkin vaikka ois kaksvuotias. Ja tosta pituuskasvusta... Oon moneen kertaan kuullu just päinvastoin. Elikä ei hidastais pituuskasvua.

Mike sanoi:
16v on vähän liian aikaista täysipainoiselle voimanostoharjoittelulle.

Et varmaan sanois näin, jos kyseessä ois kehonrakennus? Noei vitsi vitsinä. Mutta siis mitä tarkoittaa tässä tapauksessa täysipainoinen? Ja miksi 16-vuotias olis liian nuori? Jos näihin viittisit vastata.

Mene vaa puhumaan äidilles ja sano, että tulee halvemmaks ja on ihan terveellistä, nii kyllä se ostaa sulle niitä. Osta ensin vaikka jotain halpaa perus heraa nii se hintakaan ei hyppää sieltä silmille. Fastin pakkauksissa on ainakin hyvä tuoteselostus ("sopii nuorille" ym.), että näytäppä sitäkin niille. Faijalta on ihan turha mennä kysymään tollasia, mutta kyllä sekin siihen tottuu mitä nyt välillä höpisee jotain puurosta ja ruisleivästä, kun on tekemässä palautusjuomaa.

Perustelet väitteesi faktoilla ja vaadit myös vanhemmiltasi samaa. Eli tutkimuksia väitteiden taakse. Kun olet lyönyt tarpeeksi faktaa pöytään niin kyllä ne sen vähitellen uskovat. Joillakin ihmisillä on kylläkin hyvin vaikea muuttaa omia näkökantojaan, vaikka ne perustuisivat pelkästään huhuihin ja mutuun eli saattaa kestää kauankin ennen kuin vanhempasi ymmärtävät. Jos kuitenkin käy niin, etteivät he ymmärrä järkipuhetta ja tutkimustuloksia, kannattaa vaan panostaa siihen treeniin ja kunnon ruokavalioon ja unohtaa se palautusjuoma. Kyllä ne varmaan ainakin raejuustot ja rahkat sulle ostavat.

Tsemiä vaan! :thumbs:

Ukkini sanat nähdessään protskupussin:" Juuttaan poika!! Mitä perkeleen pölyä sinä syöt?! Minä voin tuuva sulle sahanpurua liiteristä!"

kummajainen sanoi:
Perustelet väitteesi faktoilla ja vaadit myös vanhemmiltasi samaa. Eli tutkimuksia väitteiden taakse.

Juu pitää tosiaan netistä ettiä jotain tutkimuksia sun muita.

Kumma juttu tässä vielä on se, että oon jo melkein vuoden päivät kuitenki käyttäny palautusjuomaa. Faija ei näköjään tätä oo huomannu. Mutsi nyt ei alkureaktion jälkeen pahemmin oo kommentoinu.

suortti sanoi:
Fastin pakkauksissa on ainakin hyvä tuoteselostus ("sopii nuorille" ym.), että näytäppä sitäkin niille.

Joo mä tommosta Fastin pussia jo näytinkin. En sitten tiiä, kuin tarkkaan se sitä katto.

Oman isän mielipiteitä on suht typerää kyseenalaistaa. Se on tuuleen huutamista eikä johda kuin umpikujaan. Tottakai isäpappaa vituttaa, kun oma poika hyppii silmille ja yrittää syrjäyttää hänet lauman johtajana. Kotiruoka riittää -kommentteja on varmaan jokainen joutunut kuuntelemaan jossakin vaiheessa uraansa. Joo, riittähän se, jos sitä jaksaa syödä susikoiran lailla. Mutta meneppäs sanomaan isukille, että pakkoko sitä tulta on keppiä runkkaamalla sytyttää, kun sytkärikin on keksitty.

Paras tilanne tietysti olisi, jos isukki harrastaisi itsekin podausta ja voisi olla jopa jonkinlaisena apuna salilla.

Tiivistettynä: A) Suosittelen työpaikan hankkimista ja lisäravinnerahojen haalimista omin päin. B) Älä pure kättä, joka sinua ruokkii.

Spoonie_Luv sanoi:
Oman isän mielipiteitä on suht typerää kyseenalaistaa. Se on tuuleen huutamista eikä johda kuin umpikujaan.

Liianki totta.

Spoonie_Luv sanoi:
Tiivistettynä: A) Suosittelen työpaikan hankkimista ja lisäravinnerahojen haalimista omin päin.

Kyl mulla toi kuukausraha, minkä faija maksaa, riittää hyvinkin noihin mömmöihin. Eli tietämättään isäpappa onkin jo pitkän aikaa ostanu mulle lisäravinteita. Olis vaan kiva, jos sais kerralla semmosen kunnon satsin varastoon, ni ei tarttis siitäkään huolehtia ja tietty omat rahat säästyis muuhun.

Nuorempana oli isäpapan kanssa tiukkoja väittelyitä lisäravinteiden käytöstä. Isä sattui vielä olemaan lääkealalla töissä ja tiesi yhtä sun toista kehon toiminnasta ja ravinnosta. Olipa lisäksi vielä minulta 'salaa' perehtynyt lisäravinteisiin, jouduin monesti aika tiukoille näissä väittelyissä... :) Hyvä puoli oli se, että tulipa sitten itelläkin lueskeltua ko aiheesta ja opittua perustelemaan omat väitteet. Äijä vaan härnäs omaa poikaansa, ei se oikeesti niin vastaan ollut, kunhan vaan testaili. Välillä löi vettä myllyyn tuumaamalla: "Kato perhana, onko sulla tullu lihasta harteisiin?" :jahas:

Tästä seuraava vaihe onkin se, kun isä kysyy: "et kai sä haluu tollaseks pelleks, joka kävelee ku olis paskat housussa?" ja siihen on sitten vaan totuttava.

Noin niinkuin kannustavassa mielessä vain, että tuskinpa se palautuminen ja kehittyminen tuossa iässä on palautumisjuomasta kiinni, kuonat liikkuu muutenkin vauhdikkammin. Eli ehdit hyvin tuhlata rahasi (&vanhempien rahat) myöhemminkin lisäravinteisiin.

Ps. ei mitään juupas eipäs väittelyä palautumisjuoman tarpeellisuudesta

Ruuvimurmeli sanoi:
Kyl mulla toi kuukausraha, minkä faija maksaa, riittää hyvinkin noihin mömmöihin. Eli tietämättään isäpappa onkin jo pitkän aikaa ostanu mulle lisäravinteita. Olis vaan kiva, jos sais kerralla semmosen kunnon satsin varastoon, ni ei tarttis siitäkään huolehtia ja tietty omat rahat säästyis muuhun.

Omat (ISIN) rahat?

Ruuvimurmeli sanoi:
Liianki totta.

Tässä on pakkislaiset kahden sivun verran antanut vinkkejä, miten saisit isäsi toisiin aatoksiin ja kustantamaan jauhosi. Nyt sitten räjäytit pankin ja kerroit, että itseasiassa sulla onkin hilloa heraan. :down:

Uskomattomalta kuulostaa näitä kirjoituksia lukiessa aikuisväestön yleistiedon taso.
Kyllä mielestäni yleistietoon kuuluu:
a) mitä ovat proteiinit eli valkuaisaineet ja mistä niitä saadaan,
ja b) minkäänlaisia hormooneja ei noin vain voi lampsia kauppaan ostamaan.

Omat vanhemmat käyvät jo kuudettakymppiä, toinen jopa lähestyy, eikä nämä kaksi asiaa ole ikinä olleet epäselviä. Koulutustasokaan ei ole heillä korkea tms.

lasikuitujeesus sanoi:
Uskomattomalta kuulostaa näitä kirjoituksia lukiessa aikuisväestön yleistiedon taso.
Kyllä mielestäni yleistietoon kuuluu:
a) mitä ovat proteiinit eli valkuaisaineet ja mistä niitä saadaan,
ja b) minkäänlaisia hormooneja ei noin vain voi lampsia kauppaan ostamaan.

Omat vanhemmat käyvät jo kuudettakymppiä, toinen jopa lähestyy, eikä nämä kaksi asiaa ole ikinä olleet epäselviä. Koulutustasokaan ei ole heillä korkea tms.

Täysin samaa mieltä. Yllättävän moni luulee, että hormooneja saa luontaistuotekaupan hyllyltä ja siksipä sekoittaa proteiinit hormooneihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom