voisin kommentoida tähän nyt rakennekynsien tekijän näkökulmasta...Eli kysymys kannattaako teettää oppilastyönä?
Usein saa halvemmalla,mutta kestää kyllä oikeesti aika pitkään tekijällä ennen kuin oppii tekniikan niin hyvin et ne todella pysyy.Mutta miten sitä oppis jos ei saa kellekkään treenata..

niinpä.
kyllä noissa useimmiten on "takuu" että saa uudet jos ne ekan 2vko.n sisällä irtoo (niin ettei siinä ole omaa vikaa...ja sehän on aika tulkinta kysymys miksi ne on irronnu)mutta pää-asiassa näin.
Ja tosiaan se huoltaminen on aika kallista (ainaki opiskelijan budjetista) kun niitä täytyis n.3-5vko:n välein korjailla ja pk-seudulla ainkin hinnat on suunnilleen 40-85e huolto kerta.Ja uudet kynnet +/- 100e.
Se että kestääkö geeli vai akryyli paremmin riippuu monesta asiasta,ja jollain pysyy toinen paremmin kuin toinen.
Myös akryylistä saa aivan yhtä luonnollisen näköisen JOS kynsien tekijä osaa homman. Geeli tosin on jonkin verran pehmeämpi kynnelle (jos esim kolautat johonkin) mutta se myös irtoaa helpommin. Akryyli kun on kovempaa,se saattaa tehä kipeetä jos kunnolla lyöt kynnen johonkin..mut kestää ehkä/useimmin paremmin iskut ym. Jos on jo valmiiksi pitkät kynnet ja haluaa vaan niihin "vahvikkeet",niin sekin hyvä vaihtoehto. Tulee vähän halvemmaks ja kestää kynnet katkeilematta..
Edit: Geelin ja akryylin suurin ero on just se kovuus ja ulkonäössä ainakin se että akryylistä saa tehtä "ohuempia" kynsiä.
Kannattaa itse kokeilla, sillä riippuu aivan kynsien tekijän taidoista,ja omasta kynnestä kumpi parempi.Mutta itse olen tehnyt kahdella eri geeli merkillä ja kahdella akryylillä,ja tiedän että kaikki ei käy kaikille.
(ja totta,rakennekynnet todellakin koukuttaa...ei paluuta entiseen) :lol2: