SUPERCARB 1kg -40%

Rakennekynnet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emea
  • Aloitettu Aloitettu
Epäröin vielä myös sen takia, että niiden huoltaminen taitaa tulla aika kalliiksi, jos kerran kuussa pitää käydä huollattamassa. Ja onko muuten niin, että niitä voi huollattaa myös muualla kuin kynsienlaittopaikassa vai olenko sidottu sitten siihen paikkaan? Ja mitä niille tapahtuu, jos niitä ei huollata? Eli jos en sitten haluakaan niitä pitkäaikaiseksi investoinniksi, niin pitääkö ne mennä varta vasten johonkin liikkeeseen irrottamaan vai "kasvaako" ne vaan pois...

Toki voit huollattaa muuallakin, kuin siellä, missä olet ne laittanut. Toki on aina parempi, jos käytetään samoja aineita kuin alkuperäiset.

Jos kynsiä ei huolleta, alkaa oman kynnen kasvuraja näkyä alaosasta ja monesti jossain vaiheessa alareunat alkavat "ottamaan ilmaa" sivuilta, eli irtoavat vähän oman kynnen pinnasta. Lisäksi, jos kyseessä on esim. ranskalainen manikyyri, se valkea osuus kasvaa yli kynnen kärjen osalta. Eli ranskalaisen rajan ja oman kynnen väliin alkaa tulla "rakoa".

Todennäköisesti saat muutaman viikon kuluttua revittyä rakennekynnet irti (riippuen miten tiukasti pysyvät), mutta tämä tekee hallaa omalle kynnelle. Paras keino on käydä viilauttamassa tipit ja pintamateriaalit pois tai viilata itse, jos kärsivällisyys riittää. Tämä keino säästää omaa kynttä eniten.

Toki kaikki eivät rakennekynsiin tykästy, mutta hyvin monesti käy niin, ettei tuota poistamista tarvitse edes miettiä, koska niihin jää koukkuun :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mun tekis mieli geelikynsiä sellaisilla tipeillä, kun omat kynnet on ihan nysät. En ole siksi niitä kasvatellut, kun mun kynsilaatu on tosi ohut ja lohkeileva. Mietin tässä vain Turusta paikkaa johon menisin.

Onko kokemuksia Make-Up Starista tai Kynsistudio Lilasta?

Epäröin vielä myös sen takia, että niiden huoltaminen taitaa tulla aika kalliiksi, jos kerran kuussa pitää käydä huollattamassa. Ja onko muuten niin, että niitä voi huollattaa myös muualla kuin kynsienlaittopaikassa vai olenko sidottu sitten siihen paikkaan? Ja mitä niille tapahtuu, jos niitä ei huollata? Eli jos en sitten haluakaan niitä pitkäaikaiseksi investoinniksi, niin pitääkö ne mennä varta vasten johonkin liikkeeseen irrottamaan vai "kasvaako" ne vaan pois...

Ääh, paljon kysymyksiä...

Turusta suosittelisin tekijää Heidi Arvonen, Plaza. Itsekin teen kynsiä ja Turussa, mutta olen mammalomalla, joten teen vaan kavereille kotona. Mainostan itseäni sitten heti, kun löydän vuokrapaikan/toimitilan itselleni ;)

Huollattaa voi missä tahansa, mutta suosittelen lämpimästi, että käyt samalla tekijällä huollattamassa, koska silloin tekijä oppii tuntemaan kyntesi ja mahdolliset ongelmat.

Turussa on kova kilpailu tällä alalla ja monissa paikoissa on aika halvat hinnat. Pitkällä aikavälillä edullisemmaksi tulee kuitenkin kun käyt samassa paikassa ja samalla tekijällä, kantisedut ym. Kynnet pysyy mahdollisesti paremmin ja jos ongelmia ilmenee, niin tekijä osaa tarvittaessa vaihtaa materiaalia tmv.

Kynnet kannattaa poistattaa ammattilaisella, sanoo ammattilainen, joka poistaa omat kyntensä hampain...:nolo:

Monet puhuu täällä geelikynsistä ja ne sopiikin monelle ja on kestävätkin, mutta toisilla ne ei pysy erityisen hyvin. Ns. akryylikynnet sopii silloin paremmin. Materiaali on samaa, tekotapa erilainen, asiaan vihkiytymätön ei erota, onko kynnet tehty geelillä vai neste&jauhe-systeemillä (= akryyli). Niissä ei siis ole eroa paksuudessa tai muussa vastaavassa. Molemmilla materiaaleilla saa ohuita ja kauniita ja toisaalta myös paksuja ja rumia kynsiä. Rippuu enemmän tekijän käsialasta.
Akryylejä suosittelen myös, jos kynnet on kovassa käytössä, tai jos kynsi on kovin littana.

Sellaista :)

Ainiin, Helsingistä suosittelen tekijää Johanna Mäkinen, Fledastudio. Johanna on viime vuoden Suomen mestari geelikynsissä!

Mulla on ollut nyt kynnet 3 kk ja tänään on poisto. Nää eivät vaan pysy mun kynsissä, vaikka mitä tehdään!kokeilin sekä akryylejä, että geelejä. Kauniithan nää ovat, mutta pitäisi olla remontissa 2 vko välein. Tekijässä ei vikaa.

Turussa ehdoton huipputekijä on Iina Laine (www.iinalaine.fi) :thumbs: on myös MIELETÖN meikkitaikuri, jos ehostusta joskus kaipaa.

Monet puhuu täällä geelikynsistä ja ne sopiikin monelle ja on kestävätkin, mutta toisilla ne ei pysy erityisen hyvin. Ns. akryylikynnet sopii silloin paremmin. Materiaali on samaa, tekotapa erilainen, asiaan vihkiytymätön ei erota, onko kynnet tehty geelillä vai neste&jauhe-systeemillä (= akryyli). Niissä ei siis ole eroa paksuudessa tai muussa vastaavassa. Molemmilla materiaaleilla saa ohuita ja kauniita ja toisaalta myös paksuja ja rumia kynsiä. Rippuu enemmän tekijän käsialasta.
Akryylejä suosittelen myös, jos kynnet on kovassa käytössä, tai jos kynsi on kovin littana.

täytyy olla juuri päinvastaista mieltä.

mulla oli 3 kk akryylit ja ne oli ihan paskat. creativen tuotteilla tehty ja tekijä oli todella huipputaitava. siitä huolimatta kynnet lohkeilivat, menivät kärjestä palasiksi, taittuivat keskeltä kahtia ja kasvurajat näkyi yliselvästi jo reilussa viikossa.

vaihdoin toiseen paikkaan ja LCN:n geeleihin. nyt olen mennyt 8 vkoa yhdellä huollolla ja yhdellä itse farkkuja sovituskopissa päälleni repimällä rikkoneen kynnen korjauksessa. mä käyn 4 x vko puntilla, mulla on iso koira joka lenkillä vetää ja riuhtoo hihnaa, ajan autolla (availen ovea ja takakonttia koko ajan) ja teen kaikenlaista muuta jossa kynnet ottaa koko ajan osumaa. ei mitään ongelmaa. lisäksi geeli kasvaa huomaamattomammin.

en menisi takaisin akryyliin!

täytyy olla juuri päinvastaista mieltä.

mulla oli 3 kk akryylit ja ne oli ihan paskat. creativen tuotteilla tehty ja tekijä oli todella huipputaitava. siitä huolimatta kynnet lohkeilivat, menivät kärjestä palasiksi, taittuivat keskeltä kahtia ja kasvurajat näkyi yliselvästi jo reilussa viikossa.

vaihdoin toiseen paikkaan ja LCN:n geeleihin. nyt olen mennyt 8 vkoa yhdellä huollolla ja yhdellä itse farkkuja sovituskopissa päälleni repimällä rikkoneen kynnen korjauksessa. mä käyn 4 x vko puntilla, mulla on iso koira joka lenkillä vetää ja riuhtoo hihnaa, ajan autolla (availen ovea ja takakonttia koko ajan) ja teen kaikenlaista muuta jossa kynnet ottaa koko ajan osumaa. ei mitään ongelmaa. lisäksi geeli kasvaa huomaamattomammin.

en menisi takaisin akryyliin!

Kuulut sitten niihin, joille geeli sopii paremmin! Valtaosalla kynsiään kovasti käyttävillä (oman kokemukseni mukaan) vaan on toisin päin. Omissa kynsissäni pysyy molemmat ihan yhtä hyvin, enkä kuitenkaan varo kynsiäni, olen vain oppinut elämään niiden kanssa. LCN on aika kova geeli, niissäkin on nimittäin eroja.

Huoltojen pituuksiin vaikuttaa eniten se, kuinka nopeasti oma kynsi kasvaa. Ihanteellinen huoltoväli olisi tietysti sellainen, että kynnet ei liftaisi/reunat nousisi ennen huoltoa ollenkaan. Silloin kynnet olisi aina hyvän näköiset, eikä joutuisi sinnittelemään "räjähtäneillä" kynsillä seuraavaa huoltoa odotellessa. Minulla sopiva huoltoväli on 3 viikkoa, joskus voi mennä jopa 4 viikkoa ilman että kynnet yhtään liftaa.

Jaya, onko kukaan suositellut lasikuitua/silkkiä kynsiisi? Se on kaikista vanhin tapa vahvistaa kynttä ja sopii usein myös sellaisille, joilla ei geelit tai akryylit pysy. Ongelma on vaan, että tekijöitä on harvassa.

Viimeksi muokattu:
Janette: "Itsekin teen kynsiä ja Turussa, mutta olen mammalomalla, joten teen vaan kavereille kotona. "

Hehe, yksi Turkulainen kynsientekijä lisää ilmoittautuu :rolleyes:
Teen tosin tällähetkellä itse yksityisenä kotosalla, mutta jossain vaiheessa luultavasti vuokratuolille.

Itse asikkaat ovat monet kerrat sanoneet että akryylit pysyvät paljon paremin kuin geelit, ja yleensä se on juuri se akryyli mikä sopii ja kestää useimmilla ihmisillä kauemmin kuin pelkkä geeli. Itse tykkään tosin enemmän geelistä, vaikka sen työstäminen onkin rankempaa ja vaivalloisempaa.:D

Ettekö ole huolissanne niistä kemikaaleista, mitkä rakennekynsistä imeytyy teidän elimistöön? Onhan kynsi sarveisainetta, mutta kun sairaudet, ruokavalio yms. näkyy kynsissä, niin miksei niistä menisi läpikin tavaraa.

Sorry jos ei saa kysyä tällaista, olen uusi palstalla.

Ettekö ole huolissanne niistä kemikaaleista, mitkä rakennekynsistä imeytyy teidän elimistöön? Onhan kynsi sarveisainetta, mutta kun sairaudet, ruokavalio yms. näkyy kynsissä, niin miksei niistä menisi läpikin tavaraa.

Sorry jos ei saa kysyä tällaista, olen uusi palstalla.

Tottakai saa kysyä!
Olen perehtynyt sen merkin, jota käytän, ainesosiin ja muutenkin rakennekynsien materiaaleihin ja kemiaan siinä määrin kuin se on mahdollista. Englanninkielistä kirjallisuutta aiheesta on saatavilla. Ja turvallisin mielin käytän näitä aineita. Tietysti kaikelle voi tulla allergiseksi, myös rakennekynsissä käyteytille aineille, mutta se on suhteellisen harvinaista ja koskee useimmiten silloinkin tekijää, ei asiakasta.

Tein kynsiä ja minulla oli itsellänikin kynnet koko raskausajan ja imetyksen aikana. Ja kuitenkin välttelin raskausaikana tuorejuustoa, pakastemarjoja, alkoholia(tietysti), tiettyjä kaloja jne. Että en pidä itseäni hullunrohkeana ;) Ei ne rakennekynsiaineet mitään pahimpia myrkkyjä ole kuitenkaan.

Jaya, onko kukaan suositellut lasikuitua/silkkiä kynsiisi? Se on kaikista vanhin tapa vahvistaa kynttä ja sopii usein myös sellaisille, joilla ei geelit tai akryylit pysy. Ongelma on vaan, että tekijöitä on harvassa.

En ole koskaan kuullutkaan!

;O Tulee vaan mieleen muotilla tehdyt, eli ei käytetä tippiä ollenkaan. Geeli/acryylimassa rakennetaan muotin päälle kynnen jatkeeksi.

En ole koskaan kuullutkaan!

Monelle lasikuituvahvistus on "viimeinen toivo", jos akryylit ja geelit ei pysy. Lasikuidulla voi myös jatkaa kynttä. Ja on siis eri asia kuin muotilla tehdyt kynnet, jos tuossa alemmassa viestissä siihen viitattiin.

Silkki/lasikuitukynsient tekijöitä paljon haastavampaa löytää kuin geeli- tai akryylikynsien tekijöitä.

Kannattaa kokeilla! :)

Ensimmäiset rakennekynnet ovat tällä hetkellä kovasti harkinnan alla.. Tahtoo nätit kynnet!:hyper:

Osaako kukaan suositella Länsi-Vantaalta jotain paikkaa, josta saisi suht edullisesti?
Toki stadiinkin voin lähteä, mutta mikäli läheltä löytyisi joku hyvä paikka, niin aina parempi..

Myyrmannissa on LaChica, mutta nuo kynnet on aika hinnakkaita..

Täällä oliki ketju aiheest, joten koitan herätellä tätä henkiin!

Kuinka monella täällä on rakenne/geelikynnet? Miten teillä on ne pysyny?

Entä osaako joku kertoa blogeja tai nettisivuja missä olis erillaisia malleja kynsien koristeluista ja lakkauksista? Oon taas puolen vuoden tauon jälkeen laittanu geelikynnet ja käyn uudella tekijällä joka todella panostaa ja käyttää aikaa kynsien tekoon. Edellinen tekijä varasi aikaa vissiin tunnin ja yleensä oltiinki 45 minuutissa valmiita ja jälki sen mukaista.... Haluaisin nähä jotaki kuvia/malleja mistä antaa mallia uudelle kynsien tekijäll! apuva :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom