SUPERCARB 1kg -40%

Rakennekynnet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emea
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla irtosi kokonaan kaksi geelirakennekynttä :(. Toinen keilaillessa pakkismiitissä (oli siis ehkä sen arvoista :D) ja toinen ihan huomaamatta. Onko toi nyt ihan normaalia? Ja pitäsikö niitä varoa esim. tiskaamalla käsineet kädessä, ettei ne nyt noin helpolla ala jatkossa irtoilemaan?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Cassu sanoi:
Onko toi nyt ihan normaalia? Ja pitäsikö niitä varoa esim. tiskaamalla käsineet kädessä, ettei ne nyt noin helpolla ala jatkossa irtoilemaan?

Kyllä mulla on ainakin aina välillä niitä irtoili. Kun sopivassa kulmassa sattuu sen kyntensä johonkin iskemään, niin se saattaa irrota. Mulla oikea käsi oli huomattavasti herkempi tuolle kuin vasen, joka yleensä pysyi moitteettomassa kunnossa (olen oikeakätinen).

Parhaiten tuohon irtoiluun voinee vaikuttaa viilaamalla sitä geelikerrosta (tarpeeksi usein) niin, ettei se repsota yhtään mistään kohdasta (eli ei ole irti kynnen pinnasta). Jos ei itse kauheasti osaa viilailla, niin huoltoväliä kannattaa lyhentää (mikä tietenkin maksaa). Mulla oli aiemmin 5-6 viikon huoltoväli, ja aina oli yksi tai useampi kynsi kateissa. Nyt kun itse huoltaa n. 3 viikon välein, niin aina on kynnet kunnossa.

Mun mielestä tiskaamisen ei pitäis vaikuttaa, jos se geeli on tiukasti kynnessä kiinni (eli vesi ei pääse sinne väliin).

Mun kynsihuoltaja antoi aina takuun, että jos kynsi ekan viikon aikana irtoaa, niin uuden saa tilalle maksutta.

Hei siekkari! kyl ne akryyliset kestää yhtä hyvin ellei paremminkin kun geelit (kun ovat kovempaa materiaalia) mutta niinku aikaseemin jo tuol oli puhetta niin jollekin sopii toinen kun toiselle...eli suosittelen kokeilemaan vaikka molempia.
Ja akryylit voi kyllä laittaa ihan "ongelmattomillekin" kynsille.

Sitä et itse tilaa aineet jostain ja alkaa väsäilemään, ei kyl voi suositella (kun just jos on useemman vuoden hommaa seuraillu...) ja tietää mitä tekee. Siinä on aika monta riskiä pilata oma kynsi aika totaalisesti. Voi mm, alkaa homehtumaan kynsi..kun itse tipin liimaaminen on jo aika hankalaa ja vaatii kyl todella opettelua. Myös se niiden huoltaminen on aika riskiä...itse kun näät sen kynnen eri suunnasta kun jos toinen tekis ne sulle, saatat viilata omaa kynttä samalla liikaa...mikä sit on todella kipee ja voi mennä "puhki" tm. ikävää. Et kyl supsittelen että käy laittamas muualla. Tulee varmasti siistimmätkin kun jos itse tekee... Nimimerkki. kokemusta on :rolleyes:

mut uskon kyl et ponipeikko voi olla ihan haka hommassa! :) ja onhan se hyvä säästö jos voi ite tehdä. Harva kynsien tekijä kyl itselle edes uskaltaa tehä. Joten :thumbs:

pahoittelut kirjoitusvirheistä!!!! :) liian väsyneenä kirjottelu ei näytä kannattavan...

Mulla taas rupes geelikynnet repsottamaan nurkista olikohan noin viikon jälkeen. Onko tämä normaalia? Sitten menin huollattamaan nämä repsotukset niin siitäkin sain vielä pulittaa, liimauksesta siis. Ostin sen jälkeen kynsiliimaa ja liimailin nurkat itse. Sen jälkeen en ole uskaltanut/raaskinut ottaa kynsiä, jos ne ei tosiaankaan kestä kuin viikon pari hyvinä.

Kannattaa laitattaa kynnet semmosessa liikkeessä, missä saa esim viikon takuun työlle. Voi olla varma että saa laatutyötä, ja vaikka kävisi äksidentti viikon sisällä laittamisesta, niin saa korjauksen maksutta (eikä tuu paha mieli).

Mulla on geelikynnet ja viime huollosta 4 viikkoa. Kasvurajaa näkyy 2-3 milliä, mutta ei kyllä repsota mistään. Huolto varattu viikon päähän, eli kyllä mulla kestää hyvin viiskin viikkoa.

No niin. Tänään laitto Helena Suominen mulle akryylikynnet. Kyllä oli tarkkaa puuhaa ja kesti 3,5 tuntia. Lupasi myös viikon takuun. Suositteli huollatamaan kahden viikon välein. Lisäksi käski öljytä kynsinauhoja ja viilata kynsiä, kun ne kasvaa.

Katotaan nyt, miten kauan nää pysyy. Oon jo pari kynttä ikävästi lipsauttanut ja sattunu niin peevelisti. Mutta ei ne nyt semmosesta oo irti lähteneet. :rolleyes:

Helga sanoi:
Kertoisivatko kisaajat tässä threadissä, että käyttävätkö he kisoissa rakennekynsiä vai semmosia kertakäyttöisempiä "tekokynsiä"? Kaikkien elämäntyyliin/työhön eivät pitkät kynnet sovi ja yhtä päivää varten rakennekynsien laitatus on tyhmää...?
käytän ilmakovetteisia akryylikynsiä.vuodesta 2003 asti ollu, eikä ilman voi olla. oma kynteni on nimittäin tosi heikko ja pehmeää laatuaan.

kynnet voi aian viilata lyhyeksi tai laittaa oman kynnen päälle vahvistuksen ilman tippiä. www.pikkukulkuri.com

Mulla ois edessä iso päätös... jääkö kynnet vai eikö jää. :itku: Eilen tosin näin apteekissa farmaseutin, jolla oli ihan kamalat kynnet. Purtu suunnilleen kynsinauhaan asti, kynsitikkuja joka toisessa kynnessä... hyi ja yök. :urjo: Perhanan kallista vaan tämä on. Pitää varmaan säästää jostain muualta, kun ei raskis millään luopua kynsistä. Viimeksi kun vaihdettiin koko kynnet niin tuntui siltä kuin sormet olisi amputoitu puolikkaiksi siinä vaiheessa kun kynsiä ei ollut kummassakaan kädessä.

Kun kohta alkaa taas dieetti, niin kai sitä itseään jollain saa hemmotella?

Millaisia hintoja te muuten maksatte huolloista? Mulla se on onneksi suht edullinen, 45e.

Oletteko kokeilleet mitään radikaaleja koristeluita tai vastaavia? Tuo Helena jolla käyn, tykkää aina kokeilla mulle kaikkea uutta ihan huvin vuoksi. Nytkin on ollut ns. fun french -väriakryylit, jotka sain ihan normaalin huollon hinnalla, vaikka niiden laitto yleensä maksaisi extraa. :)

Ainut miinus koko kynsissä on vaan se, että joka ikinen kerta joku kynsi alkaa repsottaa n. viikon kuluttua huollosta, prkl. Esim. etusormen kynnet usein irtoilee kynsinauhan läheltä. Siitä ei ole vieläkään selvyyttä, miksi näin tapahtuu (näppiksellä kirjoitus... puntilla käynti... ?). Onko muilla ollut samoja ongelmia ja miten olette saaneet tuon muuttumaan? En tiedä pysyiskö ne sen paremmin, jos joku muu ne laittaisi. On niin kiva tuo kynsihuoltaja ettei siksi tekisi mieli vaihtaa paikkaa.

Faidra sanoi:
Pitää varmaan säästää jostain muualta, kun ei raskis millään luopua kynsistä.
Millaisia hintoja te muuten maksatte huolloista? Mulla se on onneksi suht edullinen, 45e.
Ainut miinus koko kynsissä on vaan se, että joka ikinen kerta joku kynsi alkaa repsottaa n. viikon kuluttua huollosta, prkl.
ajattelen niin ,että koska en käy ulkona enkä tupakoi, se raha menee johonkin muuhun.

40-48€ on tod edullinen.ei paha

näin käy yleensä kaikille vaikka olis kuin hyvä tekijä. osta kynsiliimaa, jota saa esim vaikka tarjoustalosta, citymarketista jne. laita ilmaa päässeelle alueelle.

Faidra sanoi:
Ainut miinus koko kynsissä on vaan se, että joka ikinen kerta joku kynsi alkaa repsottaa n. viikon kuluttua huollosta, prkl. Esim. etusormen kynnet usein irtoilee kynsinauhan läheltä. Siitä ei ole vieläkään selvyyttä, miksi näin tapahtuu (näppiksellä kirjoitus... puntilla käynti... ?). Onko muilla ollut samoja ongelmia ja miten olette saaneet tuon muuttumaan?

Mulla oli joskus rakennekynnet ja ihan samaa ongelmaa. Joku viisas ehdotti, että alkaisin käyttää muovihansikkaita tiskatessa ja siivotessa. Siitä oli oikeasti apua. Sain myös neuvon siitä, että kannattaa kirjoittaa koneella sormet vähän kallellaan ja että kynsiä kannattaa varoa urheillessa ja sorminäppäryyttä vaativissa tehtävissä.

yks syy voi olla jos ei ole tarpeeks ohueksi viilattu se reuna...mut toisaalta, voi se alkaa siltikin :rolleyes: ja sitten ku sinne väliin pääsee vettä ja ilmaa,niin avot. niin siinä sit käy. Mutta hyvä ensiapu on kyl se tippa liimaa...ja väritön lakka kyl kanssa jeesaa. mut jos tuntuu et kaikki kynnet alkaa hirmu pian mennä sellasiks, niin ohuemmaks viilaaminen varmaan auttas...

Mulla ihan samoja ongelmia kynsien kanssa. Huolto väli max 2 viikkoa, jos menee yli sen niin saa uusia käytännössä kaikki. Kalliiksi tulee, tosin nykyisin mun kynnet tekee hyvä ystäväni ja ottaa huolloista 35 euroa. Mutta se on kuitenkin 70 e kuussa ja se on paljon rahaa.
Mulla irtoo aina oikean käden etusormen kynsi, ja selvää on että työstä johtuu. Se on vaan tosi ärsyttävää rampata jonkun kynnen takia huolloissa, niinkuin olisi isompikin hätä kyseessä. Ja onhan se!:jahas:
Olen pitänyt on-off meiningillä rakennekynsiä kymmenen vuotta. Oikeesti, naurattavaa touhua mutta taas puolustus turhuudelle, niin ihanaa ja addiktoivaa. Lähinnä pidän niitä työni takia, kun kädet aina näkyvillä kun olen palveluammatissa.
Ainoat jotka pysyy on akryylit,ja olen tosi tarkka muutenkin siitä minkälaiset niistä muotoillaan. On niin monta tyyliä tehdä kynnet ja yhtä monta lopputulosta. Tän hetkiseen viilaajaani olen niin tyytyväinen.

Kävin eilen ottamassa geelit omien kynsien päälle. Ajattelin, että vähänkö kiva, kun sitten on kynnet taas koko ajan nätit. Mutta, nämä onkin ihan kamalan näköiset. Ihmettelin jo kun geeliä laitettiin, että laittaapa täti paksulti (ja 3 paksua kerrosta). Kysyin sitten, että jääkö se noin paksuksi ja kuulemma ei kestä, jos laittaa vähemmän. Ajattelin, että tää on nyt vaan alkujärkytystä, kun en ole taas tottunut. Kotona rupesin sitten katsomaan, että ei hyvää päivää, geeliä on parhaimmillaan kynsien päällä 2mm kerros ja se näyttää aivan hirveältä! Saanko mä nää pois jos liotan asetonissa :itku:?

Mä laitatin akryylikynnet Thaimaassa joskus kauan sitten lomalla. Niistä tuli kans tosi paksut ihan siis kynsinauhasta lähtien! Hurjan näköistä kun oma kynsi kasvoi ja kasvoi, selvääkin että väliin pääsi vettä ym.. Olihan ne todella hienot ja pitkät, kultalakkaa ja mustaa kukkakuvioo ja hilettä. Menin sitten kerran huoltoon niiden kanssa täällä kotomaassa ja eihän se varattu aika riittänyt kuin lakkojen poisliotukseen ja hiontaan. En aikaa varatessani sanonut kynsien olevan pitkät. Menin sulkemisajan jälkeen uudelleen että saatiin kynnet kuntoon. Ja maksoi niin pirusti! Uudet ja ohuemmat kynnet ei kestäny niin hyvin kuin ne originaalit paksut. Omat kynnet oli tosi surkeassa kunnossa sen jälkeen. Never again..

Helly: Saat varmaan aika kauan liotella, menee varmaan ikä ja terveys. Oliskohan niillä kosmetologeilla jotain oikein superaineita niihin liotuksiin..?

Helly sanoi:
Kävin eilen ottamassa geelit omien kynsien päälle. Ajattelin, että vähänkö kiva, kun sitten on kynnet taas koko ajan nätit. Mutta, nämä onkin ihan kamalan näköiset. Ihmettelin jo kun geeliä laitettiin, että laittaapa täti paksulti (ja 3 paksua kerrosta). Kysyin sitten, että jääkö se noin paksuksi ja kuulemma ei kestä, jos laittaa vähemmän. Ajattelin, että tää on nyt vaan alkujärkytystä, kun en ole taas tottunut. Kotona rupesin sitten katsomaan, että ei hyvää päivää, geeliä on parhaimmillaan kynsien päällä 2mm kerros ja se näyttää aivan hirveältä! Saanko mä nää pois jos liotan asetonissa :itku:?

Tuskin saat. Mutta sinuna marssisin kyllä salonkiin takaisin ja ilmoittaisin, etten ole tyytyväinen lopputulokseen. Asiakkaalla on oikeus valittaa ja vaatia hyvitystä, jos työn laatu on kelvoton.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mäyräkoira sanoi:
Tuskin saat. Mutta sinuna marssisin kyllä salonkiin takaisin ja ilmoittaisin, etten ole tyytyväinen lopputulokseen. Asiakkaalla on oikeus valittaa ja vaatia hyvitystä, jos työn laatu on kelvoton.
Niin siis kun ei siinä "laadussa" sinänsä mitään vikaa ole. Ko. paikassa vaan ilmeisesti tehdään ihan järkkypaksuja kynsiä. Ainakin viereinen nainen sai ihan samanmoiset ja samaten laittajilla oli itselläänkin paksut kynnet. Tietysti mulla paksuus vaan korostuu, kun kynnet on tosi lyhyet. Voi voi, täytyy nyt miettiä mitä tekee... :(.

EDIT: Siis kyllä nää on nätit, jos ei haittaa, että kynnet näyttää kilsan päähän rakennekynsiltä. Mä taas nimenomaan halusin vain vähän "parannusta" omiin kynsiin. Edellisen kerran eri paikassa onnistui tosi hyvin. Kynnet oli tosi ohuet ja näytti ihan omilta.

Helly sanoi:
Niin siis kun ei siinä "laadussa" sinänsä mitään vikaa ole. Ko. paikassa vaan ilmeisesti tehdään ihan järkkypaksuja kynsiä. Ainakin viereinen nainen sai ihan samanmoiset ja samaten laittajilla oli itselläänkin paksut kynnet. Tietysti mulla paksuus vaan korostuu, kun kynnet on tosi lyhyet. Voi voi, täytyy nyt miettiä mitä tekee... :(.

On siinä laadussa silloin vikaa, jos et ole lopputulokseen tyytyväinen. Sinuna kävisin oikeasti kysymässä, olisiko mahdollista poistaa tai parantaa kynsiä. Ja sitten et tietenkään fiksuna neitinä enää mene samaan paikkaan. Kyllä kampaajakin korjaa värin, jos asiakas ei ole tyytyväinen. Kuulostaa kyllä hassulta, jos jossain paikassa tehdään tarkoituksella rakennekynsien näköisiä rakennekynsiä... Useimmat rakennekynnet mitä olen nähnyt, ovat olleet ihan luontevan näköisiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom