Rakennekynnet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emea
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Minulle laitettiin n. vuosi sitten oppilastyönä rakennekynnet. Ne kesti yhden huollon (n.1 1/2 kk laitosta) kanssa kolmisen kuukautta. Alkuun ne oli tosi hankalat kun ei ollut tottunut pitkiin kynsiin. Tai mulla ne ei kovin pitkät ollut mutta ne oli tosi napakat ja kovat. Siis ei antanut yhtään myöten kynnen osuessa johonkin. Mutta kyllä niihin sit ajan kanssa tottui ja olihan ne tosi nätit:) ! Ottaisin uudelleen jos vaan köyhällä opiskelijalla olisi varaa.. :lol2: Mulla ei yhtään kynttä irronnut salilla mut jos paljon joutui veden kanssa lutraamaan niin se ei tehnyt kynsille hyvää. Kynsien poiston jälkeen oli kyllä omat kynnet tosi huonona ja ehkä parin kk:n päästä alkoivat vasta olla suht koht normaalit.

Mulla on ollu geelirakennekynnet nyt kolme kuukautta. Aikasemmin olen kokeillut myös akryyleja, mutta geelit on mun mielestä luonnollisemman näköset. Kaveri joka tekee kynsiä suositteli laittamaan, kun omat kynteni liuskottuvat jos yritän kasvattaa niitä. Rakennekynnet on upeat ja mä olen nyt ihan koukussa näihin! Kesällä otin varpaisiin rakennekynnet ranskalaisella manikyyrillä. Oli tosi upeat ja kesti koko kesän! Jos mietitte missä kannattaa laittaa Helsingissä kynsiä, suosittelen lämpimästi Susanna's nail salon:ia www.kynsisalonki.fi. Susanna on vietnamilainen, joten ei kannata säikähtää kirjotusvirheitä nettisivuilla. Työ on tosi laadukasta!

Kysymys ihan tavallisista kynsistä. Kasvattelen itselleni pitkiä kynsiä, ei ole mikään uusi juttu minulle, koska lähes aina on sellaiset ollut. Ongelmana vaan on se, että ne vaan joskus sattuu katkeamaan ja sittenhän ne pitää leikata kaikki lyhyeksi. Yäk. Millaisia kynsilakkoja kannattaisi käyttää että eivät katkeilisi? En ole koskaan näitä kovettavia tai hoitavia käyttänyt, koska nää nyt on muutenkin niin hyvässä kunnossa olleet. Tuo katkeilu vaan on inhottavaa, haluaisin että voisin kokoajan pitää pitkiä kynsiä. Rakennekynsiä en edes harkitse, miksi harkitsisinkaan kun niin hyvin kasvaa itsestäänkin :)

Missukka sanoi:
Kysymys ihan tavallisista kynsistä. Kasvattelen itselleni pitkiä kynsiä, ei ole mikään uusi juttu minulle, koska lähes aina on sellaiset ollut. Ongelmana vaan on se, että ne vaan joskus sattuu katkeamaan ja sittenhän ne pitää leikata kaikki lyhyeksi. Yäk. Millaisia kynsilakkoja kannattaisi käyttää että eivät katkeilisi? En ole koskaan näitä kovettavia tai hoitavia käyttänyt, koska nää nyt on muutenkin niin hyvässä kunnossa olleet. Tuo katkeilu vaan on inhottavaa, haluaisin että voisin kokoajan pitää pitkiä kynsiä. Rakennekynsiä en edes harkitse, miksi harkitsisinkaan kun niin hyvin kasvaa itsestäänkin :)
Mulla on kanssa ollu aina omat pitkät kynnet. Joskus ne kestää pitkään katkeamatta, toisinaan taas (yleensä etu- tai keskisormenkynsi) katkeaa tai lohkeaa, mikä on todella ärsyttävää:curs: Joskus teen siten, että leikkaan kaikki muutkin kynnet HIEMAN lyhyemmiksi, tai käytän katkenneen kynnen päällä liimattavaa irtokynttä (niitä löytyy monenlaisia).
Käytän myös silloin tällöin kovettavia lakkoja esim. Mavalalla on ihan hyvä sellainen. Olen huomannut myös sinkki- ja kalsiumlisän vahvistavan sekä kynsiä että hiuksia (mulla on pitkät paksut hiukset).

Missukka, suosittelen TRIND- merkkistä kynsilakkaa. Se on aivan järettömän hyvää. Jos oma kynsi on kohtuullisen vahva, niin sen avulla saa kasvatettua melkein rakennekynnen omaiset kynnet. Tarkottaen siis pitkiä ja vahvoja. Ja onhan ne naturaalit aina kivemmat kuin tekohommat.. Mulla on kestäny hyvin salilla ja muualla. Tietysti ne nyt JOSKUS napsahtaa poikki, ja kaikki on leikattava, mutta olen ollut kyllä tosi tyytyväinen.

Mulla on suurimman osan elämästäni ollut pitkät kynnet, ihan omat siis, mutta kerran on ollut myös rakennekynnet. Ne oli sellaiset akryylikynnet muistaakseni [aikaa siitä n. 5v joten silloin ei noita geelikynsiä tainnut ollakkaan]. Pidin niitä noin 3kk kunnes 'kasvoivat' pois omieni tieltä siinä kynnen mukana. Rakennekynnet olivat siksi mielestäni ihanat että kaikki kynnet olivat samanpituiset ja muotoiset, omani kyllä kasvavat mutta se kestävyys tai muoto voi olla vähän mitä sattuu.

Muistan että itseäni häiritse se että oman kynnen poikkeava muoto [erilainen kaareutuvuus] ja muutenkin kynnet näkyvät sieltä rakennekynsien takaa... Tajuattekohan mitä tarkoitan? Eli siis, kun omat alkavat sieltä lyhyiksi leikatuista kasvaa niin nehän näkyvät sieltä toiselta puolelta törösti... :( Tuon takia en oikeastaan niitä halunnutkaan pitää sitten kauempaa.

Nyt olen tässä 2 päivää jo haaveillut uusista kynsistä ja ajattelin että ottaisin oikein kunnolliset kun en oikein omia ole jaksanut alkaa tosi pitkiksi kasvattamaan, mulla sellainen peruspituus, ei lyhyt muttei kovin pitkä ja pidän aina ranskalaista manikyyriä. Nyt vaan mietityttää että kuinkahan kalliiksi se tulee jos oikeasti alkaisin niitä pitämään ja myöskin huoltaisin tietyin väliajoin... Ja eniten nyt mietityttää se että näkyy ne omat kynnet sieltä takapuolelta, vai onkos siihen jotain ratkaisua ettei näkyis?

voisin kommentoida tähän nyt rakennekynsien tekijän näkökulmasta...Eli kysymys kannattaako teettää oppilastyönä?
Usein saa halvemmalla,mutta kestää kyllä oikeesti aika pitkään tekijällä ennen kuin oppii tekniikan niin hyvin et ne todella pysyy.Mutta miten sitä oppis jos ei saa kellekkään treenata..:) niinpä.
kyllä noissa useimmiten on "takuu" että saa uudet jos ne ekan 2vko.n sisällä irtoo (niin ettei siinä ole omaa vikaa...ja sehän on aika tulkinta kysymys miksi ne on irronnu)mutta pää-asiassa näin.
Ja tosiaan se huoltaminen on aika kallista (ainaki opiskelijan budjetista) kun niitä täytyis n.3-5vko:n välein korjailla ja pk-seudulla ainkin hinnat on suunnilleen 40-85e huolto kerta.Ja uudet kynnet +/- 100e.
Se että kestääkö geeli vai akryyli paremmin riippuu monesta asiasta,ja jollain pysyy toinen paremmin kuin toinen.
Myös akryylistä saa aivan yhtä luonnollisen näköisen JOS kynsien tekijä osaa homman. Geeli tosin on jonkin verran pehmeämpi kynnelle (jos esim kolautat johonkin) mutta se myös irtoaa helpommin. Akryyli kun on kovempaa,se saattaa tehä kipeetä jos kunnolla lyöt kynnen johonkin..mut kestää ehkä/useimmin paremmin iskut ym. Jos on jo valmiiksi pitkät kynnet ja haluaa vaan niihin "vahvikkeet",niin sekin hyvä vaihtoehto. Tulee vähän halvemmaks ja kestää kynnet katkeilematta..
Edit: Geelin ja akryylin suurin ero on just se kovuus ja ulkonäössä ainakin se että akryylistä saa tehtä "ohuempia" kynsiä.
Kannattaa itse kokeilla, sillä riippuu aivan kynsien tekijän taidoista,ja omasta kynnestä kumpi parempi.Mutta itse olen tehnyt kahdella eri geeli merkillä ja kahdella akryylillä,ja tiedän että kaikki ei käy kaikille.
(ja totta,rakennekynnet todellakin koukuttaa...ei paluuta entiseen) :lol2:

...lueskelin tuolta aijemmin kirjotettuja...joku kertoi että omat kynnet oli mennyt tosi huonoksi kun rakennekynnet poistettiin. Niin ei kyllä PITÄIS käydä! esim.asetonilla irrotetaan rakennekynsiä,ja ne omat ei siitä kyllä pahemmin kärsi. (joo,kyllähän asetoni kuivattaa,mutta sitä varten on sitten öljyjä ym. jota voi laittaa kun kynnet irrotettu)
ja ite ei ainkaan pitäs irrottaa... sillon ainkin omat kynnet repeilee ja voi tulla verta ym. mukavaa.
Mut jos ne omat kynnet on menny huonoks,niin kannattas käyttää kynsinauha öljyjä ym. mitä hieroa niihin..ja kovettavaa lakkaa. Kyllä ne siitä vahvistuu. Ja onhan se uus kasvava kynsi ihanb tervettä..

Ihmettelin kans tuota et jollain toisella menny hiukset pilalle pidennyksestä...:rolleyes: Hyvin tehtynä (ja Hoidettuna) ei varmasti mene nekään pilalle.

Mulla on ollut rakennekynnet jo noin 3-4 vuotta...ellei enemmänkin.
On ollut geelikynnet, akryylikynnet ja silkkikynnet. Itselleni sopii tuo akryyli kaikista parhaiten. En ole koskaan käynyt laitattamassa niitä missään "kouluissa"....ja en aio kyllä näin tehdäkään :)

Helsingissä paras paikka on Sörkässä Nail Fashion. Putiikkia pitävää vietnamilaispariskunta, todella mukavia ja nopeita (!). Tekevät myös kuviointeja. Ajanvarausta ei käytännössä ole, mielellään kyllä soitto etukäteen, niin tietävät odottaa. Lauantai on melko suosittu päivä :)

Tallinnassa tähän astisista kokemistani paras paikka on Nail Studio, Stockan takana. Voisinpa jopa sanoa, että pikkasen parempaa jälkeä, kun Suomessa tehdyt (huoltoväli mulla henk.koht. 5-6 viikkoa, Suomessa ollessani 3-4 viikkoa). Plussaa on myös maalautukset, täällä niitä tehdään todella runsaasti.

Susanna's Nail salonissa, jota jo aiemmin kehuin tekee myös ruisku- ja käsinmaalauksia. Niitä ei kaikissa paikoissa saa, mutta kyllä vietnamilaistytöt osaavat tässä paikassa! Muuten, geelikynnet jotka mulla on ei oo suomessa tunnetuinta LCN:ää, vaan kanadalaista muistaaksein IBD:tä, jolla saa myös hyvin ohuet kestävät kynnet!

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Kate sanoi:
Helsingissä paras paikka on Sörkässä Nail Fashion. Putiikkia pitävää vietnamilaispariskunta, todella mukavia ja nopeita (!). Tekevät myös kuviointeja. Ajanvarausta ei käytännössä ole, mielellään kyllä soitto etukäteen, niin tietävät odottaa.

Kerrohan mistä löytyisi yhteystietoja?

Kertoisivatko kisaajat tässä threadissä, että käyttävätkö he kisoissa rakennekynsiä vai semmosia kertakäyttöisempiä "tekokynsiä"? Kaikkien elämäntyyliin/työhön eivät pitkät kynnet sovi ja yhtä päivää varten rakennekynsien laitatus on tyhmää...?

Minulla on kisoissa ja myöskin kisaelämän ulkopuolella rakennekynnet. Turhimmista turhin rahareikä kynnet todellakin on, koska huollot tulevat kalliiksi. Jos ei ole tarkoitus pitää pitkiä kynsiä kuin kisojen ajan, on turha laittaa kalliita kynsiä. Tekokynnet, sellaiset liimattavat ajavat asian. Pitkät kynnet ei välttämättä ole edes tarpeelliset kisoissa. Ne on aika epäolennainen osa kun arvioidaan kokonaisuutta. Jos kuitenkin rakenne- tai irtokynsiin päätyy, kannattaa suosia ranskalaista manikyyriä ja ei kovin pitkiä. Pitkien kynsien kanssa eläminen on tottumattomalle vaikeaa, ja mä en ainakaan pysty treenaamaan kovin pitkien kanssa.

Minulla itsellä on Creative Nail Studiossa laitetut akryylikynnet. Kynnet on tehty ilman tippiä ja oman kynnen päälle. (ikäänkuin pinnoitettu oma kynsi)
Suosittelen lämpimästi Creativea, jos haluat kestävät kynnet.

Noita eri merkkejä on aika paljon...mutta keskenään niillä ei kyllä ole hirveesti eroa (niinkun erimerkkisillä geeleillä esim.) Tekotapa voi olla toisessa nopeempi kun toisessa. Ja pää-asiassahan akryyli on tosipaljon nopeempi tehdä. Jollekinhan sillä ei ole väliä kauan se tekeminen kestää...mutta esim. LCN on tosi hidas tehdä. (2h menee helposti) istumalihakset kovilla ;)

Camu sanoi että on laittanu "pinnoitteen" omille kynsille. useimmiten niin tehdään jos omat kynnet on jo valmiiks pitkät eikä niitä tarvitse enempää pidentää...silti nekin on periaatteessa yhtälailla rakennekynnet (ainoona eronahan siinä ettei liimata tippejä) Ja ne tipithän kasvaa kuitenkin "ulos" jossain vaiheessa ja silloin on jäljellä omakynsi "pinnoitettuna" :)

Siellä Susanna's Nail salonissa missä mä käyn, rakennekynsien laittamisessa (geeli) menee 1 h 15 min. Nopeus on sähköisen "hiomakynän" ansiota, jolla siis kynnen pinta ensin karhennetaan ja päälle laitettu kuivunut massa silotetaan ja muotoillaan. Monissa paikoissa täällä Suomessa kynnet viilataan käsin viilalla, ja siihen tuhrautuu julmetusti aikaa verrattuna tuohon näppärään apuvälineeseen.

EDELLEENKIN odottelen täällä kynsien omistajien vastauksia kuinka vältytään rumilta 'tuplakynsiltä' ;) Olisi kiva tietää koska en pääse nyt puusta pidemmälle ennenkuin alkaa tulemaan käyttäjien kommentteja, tämän ongelman kanssa painitaan niin pitkään kunnes joku vaivautuu vastaamaan.

ELI: Miten estätte sen että omat kynnet kasvaa näkyvästi alla, itselläni kynnet pysyi altapäin kauniina vain kun ne leikattiin aivan lyhyiksi ja jo viikon päästä alkoi omat kynnet kasvamaan ja kasvurajan, muodon ja värieron pystyi ällöttävästi näkemään kynnen toiselta puolelta.

Kuinka välttää tämä, tai kuinka peittää se, kommentoikaa nyt jotain hyvät tyttöset :D

Kokemusta ei ole, mutta uskoakseni tuohon "tuplakynsiongelmaan" ei ole ratkaisua. Paitsi se, ettei ota tippejä ollenkaan. Jos omat kynnet kasvaa hyvin, mutta katkeilee tms. niin pelkkä geeli/akryyli vahvistaa ne niin, että kasvavat pitkiksi. Mulla oli tuollainen "vahvistus" (geelillä) ja kynnet oli tosi upeat. Valitettavasti vaan joudun töissä lutraamaan kaiken maailman liuottimien kanssa, mitä tuo geeli ei oikeen kestänyt. En myöskään oppinut laittamaan piilareita pitkillä kynsillä :(. Mutta hienot ne oli.

Mulla on ranskalainen manikyyri maalattu päälle, niin kasvu ei näy päältä päin. Meni kyllä pari huoltoa ennen kun oma kynsi saavutti toivotun pituuden ja tippi kasvoi pois. Nyt siis alla on enää oma kynsi, ja päällä on vaan geelivahvistus. Mycke bra!

Voisin nyt vielä vastata tohon "tupla" kynsi juttuun... eli oletan että tarkoittaa sitä kun oman kynnen kärjestä alkaa näkyä "läpi". Ja yleensä sitä ongelmaa ei tule kun kynsiä huoltaa tarpeeksi usein...

Nimenomaan ranskalaisessa manikyyrissä jos huoltoväli venyy liian pitkäksi,alkaa näyttää että kynnen kärki on "tyhjän päällä" ja väliin jää kolo...
Huollossahan sitä valkoista rajaa siirretään takaisin lähemmäs sormen päätä,eli peitetään se alta näkyvä oma kynsi.
ns. tavallisissa kynsissä (eli ilman ransk.manikyyriä) tätä ilmiötä ei pitäisi esiintyä, jos tipin raja on hiottu tarpeeksi hyvin (eli käytännössä mitään rajaa ei näy)
Itse ainakin kun teen kynsiä, kehotan asiakasta tulemaan huoltoon useammin (esim.3vko:n välein) jos kolo alkaa näkyä liian nopeasti..ja sehän siis johtuu kynsien nopeasta kasvusta.

Eli suosittelen huoltoa vähän tiuhempaan (ja voit tietysti pyytää että kynsien tekijä aloittaa ranskalaisen tekemisen vähän alempaa, niin jää ns.kasvuvaraa)

Toivottavasti ymmärsin nyt mitä tarkoitit...:)

(joo,ja toi poran käyttö kyllä nopeuttaa hirveesti kynsien tekoa...ja tosin riippuu myös geeli merkistä, kuinka nopee on tehdä,akryyli on silti nopeampi..) mutta voittaa koneella hiominen käsin viilauksen 100-0 ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom