SUPERCARB 1kg -40%

Rakennekynnet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emea
  • Aloitettu Aloitettu
Jemelyn sanoi:
Voisin nyt vielä vastata tohon "tupla" kynsi juttuun... eli oletan että tarkoittaa sitä kun oman kynnen kärjestä alkaa näkyä "läpi". Ja yleensä sitä ongelmaa ei tule kun kynsiä huoltaa tarpeeksi usein...

Nimenomaan ranskalaisessa manikyyrissä jos huoltoväli venyy liian pitkäksi,alkaa näyttää että kynnen kärki on "tyhjän päällä" ja väliin jää kolo...
Huollossahan sitä valkoista rajaa siirretään takaisin lähemmäs sormen päätä,eli peitetään se alta näkyvä oma kynsi.

Joo siis tämä ei todellakaan ole ongelma, kuvittelin selittäneeni sen hyvin tarkkaan tuolla ylempänä. Kynsien kasvu ei siis näy päällepäin vaan ALTAPÄIN kun oma kynsi kasvaa sen rakennekynnen alla ja ovat erimittaiset, väriset, muotoiset jne jne.

Eihän kukaan ihminen pidä käsiä kokoajan 'pöydällä' niin että vain kynsien päällispuolet näkyvät jotka toki aina näyttävät siisteiltä, mutta käsiä roikottaessa, käsillä elehtiessä ja etenkin kun kämmenten sisäpuolet ovat esillä niin kynnen aluset erottuvat todella räikeästi, ja sitä voimakkaammin toki jos on pitkät rakennekynnet joissa takana puoleenväliin näkyy omaa kynttä todella törkeän näköisesti :D

Tämän siis koin suureksi ongelmaksi kun on rumat tuplakynnet.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
no niin nyt luin noi sun jutut tuolta alusta...eli ymmärtääkseni et omista nyt niitä kynsiä, vaan haluaisit laittaa taas uudet.

Mun ratkisu tähän: Laita ne ilman tippejä. Pyydä että ne tehdään muotilla,tai jos ne omat kynnet on jo suht pitkät niin laita niihin "pinnoite" josta tääl on jo puhuttukki..ja jos joku on lyhyempi kun muut niin pyydä että se pidennetään muotilla. ja kerro miten on aikasemmin käynyt.

Ei oo mitään eroa muotilla tehdyillä ja tippien kanssa. ja jokatapauksessa, jossain vaiheessahan se ns. jatke,oli se sit tipillä tai muotilla tehty, kasvaa pois =viilataan. Ja lopputulos on omat kynnet pitkinä,ja "vahvistettuina" geelillä tai akryylillä tai jollain muulla.

niin ja siis ero siinä muotilla tehdyssä kynnessä on se että siitä samasta massasta jatketaan kärki,ei siis liimata mitään. Päälisin puolin saman näkönen,mut ei alta;)

Mulla on ollut rakennekynnet viime keväästä asti. Tuplakynsiefekti on lähes välttämätön, mulle kun laitetaan aina tipeillä kynnet, mutta ehkä mun oma kynsi on sitten niin huomaamattoman värinen, koska ei se mielestäni kovin silmäänpistävästi eroa tuolta alapuolelta. Multa löytyy valkoinen manikyyrikynä, jolla tietty voisi alaosaa värittää, jos se on todella erivärinen, kai se aina jonkin aikaa auttaisi. Ainoa ongelma, mikä mulla esiintyy, on se, että oma kynsi alla kasvaessaan alkaa taittua reunoista, siis että kynsi kasvaa huomattavasti kuperammaksi ja eihän se geeli siinä päällä taitu sen mukana. Tän olen ratkaissut nipsimällä sieltä sitä omaa kynttä pois. Pelkät geelivahvistukset mulla eivät ole kestäneet, olen kyllä sitäkin kokeillut, joten tipeillä aina on pelattava.

Laitatko Victoria sit aina "uudet" kynnet kun vanhoista on tipit kasvanu ulos? se vois tietty olla et kokeilisit toista geelimerkkiä tai akryyliä...ja voi auttaa ku laittaa kuperammat tipit...
Joskus kun on vahingossa menny yhden koon liian pieni tippi,niin on käyny niin että oma kynsi kasvaessaan on alkanu kasvaa omia teitään..ja tarttunu just reunoista jne. :)

Mulle vaihdetaan uudet tipit aina, kun vanhat ovat kasvaneet ulos. Mä jostain luin, että se on ihan normaalia, että kynsi tavallaan alkaa levitä ja käpristyä kasvaessaan, ja niin mulla on aina kynnet kasvanut. Eli ensin ne kasvaa suoraan ja tarpeeksi pitkiksi tullessaan alkaa kupertua. Jos tohon laittais kuperammat tipit, niin eihän se pysyisi kunnolla kiinni, siis mä käsittäisin että sitten sitä tartuntapintaa ei olisi riittävästi jos kuperuus olisi tipissä suurempi kuin omassa kynnessä? Tietty toinen merkki voisi olla kokeilun arvoinen, mutta valitettavasti kaveri tekee noi kynnet niin saan ne niin hyvällä diilillä että ehkä mä kestän. ;)

joo,se on kyl ihan normaalia et ne kynnet kasvaa kuperasti.. joskus tippien vaihto auttaa,toisinaan ei :) paha sitä on kyl sanoakaan kun ei ole nähny kynsiä...
mut toki kannattaa laittaa kaverilla jos halvemmalla koko lystistä selvii :D

Kävin eilen sitten vihdoin huollattamassa kynnet Kynsistudio Helena Suomisella täällä Tampereella. Ilmeisesti Tampereella toinen paikka joka akryylikynsiä laittaa on nimeltään Näytä Kyntesi - onko kellään kokemuksia?

Helena oli tosi perusteellinen ja teki homman kyllä viimeisen päälle, mutta olin suoraan sanottuna pikkaisen hämmästynyt, että miten hitossa akryylikynsien HUOLTOON voi mennä yli kolme tuntia! Tietty tällä kertaa piti tehdä homma erityisen tarkasti, koska aiemmat kynnet on laitettu USA:ssa ja ei ole mitään takuita onko akryyli edes samaa. Mutta sitä viilauksen määrää... tosin en voi moittia, hyvähän se on että ollaan huolellisia. Omituista vaan istua huollon takia noin kauan siellä kun aiemmin huollosta on selvinnyt reilusti alle tunnissa. Jenkeissä taitaa olla vähän enemmän semmoista liukuhihnatuotantoa tuo kynsien huoltokin, vietnamilaisnaiset juttelee samalla keskenään ja katsoo Tunteita ja tuoksuja telkkarista kun viilailee asiakkaiden kynsiä. :lol2:

Oon miettinyt tuota rakennekynsien laittamista oikeastaan sen takia, että mulla on tapana pureskella omat kynnet aika-ajoin tyngäksi. Nyt ne on olleet tynkänä ainakin puoli vuotta :rolleyes: - eikä kynneli auta mitään.

Silloin kun mulla on omat kynnet olleet pitkinä ne on kyllä olleet tosi hankalat... Siksi ajattelinkin kysyä, onko täällä kellään tietoa, onko rakennekynsien aina oltava sellaset pitkät ja epäkäytännölliset? :lol2: Eikö vois saada sellasia vaan vähän sormenpään yli meneviä, joita joku vois jopa luulla oikeiksi kynsiksi :D

Siekkari sanoi:
...onko täällä kellään tietoa, onko rakennekynsien aina oltava sellaset pitkät ja epäkäytännölliset? :lol2: Eikö vois saada sellasia vaan vähän sormenpään yli meneviä, joita joku vois jopa luulla oikeiksi kynsiksi :D
Ainakin minusta nämä on käytännölliset ja monta kertaa nätimmät kuin omat nysät. :) Pitää olla riittävän lyhyet, että ei häiritse puntilla (edes silloin kun huollosta on kulunut se 3-4vk). Mulla on aina ollut mielestäni rumat kädet, joten mulle edes lyhyet ja siistit kynnet saa kyllä olon huolitellummaksi ja naisellisemmaksi.

attachment.php

Liitteet

• kynnet.webp
    kynnet.webp
    4,1 KB · Katsottu: 2 905
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Faidra sanoi:
Ainakin minusta nämä on käytännölliset ja monta kertaa nätimmät kuin omat nysät. :) Pitää olla riittävän lyhyet, että ei häiritse puntilla (edes silloin kun huollosta on kulunut se 3-4vk). Mulla on aina ollut mielestäni rumat kädet, joten mulle edes lyhyet ja siistit kynnet saa kyllä olon huolitellummaksi ja naisellisemmaksi.

Joo, ei noi nyt kamalan pitkiltä näytä, ja joku varmaan luuleekin oikeiksi ;) . Taidan alkaa harkita. Tää on jo varmaan moneen kertaan käsitelty, mutta kysyn nyt kumminkin vielä, että mitä tollasten tekeminen T:reella maksaa? Että kannattaako lähtee Viroon :rolleyes: ?

Siekkari sanoi:
Joo, ei noi nyt kamalan pitkiltä näytä, ja joku varmaan luuleekin oikeiksi ;) . Taidan alkaa harkita. Tää on jo varmaan moneen kertaan käsitelty, mutta kysyn nyt kumminkin vielä, että mitä tollasten tekeminen T:reella maksaa? Että kannattaako lähtee Viroon :rolleyes: ?
Tuolla aiemmin mainitsemallani Kynsistudio Helena Suomisella kynsien laitto maksaa kai 65e. Huolto on 45e. Suht inhimillinen hinta, ja minusta ainakin on parempi kun laitattaa ja huollattaa samalla ihmisellä. Muuten on aina pikkuisen semmoista arpomista, kun kynsi-ihminen ei tunne vielä käsiäsi (ts. jos haet kynnet jostain ja huollatat eri paikassa jne.). Säästää ehkä ainakin hitusen aikaa. Ja nuo tosiaan taitaa olla Tampereen edullisimpia hintoja... vai saakohan jossain halvemmalla?

Heh, ei rakennekynsiä kyllä taida ikinä erehtyä oikeiksi luulemaan. Ainakin minusta ne näyttää aina feikiltä, oli miten hyvin tahansa laitettu. Tässä vaan ainakin omasta mielestäni on parempi olla feikki ja siisti, kuin aito ja kynsinauhoihin asti järsitty. :D

Faidra sanoi:
Tuolla aiemmin mainitsemallani Kynsistudio Helena Suomisella kynsien laitto maksaa kai 65e. Huolto on 45e.

Tässä vaan ainakin omasta mielestäni on parempi olla feikki ja siisti, kuin aito ja kynsinauhoihin asti järsitty. :D

Joo, kiitti tiedosta.feikki vs. järsitty -asetelmasta :D Samaa mieltä tuosta Ei toi nyt pahalta vaikuta toi hinta. Täytyy ottaa asiakseen, kun tässä ehtii.

Mä käyn Lempäälässä ja siellä kynnet maksaa 60 € ja huolto alkaen 35 €. Ja siis geelit kyseessä.

Heh, heh. Pääsin jo niin pitkälle, että varasin ajan. Tää H. Suominen on vaan koulutuksessa, että joudun odotteleen ensi viikkoon asti. Vähänkö jännää. Saas nähdä, mitä ukko sanoo. Kun en oo sanonu sille mitään. :hyper:

Mä kävin vuosia laitattamassa kynnet aina kerran kuussa, mutta nykyisin teen/huollan ne itse.

Tilasin jenkeistä tarvikkeet, ja kolmen kuukauden huoltomaksujen hinnalla saan nyt useammat kymmenet kynnet tehtyä.

MissEvilEve sanoi:
Kynsien kasvu ei siis näy päällepäin vaan ALTAPÄIN kun oma kynsi kasvaa sen rakennekynnen alla ja ovat erimittaiset, väriset, muotoiset jne jne.

Mulla on ollu rakennekynnet kuus vuotta. Ekaksi akryylit mutta ne kesti viikon. Sen jälkeen pelkästään geelikynnet. Huoltoväli 5vkoa. Oman kynnen kasvaessa (jos se kaartuu enemmän kuin tippi ja reunat irtoilee päällysteestä) nipsin joko kynsisaksilla ja/tai pinseteillä sen lyhyeksi. Mutta jos se pysyy hyvin reunoistaan kiinni niin mitä sitä poistelemaan. Kukaan ei ole vielä kuuden vuoden aikana huomannut 'rumia' kynsiä altapäin, eipä tule itsekään nähtyä kuin ihmisten kynnet päällipuolelta...:rolleyes: JOs oma kynsi on keltaista sorttia kannattaa varmaan lakata valkoisella tms. se sieltä altapäin..

En osaisi enää laittaa edes piilareita ilman kynsiä. Geelikynnet on pehmeämmät kuin omat kynnet, ne ei raavi. Kuuluu planeetan turhimpiin rahareikiin mutta kuka tykkää mistäkin;)

Ponipeikko sanoi:
Mä kävin vuosia laitattamassa kynnet aina kerran kuussa, mutta nykyisin teen/huollan ne itse.

Tilasin jenkeistä tarvikkeet, ja kolmen kuukauden huoltomaksujen hinnalla saan nyt useammat kymmenet kynnet tehtyä.

Hmm... jostain netistäkö ne tilasit? Jotain vinkkiä? Oliko vaikeeta oppia tekeen ite?

Siekkari sanoi:
Hmm... jostain netistäkö ne tilasit? Jotain vinkkiä? Oliko vaikeeta oppia tekeen ite?

Juu, netin kautta tilasin (www.buynails.com). Mä tilasin geeliainekset, kun oikeiden akryylikynsien kanssa en ole koskaan ollut tekemisissä. Muitakin firmoja on, mutta mulla on kokemuksia tosiaan vain tuosta. Jenkeistä tilattaessa joutuu maksamaan tullin ja arvonlisäveron. Euroopasta tilattaessa vaativat niin tarkkaan salongin nimen yms., etten edes yrittänyt tilata.

Mulle toi tekeminen ei ole ollut vaikeaa, kun tosiaan vuosien ajan kävin ammattilaisella kynsiäni laitattamassa ja samalla seurasin miten homma toimii. Lisäksi ajoittain on tullut etukäteen harjoiteltua myös niiden marketista löytyvien "akryylikynsisettien" kanssa. Vaikeintahan tuossa on saada viilattua se tippi niin, että se ei erotu sieltä geelin alta. Geelin lisääminen ja viilaaminen ei mun mielestä ole vaikeaa.

Aikaahan tuohon itse tekemiseen kuluu enemmän kuin salongissa istumiseen, kun ei voi tehdä toista kättä samalla kun toinen on uunissa. Lisäksi käsinviilaamiseen menee enemmän aikaa kuin jos tekisi sen koneella.

Mä olen kyllä ollut tosi tyytyväinen omaan ratkaisuuni. Jostain syystä tuntuu, että nämä on jopa kestävämmät kuin aikoinaan ne salongissa tehdyt. En tiedä johtuuko aineista vai siitä, että huollon voi tehdä juuri silloin kun tarve vaatii.

Ok. Ehkä mä käyn edes kerran sitten teettämässä ne, että nään, miten se homma toimii. Ongelma on vaan se, että kun kyselin salongista asiaa, mulle sanottiin, että akryylikynnet laitetaan yleensä silloin, jos kynsissä on jotain ongelmaa. Mulla on yhdessä kynnessä kasvuvirhe, minkä takia se lohkeaa aina samasta kohtaa. Toinen asia oli, että laitetaan akryyliset, jos kynsiä esim. pureskellaan... :jahas: Eli nämä täsmäävät minuun tällä hetkellä molemmat. Saapa sitten nähdä, mitä suosittelee, kun menen paikalle ja näytän kynteni :hyper: . Siis sikäli pidän ongelmana tätä, että olen tästä keskustelusta saanut sen käsityksen, että akryyliset ei kauaa kestä.

Suositut

Back
Ylös Bottom