Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
Hemmetti, voi olla mun pitää jättää testit väliin.

Meillä on lukios justiin silloin erityistyöjärjestys menos, eli viimeiset tunnit ennen lukulomaa ja kirjoituksia, toisin sanoen arvokkaimmat tunnit koko lukioaikana. Sen lisäksi ma-ke on joka päivä ns. preliminäärikoe, ikäänkuin loppukoe kustakin aineesta. Eli käytännössä menettäisin nämä kurssit jos en mene niihen ja toisaalta tuollaiset kokeetki on arvokkaita kirjotuksia ajatellen. Sitten vähä arveluttaa jos on kotona vasta keskiviikkoyönä klo 02.00 ku perjantaina on äidinkielen kirjotukset..

Moni voi ajatella et pientähän tuo nyt on, mut yo-kirjotuksilla on 100% suurempi vaikutus mun tulevaisuuteen kuin varusmiespalveluksella. Oon pyrkimäs lääkikseen, se on ehdottomasti etusijalla, eli ei ole varaa menettää yhtäkään mahdollista pistettä joidenkin armeijan testien takia, joista rehellisesti en uskoisi tällä kunnolla edes pääseväni läpi.

Pitää nyt vielä soittaa sinne huomenna ja kysyä että onko muita testipäiviä mihin olis mahdollista siirtää, mutta seuraavalla viikolla onkin sitten jo kielten kuuntelut eli tuntuu vähä että vaihtoehtoja ei ole..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vähän sama ongelma, preliminäärit menee kaikki testejen kans päällekkäin. Mutta, sain matikan opettajan kans sovittuu, että saan kurssin vaikken tee preliä... Noit kirjotustuloksia sit korotan myöhemmin, jos tulee tarvetta

Btw, tietääkö kukaan, putooko tuol heti jos saa jostian 0 pojoo, kuten Utissa?
Nimittäin tiedän, että uinnista tulee 0 pojoo, mulla on ihan pska uintitekniikka... vaikka kuinka räpiköin, nii maisema ei vaihdu...

Olin yhteydessä Immolaan (siitä että en tule testeihin) ja siinä samalla kysäisin tuota niin niillä on periaate että "ketään ei tiputeta välillä pois, ellei kyseessä ole toivoton tapaus tyyliin 0 leukaa ja että ei edes jaksa uida sitä 200m loppuun asti. Myös reppujuoksussa jos aika ylittää 16min, mikä vastaa coopperissa n.2400m (kuulemma:)), niin katsomma että henkilöä ei voi valita"

Että saa lähteä rauhallisemmin mielin kuin Utin testeihin. :)

Kävin tuossa elien kokeilemassa unitia. Nyt on taas yks huoli vähemmän. 200 meträ taittui 3.15 min eikä tuohon tarvinnut edes erityisemmin repiä. Semmonen perus rento uinti tuntuu riittävän.

Mulla on 6-7. Tuun sodankylästä, eli aika pohjoisesta.
Tosta uinnista sen verran, että jaksan kyllä sen 200 metrii uida, mutta meikän uintitekniikka on niin suolesta, että vaikka kuinka remmon, nii matka ei taitu sen nopeempaa, eli mulla menee siihen 200m joku 5-7 min. Btw, saakohan siel uida selkää? se tuntuu olevan nopein uintityyli meikäläiselle...

Tosiaan, tuo 200m on uinnissa yllättävän rasittava matka jos täysiä vetää. Eli ei kannata vetää itseä hapoille ensimmäisellä 50 metrillä. Loppu on sit täyttä räpiköimistä. Malttia,malttia niin hyvä tulee.

Noh, ei noista testeistä kannata mitään ressata. Niissä voi meinaan tapahtua ihan mitä vaan. Tuttu oli vuosi sitten Utin testeissä ja kesken reppujuoksun repun pohja repesi ja paino tippui maahan. Jannu oli napannut painon käsiinsä ja jatkanut juoksua, niin valvojat oli tullu sanoo et joudut keskeyttää.

Kokeile Camo uida rintaa hyvällä liu`ulla (mitenkähän tuo kirjotetaan?). Kyllä pitäis tohon aikaan päästä jos ei kroolin tekniikka ole ihan kunnossa.

Meillä oli noissa utin testeissä selässä siinä juoksussa sellanen kehikkohässäkkä missä oli jotain painolevyjä. Sen kanssa oli tosi hyvä juosta. Ei heilunu eikä hiertäny mistään. Sanoivat että painaa noin 10kg mut tuntu ainaki et olis voinu olla vähän kevyempiki.

Se rata meni siellä jäähallin katsomoiden takana ja se oli jotain vähän vajaa 300m pitkä. Lämmittelyssä juostiin jotenki silleen että 3-4 kierrosta 1:15/kierros ja sit 2 kierrosta 1:10/kierros ja 2 kierrosta 1:05/kierros.
Sit oli noin 2min hengähdystauko ja sit lähettiin juoksemaan sitä n. 3km mistä se aika otettiin. 11 kierrosta joista ekat 3 piti mennä alle 3:30 tai 3:45, en muista kumpi.

Itellä on kanssa immolassa testit 7.-8.2 mut käsittääkseni joudun vaan tulemaan haastatteluun.

Ja sit viä sitä kunnon rintaa että se pää käy vedon aikana veden alla. Kyllä se siitä :thumbs:

no svidu, menee taas liian hankalaksi... otan suosiolla siitä sen 0 pojoo ja vedän sunnuntaiuintia, enkä rassaa itteeni. Turha räpiköidä, jos ei kuitenkaan mihinkään liiku :)

uintia uintia...

Jep, itse jaksoin uida 50m vajaaseen minuuttiin eli sillä menisi ylärajan alle MUTTA voin kertoa että se oli jo semmosta repimistä että en jaksaisi, minulla menee myös se 200m johonkin 5-7min :S että uidaan sitten porukalla siellä häntäpäässä :D

No, otetaan GGTT:n kans pojot sitte takasin hiihdossa, nimittäin tuo helvetinmoinen räpiköinti saa aika äkkiä jalat hapoille ja poskiontelot täyteen vettä... Ei toi mikään taistelusukeltajakoulu ole...toivottavasti :D

En ollu yhtään varma miten mun olis täytyny ilmottaa se matkalipputarve, tai ne muut tiedot mitä siinä lomakkeessa oli(tilinro jne.) kun oon jo astunu palvelukseen. No lähetin viime vloppuna sähköpostilla, mutta en ehtiny odottaa vastausta kun piti taas mennä. Nyt kun luin sähköpostit, olin saanu viestin, että siinä mun lähettämässä ei ollu sitä matkalipputarvetta, koska en sitä laittanut, koska oon jo astunu palvelukseen. No, eipä tuolla kai mitään väliä, kai sinne testeihin saa mennä kuitenkin...

Juostiin perjantaina aamulla coopperi ja sain tulokseks 2870 mikä on ainakin mulle ihan riittävä. Kaikki ketkä juoksi oli varmaan jokseenkin paskana, itelläkin kurkku törkeen kipee, samoin jalka torstain rötväämisen takia. Ens kerral sit se 3000.

Oli ihan kiva päästä juokseen cooperi pitkästä aikaa, kun viimeks juoksin kasilla. Nyt menossa luottavaisin mielin testeihin, kun on tullu juostua sen repun kanssa ennenkin. Huomenna leirille, perjantaina takas, vloppu kiinni, maanantaina testeihin, keskiviikkona takas, torstaina lomille :thumbs:

Hiihdettiin muuten eilen :D Joku saattaa sanoo et ne intin sukset on "ihan hyvät." Ei ne oikeesti oo, ne on aika järkyttävän paskat. Ne on ihan helvetin kätevät ja yksinkertaset, kaikki intin kengät saa niihin kiinni tukevasti, kaikki kengät saa niihin kiinni. Ne ei vaan luista ja niillä pääsee juosten kovempaa kun oikeesti hiihtäen. Ja ylämäkeen yhtä kovaa kun alamäkeen. Jos niissä on tosi hyvin luistoo niin sit voi jopa onnistua, mut varaudun nollaan pisteeseen tässä lajissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom