Rupes ihan jänskättää miten tän pojan käy :S Tahdonvoimalla pitää mennä jos tuntuu, että alkaa voimat loppua. Roikkuu vaikka väkisin mukan jos ei muuta :D Onks reppujuoksus taukoa kun on juostu 2km vai mennääks samoil vauheil? Eihä siin nyt sentää mitää taukoa ruveta pitää?
Taukoa on sen verran, että viimeiset ehtivät maaliin. Monenlaista tietoa on pyörinyt, joten kirjoitan nyt omat näkemykseni tuosta juoksusta.
2km vauhti on noin 5m/km. Itse muistelen, että juostiin hieman nopeampaa ja pysyttelin nipin napin porukan perässä. Mulle sanottiin useamman kerran lämmittelyn aikana, että ota muu porukka kiinni. Kisa-aika olikin sitten ns. riittävän kova.
Kannattaa juoksuun muistaa muutama asia:
a) siitä saa eniten pisteitä koko testissä. Tähän ei yksinkertaisesti voi panostaa liikaa. Mitä väliä, jos menetät yhden pisteen punnerruksissa, jos juoksusta saat 20.
b) juoksu on todennäköisesti viimeisenä, joten siinä otetaan paljon ajasta pois pelkällä vihalla. Tässä kohtaa siis kaikki irti.
c) reppu tulee olemaan toisille parempi ja toisille huonompi. Älä välitä, äläkä varsinkaan valita. Kiristä reppu niin kireälle kuin sen saat ja tarvittaessa kiristät olkahihnat myös juoksun aikana. Treenaa tätä vielä vaikka omilla lenkeillä etukäteen, että vetosuunta taakse alaviistoon tulee selkärangasta.
Itse suosittelen bussimatkalla kyselemään muiden juoksijoiden tasoa ja sopimaan jonkun kanssa vetovuorot juoksussa. Itse juoksin tulevan "parini" kanssa vuorovedolla yli puolet matkasta ja väitän ettei erää olisi voitettu ilman tuota järjestelyä.
Vielä viimeinen vinkki nyt ja tulevaisuudessa hakeville. Juoskaa. Se on tyhmää, tiedän, mutta eniten siitä on hyötyä testien kannalta. Itse en juossut ilman reppua marraskuun alun jälkeen ja kun testien jälkeen meni juoksemaan ilman reppua, tuntui juoksu "hieman" erilaiselta.