Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tännekkin päin viestiä tuli ja nyt jänskättää, kun testit ovat "jo" 31.1. Pitäis saada tää flunssa alta pois ja äkkiä... :(

Mites ootte jaksanu treenailla? Ite meinasin huomenna alottaa hiihtämisen. Vasta 2012 menossa, cooperista nyt about 2800m, ja kuntotesteistä 2-3pts/kohta. Mitään ehdotuksia/vinkkejä miten kannattais treenata? Tarkotus ois nyt hiihtää 2x/vk, juosta viikos 1-2x (talvella, kevääl, kesäl ja syksyl sit 3-4x), ja sit lihaskuntopiiriä ja aina välil palauttavaa uimist.

Kyllä treenaaminen on sujunut omalta kohdalta hyvin, eikä ole mitään tympiintymisvaiheita tullut tämän pitkän ajan saatossa, jolloin olen reenannut testejä varten, koska tavoite on selkeä ja vahva. :D Ei näyttäis sulla näin kateltuna olevan kauheasti kiirettä, mutta itselleni triatholon-tyyppisen treeniohjelman teki eräs kunto-ohjaaja. Hyvä treenitapa koska keho oppii palautumaan nopeasti kun treenaa monia lajeja samana päivänä n.2-3h ajan, eikä rupea maitohapot vaivaamaan ;) Esim Juoksua 1h lenkkiä + 1h sali + 1h uintia. Toki lyhyempiä reenipäiviä pitää olla, kuin myös lepopäiviä. Syönti on todella tärkeää, erityisesti oikeanlaisen ruuan syönti. Lihaskunnosta sen verran, että repun kanssa juostessa ja varmasti itse palveluksessa jalka-, vatsa-, selkä -ja olkalihakset ovat tärkeät. Uida pitäisi koittaa vielä ilman laseja. Viime kerralla olin kyllä sokea kuin lepakko sielä veden alla, mutta eiköhän se siitä :D

Tosta valintakokeisiin kutsusta vielä sen verran, että kouvolaan lähtee porukkaa juokseen 2 linja-autollista eli noin 80-95 ihmistä.. Niin eikö hakijoita ole oikeasti enempää vai ?

Hiihtää kannattaa nyt kun sitä lunta on. Juoksusta sai muistaakseni eniten pisteitä, niin kannattaa harjoitella sitä reppujuoksua. Salin jättäisin hyvin vähäiseksi ja keskittyisin niihin liikkeisiin, mitä sielä lihaskuntotestissä on. Salilla kävisin tekemässä ehkä ponnistusvoiman kannalta hyvänä pitämääni räjähtävää kyykkyä tai ehkäpä hiihdossa eniten rasittuvia lihaksia.

Immolassa noissa kuntotesteissä ei käsittääkseni "voi" tipahtaa kesken, toisin kuin Utissa. Sen takia painotan jälleen sen haastattelun ja niiden pällitestien tärkeyttä.

Dokkari muuten paukahtaa pihalle 10.3 klo 19.20 TV2:lta.

Joo hiihtoa olis tarkotus nyt vetää sitten reippaammin. Kesällä ja syksystä kävin juoksemassa 3-4x viikossa semmosta 10-12km ja kerran viikossa repun kanssa 5km nopeaa kävelyä. Liian aikaisin tuli lähdettyä juoksemaan sen repun kanssa ja toinen polvi ei oikein tykännyt hyvää joten tuli pieni juoksutauko joka venyi. Koulun vieressä onneksi jäähalli jossa sisällä juoksurata (taitaa olla sama jossa noi testit suoritetaan kerta KVL on 2 bussia tulossa?) Mietin jos salin jättäisi kokonaan tekemättä ja tekisi vain kuntopiiriä kotona (punnerrukset, leuat, vatsat ja selät). Mitenkäs ton syömisen kanssa, ootteko vetänyt kovasti plussakaloreilla vai?

Plussakalorithan tarkottaa/ mahdollistaa painon nousun, et jos kaipaa lisää lihaksia nii sitte kannattaa syödä paljon. Mun käsittääkseni armeijassa vaaditaan enimmäkseen kestävyyttä, liika massa on vaan rasite pitkillä marsseilla. Lisäks reppujuoksussa taitaa tavallisille kuolevaisille olla haastetta tarpeeks muutenki, et siihenkään ei kovin moni varmaan kaipaa lisäpainoa :) Tietty pitää syödä tarpeeks et palautuu ja jos ei oo aiemmin treenannu yhtä kovasti, niin sitte tarvii lisätä syömistä kulutuksen mukaan.

Itse en hirveästi massaa keräisi. Jos katsoo jotain juoksijoita, varsinkin pitkien matkojen, niin kyllä ne on aika laihaa poikaa järjestään. Ja jos nyt satutte pääsemään Immolaan, niin sielä viimestään lihasmassa katoaa. Keho muuttuu kestämään erilaista suoritusta, kuin mitä punttisalilla on saanut. Mutta tietysti teidän kannattaa nyt keskittyä siihen testiin, eikä siihen, mitä se rasitus sielä intissä on.

Tuosta juoksusta vielä, että sitten kun olette sielä hallilla juoksemassa, niin vetäkää omaan tahtiin se juoksu. Siinä kun ympärillä menee monenlaista juoksijaa samaan aikaan, niin sitä helposti ottaa jonkun omaksi jäniksekseen. Sitten jos huomaakin, että kaveri menee aika lujaa eikä meinaa itse jaksaa, niin siinä piiputtaa itsensä helposti. Keskittyminen omaan juoksuun on tärkeää. Asia on sitten eri, jos on tuttu kaveri mukana juoksemassa ja tiedät miten kovaa hän pääsee, ja olet varma, että pysyt perässä.

Ihte oon aika laihaa poikaa ja olin kyllä vielä laihempaa ennenkuin alotin treenaamaan ja n. vuodessa sain sen 5-6 kiloa lisää painoa ja nyt puntari näyttää 62 kg paikkeilla. Rehellisesti voi kyllä sanoa, että läskinä tämä ei ole kertynyt juoksun ja muun takia. Söin aina treenien jälkeen ja vapaapäivinä runsas proteiinista ja hiilidydraattista ruokaa esim pastaa, tonnikalaa ja raejuustoa ja täysjyvätuotteita. Ihtellä ei ollu tavoitteena vain treenata kestämään testit vaan myös kestämään ehkä tuleva koulutus.

Mites ootteko testailleet tota reppujuoksua, että paljos pisteitä näin heittämällä voisi tulla :D

Ihte oon aika laihaa poikaa ja olin kyllä vielä laihempaa ennenkuin alotin treenaamaan ja n. vuodessa sain sen 5-6 kiloa lisää painoa ja nyt puntari näyttää 62 kg paikkeilla. Rehellisesti voi kyllä sanoa, että läskinä tämä ei ole kertynyt juoksun ja muun takia. Söin aina treenien jälkeen ja vapaapäivinä runsas proteiinista ja hiilidydraattista ruokaa esim pastaa, tonnikalaa ja raejuustoa ja täysjyvätuotteita. Ihtellä ei ollu tavoitteena vain treenata kestämään testit vaan myös kestämään ehkä tuleva koulutus.

Mites ootteko testailleet tota reppujuoksua, että paljos pisteitä näin heittämällä voisi tulla :D

Itekki oon tämmönen ~64kg ruikku, kyllä se voi reppujuoksu olla melkonen homma meillä kevytrakenteisilla. Syksyllä muutaman kerran vedin pururadalla noin.10kg reppu selässä ja on siinä juoksusta lennokkuus kaukana, varsinkin jos reppu on semmonen säkki, että hakkaa joka paikkaan :D Oma innostus tuota erikoisrajajääkärihommaa kohtaan nousi oikeestaan vasta loppukesästä joten reeniaikaa ei elunperinkään ole hirveästi ollut, jos sattuis sisään pääsemään nii ilman muuta ois tarkotus koventaa vaan harjotusta sitte kesää kohti.

Itekki oon tämmönen ~64kg ruikku, kyllä se voi reppujuoksu olla melkonen homma meillä kevytrakenteisilla. Syksyllä muutaman kerran vedin pururadalla noin.10kg reppu selässä ja on siinä juoksusta lennokkuus kaukana, varsinkin jos reppu on semmonen säkki, että hakkaa joka paikkaan :D Oma innostus tuota erikoisrajajääkärihommaa kohtaan nousi oikeestaan vasta loppukesästä joten reeniaikaa ei elunperinkään ole hirveästi ollut, jos sattuis sisään pääsemään nii ilman muuta ois tarkotus koventaa vaan harjotusta sitte kesää kohti.

Joo kyllä voi hiki nousta pintaan :D Ekan kerran, kun ite koitin niin jo se kun laitto repun selkään sai miettimään, että pitäisikö tällä pystyä muka juosta. Mutta kesäkuussa meni sen 10kg kanssa 3km 14.14 min. Toivottavasti sen rinkan saa kunnolla kiinni ettei se hypi sitten mahan ja selän puolelle eestaas.. Mulla taas pari vuotta vanhempi naapuri kävi tuon koulutuksen niin se sai kiinnostuksen syttymään ja treeni alkoi joskus toissasyksynä.

Jaaha tännekki tuli kutsut. Toivottavasti LJKn testit menis hyvin nii ei tarvis tulla kun viimeselle päivälle. Tulee kiireinen tammi-helmikuun vaihde :D.

No sitten. Toivotaan et pysyis terveenä sinne saakka. Aika vähän on hakijoita jos 2 linja-autollista lähtee Uttiin juoksentelemaan, mutta ei se vähennä testien tasoa.

Joo, elikäs itellä ei palvelus isänmaata kohtaan ole vielä kovin ajankohtainen, mutta koska tämä erikoisrajajääkäri homma kiinnostaisi kovasti, ajattelin, että treenaus olisi aloitettava pian.
Elikäs juu, kyselisin sellaista, että onko tästä porukasta joku, joka tietäisi, että kuinka raa'asti silmälasit haittaavat tätä juttua, kun sivuilla luki, että silmälasien käyttöä ei ole suotavaa, muttei sitä suoraan kielletty?
Pitää nyt toivoa että jaksais ruveta varsinkin juoksua treenaamaan, kun ei tuosta cooperista varmaan hirveästi matkaa kerkeis tulla..:/

Joo, elikäs itellä ei palvelus isänmaata kohtaan ole vielä kovin ajankohtainen, mutta koska tämä erikoisrajajääkäri homma kiinnostaisi kovasti, ajattelin, että treenaus olisi aloitettava pian.
Elikäs juu, kyselisin sellaista, että onko tästä porukasta joku, joka tietäisi, että kuinka raa'asti silmälasit haittaavat tätä juttua, kun sivuilla luki, että silmälasien käyttöä ei ole suotavaa, muttei sitä suoraan kielletty?
Pitää nyt toivoa että jaksais ruveta varsinkin juoksua treenaamaan, kun ei tuosta cooperista varmaan hirveästi matkaa kerkeis tulla..:/

No kuinka paljon olet sidoksissa niihin laseihin? Jos mitään et näe ilman laseja, niin ehkä vähän heikommat mahollisuudet on päästä kuin että tarvitset vain lukemiseen.

No kuinka paljon olet sidoksissa niihin laseihin? Jos mitään et näe ilman laseja, niin ehkä vähän heikommat mahollisuudet on päästä kuin että tarvitset vain lukemiseen.

No on mulla lähemmäs -3.0 tuo näkö.. Kyllä mä periaattessa nään ilman niitä, mutta vähän huonoahan tuo on.. Mutta kiitos nykylääketieteen, ainahan voi mennä leikkaukseen, jos vaikka lotossa voittaa..:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom