Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aattelin ku 7.2-8.2 oli kans yks tyyppi Sodankylästä... mut sieltä on sit ollu ainaki 2 hakijaa....

joop, kyll sieltä asti 3,5 tyyppiä kävi (yks näistä oli semisodankyläläinen, asuu muualla nykyään). Kovat jätkät tulee sodankylästä, ainaki jos on sitä lääkäriä uskominen :hyper: :david: .. Vähän keskeneräinen maku jäi paikoittain kyllä itellä testien organisoinnista, mut ei tuo ny huono reissu ollu ollenkaan.

Tota, mimmonen porukka menee Immolaan? Miks ette mee Uttiin? Onks Immola käytännössä niinku Utti, mutta ilman laskuvarjoja? Eli jos korkeet paikat pelottaa, niin sit Immolaan, vai? Vai onks sinne helpompi päästä sisään, että sit Immolaan, jos ei Uttiin pääse?

Eiköhän se ole niinku Utti mut ilman hyppyjä. Sielä on sen tilalla rajavartio hommat. En usko et on helpompi päästä, ite olin testeissä Immolassa ja kyl ne oli ihan niinku Utissa mitä oon juttuja kuullu. Oon kuullu huhuja Utista et tuo erikoisrajajääkärikoulu ja Utti yhdistyis jotenki. En tiedä kummassa paikassa olis koulutus, mut tällästä on huhuttu tapahtuvan jollaki aika välillä.

no, tohon en usko ainakaan lähivuosina, onhan ne sentään eri ministeriöiden alaisia laitoksia, ja molemmilla on toimivat laitosrakennukset itsellään. Tosin tiettyjä osa-alueita saattaa yhdistyä, eli tulla yhteistyötä....

asiasta kukkaruukkuun: Immola on minulle "vara"-vaihtoehto, kun en uttiin päässyt (hakupapereissa luki 2900m, olis pitäny olla 2950m). Ainoo mikä tossa harmittaa, että en päässyt hyppimään varjolla, eli saanut siipiä + barettia. Mutta, onhan se hienoa, jos pääsis tonne immolaan, olis vuosikurssi no.1, sekä muutenkin tommosta suomen ramboiluhommaa, enemmän kaupunkitaistelua, joka kyllä voittaa suossa rämpimisen mukavuudeltaan. Bareteista (+muista mahd. merkeistä) ei oo mitään tietoo, mitä sieltä tulee...saas nähdä. Toivottavasti pääsee nyt Immolaan, odotus on armoton, ja odottavan aika on pitkä...

Eiköhän se ole niinku Utti mut ilman hyppyjä. Sielä on sen tilalla rajavartio hommat. En usko et on helpompi päästä, ite olin testeissä Immolassa ja kyl ne oli ihan niinku Utissa mitä oon juttuja kuullu. Oon kuullu huhuja Utista et tuo erikoisrajajääkärikoulu ja Utti yhdistyis jotenki. En tiedä kummassa paikassa olis koulutus, mut tällästä on huhuttu tapahtuvan jollaki aika välillä.

Immolan testit ovat helpommat, koska hylkääviä rajoja ei ole - testit saa siis suorittaa loppun asti vaikka jokin osa-alue kusisi totaalisesti. Lisäksi Immolaan (ainakin tässä vaiheessa vielä) hakeutuu paljon vähemmän porukkaa.

Ja tuo yhdistyminen on taas ns. tornihuhu. Sellaista ei ole tapahtumassa.

Immolassakin alkaa varmasti saamaan hyvää sekä haastavaa koulutusta, kunhan saavat homman siellä rullaamaan. Varmasti siellä on ko. paikan johdolla pientä hakemista aluksi, koska "varusmies-aines" parantuu huomattavasti sekä koulutukselle on asetettava uudet tavoitteet.

Mikäli ovet eivät aukene SukKiin tai Uttiiin - Immolaan mars!

No, Immolan testeissäpä herättiin 03:30, että kyllä se tosissaan kannattaa ottaa. Itsellä piti kanssa ensiksi hakea LJK:hon, mutta värinäössä häikkää niin ei sit sinne. Tuolla Immolassa värinäkö voi olla vähän huonompi. Uskon että Immolasta tulee aivan yhtä kova kuin LJK:sta.

No, Immolan testeissäpä herättiin 03:30, että kyllä se tosissaan kannattaa ottaa. Itsellä piti kanssa ensiksi hakea LJK:hon, mutta värinäössä häikkää niin ei sit sinne. Tuolla Immolassa värinäkö voi olla vähän huonompi. Uskon että Immolasta tulee aivan yhtä kova kuin LJK:sta.

Voi ehkä tullakin, mutta se vaatii vuosien työtä. Immolassa pitää muodostua uudet perinteet, jotka ohjaavat uusia alokkaita sekä asettavat vaatimustasoa. Hakijamäärät pitää saada nostettua, jotta valittava joukko on mahd. laadukasta henkisesti & fyysisesti. Etc ja etc.

Ja ei, en ole aloittamassa mitään "LsvJK tulee ja nussii kaikkia muita perseeseen-keskustelua". Huomaatte varmasti kun oma palveluksenne alkaa, että eri varuskuntien keskenään vertailu on melko turhaa sekä hankalaa. Esim. se, mikä on rankkaa Keuruun pioneerille, ei välttämättä ole rankkaa Immolan rajajääkärille. Lisäksi eri tornihuhuja on liikkeellä melkoinen määrä, todennäköisesti esim. ensi talven Itäisen Maanpuolustusalueen pääsotaharjoituksen jälkeen joka toinen Vekaranjärven yksikkö on vanginnut/tappanut/raiskannut kokonaisen erikoisrajajääkäriryhmän. Ymmärrät varmasti pontin?

Terve.

Löyskö kukaan juttuja lehdissä niistä testeistä? Itse kuulin jotakin, että seuraavassa Rajamme Vartijat -numerossa pitäis ilmestyä, mutta milloinkahan sen seuraava numero sitten tulee.

Moro.

Voi ehkä tullakin, mutta se vaatii vuosien työtä. Immolassa pitää muodostua uudet perinteet, jotka ohjaavat uusia alokkaita sekä asettavat vaatimustasoa. Hakijamäärät pitää saada nostettua, jotta valittava joukko on mahd. laadukasta henkisesti & fyysisesti. Etc ja etc.

Ja ei, en ole aloittamassa mitään "LsvJK tulee ja nussii kaikkia muita perseeseen-keskustelua". Huomaatte varmasti kun oma palveluksenne alkaa, että eri varuskuntien keskenään vertailu on melko turhaa sekä hankalaa. Esim. se, mikä on rankkaa Keuruun pioneerille, ei välttämättä ole rankkaa Immolan rajajääkärille. Lisäksi eri tornihuhuja on liikkeellä melkoinen määrä, todennäköisesti esim. ensi talven Itäisen Maanpuolustusalueen pääsotaharjoituksen jälkeen joka toinen Vekaranjärven yksikkö on vanginnut/tappanut/raiskannut kokonaisen erikoisrajajääkäriryhmän. Ymmärrät varmasti pontin?

Ymmärrän kyllä. Kyllä sitä pitäisi monessa paikkaa suorittaa intti ennen kuin voisi tarkasti vertailla.

No joo muuten oon kyllä samaa mieltä mut Uttiin ei hakenu tänä vuonna ku n. 290 tyyppiä et ei mitenkään hirveen paljo enempää ku Immolaan. Eikä tuo ole mikään ite keksimä luku vaan ihan fakta minkä oon kuullu tyypiltä joka on Utissa nyt. Mut jos ootte erimieltä niin en intä vastaan. Samapa tuo moniko sinne haki, ku Immolaan tässä ollaan toivottavasti menossa. :)

kysäsin tosta erikoisrajajääkäri-tunnuksista (baretti, rintamerkki etc), ja vastaus:

"Tunnukset vielä auki, (tulee uudet mitä tällähetkellä on) mutta ennenkuin
erikoisrajajääkärikoulutus alkaa ne julkaistaan."

Eli jotku tunnarit tulee, mutta mitä ne on, sitä ei tiedetä...

Awesome! :rock: kiva saada jotai hienoa sinne rinnukselle, tai mitä nyt sitten tuleekin. Varmasti saa tehä työtä sen eteen että jos pääsee sisälle niin mukava vuosi tulossa :whip:

..esim. ensi talven Itäisen Maanpuolustusalueen pääsotaharjoituksen jälkeen joka toinen Vekaranjärven yksikkö on vanginnut/tappanut/raiskannut kokonaisen erikoisrajajääkäriryhmän. Ymmärrät varmasti pontin?
LoL! Tää on niin nähty juttu, PV:n pojat oli loppusodassa sellasia et huhhuh!! Loppusodan viimosessa häirintäiskussa saatiin pv pojat taistelemaan toisaan vastaan kun käytiin vähän siinä välissä. Ja me tehtiin sen baretin eteen töitä. Sitä ei viskattu ekana päivänä sinne kaikkien kamojen sekaan, sillä oksentavalla mäyrällä varustettuna. Kultaista karhua tulee ainakin hihaan ja barettiin. Onhan pv:n pojat kohteliaita kun alikessutkin vetää lippaa tavalliselle jääkärille. Siinä meikäläisen uran kohokohta kun oltiin käymässä Niinisalossa.. Eikä herneitä, eikä muutakaan, jatkakaa.. ;)

juujuu...vai maaliskuun lopulla. no hitto oisin jo oottanu niitä tuloksia tälle viikolle tai ens viikolle mut ei kai voi mitään. haluan päästä jo jännityksestä :rolleyes:

Ootte hienon paikan valinnu varusmiespalvelukseen. Teil tulee olemaan kiire ja teit tulee välil V*******aan aivan per*eleesti, mutta kaikesta huolimatta systeemi toimii erittäin hyvin siellä. Kouluttajat osaa hommansa ja osaa myös vaatia teiltä paljon. Sitä paikkaa oppii arvostamaan viimestään sillon ku on sieltä lähteny pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom