Raiskaajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
En kannata minkään huomion tekemistä uutisoinnissa, ainakaan otsikossa, siitä minkälainen tekijä on ollut. Tämä ei myöskään tarkoita tilastojen pimittämistä. Paskalehtien sensaatiomaisuus vetää huomion mielestäni väärille teille, jos raskauttavaksi tekijäksi muodostuu tekijän kansalaisuus. En muuten ole mitenkään maastakarkottamisien ja muiden pakkokeinojen vastainen, lähinnä tuo uutisointi ihmetyttää.
En nyt sanosi, että tekijän kansalaisuuden ilmoittaminen vie huomiota väärille raiteille jos tarkoituksena on tuoda esiin, että ulkomaalaiset raiskaavat paljon. Toisaalta bisnestä näilläkin lehdillä on tarkoitus tehdä ja ketä nyt kiinnostaisi lukea "uutisia" tyyliin "Henkilö A raiskasi henkilö B:n." Mitä tarkempi kuvaus teost/tekijästä on niin sitä tarkemman kuvan saa tilanteesta. Onko mielestäsi väärin uutisoida esim. "15-vuotias raiskasi 13-vuotiaan" tai "20-vuotias raiskasi kehitysvammaisen" yms. Noissakin on kyse kuitenkin vain raiskaajasta ja raiskauksen uhrista, eikä tämä fakta muutu miksikään vaikka tekijöiden/uhrien kuvaukset ilmoitetaan mutta silti mielestäni edellä mainitut seikat on hyvä tuoda esiin siinä missä esim. ulkomaalaisuus. Mielestäni uutinen ei ole kummoinenkaan jos siinä yleispätevästi vain kerrotaan jossakin (nimeltä mainitsemattomassa) paikass tapahtuneesta raiskauksesta sen enempiä paljastamatta. Tiedän muutenkin, että maailmassa raiskauksia tapahtuu, ilman että siitä tarvitsee kirjoittaa lehteen. Mielestäni tällaisen "uutisen" informaatioarvo on aika lähellä nollaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin ikävä sana tuo Raiskaus. Eikö voitaisi puhua Yllätysseksistä. Ei tulis kellee paha mieli. Rah rah rah.

Anteeksi.
Liittyy asiaan, miten?

Edit: eiku nythän mä tajusin. Yritit olla hauska. Tuo olisi voinut olla hauska kommentti jossain sellaisessa keskustelussa (löytyy pakkikseltakin) jossa jeesustellaan "lievästä raiskauksesta" tms. Jos kaivaisit sellaisen threadin ylös ja siirtäisit tuon kommentin sinne, niin ei poikkeaisi kovinkaan paljoa puheena olevasta aiheesta.

Se, että isompikin osa kansaa hiljalleen oppisi, että raiskaaja on mitä todennäköisimmin tummempi iholtaan, lisäisi turvallisuutta. Toki lieveilmiönä tulisi ennakkoluulojen lisääntyminen jossain määrin, mutta kysynkin: Ovatko ennakkoluulot sallittuja, jos ne ovat aiheellisia ja todenmukaisia? Pitääkö ennakkoluulot kitkeä pois valehtelemalla, että kulttuureissa ei ole eroja ja kaikki ovat yhtä hyviä (kuten nykyään tehdään)? Kulttuureissa on eroja.

Ultimecia: Sallisitko tuntomerkkien kertomisen uutisoinnissa edes silloin, kun rikollinen on edelleen vapaalla jalalla? Voisit muutenkin täsmentää, mitä haittaa on kertoa kansallisuus uutisoinnissa. Onko tietojen pimittäminen hyödyllisempää kuin niiden esittäminen? Nykyään tilanne on mennyt siihen, että porukka vain ihmettelee, mikä on esimerkiksi saanut ruotsalaismiehen raiskaamaan 4x enemmän suhteessa suomalaiseen. Osa tietää mistä kaikki johtuu, mutta sitä ei ole poliittisesti korrektia tuoda esille. Kulttuuri on rikastunut, ja sehän on rikastumista, jos Hesari näin meille opettaa. Vai?

Itse olen jo hyvin täynnä tätä nykyajan trendiä "Ongelmia ei ole, jos niistä ei puhuta".

Ps. tutustumisraiskaus :lol2: Seuraavaksi "Hyvää huomenta -raiskaus" tai "Kulttuuriraiskaus"?

edit: SerialLoser :hyvä:

Noissa raiskauksissa ihmetyttää suuresti aina se, miksei niitä saada juurikaan rysän päältä kiinni? Esim radiossa kerrottiin juuri tuossa pari päivää sitten, että tässä meitsin kadulla(mun hoodeilla) oli joku englantia puhuva kaveri napannut jotain naista kädestä kiinni ja yrittänyt raiskausta, mutta se itse raiskauksen yrittäminen oli tapahtunut vasta muutama kortteli Hietalahteen päin, eli noin 300m kävelymatkan päässä leikkipuistossa.

Olin itse röökillä tuona aikana samaisella kadulla, mutta näin siinä vain pari pariskuntaa kävelevän.

Miten siis mies on saanut naisen raahattua väkisin keskellä Helsinkiä asuintalojen edessä 300 metriä väkisin kenenkään kiinnittämättä huomiota?

Jostain syystä kaveri oli keskeyttänyt toimituksen ja lähtenyt pakoon ja raiskannut kuitenkin sitten onnistuneesti jonkun naisen Hietalahden lähellä. Oli kadulta napannut naisen käsiinsä, raahannut lähimmän talon sisäpihalle ja raiskannut.

Jos kaikki eivät tiedä, niin stadin talojen sisäpihat eivät ole mitään pusikkoja, niissä on kaikissa lähes 100% varmuudella portit öisin lukossa, sisään pääsee joko koodilla tai avaimella. Sisäpiha ei ole todellakaan mikään otollinen paikka raiskata ketään, koska jos uhri pitää yhtään ääntä, se kuuluu joka vitun asuntoon ja niitä asuntoja on siis satoja yhdellä neljän talon välisellä sisäpihalla. Ja ne huudot kuuluu sitten ihan älyttömän selvästi, tämä on saanut huomata kun viikonloppuisin tähän taloon tulee känniläisiä laulellen sisäpihalla.

Ihmetyttää siis miten vitussa onnistuvat raiskaamaan noita naisia kaikessa hiljaisuudessa ja onkos noissa kaikissa sitten ihan oikea raiskaus kyseessä, vai mitä vittua?

Uusiksi: en ole sanonut, että sitä kansalaisuutta ei saisi ilmoittaa, vaan että uutisen pääaihe ei saa olla yleistys "kaikki ulkomaalaiset raiskaavat" vaan että kuka henkilö, minkä näköinen (tässä tulee se kansalaisuus jne.). Tarkoitus on saada raiskaukset vähenemään, ei lietsoa mitään tonyhalmeiden nettikirjoittelua. Erikseen pitäisi julkaista paitsi niitä tilastoja myös selkeää tietoa siitä, mitä aiotaan tehdä. Siis konkreettisia toimenpiteitä, ei taivasteluja, jotka pilaavat niiden ulkomaalaisten maineen, jotka eivät ole mitään tehneet eivätkä aiokaan.

Uusiksi: en ole sanonut, että sitä kansalaisuutta ei saisi ilmoittaa, vaan että uutisen pääaihe ei saa olla yleistys "kaikki ulkomaalaiset raiskaavat" vaan että kuka henkilö, minkä näköinen (tässä tulee se kansalaisuus jne.). Tarkoitus on saada raiskaukset vähenemään, ei lietsoa mitään tonyhalmeiden nettikirjoittelua. Erikseen pitäisi julkaista paitsi niitä tilastoja myös selkeää tietoa siitä, mitä aiotaan tehdä. Siis konkreettisia toimenpiteitä, ei taivasteluja, jotka pilaavat niiden ulkomaalaisten maineen, jotka eivät ole mitään tehneet eivätkä aiokaan.

Ja millonkohan moinen yleistys on suomalaiseen lehteen päässyt? 50-luvulla? :rolleyes: Suomalainen media on nykyään niin varpaillaan kun maahanmuutosta puhutaan että mitään ton tapasta otsikkoa ei varmasti ole Suomessa ollut vuosikymmeniin.

Jos multa kysytään niin tämä se vasta rikos onkin, koska kansalaisille annetaan väärää tietoa maahanmuutosta ja sen seurauksista ja se sitten näkyy kun on aika äänestää.

Ja niin tosiaan, en ole rasisti. :rolleyes: En edes piilorasisti. Tavallaan jopa pidän maahanmuutosta thai-fetissini takia, mutta siitä lisää myöhemmin.

Ja millonkohan moinen yleistys on suomalaiseen lehteen päässyt? 50-luvulla? :rolleyes: Suomalainen media on nykyään niin varpaillaan kun maahanmuutosta puhutaan että mitään ton tapasta otsikkoa ei varmasti ole Suomessa ollut vuosikymmeniin.

Jos multa kysytään niin tämä se vasta rikos onkin, koska kansalaisille annetaan väärää tietoa maahanmuutosta ja sen seurauksista ja se sitten näkyy kun on aika äänestää.

Ja niin tosiaan, en ole rasisti. :rolleyes: En edes piilorasisti. Tavallaan jopa pidän maahanmuutosta thai-fetissini takia, mutta siitä lisää myöhemmin.

Kärjistäessä tulee helposti väärinymmärretyksi. Hyvin pinnan alla tämä on, ei tosiaan missään otsikoissa, mutta omaan silmääni on pistänyt keltaisen lehdistön maininta asiasta, lähinnä toki pikku-uutisissa. Olen valmis myöntämään, että tämä pistää omaan selmään enemmän kuin mitä todellisuuden kannalta olisi oikein.

Itse en missään nimessä kannata tätä nykyistä "kaikki erilaisuus on automaattisesti hyvästä" -mentaliteettia; en miellä itseäni rasisitiksi, mutta "kulttuurierojen" ymmärtäminen on mennyt mielestäni liian pitkälle. Yksittäisten tapausten uutisoinnissa näkökulma on toki eri kuin silloin, kun kirjoitetaan tilastoista (ja kantaaottavasti). Yksittäisissä tapauksissa kansalaisuuksien turha viljely olisi tarpeetonta, ellei kyse ole tuntomerkkien antamisesta yleisövihjeen toivossa. Suomalaisten taipumus kostorangaistuksista pitämiseen (siis kansan syvän äänen, eihän toki valtiotasolla mitään aggressiivista mieltä olla, saati tehdä mitään) sumentaa keskustelua asiasta, sillä tilastoille pitäisi oikeasti tehdä jotain konkreettista. Siis jotain muuta kuin kiukutella epämääräisesti ulkomaalaisista. Maahanmuutto- ja maastaheittopolitiikassa on kyllä hiomisen varaa.

Äh, miksei kaikki voi olla kuten Halla-Aho...

En kannata minkään huomion tekemistä uutisoinnissa, ainakaan otsikossa, siitä minkälainen tekijä on ollut.
Olihan tuolla katumaasturit threadissakin juttua joku aika sitten että "katumaasturi meinasi ajaa päälle"... :jahas:
Mielestäni "odottamaton yhdyntä" kuvaa tilannetta parhaiten.
Entäs värkin luvaton käyttöönotto? Pari päiväsakkoa ja ehkä ehdollista vankeutta jos se otetaan vaikkapa joukolla käyttöön ja tapetaan päälle... Pääasia että talousrikollisia ja ylinopeutta ajavia rankaistaan. :jahas:

Seurahan ei tässä julkaissut mitään tilastoa, vaan tulkitsi sitä varsin luovalla tavalla. Siispä heitän itse linkin tilastoon:

http://www.tilastokeskus.fi/ajk/tiedotteet/v2004/275oiks_tausta-aineisto.pdf

Pointti linkin takana on se, että Seurassa puhuttiin _epäillyistä_. Tutkimuksen mukaan raiskauksesta epäillyistä kuitenkin vain keskimäärin 12,4 prosenttia on tuomittu vuosittain. Epäillyt kun ovat edelleen syyttömiä, jopa ulkomaalaistaustaiset epäillyt.

475:stä epäillystä siis keskimäärin 60 todetaan syyllisiksi. Jos heistä on 20 % ulkomaalaisia, niin heitä on keskimäärin 12. Ehkä vain 10, ehkä jopa 20, mutta ei sen enempää.

Nämä 10-20 kusipäätä voi sitten minun puolestani kuohita ja lähettää takaisin sinne mistä tulivat. Muiden maineen tahraaminen heidän kustannuksellaan ei ole perusteltua.

Joo onhan noi tilastot järkyttävää luettavaa. Mun mielestä Suomessa ei todellakaan "herkutella" noilla uutisilla, että raiskaaja on ulkomaalainen. Ei siis mainosteta yhtään liikaa kyseisen raiskaajan kansallisuutta. Mun mielestä olis paras sanoa ihan suoraan oli sitten kyseessä mustalainen, somali, muuten vaan tumma, karvakäsi tai ihan suomalainen.

Tietenkin saattaa tuntua, että uutisoidaan liikaa kuinka maahanmuuttajat raiskaavat, mutta tähän runsaaseen uutisointiinkin varmasti löytyy syy kun tarkastelee tilastoja.

Olihan tuolla katumaasturit threadissakin juttua joku aika sitten että "katumaasturi meinasi ajaa päälle"... :jahas:

Tunnethan toki klassikon nimeltä "Christine, tappaja-auto". Ei se kuski mitään tee, vaan auto.

Ja eihän se mieskään (ulkomaalainen tai suomalainen) mitään tee, vaan se ruuminosa siellä jalkovälissä?

Tässä joku aika sitten pisti silmääni :offtopic: lehdestä kirjoitus naisesta, joka oli tunkenut hameessaan olevaan taskuun MOOTTORISAHAN. Kenellekään ei varmaan jäänyt epäselväksi mihin vähemmistöön nainen kuuluu. Vaikken rasisti olekaan, niin terve järki käteen. Jos vähänkään on arabimaissa matkustellut, tietää että nainen ei ole siellä minkään arvoinen (minusta tosin luvattiin Egyptissä 50 000 kamelia :D), miksi siis Suomessakaan? Mitä Allah ei näe, se ei ole väärin.

Ihmettelin kyllä samaa kuin Mike aikaisemmin, miten KUKAAN ei muka kuule tai näe mitään jos nainen todella viedään pusikkoon väkisin? Kukaan ei halua/viitsi puuttua, ettei joudu itse hankaluuksiin? Minua tuskin kukaan veisi pusikkoon väkisin ilman saatanallista mekkalaa...

edit: No niin, moottorisaha-jutun tarkoitus siis oli valaista sitä seikkaa, että ilmeisesti lehtikirjoittelussa on tarkkaan säädetty, mitä rodusta tai kansalaisuudesta saa kirjoittaa? Joku sitä täällä aikaisemmin ihmetteli. Yritin olla menemättä lempiaiheeseeni "miehet ovat sikoja", jäi sitten alkuperäinen tarkoitus epäselväksi. Sori.

Ymmärsinkö oikein, keskimäärin joka viides raiskaus on ulkomaalaisen tekemä? Eli 80% (!!!!!!!!) raiskauksista on suomalaisten tekemiä!!

Btw. tää on niin perus pakkis kamaa, perustetaan ketju jossa voidaan lynkata ulkomaalaiset?

Mitä tuohon puuttumiseen tulee, aika korkea kynnys siihen on, itse kun voi saada puukosta, turpaansa tai syytteen siinävaiheessa. Että tällei Suomen Sosialistisessa NeuvostoTasavallassa.

Mitä tuohon puuttumiseen tulee, aika korkea kynnys siihen on, itse kun voi saada puukosta, turpaansa tai syytteen siinävaiheessa. Että tällei Suomen Sosialistisessa NeuvostoTasavallassa.

No näinhän se menee. Sama juttu on itsepuolustuksessa jos joku käy kimppuun niin et saa rikkoa siltä luita tai saat syytteen. Okei ymmärtäähän nyt sen että ei ihan joka juoppoa tarvi sairaalaan saattaa mutta kyllä tosta on varmasti monta oikeusmurhaakin tullut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom