Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Paras maku minkä olen ehrmannista irti saanut ja joka päivä irti saan on 1rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä + 1 purkki ehrmannia sekaisin. Tulee vaaleankeltainen seos josta sitten sekoitan paakut lusikalla pois. Voisi jopa herkuksi kutsua, maistuu vähän light cokikselta. Koitin joskus marjoja ehrmannin kanssa mutta yököttävän makuista tuli :S

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite syön rahkat jogurtin kanssa ja joskus juon fun lightin kanssa. Ei oo muita "reseptejä" tullu kokeiltua..

Vispattu vaniljavispi ja sekaan purkillinen maitorahkaa. Lopuksi vielä vatkaimella sekaisin. Tarvittaessa voi maustaa Fun Lightilla tai kaakaojauheella.

Lopputulos on vaarallisen hyvä :-)

Kyllä Ehrmann rupes maistumaan ku laitoin purkillisen kans suunnilleen saman verran pakasteesta otettuja mansikoita ja sopivasti sokeria :)

Purkki rahkaa,4,5dl sokeritonta marjakeittoa ja vatkaimella sekasin...täydellistä!!!!Toinen mikä toimii loistavasti on eri hedelmien mix pilkottuna (kiiwi huippu)ja purkki makeutusaineella maustettua rahkaa joukkoon,suosittelen!!Vieläkin parempaa edellisestä tulee jos mukaan sotkee vispattua vaniljakastiketta.

Ite yleensä teen kunnon satsin kerralla isompaan kulhoon ja reseptinä käytän:

2-3 purkkia Ehrmannia
Puoli purkkia rasvatonta metsämarjajogurttia
250g mansikoita
"Hieman" makeutusainetta

Hyvää tulee namnamnam.

Ehrmann+pilkottu banaani+vehnäleseitä.

Menee jälkkärinä vallan mainiosti jossei muuta. Ei oikein jädeä kehtais vielä dietillä vedellä, joten tällä mennään.

Ehrmann+pilkottu banaani+vehnäleseitä.

Menee jälkkärinä vallan mainiosti jossei muuta. Ei oikein jädeä kehtais vielä dietillä vedellä, joten tällä mennään.

Pari-kolme vuotta puntteja kolistelleena innostuin rahkan syönnistä vasta pari viikkoa sitten (kun oli pakko alkaa diettaamaan, että kehtaa kesällä käydä rantsulla uimassa). Kaksi viikkoa oon syöny tolla banaani+vehnänlese-reseptillä. Eilen vasta tuli luettua tämä kyseinen ketju. Ilokseni huomasin upeita reseptiehdotuksia. Pari epäselvää asiaa itselleni kuitenkin jäi:

1. Jos lantraatte rahkan mehukeitoilla tms, niin teettekä siitä juotavaa (ei siis lusikoitavaa)
2. Entä jos rahkaa terästää protskujauheella, niin sekoittuuko se rahkaan. Vai pitääkö tätäkin lantrata nesteeellä.

Itse oon siis tykännyt lusikoitavasta tuotteesta. Mutta mikäpä estäis kokeilla sen juomista..

Yleensä menee öhramit ihan au naturel, mutta välillä sekottelen niitä perinteisiä ananas-rahka (tai mansikka, mustikka)juttuja. Kaakaojauhetta koitin kerran mut hyi helvetti! Kamalaa. Nyt hoksasin tämmösen kombon: purkki ehrmania ja reilu desi valion uuniomenajugurttia. Tykkäisin siittä valion maustetusta omena-kanelirahkasta, mut siinä vaan on vähän turhan paljo sokeria (eli makeutta) mun makuun ja rasvaakin jonku verran ja lisäks se on kallista. Rahka + uuniomenajugurtti toi saman maun vähä miedompana.

Muuten, mites muut laktoosivammaset, sopiiko teille toi ehrmann? Kun mä olen intoleranttina sitä vetäny jo pari vuotta purkin pari päiväs ilman mitään oireita, vaikkei se mitään hylaa kai olekaan (vai onko?). Mut esim valion normirahkasta saan mahanpuruja... ja yleensä muistakin epä-hyla tuotteista.

1. Jos lantraatte rahkan mehukeitoilla tms, niin teettekä siitä juotavaa (ei siis lusikoitavaa)
2. Entä jos rahkaa terästää protskujauheella, niin sekoittuuko se rahkaan. Vai pitääkö tätäkin lantrata nesteeellä.

1. Loraus mehukeittoa ja lusikalla naamaan. Notkistuu se vähän, mutta ei niin paljon, että olisi juotavaa. Näin ainakin itse teen. Värikin muuttuu vain hieman.
2. Sekoittuu äärimmäisen helposti.

Eikun herkuttelemaan. Saannen suositella Valion mehukeittoja, joissa on vain 9kcal/100dl. Mansikka ja vadelma erityisen hyviä.

Blenderiin ->

- Purkki ehrmania tms. rahkaa
- purkki ananasta mehuineen
- banaani (valinnainen)
- loraus mansikka fun light- stefaa

Toimii välipalana, aamupalana aamusyömisvaikeille sekä loistavana jäätelönkorvikkeena krapulaan. Huomioitavaa myös pitää KAIKKI ainesosat jääkaapissa niin jäitä ei edes tarvitse murskata sekaan. Tästä ainakin itselleni on tullut ehdoton hitti!

Huom! Äärimmäisen helppo ja nopea. Vaikeina aamuina vain blenderin ääni kiehtoo vähemmän :)

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom