Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
ei meil oo sellasta :( ..vois vatkaimella kokeilla.. viekö se sen ite rahkan makua pois?:david:

Kyllä se vie, ite en tykkää rahkan mausta yhtään mut tuo tasottaa sen maun, siitä tulee aika pirtelömäinen :) ite lisäsin aikasemmin sokeria että sais sen rahkan maun pois mut ku vetäsee sen tehosekottimen kautta ni ei tarvii sitäkää :) Vatkain tuskin pystyy sitä banaania rikkomaan joten suosittelen jostain clas ohlsonilta hakemaan jonku parin kympin tehosekottimen :P

Meilläkään sille ei ollu tarvetta ku ostin sellasen mutta nytte ku sellanen on ni sitä tulee käytettyä useemman kerran viikossa x)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käytin pitkään tuota funglight-rahka-komboa mutta nyt olen yrittänyt vieroittautua makeutusaineista. Rahkaan laitan ananasmurskaa tai ananaspaloja (rainbown on ihanan makeaa) ja mustikoita tuomaan kylmyyttä, ripaus kanelia ja voíla! Olen huomannut että tuollainen luonnollisemman makea rahka saa verensokerin pysymään tasaisempana ja ruokahalu ei paisu äkkiä valtavaksi. Tällöin on helpompi syödä sopivia annoksia (kun mahaa ei lataa kerralla liian täyteen ettei voi syödä tuntikausiin). Ja voi syödä useammin pitääkseen aineenvaihdunnan käynnissä.

Toivottavasti joku keksii vielä paremman yhdistelmän jossa ei tarvita sokeria tai makeutusaineita. Sitä odottaen :P.

Käytin pitkään tuota funglight-rahka-komboa mutta nyt olen yrittänyt vieroittautua makeutusaineista. Rahkaan laitan ananasmurskaa tai ananaspaloja (rainbown on ihanan makeaa) ja mustikoita tuomaan kylmyyttä, ripaus kanelia ja voíla! Olen huomannut että tuollainen luonnollisemman makea rahka saa verensokerin pysymään tasaisempana ja ruokahalu ei paisu äkkiä valtavaksi. Tällöin on helpompi syödä sopivia annoksia (kun mahaa ei lataa kerralla liian täyteen ettei voi syödä tuntikausiin). Ja voi syödä useammin pitääkseen aineenvaihdunnan käynnissä.

Toivottavasti joku keksii vielä paremman yhdistelmän jossa ei tarvita sokeria tai makeutusaineita. Sitä odottaen :P.
250g ehrmann + 3-4dl vettä. Nuo kun laitat tehosekoittimeen niin ei ole sokeria eikä makeutusaineita. :thumbs:

Alussa totuttelin syömään rahkaa pelkiltään, syömällä ensin 1-3 teelusikallista rahkaa ja sitten heti puraisin leipää. Saman toistin siihen asti että purkki on tyhjä. Muistan ettei ensimmäiset kerrat eivät olleet kovin mukavia. :D Nykyisin pystyn syömään rahkaa vaikka kilon pelkiltään. Ei se enää pahalta maistu kun siihen on tottunut.

mitäs vikaa niissä makeutusaineissa on? esim. funlightissa ei oo yhtään kaloreita.
Rahka kylmiltään on niin järkyttävän makuista että sopisi hyvin pelkokertoimeen.

Rahka maistuu taivaalliselta kun sinne sekottaa raastetun omenan. Nimenomaan sellasen kirkkaan vihreen ja kirpeen, olisko Granny Smith. Jos tykkää niin kanelikin sopii sekaan. Oikein raikasta ja maukasta!:kuola:

Useimmiten maistuu Ehhrammi ilman mitään lisukkeita, joskus tuoreita marjoja/hedelmiä sekaan. Omasta mielestä FunLightin kanssa tulee ns. "teollinen" maku...

Huomasin tänään hyvän kikan siihen jos ei ruoka maistu.
Menin syömään peilin eteen.
Kyllä maistu taas sama vitun rahka kun katto hauiksen kokoa.

Ite heitän tollaseen kulhoon 500g Ehhramia, pari desiä rasvatonta jogurttia ja n. ruokalusikallisen Fun Lightia. Vatkaimella sekasin ja naamariin. Saa 2-3 annosta tosta.

Voishan tuota rahkaa ihan pelkiltäänkin kokeilla. Ei ole vaan tuntunut toistaiseksi tarpeelliselta.

Tilasin Mokkamestareilta niitä makusiirappeja mistä tässä ketjussa oli aiemmin puhetta! Kookos ja Suklaa, kumpaakin sekaan hieman + sitruunamehua + 15g kuntokauraa = heaven on earth :kuola:

Huomasin tänään hyvän kikan siihen jos ei ruoka maistu.
Menin syömään peilin eteen.
Kyllä maistu taas sama vitun rahka kun katto hauiksen kokoa.
tuota pitää tosiaan koittaa ku ei meinaa ehrami upota. rahka peilin kera, mmmm suussa sulavaa.

just söin marjojen kanssa ehramia, meni alas eikä ainakaa viel oo tullu ylös eli toimii

Joko täällä joku on kertonut, että maustamaton raejuusto sopii rahkan sekaan mainiosti. Mä maustan rahkani sokerilla (joo tiiän ei sais) ja hedelmillä, ja jos haluun oikeen kunnon proteiinipommin, laitan sinne vielä raejuustoa. Aivan tajuttoman hyvää.

Surautan blenderissä purkin Ehrmannia, n. 1-1,5 rkl mansikanmakuista funlightiä ja n. 10kpl isoja pakastemansikoita. Hyvää! Ja kylmää :D

Ehraminn mukaa vadelma hilloa :kuola: On muuten 10x paremman makusta raakana kuin valion! :hyper:

Offtopiccina tällänen että saako ehrmannia EI rasvattomana, koska tosta Kmarketista ei sellasta löytynyt ja onko siinä enemmän proteiinia?:david:

Suositut

Back
Ylös Bottom