Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Hain äsken takapihalta puskasta suoraan punaisia ja mustia viinimarjoja. Siitä sitten rahkan sekaan ja loraus mansikkamehukeittoa. :hyper::haart:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En jaksanu treadia sen tarkemmin selailla joten kysyn nyt suoraan eli:

Kun maustatte tuota ehramia fun lightilla niin laitatteko siihen vettä että siitä tulee mehua ja kaadatte sitten rahkaan? vai laitatteko suoraan sitä tiivistettä siihen rahkaan?

Mielenkiinnolla vain kyselen sillä ite syön sen suoraan purkista kummemmin maustamatta, joskus tosin syön purkista ensin pari lusikallista ja kaadan siihen "kuoppaan" vähän mehukeittoa.

En jaksanu treadia sen tarkemmin selailla joten kysyn nyt suoraan eli:

Kun maustatte tuota ehramia fun lightilla niin laitatteko siihen vettä että siitä tulee mehua ja kaadatte sitten rahkaan? vai laitatteko suoraan sitä tiivistettä siihen rahkaan?

Mielenkiinnolla vain kyselen sillä ite syön sen suoraan purkista kummemmin maustamatta, joskus tosin syön purkista ensin pari lusikallista ja kaadan siihen "kuoppaan" vähän mehukeittoa.

raakana sinne sekaan vaan. Ei sitä paljon tarvi laittaa. Ehkä ruokalusikallinen tai pari.

itekki oon koittanu pepsimaxia ja vaikka mitä mutta ei vaan rahka mene alas jotaki siinä rahkassa on että en voi syödä?

joo, tunnen tyyppejä jotka ei siedä rahkan makua tai koostumusta.. Oletko koittanut loiventaa niitä vaahtoutuvalla vaniljakastikkeella? kermaa kalorittomampi vaihtis..
2 ehrammpurkkia kohden olen vaahdottanut puolikkaan 2dl:n purkista. Kuivatavarana on kevyt vaahtoutuva vaniljakastike, jos haluaa kaittaa kalsuja maksimiin.

Eilen tein erikoisemman herkun: 1 ehramm, (yli)kypsää banaania ja 1dl vaahtoutuvaa (pirkka) suklaakastiketta + makeutusainetta (+ options kaakaojauhetta)
...muistuttaa erästä suklaabanaani jädeä, eikä kovin raskasta sillä kys. suklaakastike 160kcal/dl (=vaniljakastikkeen ravintoarvo).

Nyt ku vauhtiin pääsin: oon laittanut pelkkää kaakaojauhetta + makeutusainetta. ENglannista tuotu minttukaakao loppu, nyttemmin joskus tota "optionssia".

Klassisin, nopein ja varmin on musta rahka+makeutusaine. Marjat jne. tykkään yleensä erillään, ellei sit oo joku vaniljakastikeblendi.

Minkä takia mehukatti ei imeydy rahkaan niin hyvin ku fun-light? Tuntuu ja maistuu siltä että mehukatti vaan jäis siihen rahkan pinnalle..

tjaa-a. Oisko syynä se että se on sokerimehu. Tai sit siinä on enemmän vettä? Ja ensinnäkin sitähän pitää laittaa maun saamiseksi paljon enemmän verrattuna makeutusainemehuun (vrt. laimennus suhteet light: 1:9 , mehukatti: 1:3 (jotain tätä luokkaa?!)

Kai nyt ehrmanni menee alas raakana tai sit esim. mansikkahillon kanssa mitä saa myös kaupasta,yllättys, yllätys alle 2 euron/500g. Itse ainakin hillon kera bulkilla tulee otettua.

tjaa-a. Oisko syynä se että se on sokerimehu. Tai sit siinä on enemmän vettä? Ja ensinnäkin sitähän pitää laittaa maun saamiseksi paljon enemmän verrattuna makeutusainemehuun (vrt. laimennus suhteet light: 1:9 , mehukatti: 1:3 (jotain tätä luokkaa?!)
Aaaa okei, kiitos. Toi kyllä kuulostaa ihan järkevältä selitykseltä. Paljonhan mä olen sitä rahkan joukkoon laittanut, mut ongelmana on just ollut se ettei se vaan imeydy siihen kunnolla..

Aaaa okei, kiitos. Toi kyllä kuulostaa ihan järkevältä selitykseltä. Paljonhan mä olen sitä rahkan joukkoon laittanut, mut ongelmana on just ollut se ettei se vaan imeydy siihen kunnolla..

Vielä sen verta kommenteeraan, että pistäthän sie sitä mehua/fun lightia tiivisteenä. Sillo se tekee siitä tosi maustetun. Ja ei sitä tarvi desikaupalla laittaa per purnukka.

Just checking:)

Vielä sen verta kommenteeraan, että pistäthän sie sitä mehua/fun lightia tiivisteenä. Sillo se tekee siitä tosi maustetun. Ja ei sitä tarvi desikaupalla laittaa per purnukka.

Just checking:)
Kyl kyl, en kai mä ny sitä veteen läträä ;) Äitee kävi nyt sitte tänää hakemassa lisää fun lightia, eli tulevaisuuden rahkat on taas entistäkin maukkaampia!:whip:

Mitäs porukat on mieltä Rahka+Riisifrutti sekotuksesta? Saattas laihalle pojalle olla bulkilla parempi ratkasu ku fun light. Tähän asti syöny jogurtin/fun lightin kanssa ja kokeillu pari kertaa riisifrutin kanssa. Hyvää on.

Yhtä toimivaksi havaittua yhdistelmää ei ole vissiin vielä mainittu tässä ketjussa, eli herneet ja ehram.

Nyt on uus hyvä: suklaanmakuista heraa (hera80), banaania ja vadelmia/punaherukoita hieman kohmeisena. :kuola:

ite väännän pirtelöö eli laitan purkin ehrammia 2,5dl maitoa ja banaani sinne, voi vielä laittaa vadelma/mansikka hilloa jos tykkää makeammasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom