Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
voi namii. sekottakaapa purkki ehrmannii, joku ruokalusikka lesitiinii ja ruokalusikka pellavarouhetta. sitte mausteeks makeutusainetta ja sokeritonta kaakaojauhoo! NAMii se on niin hyvä iltapala ^^ on protskuu ja rasvaa ja kuituu :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
rahkat maustan olightilla jos ei muuta tule sekoitettua joukkoon. Nykyään myös iltapalaksi ehrmannin kanssa menny kananmunia ja kourallinen pähkinöitä, kaikki sekaisin kippoon vaa :kuola:

Rahkan sekaan tullut laitettua marjoja sekä luumusosetta. Tuo luumusose varsinkin toimii loistavasti :kuola: Pitänee kokeilla tuota uutta suklaa-mansikkamehua, kuulostaa mielenkiintoiselta.

No joo, testasin tuota O'light mansikka-suklaa -mehua ja täytyy sanoa, että pahaa teki jo kun avasin pullon. Haju oli kuvottava, mutta rohkeasti sotkin mehut kuitenkin rahkan joukkoon ja ei muuta kuin soosia äänen suuntaan... Kyllä se alas meni, tosin pitkällisen taistelun jälkeen, mutta eipä tule jatkossa käytettyä...

Ensimmäistä kertaa koitin Valion rohkaisemana sotkea raejuustoa rahkan joukkoon, lisäksi laitoin tuttua ja turvallista ananas guanabanania ja ripauksen makeutusainetta (herkkupäivä), ja täytyy sanoa, että eipä ole ennen lautasellinen huvennut yhtä nopeasti. :kuola:

Tähän nyt on keinoja sen verran mitä syöjiäkin! :D

Itse todennut hyväksi:

Purkki Ehram rahkaa
Purkki Ananasmurskaa
3 teelusikallista sokeria.

Kaikki sekaisin ja eikun ääntä kohti! :thumbs:

No joo, testasin tuota O'light mansikka-suklaa -mehua ja täytyy sanoa, että pahaa teki jo kun avasin pullon. Haju oli kuvottava, mutta rohkeasti sotkin mehut kuitenkin rahkan joukkoon ja ei muuta kuin soosia äänen suuntaan... Kyllä se alas meni, tosin pitkällisen taistelun jälkeen, mutta eipä tule jatkossa käytettyä...

Mä kokeilin myös tän threadin innottamana tota O'light mansikka-suklaata ja oli kyllä aika helvetin pahaa kamaa jo hajultaan ja rahkan seassakin. En ymmärrä miten porukka on voinu hehkuttaa sitä täällä. Noh... jatkossa mennään tutuilla ja turvallisilla funlightin mansikka/vadelma/metsämarja -mauilla.

Syön ehrmannin yleensä suoraan purkista, laitan vain lorauksen kylmäpuristettua rypsäriä joukkoon. Itse olen jo tykästynyt rahkan makuun joten se menee parhaiten ilman turhia funlight häslinkiä.

Joskus olen kokeillut funlightia sekoittaa rahkaan, mutta mielestäni rahakasta tulee turhan löysää. Tulee myös vähemmän tiskiä jos syö suoraan purkista.

Joskus olen kokeillut funlightia sekoittaa rahkaan, mutta mielestäni rahakasta tulee turhan löysää. Tulee myös vähemmän tiskiä jos syö suoraan purkista.

Kyllä sen voi syödä suoraan purkista vaikka funlighitä sekaan laittaakin. Kuinka paljon sä sitä sitten sinne lorottelet jos tulee liian löysää? :D Ite teen niinku moni muukin varmaan täällä eli Ehramista kansi irti, yksi pieni lusikallinen raakana suuhun, syntyneeseen kraateriin funlightiä, sekoitus ja naamariin.

Mä kokeilin myös tän threadin innottamana tota O'light mansikka-suklaata ja oli kyllä aika helvetin pahaa kamaa jo hajultaan ja rahkan seassakin. En ymmärrä miten porukka on voinu hehkuttaa sitä täällä. Noh... jatkossa mennään tutuilla ja turvallisilla funlightin mansikka/vadelma/metsämarja -mauilla.

tuo on hyvää toi mansikka-suklaa, justiin parasta aikaa syön tolla maustettua rahkaa. :)

Kyllä sen voi syödä suoraan purkista vaikka funlighitä sekaan laittaakin. Kuinka paljon sä sitä sitten sinne lorottelet jos tulee liian löysää? :D Ite teen niinku moni muukin varmaan täällä eli Ehramista kansi irti, yksi pieni lusikallinen raakana suuhun, syntyneeseen kraateriin funlightiä, sekoitus ja naamariin.

Pienen lorauksen olen laittanut, sillä tavalla että makua on hiukan tullut. Omasta mielestäni on ollut liian löysää. Enpä ole tajunnut että siitä rahkasta voi ottaa pienen lusikkallisen ennen kuin sekoittaa siihen mitään:D . Muutamia kertoja sotkenut pöydät sekä lattiat kun olen yrittänyt juuri avattuun purkkiin kaataa funlightiä ja sekoittaa se joukkoon.:david:

Mutta todellakin, nykyään rahka maistuu mielestäni jopa paremmalle pelkästään kuin funlightin kanssa.

Oijoijoi! Nyt pakko laittaa viesti tähän ylipitkään ketjuun, koska löysin tänään voittajareseptin! Paljon on eri rahkasekotuksia tullut kokeiltua, mutta tämä vie kaikista koittamista resepteistäni voiton...

purkki ehrmann rahkaa = hapan
~2rkl funlight mansikka = makea
pakaste mustikoita = makea
pakaste puolukoita = kirpeä

Puolukat tuli vähän vahingossa, piti oikeastaan ostaa jälleen mansikoita mutta kotona huomasin ottaneeni väärän pussin. Itseasiassa puolukat neutralisoi rahkan happamuuden ja on tästä syystä reseptin salainen ase :). Ja tiedämmehän että puolukat, ja varsinkin mustikat ovat hyvästä :rock:

Kertokaa toki kokeiltuanne että mitä piditte.

Nopeaan tarpeeseen kaavin ehrmannit suoraan purkista suuhun, joskus joukkoon loraus fun lightia.
Useimmiten uppoaa seuraava setti:
-250g ehrmannia
-puoli desiä (hyvin vähän) pakastemustikoita sulatettuna
-10g vehnäleseitä
-makeutusainetta.

Joskus kun intoa riittää, sekoitan joukkoon kaksi vaahdotettua valkuaista. Taivaallinen rahkavaahto on valmis ja annos on ISO! :kuola:

2 purkkia ehrmannia ja iso purkki (800g) euroshopper säilykehedelmiä menee muutaman kerran viikossa sellai telkkaria katsellessa. nam!

Dieetin iloja oppii uusia tapoja maustaa rahkaa:

125g rahkaa
100g pakastemansikoita (sulaa sopivasti jääkaapissa/kylmälaukussa päivän aikana)
40g basmatiriisiä (keitetään kypsäksi)
kanelia + makeutusainetta
Kaikki edellämainitut sekaisin, tulos: tee-se-itse riisifrutti.

:kuola: tulee kun tätä ajatteleekin, ja tätä herkkua ei ole tiedossa kuin korkeakalori päivinä...

ehrmannia kyllä ei tartte maustaa millään... voi samalla leikkiä "arvaa mikä homeitiölaatu" - leikkiä.

mä kyl rahkaa voi vetää pelkästää sen happamuuden takia, joten laitan 250g yleensä aina mun prodepirtelöön. :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom