Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Eilisestä Flora Vanilla vaniljakastikevaahdosta, Pirkka Luomumyslistä ja sokerista tuli todella hyvän makuista. Tuo mysli sopii erityisen hyvin. Seos maistuu paljolti pashalta eikä kaloritkaan ole kovin korkeat, sillä laitoin alle 100 g tuota vaniljavaahtoa (170 kcal / 100g) ja sokeria n. 15 g.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hirmusti erilaisia mehutiivisteitä on tullu Ehrmannien kanssa kokeiltua.

O'Light Ice Coffee Mocha ja Fun Lightin Appelsiini on aika mainioita. Appelsiinissa on sellanen mukavan pehmeän maku ja Ice Coffee Mocha taas maistuu imho maitorahkan seassa jopa paljon paremmalta kuin juotavana. Fun Lightin Ananas-Guanabana on aika karseen makuista, kuin myös O'Lightin Metsämansikka.

Herkullisinta rahkasta saa kyllä niiden pakastemansikoiden kanssa.. Ostaa sellasen kilon pussillisen pakastemansikoita (1,3 e tjsp) ja heittää sekaan yhden ehrmannin. Vielä vähän kun lisää sokeria niin on aikamoista herkkua :kuola:

ehrmann ja aprikoosi jogurtti tai ehrmann ja rainbow appelsiinimehu. Nam.

yleensä sinne rahkaan menee sitä samaa kuin muillakin eli light-mehutiivistettä :D monesti myös loraus rypsäriä/soijarouhetta ja pähkinöitä siihen päälle.

näitäkin on kokeiltu:
kookoshiutaleita, sulatettua suklaata, maapähinävoita, rusinoita, hunajaa...siis erikseen tai miksei vaikka kaikkia yhdessäkin? :hyper:

ja seuraavaksi kokeilen kyllä jotain esannssia :kuola:

ja seuraavaksi kokeilen kyllä jotain esannssia :kuola:

Kokeilepa vaniljaesanssia jollet vielä ole kokeillut!:) Aivan taivaallista rahkan ja mahdollisesti vielä marjojen kanssa :kuola:.

Itse maustan yleensä kanelilla, neilikalla ja makeutusaineella, vähän kuin piparitaikinaa söisi :D
Mutta, olen laktoosi-intolerantikko eli Ehrmannia en voi syödä, Valion hyla-rahka ollut syönnissä. Aiheuttaako rahka tai oletteko kuullut sen aiheuttavan ilmaa vatsaan? Tykkäisin iltapalalla rahkaa syödä, mutta jotenkin tuntuu että ilmavuus on valtaisa rahkasatsin jälkeen.
Mutta voi johtua toki jostain muustakin, onko mitään kokemuksia?

Kokeilkaa Mömmön omaa joulurahka vinkkiä: 1/3 possua 1/3 maitorahkaa 1/3 munatotia, sekoitetaan sauvasekottimella ja nam.nam. Tarvittaessa tarjotaan sukulaisille. :evil:

Ensin pari teelusikkaa pellavarouheita, sitten päälle imeytymään kylmäpuristettua
rypsiöljy (5min). lisätään rahka päälle, heraa ja aitoa mustikka tai kuningatarhilloa.

Kokeilepa vaniljaesanssia jollet vielä ole kokeillut!:) Aivan taivaallista rahkan ja mahdollisesti vielä marjojen kanssa :kuola:.

Eilen kun olin kaupassa, muistin että pitää ostaa se esanssi...vanilja kuulosti niin hyvälle että olin jo päättänyt ottaa sen, MUTTA kaikki meni pilalle kun kaupan hyllyltä löytyikin vain maut: sitruua, rommi ja manteli. valitsin sitten mantelin. lopputulos ei ollut ollenkaan makeaa, vaan muuttui karvaaksi, mitä enemmän laittoi :( ...miks mä en ottanut edes sitä rommia?!:evil:

Eilen kun olin kaupassa, muistin että pitää ostaa se esanssi...vanilja kuulosti niin hyvälle että olin jo päättänyt ottaa sen, MUTTA kaikki meni pilalle kun kaupan hyllyltä löytyikin vain maut: sitruua, rommi ja manteli. valitsin sitten mantelin. lopputulos ei ollut ollenkaan makeaa, vaan muuttui karvaaksi, mitä enemmän laittoi :( ...miks mä en ottanut edes sitä rommia?!:evil:

No höh:(. Itsekin olen huomannut että juuri vaniljaa ei taida saada mistä tahansa, vain suurimmista kaupoista. Mantelia en ite ole koskaan kokeillut, eikä näköjään tarvitsekaan, kuulostaa nimittäin aika pahalta ajatukselta karvaanmantelisen makuisesta rahka :urjo:.

Oma herkkuni on rahka kera vaniljajugun, banaanin ja inkiväärin:) Parasta on ingmanin vanilja, jossa on kaiken hyvän lisäksi vain 45kcal. Onhan täällä tietysti jo joku tätäkin ehdottanut, mutta ei ole silmääni sattunut. Kannattaa kokeilla, inkivääri toimii mainiosti ainakin mun makuhermoilleni... :rolleyes:

Löysin muuten aivan erinomaisen yhdistelmän. Lidlistä saa tällä hetkellä rajoitettuna eränä jonkinsortin piparminttusiirappia, josta saa tehtyä erilaisia juomia. Kyseistä siirappia kun laittaa rahkan sekaan niin tulee aikamoista herkkua, vaikkakin kirkkaan vihreä rahka saattaa aiheuttaa kummaksuvia katseita muissa.. Muutenkin kyseisellä siirapilla saa aika erinomaisesti makua protskupirtelöihin ja juomiin :kuola:

marjoja tai ananasta yleensä.. nyt oon tykästyny rahka-jäädykkeeseen, eli laitan vaan pakkaseen vähintään 2h ennen syömistä.. näin kesällä varsinkin ihana syödä, menee mulla jäätelöstä :)

maitorahka + whey3 (suklaa) + loraus vettä => suklaanmakuista rahkaa... mehukeitto oli loppu niin ei tuo nyt hassummalta maistunut.

Suositut

Back
Ylös Bottom