Pyykkilaudan metsästys

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Moi kaikille!

Olen tällänen 22v 182cm/78kg kaveri ja kiinnostaisi tietää miten olette saaneet vatsanseutua ja yleensäkin kroppaa kiinteämmäksi?? Olen treenannut 2v ajan säännöllisesti ja välillä vähemmän. Tammikuussa loppunut armeija vähän sekoitti treenaamista ja aloitinkin säännöllisen harjoittelun sen jälkeen. Nykyisin teen punttitreeniä 2-3krt viikossa ja muuta aerobista liikuntaa 1-3 krt viikossa.

Vatsalihaksia teen 4-6krt viikossa, yleensä "käänteisiä", eli jalkojen nostoja ja välillä sitten normi vatsoja kiertämällä ja ilman. Olen aikoinaan ollut pullea ja tuota "löysää" löytyy valitettavasti vieläkin, kovasta yrittämisestä huolimatta. Olen itse sitä mieltä että mulla on aika hyvä sicpäkki, mutta se ei pääse vain esille :D nyt kaivattaisiinkin sitten vinkkejä tuohon kiinteyttämiseen, teenkö jotain väärin vai missä vika?

Eli noita vatsoja olen tehnyt seuraavasti:

-Jalkojen nostoa + perse ylös lopussa; 2 x 50toistoa (nyttemmin jo 3x50)

-Tai vaihtoehtoisesti 3 x 30toistoa

-Ja normaaleja vatsoja 2 x 100 (toinen sata kiertämällä sivuille ja toinen normaalisti.)

Joskus olen kokeillut tehdä esim. käänteisiä 3x50 ja sitten normaaleja 2x100, mutta normaalit vatsat on jääneet kesken tulleen kivun takia, eli ei vain ole pystynyt tekemään sarjaa loppuun. Mietityttääkin että aika paljon saa varmaan tehdä vatsoja että saa "pyykkilaudan" aikaiseksi, itsellä alkaa kohta mennä usko... :(

Ei nuo pitkät sarjat auta sikspäkkiin. Lihakset tulevat kyllä kestäviksi, mutta sillä ei ole mitään tekemistä päkin näkymisen kanssa. Paikallista rasvanpolttoa ei ole. Jos treenaisit palikoitasi lyhemmillä sarjoilla (5-12 toistoa, lisäpainojen kera tottakai, ja kyllä me sulle raskaita liikkeitäkin keksitään), ne saattaisivat kasvaa ja erottua paremmin. Muista treenata myös sisempiä vatsalihaksia (& kylkiä, sisempiä ja ulompia) päkin "koossapysymisen" ja muidenkin liikkeiden (esim. kyykky & mave) kannalta (tukevat selkärankaa). Mutta pääasiassa päkin näkyminen on ruokailusta kiinni. Manipuloi ruokavaliotasi niin (lue lisää FAQ:sta) että laihdut (ts. menetät rasvaa).

EDIT: Tässäpä vielä pari linkkiä jotka kannattaa lukaista läpi (sis. myös hyviä liikkeitä & ohjelmia keskivartalolle) (ehkä 100 kerta kun postaan nää):

Ab Training For Athletes And Babehound 2K3
Core Training For Smart Folks
21st Century Core Training

Tupla-feikki-semi-EDIT: Olen itse tehnyt tässä olkapäätähystyksestä toipuessani (nyt jo 6kk sitten) noita vatsoja uudella tavalla. Ts. ennen tein "päin vittua" (lue linkit). Ryhti on parantunut, ja sitä kautta myös vatsanseutu suoristunut. (Tosin olen tehnyt muitakin ryhtijuttuja, kun oli leikkauksen jälkeen niin etukierot olkapäät (1kk kantoside teki tenput) että jotain oli tehtävä) Eli suosittelen :thumbs: !

Kerronpa nyt kaksi faktaa (jotka eivät muuten ole mitään omasta päästäni keksimiä juttuja, vaan tällä palstalla ehkä noin miljoonaan kertaan jo todettuja tosiasioita):

1) Kaikkein oleellisinta vatsalihasten näkyviin saamisessa on tarpeeksi pieni rasvaprosentti eli suomeksi sanottuna kireä kunto. Vaikka vatsalihaksesi olisivat hyvässäkin kunnossa, eivät ne voi millään näkyä, jos päällä on hirveä kerros laardia.

2) Rasvaa ei voi polttaa paikallisesti. On siis ihan turha hinkata vatsoja siinä toivossa, että rasva palaa juuri vatsan kohdalta. Itse asiassa läski, joka miehillä yleensä kertyy juuri vyötärön kohdalle, palaa viimeiseksi juurikin sieltä vyötäröltä. Rasvaa voi polttaa kahdella tavalla: harrastamalla aerobista liikuntaa ja syömällä vähemmän kuin kuluttaa.

Sitten vielä tuosta vatsojen treenamisesta:
Vatsalihakset ovat aivan samanlaisia lihaksia kuin muutkin lihakset - jos et tee esim. hauiksille ja rintalihaksille sadan toiston sarjoja, niin miksi tekisit niitä vatsalihaksillekaan? Pitkillä sarjoilla kohennetaan lihasten kestävyyttä, massaa eli kokoa taas hankitaan lyhyillä sarjoilla. Esimerkiksi 15 toistoa on ihan riittävä määrä.

Niinikään vatsoja ei ole syytä treenata yhtään sen useammin kuin muitakaan lihaksia, sillä aivan samalla lailla niidenkin täytyy antaa palautua. 1-2 kertaa viikossa pitäisi riittää, mikäli ne tehdään kunnolla.

Kun nämä perusasiat on hanskassa, voi perehtyä sellaiseen asiaan kuin "syvät vatsalihakset".

Noista linkeistä ei käynyt selväksi miten kylkiä ja sisempiä vatsalihaksia treenataan eli millaisilla liikkeillä. (tai kyllä siellä varmaan luki mutta vaan en osannut kääntää kaikkea)

Pitää alkaa siis muuttamaaan tuota harjoittelua, ottaa painot mukaan liikkeisiin, ja noista linkeistä selvisi pari uutta liikettä myös. Ja rasvanpoltto, sitä pitää alkaa kehittämään, vaikka en mikään läski tosiaankaan ole. Mutta kyllä viimeisen 6kk aikana tuo vyötärö pienentynyt huomattavasti. Eli juuri tätä hainkin tällä topikilla, miten monipuolistaa harjoittelua.

JOS joku viitsisi tehdä minulle treeniohjelman, olisin todella kiitollinen. eli esim. 4 viikon ohjelma?

Mutuilisin että bulkkaa tuommoinen 5-7 kiloa lisää ensi talven aikana, ja diettaa sitten rasvaa pois. Saat hyvän sixpäkin kesäksi 2007. Jos päätät dietata nyt niin saatat kyllä päästä kireäksi seuraavan parin kk aikana mutta kokonaisuus on pienehkö.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Siis miten on mahdollista pitää vatsat löysinä tossa liikkeessä kun ollaan niinkun staattisessa pidossa tollai punnerrusasennossa kyynerpäitten varassa? Vai ymmärsinkö oikein?

The same rules apply as with the roll: you must keep your abs flexed at all time, and you must keep your lower back flat.

Ittellä ainakin vattat väsyy ihan simona tossa :S

laita yöks lattialle pyykkilauta ja nuku sen päällä mahallaan 15kg levari selässä:)
siinä sulle pyykkilautaa:)

no ei vaan kyllä se pyykkilauta sieltä esiin tulee kunhan tarpeeks dieettaa ja jaksaa tehdä niitä vatsoja vaihtelevilla tyyleillä. ne 300x50 sarjat ei saa muuta ku kyllästymään ja sitäkautta luovuttamaan....

Janda-rutistusta! :) Liikkeeseen löytyy ohjeistus tuolta jhulmin tredistä. Tuossa liikkeessä huomaa, että onko vatsalihakset kunnossa. Voimapyöräkin on loistava vatsan rääkkääjä, vaihtelua niihin tavan sit-upseihin.

Kannattaa myös kokeilla vatsan vetämistä selkärankaan, eli sisempien vatsalihasten treenausta. Auttaa kummasta ajan kanssa vatsan ryhtiin.

Kyljen lihaksia jos kiinnostaa tehdä isommalla vastuksella, niin voi kokeilla sivu taittoja (vai mitä ne nyt onkaan).

Edit: Siis noilla kokoa sinne vatsan seudun lihaksiin ja dietillä läskit pois, kuten edellä onkin jo mainostettu.

1) Kaikkein oleellisinta vatsalihasten näkyviin saamisessa on tarpeeksi pieni rasvaprosentti eli suomeksi sanottuna kireä kunto. Vaikka vatsalihaksesi olisivat hyvässäkin kunnossa, eivät ne voi millään näkyä, jos päällä on hirveä kerros laardia.

2) Rasvaa ei voi polttaa paikallisesti. On siis ihan turha hinkata vatsoja siinä toivossa, että rasva palaa juuri vatsan kohdalta. Itse asiassa läski, joka miehillä yleensä kertyy juuri vyötärön kohdalle, palaa viimeiseksi juurikin sieltä vyötäröltä. Rasvaa voi polttaa kahdella tavalla: harrastamalla aerobista liikuntaa ja syömällä vähemmän kuin kuluttaa.

Ei voi muuta sanoa, kun täydellinen vastaus... :thumbs:

Siis miten on mahdollista pitää vatsat löysinä tossa liikkeessä kun ollaan niinkun staattisessa pidossa tollai punnerrusasennossa kyynerpäitten varassa? Vai ymmärsinkö oikein?

The same rules apply as with the roll: you must keep your abs flexed at all time, and you must keep your lower back flat.

Ittellä ainakin vattat väsyy ihan simona tossa :S
Aavistuksen väärin käsitit, kyllä tuossa käsketään pitämään vatsa jännitettynä koko ajan.

Eli olet varmaan ainakin siltä osin ihan oikein tehnyt. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom