Pyyhkiminen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonppae
  • Aloitettu Aloitettu
Mä taas en ymmärrä, miten käsi/paperi mahtuu siitä reisien ja wc-renkaan välistä pyyhkimään? Eihän siinä ole tilaa nimeksikään, ranteethan siinä olis paskassa...

Oli pakko mitata noin suunnilleen, niin mulla ainakin jää sellaiset 10 cm väliä perseen ja pöntön väliin kun pyyhin istuen. Kato istuen ku pyyhitään, niin pitää nostaa sitä kannikkaa, eikä sitä ole pakko yrittää reisien välistä pyyhkiä. Kääntää vaan vähän lantiota pyyhkimissuuntaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä luulin tuota aluksi ihan vitsiksi, että joku pyyhkisi _seisten_

Ei vaan mene mun jakeluun.

Vinkki viitonen: käsisuihkulla kun huljauttaa niin ei jää roippeita sängyssä nypittäväksi.

Ennen muinoin jo oma isäni opetti, että suihkussa kuuluu pestä takapuoli kyykyssä, jotta tulee varmasti puhdasta. Pyyhkiminen kuuluu hoitaa istuen.

Pyyhkiminen tapahtuu viemällä käsi selkä-/takapuolelta oikeaan kohtaan haaroväliin ja sieltä kevyin vedoin edestä taakse aina ottaen uusi paperinpala kun vanha on aika heittää menemään. Samaa paperiahan voi käyttää uudelleen, jos sen vedon jälkeen aina taittaa. Karvoitus on vaan niin runsasta ettei tahdo tulla puhdasta ilman vettä.

Se, että joku seisaaltaan pyyhkii on todellinen :wtf: Eihän siinä ole mitään toivoakaan saada puhdasta. Vähän sama kuin luovuttaisi jo ennen yritystä.

Suorituksen kestosta. Mitä nopeammin sitä nopeammin. Tarkoitus ei ole jäädä useammaksi minuutiksi siihen pöntölle istumaan, vaan tehdä toimitus nopeasti aikaa tuhlaamatta. Joskus tästä voi tosin "vahingossa" lipsua, jos kaivaa vaikka puhelimen esille. Mitään lehtiä on turha kaivaa esille, koska on helpompi lukea niitä esim. pöydän vieressä, jossa on kunnon tuolikin.

Pylly verillä

En keskinyt parempaakaan otsikkoa. Ja tämä ei ole mikään vitsi, tästä on leikki kaukana.

Kun kasvaakseen joutuu syömään hulluna, joutuu myös käymään useammin vessassa numero kakkosella. Tästä aiheutuu välillä sellaista, että takapuoli tulee kipeäksi. Siis niin kipeäksi, että kävelykin sattuu, saati sitten vessassa pyyhkiminen tai suihkussa käyminen (kirvelee). En ole sinne hanuriin yrittänyt katsoa, mutta ilmeisesti liika sontiminen tekee sinne haavoja tai vastaavaa. Joskus hommaan liittyy jopa verta, ja tiedän, ettei se tule mistään sisältä elimistöstä.

Millä tallaista voi hoitaa? Syön kyllä rasvaakin, 0,5dl öljyä ja paljon maapähkinöitä päivittäin joten sellaisesta ei pitäisi olla kiinni.

EDIT: Ja tämä on Ravinto-osiossa siis siksi, että epäilen tuon johtuvan joistain tietyista ruuista (mausteisista tms.), mutten osaa sanoa mistä. Tai sitten vaan yksinkertaisesti siitä että joutuu syömään niin paljon, itse syön 4500-5000kcal päivässä kun ei muuten massa tartu.

Pyyhit liikaa tai liian rajusti :D
Tässä itseasiassa on totuutta kerrakseen. Jos joudut useampaan otteeseen pyyhkimään, herkkä hipiä peräreiän alueella kyllä tykkää kyttyrää. Jos ei veri ole sitten ihan ulosteessa, niin tämä on melko todennäköinen syy. Jos kuitenkin noin hurjaksi äityy että oikein kävelyä haittaa, niin ei muuta kuin lekurille näyttämään. Tulehdusriskit on aika mainiot näissä ryppyreiän haavaumissa.

Nimim. kokemuksen syvä (pers)rintaääni kreatiinitankkauksen ulostekekkereiltä.

Minulla sama ongelma. Paskoin noin 5 kertaa päivässä (nyt kun olen siistynyt ruokavalioata, niin 3-4). Perse ei vaan kestä tuota. Vuoden verran kärvistelin ja menin lääkäriin. Lääkäri tuikkasi sormet rectumiin, niin kuin pelkäsinkin. Ei ollut pukamia, mutta haavaumia ja punoitusta. Sain rectaalivoidetta, en enää muista nimeä. Se auttoi. Tietysti 5 kk meni, ennen kuin oikeasti laitoin 2 kertaa päivässä voidetta pyllynreikään. Ei vain jotenkin pystynyt ;)

Mutta lopulta kutina ja verinen vessapaperi alkoi pelottamaan ja käytin rasvakuurin kunnolla loppuun.

Nyt ei enää kutise, satu tai vuoda.

Hmm, en ole edes peräpukamia osannut ajatella.

Onko merkityksellistä se, että kipuilu ei kuitenkaan ole jatkuvaa? Voi siis olla esimerkiksi vain pari tai kolme päivää viikossa jolloin on kipeä, ja muuten ei, vaikka söisikin samalla tavalla ja kävisi vessassa. Ja joskus on pitkiäkin aikoja, ettei mitään oirelua ole. Voiko tällöinkin olla kyse peräpukamista, vai olisiko se sitten vain tuo liian raju pyyhkiminen mikä tätä aiheuttaa satunnaisesti?

Minulla sama ongelma. Paskoin noin 5 kertaa päivässä (nyt kun olen siistynyt ruokavalioata, niin 3-4). Perse ei vaan kestä tuota. Vuoden verran kärvistelin ja menin lääkäriin. Lääkäri tuikkasi sormet rectumiin, niin kuin pelkäsinkin. Ei ollut pukamia, mutta haavaumia ja punoitusta. Sain rectaalivoidetta, en enää muista nimeä. Se auttoi. Tietysti 5 kk meni, ennen kuin oikeasti laitoin 2 kertaa päivässä voidetta pyllynreikään. Ei vain jotenkin pystynyt ;)

Mutta lopulta kutina ja verinen vessapaperi alkoi pelottamaan ja käytin rasvakuurin kunnolla loppuun.

Nyt ei enää kutise, satu tai vuoda.

Käyttäjänimi: RautaPerse.... Tipahdin :hyper:

Onko merkityksellistä se, että kipuilu ei kuitenkaan ole jatkuvaa? Voi siis olla esimerkiksi vain pari tai kolme päivää viikossa jolloin on kipeä, ja muuten ei, vaikka söisikin samalla tavalla ja kävisi vessassa. Ja joskus on pitkiäkin aikoja, ettei mitään oirelua ole. Voiko tällöinkin olla kyse peräpukamista, vai olisiko se sitten vain tuo liian raju pyyhkiminen mikä tätä aiheuttaa satunnaisesti?

Ei ne pukamat välttämättä aina kipeitä ole eivätkä vuodakkaan välttämättä aina. Taitavat ottaa aika vakavissaan terveyskeskuksissa aina tuollaiset "verta ulosteessa" tai muuta veren vuotoa tuolla suunnalla.

Peräpukamat kyllä yleensä aiheuttaa aika pirullista kipua kun istuu paskalla, joten tuskin sinulla niitä on. Veikkaisin, että hanurisi ärtyy pyyhkimisestä. Putsaa jonkin aikaa se ruusunnuppusi pyyhkimisen sijasta vaikka käsisuihkulla niin luulisi jeesaavan, ja ehkä voisit syödä pari päivää pikkaisen iisimmin, että hanuri pääsee palautumaan.

Pukamat kyllä tuntee jos vähän uskaltaa sörkkiä reikäänsä. Kannattaa lopettaa paperilla pyyhkiminen konsanaan ja alkaa käyttämään pillupuhelinta(käsisuihkua) tuossa perseen "pyyhkimisessä". Ruiskuttelun jälkeen pieni paperilla kuivaus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom