Pystypunnerrustestiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luuska
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olis urheiluseurassa tommonen testi missä pitää istualteen vetää pystypunnerrusta vuorotellen. Eka 40x4kg sitte 40x6kg ja sitte 40x8kg. Toihan on toi suht yleinen testi jossa katotaan kuina pitkälle pääset. Kädet on mun heikkous joten ois syytä treenata. Huonompi juttu on vaan ettei oo tommosia käsipainoja mutta tanko kyllä löytyis. Miten kannattaa treenata? Kuin usein? Nyt oon vetäny niskantakaa pystypunnerrusta hartioiden levysellä oikein? Vastaako muuten 20x8kg tangolla tota 40x4kg käsipainoilla vuorotellen?

Ei se täysin vastaa, sillä vuorotellen tehdessä toinen käsi saa levätä hetken, tangolla molemmat koko ajan töissä. Mutta reenaat niin kovasti ettet tarvii niitä lepotaukoja ollenkaan. Niin ja kannattaa kokeilla punnerrusta etupuoleltakin välillä, mielestäni parempi...

Luuska sanoi:
Olis urheiluseurassa tommonen testi missä pitää istualteen vetää pystypunnerrusta vuorotellen. Eka 40x4kg sitte 40x6kg ja sitte 40x8kg. Toihan on toi suht yleinen testi jossa katotaan kuina pitkälle pääset. Kädet on mun heikkous joten ois syytä treenata. Huonompi juttu on vaan ettei oo tommosia käsipainoja mutta tanko kyllä löytyis. Miten kannattaa treenata? Kuin usein? Nyt oon vetäny niskantakaa pystypunnerrusta hartioiden levysellä oikein? Vastaako muuten 20x8kg tangolla tota 40x4kg käsipainoilla vuorotellen?
Siis 40kg käsipainot.:eek: Vai 20kg per käsi. No aivan sama, suosittelen silti pystypunnerruksia rinnalta sillä tangolla.
Eiku vittu, noiietaqgtad, ne oliki noinpäin ne painot. :D Ei 20*8kg tangolla vastaa 40*4kg:tä kässäreillä, pitää tehä 40 toistoo. Vai kuinka hukas mä nyt oon, parempi ehkä ois ola hiljaa.

Tangolla:
Hartioiden levynen ote tai karvan verran leveempi.
Tanko rinnan päälle solisluiden korkeudelle.
Kyynerpäät mahdollisimman lähelle kylkiluita!
Käytä peiliä apuna.
Leuka hieman ylöspäin noston alkaessa.
Työnnä tankoa suoraan ylöspäin, ylösnostettaessa suorista pää/leuka normaalille korkeudelle "tangon alle".
Eli käsien noustessa leuka palautuu suoraan "normaaliin" tilaan.
Laskiessa päinvastainen liike.
Tee paljon toistoja, aluksi esim. 3x20 ja siitä pikkuhiljaa tavoitteeseen. Aluksi rauhassa, kun opit tekniikan, niin puske tanko ylös voimalla ja hitaammin alas.

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBMilitaryPress.html
tuossa vielä linkki. Käytä peiliä apuna jotta näät paremmin että tanko nousee suoraan (ei eteen eikä taaksepäin) ja leuka/pää ojentuu tangon alle.

NATO sanoi:
Siis 40kg käsipainot.:eek: Vai 20kg per käsi. No aivan sama, suosittelen silti pystypunnerruksia rinnalta sillä tangolla.
Eiku vittu, noiietaqgtad, ne oliki noinpäin ne painot. :D Ei 20*8kg tangolla vastaa 40*4kg:tä kässäreillä, pitää tehä 40 toistoo. Vai kuinka hukas mä nyt oon, parempi ehkä ois ola hiljaa.

Luulisin että 6 kilon käsipainot ja 40 toistoo, eikä toisinpäin:lol2:

Luuska sanoi:
Olis urheiluseurassa tommonen testi missä pitää istualteen vetää pystypunnerrusta vuorotellen. Eka 40x4kg sitte 40x6kg ja sitte 40x8kg. Toihan on toi suht yleinen testi jossa katotaan kuina pitkälle pääset.

Jep, on tosi yleinen. Ainakin mulla on tullu tuo testi vastaan yläasteella joka vuosi ja lukiossakin tuo on ollut molemmilla kahdella pakollisella kurssilla. Suht helppo testi treenaavalle, vaikkei tommoset pitemmät sarjat olekaan mun vahvimpia puolia.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Meillä oli kanssa koulun liikuntatunnilla samanlainen. Loppuun asti vetelin, mutta harmitti pirusti, kun ei ollut ko. lihaskuntotestissä etunojapunnerruksia ollenkaan. Olin nimittäin tuolloin ~75/min. kunnossa...

Itse teen esim. smithillä silleen, että otan tuolin ja laitan sen pystyasentoon ja otan leveän otteen ja lasken tangon noin leukani kohdalle ja tango ylös. Ainenkin oman personal treinerin mukaan teen oikein, kun sen se mulle opettikin.:rolleyes:

meilläpäin testattu 30s / nii paljo ku menee. tais viimeks 74 mennä.

punnerus meillä myös mukana, rinnan pitää käydä maassa. 30s / 46kpl :)

Suositut

Back
Ylös Bottom