Pystypunnerrus kp.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kannattaako pystypunnerruksessa käsipainoille pitää selkä tiukasti kiinni penkissä, vai tehdä se pienellä kaarella? Ainakin saa isommat romut liikenteeseen kaaren kanssa ja sitä kautta paremmin massaa, mutta toisaalta selkä taitaa joutua siinä aika kovalle rasitukselle...:eek:

Tää olis varmaan kuulunu tuonne aloittelijoiden puolelle...:lol2:

ite en yrittämällä yritä pitää selkää kiinni penkissä, mutta en myöskään tee tarkoituksellisesti mitään hillitöntä kaarta (jos sellasta voi edes tehdä :) ). Mutta ainakin omasta mielestäni liikettä on parempi tehdä sellaisella pienellä kaarella kuin koittaa pitää selkä kiinni penkissä täysin.

Anteeksi, että lainaan threadiasi, mutta en viitsi näin pienen asian takia uuttakaan tehdä. Eli mihin kohtaan nuo käsipainot tulisi laskea ja missä asennossa? Viedäänkö kädet kauas sivuille vai eteen? Entä missä asennossa puntit on yläasennossa?

Originally posted by Sam Earch
Anteeksi, että lainaan threadiasi, mutta en viitsi näin pienen asian takia uuttakaan tehdä. Eli mihin kohtaan nuo käsipainot tulisi laskea ja missä asennossa? Viedäänkö kädet kauas sivuille vai eteen? Entä missä asennossa puntit on yläasennossa?

minä lasken niin pitkälle että painot hipasee olkapäätä. mutta jos on olkapäitten kanssa ollu ongelmia niin ei varmaan kannata laskea korva tasoa alemmas. ja ne painot voi pitää siinä asennossa kuin itte tykkää ja tuntuu parhaalta. mutta perus versio on varmaan niin että kädet on koko ajan myötä otteella itsestä katottuna. eli niinkuin tekisit tangolla samaa liikettä.

Originally posted by Andree
Kannattaako pystypunnerruksessa käsipainoille pitää selkä tiukasti kiinni penkissä, vai tehdä se pienellä kaarella? Ainakin saa isommat romut liikenteeseen kaaren kanssa ja sitä kautta paremmin massaa, mutta toisaalta selkä taitaa joutua siinä aika kovalle rasitukselle...:eek:

Mitä enemmän sitä kaarta tekee, niin sitä enemmän tulee rintalihakset liikkeeseen mukaan ja tämän takia saa tehtyä isommilla romuilla. Eipä mun mielestä ainakaan kaikkia sarjoja kannata tehdä selkä kaarella, mut jokanenhan tekee niinkuin tekee..:)

Originally posted by ZeiZei
ite en yrittämällä yritä pitää selkää kiinni penkissä, mutta en myöskään tee tarkoituksellisesti mitään hillitöntä kaarta (jos sellasta voi edes tehdä :) ). Mutta ainakin omasta mielestäni liikettä on parempi tehdä sellaisella pienellä kaarella kuin koittaa pitää selkä kiinni penkissä täysin.

Sama juttu mulla...semmonen sopiva kaari on hyvä...ei mitään hirveetä mutta ei ihan selkä liimattuna penkkiinkään...!!

Loivalla kaarella olen itse tehnyt (olen muutenkin tämmöinen notkoselkä) mutta ei liikaa, koska liike muuttuu silloin vipopenaksi ja tuntuu enemmän rinnassa. Väkisin selkää penkkiin painamalla tulee vain turhaumia..

niin ja kannattaako laskea painot aivan alas lähelle hartioita vai jättää ne noin korvien korkeudelle?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Mikk0
niin ja kannattaako laskea painot aivan alas lähelle hartioita vai jättää ne noin korvien korkeudelle?

Olet kyllä aika hyvä jos saat tiputettua hartioiden korkeudelle ilman, että latissimukset ottaa vastaan :thumbs:

Originally posted by KäveleväRuumis
Olet kyllä aika hyvä jos saat tiputettua hartioiden korkeudelle ilman, että latissimukset ottaa vastaan :thumbs:
pilkunnussija! :whip: :david: nojoo mutta hartioiden kohdalle = niin alas kun menee.

Originally posted by Sam Earch
Tuostahan on olemassa myös se Arnold's press -versio jossa puntteja kierretään 90 astetta.

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBArnoldPress.html

Originally posted by Duncan
Onkos kukaan muuten testannut tuota Arskapunnerrus-versiota, näyttää aika ovelalta tuossa videolla..?
Taitaa olla aika monen ohjelmassa ihan säännöllisesti. Hyvältä tuntuu.

Originally posted by Andree

Kyllä, selkä joutuu rasitukselle. Jossain lehdessä oli ihan hetki sitten vinkkejä selkävaivaisille ja niille jotka eivät tulevaisuudessakaan halua selkävaivoja siitä miten säästää alaselkää punttiksella. Yksi pointeista oli tehdä pystypunnerrus niin että kallistaa selkänojaa hieman taaksepäin eikä vääntele itseään kaarelle. Näin jännitys/paino ei kohdistu alaselkään ja vaikka liike menee hieman rintalihasten puolelle niin on taatusti terveellisempi. Itse olen käyttänyt myös sitä että pystyllä selkänojalla tehtäessä tuen jalkani eteen vaikkapa käsipainoräkkiä vasten ja pidän näin alaselän tiukasti penkissä vaikka vääntö menisi tiukaksikin.

Dogi:

Itseasiassa kun asiaa mietin, teen juurin näin kun kuvasit ja tuntuu todellakin järkevältä. Liian pysty kulma otti mulla ilkeesti olkapäihin, mutta pikkusen kun kallistaa taakse niin ei olkapäihin tunnu ollenkaan pahalta...ja noi jalat on todellakin hyvä tukea vaikka siihen käsipainotelineeseen...:thumbs:

Kertokaapas samalla minkälaisia rautoja kolistelette pystypunnerruksessa tangolla tai käspainoilla.
Ei muuten,mutta mulla on hiipinyt mieleen,että olen tuossa liikkeessä varmasti koko sotilasläänin paskin.:itku:

Originally posted by Jarek
Kertokaapas samalla minkälaisia rautoja kolistelette pystypunnerruksessa tangolla tai käspainoilla.
Ei muuten,mutta mulla on hiipinyt mieleen,että olen tuossa liikkeessä varmasti koko sotilasläänin paskin.:itku:

27,5 kg x 10 oli viiminen sarja kun pitkästä aikaa kokeilin.

Originally posted by Jarek

31 kg x 12 meni pystypunnerrus kp viimeks. Älä tee ainakaan vapaalla tangolla, smithissäkin juuri ja juuri korvien tasolle. Nämä ohjeet siis niskantakaapunnerrukseen, edestä en oo koskaan oppinut punnertaan.

Liikkeen vaikein osa imho on saada ne painot sinne olkalinjan yläpuolelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom