Pystypunnerrus kp.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
kun puhutaan että kp:lla esim. 2 X 27.5kg niin tarkottaako per käsi vai yhteispaino?

:offtopic:
Tää menis varmaan salihuumorin puolelle, mutta joskus aloittelijanpana eli vuonna Papu koetin keksiä ratkaisua pystypunnerruksessa ilmenevään selän liialliseen kaareutumiseen.

Neronleimaus! Otin painonnostovyön, viritin sen penkin selkänojan takaa ja vyötäröltä-kiristys. Kaarta ei ilmennyt, mutta onneksi kukaan ei nähnyt. :nolo: :lol2:

Viimeksi paras sarjoista 3+1, 51kg..

Salilla liian vähän käsipainovalikoimaa,
30kg->35kg->41kg->46kg->51kg.
Kun joku paino on liian kevyt niin seuraava on jo liian raskas.

Vaadin lisää helistimiä salille!:wall: :arvi:

En viitsinyt aloittaa uutta threadia kun olkapäille oli jo. Eli kertokaas miten teette viparit takaolkapäille ?

http://www.exrx.net/Articulations/Shoulder.html#anchor107050

Tuolla tuo tehdään vähän vaikean näköisesti, itse teen sillei että seison ja kumarrun eteen päin, en kuitenkaan mihinkään 90 asteen nojaan :)

Eli mikä on teidän tyyli kun tuolla mun salilla ei muut paljon harrasta mitään vipareita niin ei voi ottaa mallia...

Tuleeko muuten etuolkapäät treenattua kunnolla kun teen tuon edellä mainitun takaolkapäille, tavalliset viparit ja pystypunnerruksen koko olkapäille ?? Vai kannattaisiko jotain noista liikeistä vuorotella vipunostot eteen tai kulmassa liikkeitten kanssa ja kumman näistä ottasitte ???

Toivottavasti jaksatte vielä vastailla :P

Takaolkapäät teen tähän tyyliin.
Teen kuitenkin molemmat puolet erikseen ja hiukan enemmän etukenossa. Tukea otan toisella kädellä sopivalle korkeudelle asettamasta penkin selkänojasta. Tai samoin taljasta.

Istueltaan en ole saanut sitä toimimaan hyvin.

Peck Deckissä väärinpäin olen joskus viritellyt takaolkapäitä myös.

täytyy sanoa, että ellet oo treenannu pitkään ja huomannut että joku olkapäiden osista on jäänyt jälkeen niin turha niitä on liikaa erotella. ite teen pystypunnerrsta istues (käsipainoilla tai tangolla) vipareita sivulle, ja esim. pystysoutua. joskus oon kyl kans tehny erikseen takaolkapäitä, mutta en kovin usein.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Keisari
31 kg x 12 meni pystypunnerrus kp viimeks. Älä tee ainakaan vapaalla tangolla, smithissäkin juuri ja juuri korvien tasolle. Nämä ohjeet siis niskantakaapunnerrukseen, edestä en oo koskaan oppinut punnertaan.

Liikkeen vaikein osa imho on saada ne painot sinne olkalinjan yläpuolelle.

Vapaalla tangolla olen tähän asti tehnyt ne harvat kerrat.Taitaa hajottaa olkapäät kaikista helpoiten.

Originally posted by Jarek
Vapaalla tangolla olen tähän asti tehnyt ne harvat kerrat.Taitaa hajottaa olkapäät kaikista helpoiten.

Oon tehnyt joskus ja jos en olis lopettanut niin 100 varmasti olis olkapäät jossain vaiheessa toallisesti hajonneet. ihan hullun hommaa ilman varmistajaa, yhtä hullua huonolla varmistajalla.

Originally posted by Jarek

eikös pystypunnerrus smithissä tehtynä ole myrkkyä olkapäille..
ja tästäkin oli vähän aikaa sitten juttua..

Mulla kun on paikat pääpiirteittäin säilynyt ehjänä niin ei oikein aina tahdo käsittää kuinka helposti tulee pahakin vamma.

jostain luin, et kaikista eniten hypertrofiaa aiheuttava pystypunnerrustapa olis ilman selkänojaa ja käsipainoilla. Joutuu ottamaan aika hallitusti ja pitämään vielä keskivartalonkin stabiilina...mut eihän tos kummempia rautoja voi käyttää...

Käsipainoilla sekä tangolla (edestä) on tullut tehtyä pystypunnerrusta pelkästään seisten ja suurempia painoja tosiaan rajoittaa lähinnä keskivartalo (heikko sellainen). Toisaalta se myös suorastaan _pakottaa_ keskivartalon vahvistumaan :joulu6: . Myös yksi käsi kerrallaan tehtynä (seisten) keskivartalo saa hyvää reeniä.

Minkälaisia tuloksia muilla on pystypunneruksessa käsipainoilla tehtynä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom