pystypunnerruksesta latsit kipeäksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja conaa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli nyt treenaan kaksijakoisella (työntävät,vetävät) ja tulevat latsit jo tuosta pystypunnerruksesta jonkinverran kipeiksi(outoa?), ja seuraavana päivänä olisi vuorossa varsinaisia selkäliikkeitä.. onkohan tuosta haittaa? kai siihen tottuu..

jopa minulle pienillä painoilla olen tehnyt. istuen tai seisaaltaan, aina sama ilmiö.
ilmeisesti pitäisi keskittyä enemmän tuohon painon laskemiseen. tangolla siis teen.

Kokeile kapeampaa otetta.

pitää kokeilla, vähän hartioita leveämmällä olen tehnyt.

Mitä muita liikkeitä sinulla on tuossa olkapäiden yhteydessä samana päivänä? Laita vaikka lista, niin yritetään pähkäillä. Luulisin, että ennemmin joku niistä on syynä, kuin pystypunnerrus.

Ittellä käyny joskus samanlailla ja syynä oli liian leveä ote ja liian isot painot

Oletko varma että juuri latsit, etteivät nämä

http://www.exrx.net/Muscles/SerratusAnterior.html

Itselläni nuo kipeytyvät aika hulvattomasti varsinkin tavallisessa etunojapunnerruksessa, ja luulin että latsit olivat kipeät kunnes tarkemmin tunnustelin kädellä painelemalla. Eli siitä kainalon alta mistä kylkiluut tuntuvat, taitavat osaksi mennä latsien alle. Staattinen rasitushan ne kipeyttää kun asentoa joutuu niillä pitämään.

Kyllähän tuo liian leveästä otteesta minulle ainakin tulee.. Kokeileppa sellasta melkein hartioiden levyistä otetta. Ite sain sill pois tuon ongelma.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Voisin hyvin kuvitella kaksi jakoisella treenattaessa paikkojen olevan jumissa edellisestä treenistä.

Mulla kas tulee helkkarin kipeiksi serratukset, tai mikkä lie tuolla kainalossa sitten onkin. Pystypunnerruksessa käsipainoilla ja tangolla, oli reeni jako mikä hyvänsä.
Ja jos leukoja on ollut alla tai edellisessä reenissä, niin aina vain pahenee.

kyllä ne juurikin pystypunnerruksesta kipeytyy,
Kovinkaan säännöllisesti en ole tuota tehnyt niin tiedän.

käsipainoilla en pystypunnerrusta oikein pysty tekemään.

serratuksista en ollut ennen kuullutkaan, kai niistä on sitten kyse;)

noiden serratusten koko taitaa vaikuttaa myös latsien näyttävyyteen?

Toisaalta hyvä homma, että serratukset treenaantuvat pystypunnerruksissa. Ne ovat tärkeä lapojen tukilihas, joten niitä olisi syytäkin treenailla aina välistä, joko suoraan tai epäsuorasti. Harvalla ne liian vahvat ovat.

Mutta toisaalta jos serratukset kipeytyvät reilusti pystypunnerruksissa, voisi ajatella, että työntyvätkö olkapäät eteen punnerruksen loppuvaiheessa ja sen vuoksi serratukset rasittuvat kovasti. Tuo vaihtoehto kun ei välttämättä ole se olkaystävällisin tekniikka (pysty)punnerruksiin.

Oletko varma että juuri latsit, etteivät nämä

http://www.exrx.net/Muscles/SerratusAnterior.html

Itselläni nuo kipeytyvät aika hulvattomasti varsinkin tavallisessa etunojapunnerruksessa, ja luulin että latsit olivat kipeät kunnes tarkemmin tunnustelin kädellä painelemalla. Eli siitä kainalon alta mistä kylkiluut tuntuvat, taitavat osaksi mennä latsien alle. Staattinen rasitushan ne kipeyttää kun asentoa joutuu niillä pitämään.

AINA SITÄ OPPII UUTTA! Thx! :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom