Pyöräily

Nythän se vasta alkaa. Parhaat kelit kohta käsillä. ;)

Kyllä se joskus täytyy itekin maastopyörä tai cyclocrossi hankkia, että voi vedellä pitkälle syksyy ja mahdollisesti talvellakin.

Mulla oli salikortti tauolla koko ajokauden. Tällä viikolla avasin talvikauden punttisaleineen. Salin puntari näytti 5kg vähemmän, kuin keväällä, vaikka olen yrittänyt syödä parhaani mukaan. Hullulle sopivaa hupia kerätä talvet massaa salilla ja polkea kaikki kesällä pois. :rolleyes:

Mä yritin sentään jonkun kerran käydä salillakin. Ärsyttävää hommaa kun bodaus ja kestävyysurheilu sopii niin huonosti yhteen :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se joskus täytyy itekin maastopyörä tai cyclocrossi hankkia, että voi vedellä pitkälle syksyy ja mahdollisesti talvellakin.

Cyclocrossarilla pääsee aika hyvin ympäri vuoden paahtaa. Ite en oo jaksanu duunimatkoja vielä koko talvea ajaa, mutta ehkä nyt vois olla sen aika. Kolmeseiskat Hakkapeliitta W106:t pitää pukea, ku alkaa mennä asteet tarpeeksi miinukselle. Ei noilla missään metrin hangessa mennä, mutta aika hyvin noilla kuitenkin pärjää. Keskari heiluu siellä 20 km/h talvisin.

Nyt on takakiekko pajalla, ku meni pinna paskaksi. Taisin ehtii vetää kaksi duunimatkaa paskalla vanteella..eilen huomasin, että mitäs vittua. Ei tuolla pimeessä aika huomaa kaikkea (yövuoroviikko) ;-)

Cyclocrossarilla pääsee aika hyvin ympäri vuoden paahtaa. Ite en oo jaksanu duunimatkoja vielä koko talvea ajaa, mutta ehkä nyt vois olla sen aika. Kolmeseiskat Hakkapeliitta W106:t pitää pukea, ku alkaa mennä asteet tarpeeksi miinukselle. Ei noilla missään metrin hangessa mennä, mutta aika hyvin noilla kuitenkin pärjää. Keskari heiluu siellä 20 km/h talvisin.

Nyt on takakiekko pajalla, ku meni pinna paskaksi. Taisin ehtii vetää kaksi duunimatkaa paskalla vanteella..eilen huomasin, että mitäs vittua. Ei tuolla pimeessä aika huomaa kaikkea (yövuoroviikko) ;-)

Joo vähän järeämpiä kumeja tarvis, jos huonommilla keleillä meinaa ajella. Noilla 23mm maantiekumeilla ei paljon viiti lähteä temppuilemaan :D Ja kohtalaisen hyvät ajovarusteetkin saa pakkasella olla. Tossa meinaa jo nyt tulla kylmä.

Joo vähän järeämpiä kumeja tarvis, jos huonommilla keleillä meinaa ajella. Noilla 23mm maantiekumeilla ei paljon viiti lähteä temppuilemaan :D Ja kohtalaisen hyvät ajovarusteetkin saa pakkasella olla. Tossa meinaa jo nyt tulla kylmä.

Mä hankin aika hyvät talvikamat pari vuotta sitten, et siihen ei homma ainakaan tyssää. Oon menny jo viikon ajan talvilukkokengillä ja pakkashanskoilla. Fleecetrikoilla menee helposti vielä tuolla -5. Johonki -20 joutuu jo vähän tarkemmin funtsii kamoja :D

Kyllä varmasti! Alkaa vaan valitettavasti maantiekausi olla lopuillaan. Eilen kävin tunnin polkemassa, mutta sitä edellinen kerta oli viimeviikon maanantaina. Toisaalta nyt kyllä tarkotuskin vähän kevennellä, että pikkasen palautuu kesän riennoista.

Hrr olihan kylmä testilenkki. Vaikka varjossa +10 niin kylmältä se ajoviima vaan tuntuu vaikka on pitkälahkeista ja hihaa kiskottuna päälle. Stemmi vaikuttaisi liian lyhyeltä, muuten oli kyllä aivan mahtava pyörä. :)

Heittäkääs jotain hyviä ehdotuksia talvi kengistä. Varpaat on mulla ainut ongelma, muutenhan pitkälti pärjää samoilla kamoilla kuin hiihtäessä.

Heittäkääs jotain hyviä ehdotuksia talvi kengistä. Varpaat on mulla ainut ongelma, muutenhan pitkälti pärjää samoilla kamoilla kuin hiihtäessä.

Mulla on Spessun Defrosterit ja pidän niitä hyvinä syyskenkinä. Talvipakkasilla olen siirtynyt lyhytvartisten huopakumppareiden käyttöön. Nuo on mielestäni parhaat työmatkakengät ikinä. En oikeastaan kaipaa klosseja talveen lumesta ja liikennevaloista johtuen. Kädessä mulla on pakkasilla Motonetin pilkkirukkaset. Pakko oli taipua hifistelyhanskoista, kun nuo on ainoat, joissa käsiä ei kylmä ikinä. Niin ja päähän laskettelukypärä. Hommasin X kappaletta alusmyssyjä ennenkuin luovutin pyöräilykypärän suhteen.

Mä kans olen miettimässä talvikenkiä mutta suositeltiin hiihtomonon päälle laitattavaa talvisuojaa joka sopii myös maastokenkiin. Kuulemma yhtä lämmin ja maksaa 1/10 talvikengistä. Kokeilen noi varmaan joka tapauksessa ensin. 39,- tais olla hinta.

Muutoin kans pakko tunnustaa että kesä ohi, maantie ja tempokone seinälle roikkumaan ja uusi 29" liikenteeseen. Kaikkein kurjin keli sitetn trainerilla ja Wattbikella.

Nyt syksyllä ja kevyillä pakkasilla neopreenisuoja kengän päällä menee vielä, mutta kunnon pakkasille ottaisin kyllä kunnon talvikengät käyttöön. Ite oon menny näillä jo pari talvea: Shimano SH-MT91 MTB Touring Schuhe dunkelbraun (aika kapea lesti) Eipä ole kertaakaan ollu varpaat jäässä.

Kädet ja jalat on kyllä sellaset paikat itellä, että niille ei saa tulla kylmä. Alotin talvipyöräilyn pari vuotta sitten ja olihan ne paikat jäässä joka puolelta. Nyt on sellaset kamat, että ei tuu kylmä mitenkään. Jengi kauhistelee duunissa, että miten ihmeessä sä pystyt tulee fillarilla plaaplaa. Nyt jo ekat kyseli, että eiks sulla tule kylmä..joo ei tule, ku hirvee hiki.

Oon varmaan kirjotellu tähän trediin vuosi sitten talvikamoista, mutta näitä pitää silti hehkuttaa aina: Löffler ws-pyöräily trikoot | Varuste.net.

Crossarin takakiekko on pajalla, niin jouduin ajaa broidin hybridillä duuniin. Oli muuten yllättävän kiva paukuttaa tota soratietä, ku ei tarvinnu jokaista pikkukuoppaa ja kiveä varoa. Tässä on niin paljon menoja nyt, ettei kyllä pysty venyy uuteen maastofillariin, vaikka kuinka tekis mieli.

Gaernen G.Artix. Keskihintaiset ja sateenkestävät monot. Pärjää kovillakin pakkasilla ellei ajele tuntikaupalla.

Keula purettu ja öljyt vaihdettu. Tiivisteet oli vielä niin hyvässä kunnossa että en kehdannu vaihtaa.

Keulan%2520huolto%252005.10.2013.JPG

Mä taas koitan vältellä tiivisteiden vaihtoa koska uusien myötä häviää herkkyys pitkäksi aikaa. Putsailen keulaa huolella joka ajopäivän jälkeen ja jos on ollut todella pölyinen/hiekkainen keli niin nappaan suosiolla alajalat irti. Ei se oo kun puolen tunnin homma.

Pienenä välikysymyksenä: tuollasen joustiksen huoltovälit ja -toimenpiteet? Ei varmaan tule olemaan niin kovia kilsojakaan kuin teillä, mutta jossain vaiheessa tulee kuitennii vastaan.

Pienenä välikysymyksenä: tuollasen joustiksen huoltovälit ja -toimenpiteet? Ei varmaan tule olemaan niin kovia kilsojakaan kuin teillä, mutta jossain vaiheessa tulee kuitennii vastaan.

Mikä keula kyseessä?

Eipä DH:ssa kilsoja niin hirveästi tule, tunteja enneminkin. 50 tunnin jälkeen alajalkojen öljynvaihto, 100 tunnin jälkeen vaimennusöljyn vaihto sekä tiivisteiden vaihto (tarkistus).

Ainjoo, "luin" tota eilen, mutta tuli nähtävästi katteltua vaan kuvia mental preparing -hengessä. Kiits.

Nää nyt ei oo mitkään varsinaiset talvipyöräkengät, mutta pitää lämpöä hyvin yllä. Itellä samantyyppiset kengät ollut monet talvet. Ja kestää tallustaa hangessakin vähän pitempää matkaa.

Itte oon vedelly hupparinhuppu+pipo+tuulenpitävä toppatakinhuppu kombolla edellistalvet. Ei oo kuuppa ollu jäässä. Hyvin on pärjänny kovilla pakkasilla. Siihen vielä nahkarukkaset sisähanskoilla ja toppahousut pitkiksillä ja kollareilla tai kaksilla niin jo kelpaa.:D

6858.160293_e.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom