Pyöräily

Itsellä tais olla Endomondo N8:ssa, että eiköhän johonkin uudempaankin saa..

Ps. Keppisin Vesa on aivan huippuäijä, helposti jää suusta kiinni kun dataa alkaa tulemaan :D!

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Tänään poljin meni keulintaharjoittelussa jo puoltoista kertaa ympäri. Kyllähän sitä oppii kun vaan löytää tarpeeksi hiljasen korven missä harjotella...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin tänään ensimmäisen maantiepyöräni, Trekin Lexa SL. Mukavasti rullasi mutta ajoasennossa, vaihteistossa ja satulassa on vielä vähän totuttelemista tälläselle perus kaupunkipyöriin tottuneelle :) Kauankohan siinä mahtaa mennä että oppii ja tottuu maantiepyörällä polkemiseen? Hartioita meinasin koko ajan jännittää liikaa ja satulakaan ei mitenkään liian miellyttävältä tuntunu

Ostin tänään ensimmäisen maantiepyöräni, Trekin Lexa SL. Mukavasti rullasi mutta ajoasennossa, vaihteistossa ja satulassa on vielä vähän totuttelemista tälläselle perus kaupunkipyöriin tottuneelle :) Kauankohan siinä mahtaa mennä että oppii ja tottuu maantiepyörällä polkemiseen? Hartioita meinasin koko ajan jännittää liikaa ja satulakaan ei mitenkään liian miellyttävältä tuntunu

Perse tottuu muutaman viikon sisään, jos muistaa ajella säännöllisesti. Saattaa tosin olla, ettei satula ja perse tee sopimusta missään vaiheessa, jolloin voi harkita satulan vaihtoa.
Hartioissa muistaa pitää kyynärpäät ihan hivenen koukussa ja käännettynä alaspäin, ei sivulle. Samoin muistaa pitää hartioita alhaalla, eli pari lenkkiä voi panostaa siihen, että painaa olkapäitä ja kyynärpäitä hieman alaspäin, jotta paikat tottuu oikeaan asentoon.
Itselläni ja näkemäni perusteella todella monella maantiekuskilla on kyynärpäät lukossa, jollon hartiat alkaa pitkillä lenkeillä väkisinkin nousemaan ylöspäin (jännittämään) vaikka sitä ei ajona aikana tietoisesti huomaakkaan.

Tuosta takamuksen kipeytymisestä mielenkiintoinen havainto eiliseltä: ahteri kävi helläksi kun ajettiin vajaa 2h maasturilenkki vaikka kilometrejä on takana about 800 sitten vapun
- ainoa ero aikaisempaa oli puuvillaiset boxerit ajohousujen alla, aikasemmin kun olen ajanut pienemmät alushousut jalassa tai ilman alkkareita pelkillä pyöräilyhousuilla
--> suosin siis jatkossa pelkkiä ajohousuja ilman hikeä varastoivia ja myttääntyviä puuvillakalsareita...

Menin tuossa pari päivää sitten huvikseni tilaamaan Jussi Veikkasen Aja kovempaa! -kirjan, kun ei ollut kovin pahan hintainen. Josko sieltä sais pieniä vinkkejä ja lisämotivaatiota treeneihin. Harmittavasti näköjään vaan jäi cdonista jälkitoimitukseen (muutakin samassa tilauksessa), vaikka nopeaa toimitusta siellä sivuilla lupailtiin.

Ostin Kona Dew Plussan arkipyöräilyyn ja työmatkoille. Nyt mietin josko kuitenkin myisin cyclon pois ja asentaisin tohon Konaan aika-ajotangon ja veivaisin tolla myös maantielenkit. Ajoasennot on kuitenkin niin erit, etten kyllä matkaa ajaisi tolla Konan normitangolla, ajoasento on niin pysty. Mitä tekisin, help me. En tiedä, ehkä mietin yön yli.

Oho, niin kävi, että aamulla oli pyöriä pihassa viisi ja nyt enää jäljellä kolme. Yksi cyclo ja yksi maasturi myyty, toinen cyclo odottaa hakijaansa. Sitten vaan päivittämään Konaa. Joskus ostan vielä täysverisen maantiepyörän, tällä hetkellä ei vaan aika riitä ajaa montaa pyörää. No, ainakin säilytysongelma helpottui.

Pistää hieman keittämään vakuutusyhtiöiden käytännöt, kun itse hoitaa ilmoitukset ja korjauskustannusarviot vikkelää yhtiölle niin sitten ilmoitetaan että varkaustapauksissa odotellaan kuukauden päivät jos sattuis vaikka löytymään jostain. Pyörästähän tosiaan pöllittiin takakiekko ja rikottiin samalla takavaihtaja ym. pientä osaa. Taitaa mennä loppukesä auton ratissa. :curs:

Pistää hieman keittämään vakuutusyhtiöiden käytännöt, kun itse hoitaa ilmoitukset ja korjauskustannusarviot vikkelää yhtiölle niin sitten ilmoitetaan että varkaustapauksissa odotellaan kuukauden päivät jos sattuis vaikka löytymään jostain. Pyörästähän tosiaan pöllittiin takakiekko ja rikottiin samalla takavaihtaja ym. pientä osaa. Taitaa mennä loppukesä auton ratissa. :curs:

Aika pitkälle firmasta kiinni. Itsellä lähti tammikuussa etu- ja takapyörä, kun olin yöksi jättänyt rungosta lukittuna talon eteen. Aamulla löysin rungon roikkumasta ketjun varassa. Soitin pyöräkauppaan ja kysyin kustannusarvion, tein netissä ilmoituksen poliisille ja soitin vakuutukseen. Rahat olivat tilillä seuraavalla viikolla. Käytössä tyttöystävän OP:n Easy.

Jos saan veikata niin kyseessä on IF ?
- don't you worry about thing....

Jos saan veikata niin kyseessä on IF ?
- don't you worry about thing....

Itsellä ei kokemusta varkaustilanteista, mutta vahinkotapahtumissa (pari sähkölaitetta hajonnut) IF on toiminut omalla kohdalla äärimmäisen hyvin. Korvauspäätös on tehty samantien puhelinsoiton perusteella ja rahat on olleet tilillä jo seuraavana päivänä.

Asiasta kukkaruukkuun - ihka ensimmäinen maastopyörälenkki heitetty eilen. Mitä neuvoja antaisitte noviisille, mitä/miten kannattaa harjoitella ja mihin erityisesti kiinnittää huomiota maastopyöräilyä aloittaessa? Rahkatäti kiittää vinkeistä :)

^ Fillari-lehden foorumille vaan kollaamaan... sieltä löytyy vinkkejä. Toinen tietolähde voisi olla paikallinen pyöräily/maastopyöräilyseura.

Ok, täytyypä lueskella sieltä. Ja juu, olinkin paikallisen pyöräilyseuran maastopyörälenkillä :), täällä on kyllä tosi aktiivista toimintaa silläkin saralla. Hieman myöhästyin maastopyöräkurssilta, mikä olis ollut muutama viikko takaperin, vaan silloin ei vielä sopinut omiin aikatauluihin.

Itsellä jäi ainakin lähitapiolan toiminnasta hyvä kuva kun pyörä varastettiin. Tein rikosilmotuksen jonka tietenkin unohdin pyytää itelle (rasti ruutuun sähköisessä versiossa). Soitin vakuutusyhtiöön mitä on tapahtunut, sen rikosilmoituksen ne halus ennenkuin korvaa. No soitin poliisille ja sieltä nainen samantien vastasi sekä lähetti rikosilmoituksen sähköpostiin. Sen jälkeen pistin tuon vakuutusyhtiön virkailijan sähköpostiin, ja kerroin ostaneeni pyörän alennuksesta n500 euron hintaan, mutta että vastaavat fitness pyörät on about tonnin hintaisia. Lisäksi haluttiin että luettelen erikseen ostetut osat jotka oli kiinni pyörässä ja näin tein. Pari tuntia ja korvauspäätös minulla. Ikävähennyksien ja omavastuun jälkeen korvasivat yli 800euroa. Olin melkein ihmeissäni, kun ihan omasta aloitteestan korvasivat enemmän kuin mitä ilmoitin edes maksaneeni! No yhden yhtäkään kuittia tms ei tarvinnut esittää, joten kai se on heillekin helpompaa kun katsoo mitä uudet maksaa ja korvaa sitten sen mukaan :) Rahatkin on jo tilillä ja aloitin asiaa hoitamaan toissapäivänä joten maksuunkin meni ilmeisesti samana päivänä. Nopeaa ja helppoa!

Siitä tulikin mieleen että pitäisiköhän sitä korjata täpäristä rengas ja käydä edes vähän kikkailemas ennen juhannusreissuja..

Tällä hetkellä Lähitapiolan asiakkaana olen ja aikaisemmin yhdessä salihaaverissa hienosti hoitivat homman. Aikaisemmin OP:n asiakkaana olen ollut ja sieltä on myös hyviä että huonoja kokemuksia, että taitaa aivan riippua tapauksen käsittelijästä miten homma etenee.
Pyörän korjauskustannusarvio 500€. Toivon mukaan heittävät jonkun hyvän tarjouksen kertakorvaussummana, niin sitä vois vaikka päivittää hieman pyörää, kun jostain nettikaupasta tilais osat ja laittais itse paikoilleen.

Pyörän korjauskustannusarvio 500€. Toivon mukaan heittävät jonkun hyvän tarjouksen kertakorvaussummana, niin sitä vois vaikka päivittää hieman pyörää, kun jostain nettikaupasta tilais osat ja laittais itse paikoilleen.

Itsellä vaihtu osat SLX:stä XT-osiin, kiitos nopean vakuutuskäsittelijän ja nahkahousumaan hintatason. :D

Pyöräilykausi aavattu vihdoin n. 40km rykäsyllä, aikaa meni about 1h 20min. Viimeksi pyöräilty tuommonen matka pari vuotta sitten intissä, ja nytkään ei tuntunut ees pahalta vaan hyvin rullas :P nyt saunaan!

Onkos muita tahkolle menijöitä?
Itse viimeistelin tämän vuoden pyöräilyharjoittelut (n. 250km) näyttävällä kaatumisella. Polveen tuli hieno reikä, josta voi tarkastella vaikkapa lumpion toimintaa.
Sinkulalla pitäis se 60km retkeillä, tällä hetkellä polvi taipuu ehkä 25 astetta, joten ajelen sitten varmaan koko matkan putkelta :D
Saatana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom