Pyöräily

Ja lapset käyttävät kypärää sekä itse ajaessa, että kärryssä ollessa, siitä ei ole tarvinnut tapella eikä neuvotella, kun ovat itse saaneet valita omat kypäränsä :)

Toi on kyllä ihan fiksua. Itsellä vieläkin 20v vanhat traumat nousee mieleen, kun oli pakko vetää päähän se kylmälaukun näköinen styroksipotta, kun olisin halunnut mustan muovikypärän... :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mjaah, ite ajelen aika rauhalliseen tahtiin, tänään esim 45km lenkin (joka on meikäläiselle pitkä) keskinopeus alle 20km/h ja tuota luokkaa ne oikeastaan on aina. Lienee lähinnä tottumiskysymys, tarvis ihan tarkoituksella rääkätä että jalat tottuu kovempaan menoon. Yksi ehtoo testasin ja vetäisin 10km niin lujaa kuin pääsi, 27km/h eli aika paskasti vaikka hengästytti ja hapotti kyllä kovin.

Pitäkää tunkkinne, kaikki jotka ohittaa spandekseissaan on homoja! Pyöräily(kin) on kivempaa kun siitä jättää kaiken urheilun pois.

Veikkaan ettei sulla ole maantiepyörää alla? Hyvällä pyörällä on tylsä ajaa hitaasti. Alle 20 km/h keskarilla nukahtas satulaan. Sitäpaitsi mä tykkään hapoista ja kärsimyksestä, joten mulle on enempi ongelmana ajaa tarpeeksi hitaasti kuntooni nähden. Olen lenkkikavereihini verrattuna kuitenkin suhteellisen huonossa kunnossa. Spandexeja käytän puhtaasti homostelumielessä. Lenkin kohokohta on, kun autoileva homo tööttää korvan juuressa. Se tarkoittaa meidän maantiehinaajien kielellä panisin !!11!!!

Hei maantiehinaajat ja maastoräädistelijät! Voitteko varmistaa mulle: runkona Soma Double Cross Cc (http://www.somafab.com/archives/product/double-cross), jossa bottom bracketin kerrottu English thread. Käykö tuohon nyt Campagnolon ultra torgue? Esim. Wiggle | Campagnolo Ultra Torque Cup Set | Bottom Brackets ja sitten viälä Wiggle | Campagnolo Ultra Torque Bottom Bracket Bearings | Bottom Brackets? Pyörittimet ois sit esim. Wiggle | Campagnolo Athena 11 Speed Power Torque Carbon Chainset | Chainsets Mutta mätsääkö nää kaikki nyt sitten keskenään?

Oon jotennii fakkiututunu tohon Campyyn tän rungon kohalla ja haluun persjalkasena 165 kammet. SRAM voi olla hätätapauksessa vaihtoehto.. KIIIITOOOOOS!

Option-kohdasta kun valkkaat sen English Thread niin melkosen varmasti käypi. 68mm levee ja kierteet samaan suuntaan (tai siis eri..). Laakeri tosiaan ostettava erikseen. Sinänsä hyvä, mutta toisaalta Shimanolta saa koko paketin samoihin hintoihin.
Eli osien pitäis kyllä käydä, mutta mätskääkö värit rungon ja muiden osien kanssa? :D

Kiitos! Juu värit on tärkeet! Silveri olis kool ja muut kilkkeet tuleekin sillä =) Etsintä jatkuu..hyvä kun toi BB-homma selvis.

Eilen tuli lyhyen työpäivän päälle innostuttua polkasemaan 57km lenkki Tampereella.. vanhaa rantatietä pitkin jne.. aamulla tuli lähdettyä melkosella kiireellä töihin, niin naamariin en ehtiny heittää, kuin ~400-500kcal ja lyhyen (4h) + tiiviin työpäivän aikana en mitään joutanut syömään..

noin 40km asti meni aika reipasta ja rentoa 29-32km/h vauhtia.. keskarin näyttäessä ~40km kohdalla 30,89km/h, mutta sen jälkeen meno hyytyi kuin seinään. Aloin ihmettelemään, että mikä hitto on, kun kropasta loppui veto ihan kokonaan?!?! Loppu lenkin aikana ylämäet veivasin alle 20km/h ja tasaisellakin rauhallisemmin. Loppu aika oli aika tarkka 2h10min eli keskari jäi noin 26,3km/h korville :)

Mitä tästä opimme, yli tunnin lenkille ei ihan noilla syömisillä kannata lähteä :/ Voi olla toki, että vaikka vauhti ei kovalta alkumatkasta tuntunutkaan, niin vedin turhan kovaa.. takana 2 viikon lomailut ja pyörän päällä ei istuttu sekunttiakaan. Pirkan Yöpyöräilyyn pitäis mennä polkemaan.. Ens viikonloppuna olevaan päiväversioon en ehdi, vaikka suunnitelmissa oli siihenkin osallistua.

^ itellä loppuu täysin mehut, jos mukana on pelkkää vettä ja lenkki alkaa mennä pahasti yli tunnin.

Millasia litkuja otatte pidemmille lenkeille mukaan? Mulla kulkee mukana malto+elektrolyyttijuomasekotus. Jos oikein lähetään kiskoo, nii sit jotain energiageeliä myös mukaan.

Jos ihan lenkkeilylenkkiä ajan niin parin tunnin lenkit menee vielä yleensä pelkällä vedellä. Sitä pidemmillä sitten yleensä ollu geeliä mukana. Viime kesänä oli yli neljän tunnin lenkeillä jo jotain vähän kiinteämpääkin syötävää mukana (twix-patukoita), tänä kesänä ei vielä niin pitkiä oo tullukkaan. Nyt kyllä on himassa gatorade-urheilujuomaa, joten sitä vois vähän enemmänkin käyttää (kaks kertaa vaan ollu matkassa).

^ itellä loppuu täysin mehut, jos mukana on pelkkää vettä ja lenkki alkaa mennä pahasti yli tunnin.

Millasia litkuja otatte pidemmille lenkeille mukaan? Mulla kulkee mukana malto+elektrolyyttijuomasekotus. Jos oikein lähetään kiskoo, nii sit jotain energiageeliä myös mukaan.

Itte oon yleensä pidemmille lenkeille koittanu esitankkauksella hoitaa suurimman osan tarpeista. Juomapullona yleensä yksi 0,7 litrainen, jossa jonkin verran suolaa ja hiilaria, en kovin tarkasti mittaile. Ja joitain energiapatukoita joskus oon pitäny lenkeillä mukana.

Viime vuonna, kun poljin Tampereelta Poriin, niin mukana oli juurikin yksi 0,7 litrainen, jossa suolaa ja hiilaria.. viimeinen tunti oli vähän tuskaisempi, mutta ihan hyvin pärjäs ilman patukoita tms. Matkaa tuli semmonen 120km ja aikaa meni inan alle 4h.. Perillä kyllä hortoilin kauppaan ja ostin kaikkea mitä mieli teki :D

Sanzelle:

Tuota Pyhäjärven kiertoo en oo tuolla maisemareitillä tehnyt, mutta rauhalliseen köröttelylenkkiin varmaan ihan mukavat maisemat.

Itte oon yleensä pidemmille lenkeille koittanu esitankkauksella hoitaa suurimman osan tarpeista. Juomapullona yleensä yksi 0,7 litrainen, jossa jonkin verran suolaa ja hiilaria, en kovin tarkasti mittaile. Ja joitain energiapatukoita joskus oon pitäny lenkeillä mukana.

Viime vuonna, kun poljin Tampereelta Poriin, niin mukana oli juurikin yksi 0,7 litrainen, jossa suolaa ja hiilaria.. viimeinen tunti oli vähän tuskaisempi, mutta ihan hyvin pärjäs ilman patukoita tms. Matkaa tuli semmonen 120km ja aikaa meni inan alle 4h.. Perillä kyllä hortoilin kauppaan ja ostin kaikkea mitä mieli teki :D

Sanzelle:

Tuota Pyhäjärven kiertoo en oo tuolla maisemareitillä tehnyt, mutta rauhalliseen köröttelylenkkiin varmaan ihan mukavat maisemat.

Juotavaa kyllä kannattais olla ehdottomasti enemmän. Tämmösillä lämmöillä mitä nyt on, niin tommonen pullollinenhan pitäs mennä jo melkeen tunnissa.

Juotavaa kyllä kannattais olla ehdottomasti enemmän. Tämmösillä lämmöillä mitä nyt on, niin tommonen pullollinenhan pitäs mennä jo melkeen tunnissa.

Oot varmasti täysin oikeassa! Vaikka ennen pidempiä lenkkejä juon paaaljon nestettä edeltävinä päivinä, niin ei näillä keleillä kyllä tuolla varmaan pitkälle pötkitä. Viime vuoden Porin reissulla olikin keli mahtavat +15'C ja pilvinen taivas :)

Millasia litkuja otatte pidemmille lenkeille mukaan?

Mulla kulkee yleensä pariin tuntiin asti ihan vedellä. Taskussa on aina geelejä tai myslipatukoita siltä varalta, että rupean kanttamaan. Yksi geeli antaa kolmen vartin lisäelämän. Lisäksi mukana kulkee rahaa. Pidemmillä lenkeillä pysähdyn munkkikahville tai jätskille.

Ilmeisesti joku oli päästänyt mun etukumista ilmat yöllä pihalle kun fillari oli pihassa auton perässä koukussa kiinni. Venttiilinhuppu oli poissa ja etukumi tyhjä. Ei ollut reikääkään ja tuskin tuo nyt itsestään tyhjenee.

On muuten paino pudonnut viikossa jo 3 kiloa ja alkaa olla huoli ettei paino putoa enempää. En ole varmaan koskaan ollut näin slimmissä kunnossa. Tosin ei sitä lilhastakaan ole.

Onkos moni tamperelainen kerenny Pyhäjärven maisemareitin jo vetäsee?

Onhan tuo jo tänäkin kesänä ehditty kiertää. En tosin ole vielä hahmottanut mistä se virallinen reitti Pispalan puolella kulkee niin oon ajellut vaan Nokiantietä. Ja näemmä Pirkkalassakin pääsis rantaa, oon päästellyt naistenmatkantietä. Vois vähän paremmin olla merkitty reitti.

Tankkauksen suoritan yleensä alarannan jäätelökiskalla.

Mulla kulkee yleensä pariin tuntiin asti ihan vedellä. Taskussa on aina geelejä tai myslipatukoita siltä varalta, että rupean kanttamaan. Yksi geeli antaa kolmen vartin lisäelämän. Lisäksi mukana kulkee rahaa. Pidemmillä lenkeillä pysähdyn munkkikahville tai jätskille.

Tehot paranee ja katabolia vähenee kun pientä sokeritankkausta harrastaa, ei tarvi sitä kanttaustakaan odotella. Meikäläisellä tosin nyt on pakko pitää jotain sokeria mukana, ku verensokeri lähtee nopeasti laskemaan liikkuessa.

Mites toi tankkailu käytännössä menee? Vissii vähintään vuorokausi ennen polkemista pitäis syödä jotain sokerihiilarimössöä?

Itellä noi fillarireissut on niin päähänpistoja, niin ei siinä mitään hirveitä tankkailuja jaksa tai kerkee miettiä. Toisaalta ruokavaliossa on suht reippaasti aina hiilaria mukana.

Ei vaan saa pyörää ostettua. Jos nyt edes pystyis valitteen cyclon ja maantiemallin väliltä, niin sitte pitäis vielä löytyy oikee koko. :)

Tänään kävin kaupalla ihan ostomielessä, mutta 56 olis ollu varmaan hiukan iso. Kyllä joku pyörä ennen Juhannusta talliin löytää.

Hiilaritankkaukseen käy muutkin hiilarit kuin sokeri. Etenkin leipä-pasta-riisilinjalla saa aika hyvin jo lisättyä, toki voi sitten sokerilla/energiajuomilla hoitaa lisää.

Tässä on mun mielestä aika hyvä paketti aiheesta kohdassa hiilihydraattitankkaus: Ollympiakomitea/kestävyyslajit Tosin tuo alun tyhjennys ei tässä tapauksessa ole tarpeen ja tankattava määrä riippuu monista muistakin tekijöistä (tulossa olevan rasituksen kovuus ja salitreenaajilla salitreenin kovuus/tiheys, koska salitreeni tyhjentää gg-varastoja).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom