Pyöräily

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tota olen miettiny kans. Siinä on tosin yks juttu, joka on jättänyt kyseisen pyörän kauppaan ja se on nuo kippurasarvet. Kippurasarvilla saa vähemmän pisteitä työmatkatemmossa :D ja aikustenoikeesti en vain tykkää kippurastongasta. Tulooko Cyclocrossista sitten mikä, jos siihen vaihtaa suoran tangon?
 
Cyclocross tai 29" jäykkäperä. Kippurasarvet antavat paljon enemmän mahdollisuuksia otteissa. Työmatka ajoon ostaisin itse cyclon.
 
Mitens nuo kippurasarvet toimii, kun on treenikassi selässä? Kassissa on vyö, painonnostokengät( joskus myös toiset), pyyhe, kaks juomapulloa ja työvaatteet + jotain pientä sälää. No voihan tuo kippurasarvisuus olla kiinni meikäläisen ennakkoasenteestakin.
 
Osta sopiva runko. Ite ajan aina yläotteella ja oon kääntäny ne jonkun verran pystyyn. Näin siis, kun on reppua matkassa. Sitten kun ajaa ilman reppua, niin voi mennä vähän matalempana. Alaotteella ajan tosi harvoin.
 
Pariisi-Roubaix ("Pohjoisen helvetti") (FRA), 7.4.2013 Luokittelu WT 254,5 km, Eurosport 14-18
 
Arvon pakkislaiset osaavat vastata kysymykseen. Pyörä on Tunturi CX700, viime kesänä ostettu, ihan perusrenkailla varustettu. Voiko takarengas olla puhki, koska paineet laskivat kahden yön aikana 6,5->4,5? Etupyörässä kuitenkin samat paineet kuin aikaisemmin. Vaikuttaako yöpakkaset oikeasti noin paljoa paineisiin, vai voiko pistosuojattu rengas olla puhki?
 
Arvon pakkislaiset osaavat vastata kysymykseen. Pyörä on Tunturi CX700, viime kesänä ostettu, ihan perusrenkailla varustettu. Voiko takarengas olla puhki, koska paineet laskivat kahden yön aikana 6,5->4,5? Etupyörässä kuitenkin samat paineet kuin aikaisemmin. Vaikuttaako yöpakkaset oikeasti noin paljoa paineisiin, vai voiko pistosuojattu rengas olla puhki?

Kyllähän tuo puhki voi olla, pieni piikki kumissa voi helposti aiheuttaa tuommoisen paineen laskun. Itsellä myös huonot vannenauhat on rikkonu sisärenkaita, pääsi pinnanreikien terävät reunat hinkkaamaan renkaan puhki. Eli voi olla joko ulkokumin läpi tullut reikä tai vanteenkin puolelta :)
 
Tekeeköhän tällaisella lukolla mitään:
27-816_m.jpg

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Lukot/Polkupyoralukko-27816/

Vai kannattaisko ottaa tämmönen U-lukko:
27-0090_m.jpg

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Lukot/Turvalukko-270090/

Tuntuis, että toi eka vois olla käytännöllisempi eli sillä vois saada rungon paremmin kiinni telineeseen tai muuhun vastaavaan, vai? Pyörä ei ole kovin arvokas ja oon sen verran laiska/mukavuudenhaluinen, ettei mitään monen lukon yhdistelmiä jaksa edes miettiä. Eli hakusessa on melkein sellanen minimiratkasu sille, että pyörällä voi käydä kaupassa ja töissä. Runkolukko taitaa olla aika turha? Pyörällä tulee kyllä ajeltua lenkkiäkin eli sen puoleen olis ehkä hyvä, jos ei tarttis lukkoa aina pitää mukana painoa nostamassa.
 
Tuntuis, että toi eka vois olla käytännöllisempi eli sillä vois saada rungon paremmin kiinni telineeseen tai muuhun vastaavaan, vai? Pyörä ei ole kovin arvokas ja oon sen verran laiska/mukavuudenhaluinen, ettei mitään monen lukon yhdistelmiä jaksa edes miettiä. Eli hakusessa on melkein sellanen minimiratkasu sille, että pyörällä voi käydä kaupassa ja töissä. Runkolukko taitaa olla aika turha? Pyörällä tulee kyllä ajeltua lenkkiäkin eli sen puoleen olis ehkä hyvä, jos ei tarttis lukkoa aina pitää mukana painoa nostamassa.

Takahaarukkaan nippusiteillä kiinnitettävä runkolukko on varmaan heleppokäyttöisin, ei tarvi ku kliksauttaa kiinni. Kyllä niitäkin saa järeänä esim. Abukselta, eivätkä ne heti aukea. Semmoinen tai U-lukko plus riimuketju/vaijeri o aika hyvä yhdistelmä.

Harvemminpa sitä kauppareissuilla tarvii pyörän puolesta pelätä, enempi se poiskanto o riski sitte ku moneksi tunniksi jättää pihalle tai johonki vähän syrjemmälle kylille törröttelemään. Meillä on kerrostalossa tuossa pyöräkatoksessa kiinteät riimut, mutta normaalistihan se ketju kulkee pienessä satulalaukussa hyvin messissä.
 
Yäääh! Karmaiseva fillarikuume päällänsä! Pahensin asiaa eksymällä Canyonin sivuille kuolaamaan täpäreitä. Harmitus on suuri, kun ei ole nyt paria tonnia ylimääräistä sijoittaa esim. tähän. Lääkärikin kieltänyt maasturoinnin heinäkuun alkuun asti olkapääleikkauksen takia, kun kuulemma kuitenkin kaadun heti sen päälle, ja sitten se on taas rikki. En siis pääse vielä 2,5 kuukauteen rymyämään metsiin. Upouusi juomareppukin odottaa kaapissa ensimmäistä lenkkiä. Jospa huomenna napsahtaisi lotossa miljuunia.
 
millä kannattaa rasvailla pyörän ketjut? Ilmeisesti ei kannata vaseliinia sinne laittaa ;)

Pyöräkaupoista saa tähän tarkoitettua öljyä. Jos ajaa kadulla niin kesäksi kuivankelin ja talveksi märänkelin ketjuöljy.
Jos ei jaksa hifistellä niin WD-40 kelpaa hyvin.
 
En kyllä WD-40 tai vastaavia aineita ketjuihin laittaisi. Esim. Motonetista tämä tai tämä toimivat paljon paremmin.
 
En kyllä WD-40 tai vastaavia aineita ketjuihin laittaisi.

Mikset laittaisi? Itse olen käyttänyt tuota mummopyörässä ja toisinaan lenkkipyörässäkin. Minusta se toimii hyvin. Oleellista polkupyörän ketjuöljylle on notkeus. Jos laittaa liian paksua öljyä niin ketjut paskaantuu ihan silmissä. Dbolin linkkaamasta tuotteesta on hyviä kokemuksia täälläkin.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom