Pyöräily

Melkein pitäisi käydä kokeilemassa mitkä tuntuu hyvältä. Suomessa melkein poikkeuksetta shimanon kenkää taitaa olla enemmän tarjolla. Niillä taisi jotkut mallit olla leveämmällä lestillä mutten kyllä nyt muista yhtää mitkä mallit. Varmasti saat jalkaasi sovitettua niitä kapeampiakin kunhan vaan oikean koon löydät.

Kompipolkimissa nyt ei taida kauheasti eroa olla. M324 nyt on aika varma valinta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu täytyY varmaan pyhien jälkee käydä testaa intersportis, sportias ja paikallises pyöräkaupas ja sit katella jostaa pyörätoriltak käytettyä 43-44 kokoa ;)
 
Shimanolla on wide fit kokoja olemassa eri kenkämalleista, eli eivät ymmärtääkseni ole omia mallejaan.
 
Olis tuommoinen Kona Major One 2010 sinkula cyclocrossi tarjotteella kohtuuhintaan. Olisikohan tuosta maantiekäyttöön "ekaksi pyöräksi"?

Nyt kun on tullut työmatka-ajoa talven ajan niin oon tullut siihen tulokseen että sinkulamaasturi olis ihan jees talviajoon, eipä tuu paljoa vaihdetta käytettyä.

Riippuu vähän minkälaiseen maantiekäyttöön. Omaan tahtiin ajeluun vai esim ryhmässä tykittelyyn. Ensimmäiseen käyttöön varmasti toimii hyvin kunhan vaihtaa renkaat siloisemmaksi, jälkimmäisessä käytössä joutuu valitsemaan ryhmän jossa polkee vaan itseään selkeämmin rapakuntoisia kavereita ja mäet tulee silti aiheuttamaan isoja ongelmia kun yksivaihteisella pitää ajaa ihan eri lailla kuin vaihteellisilla.

Itse olen vähän Viivi&Wagner sarjakuvastripin linjoilla: haluan pyöräillä, en tehdä valintoja. Viimeksi olen ajanut vaihdepyörällä joskus 199x(?!?) ja talven yli on tullut ajeltua vanhalla retkipyörällä jossa on jalkajarrullinen takakiekko + nastat.

e: wtf, mun tunnarit toimi vieläkin :D
 
Täyty itsekkin käydä ulkoiluttamassa huhtikuun kunniaksi maantiepyörää kun sulan asfaltin kutsu kävi ylivoimaiseksi. Hieman vielä vilpoista oli mutta hauskaa. Ei tosin ekalla lenkillä viitsinyt pariakymmentä kilometriä enempää polkea :)
 
Huomenna voisinkin jo polkaista Tunturilla salille, näyttäisi olevan tiet tarpeeksi sulat!
 
Voisin tällä viikolla mennä joku päivä kenkä- ja poljinkaupoille. Missähän päin pk-seutua olisi laajin mahdollinen valikoima erilaisten mallien sovitteluun? Jos hinnat on pilvissä, niin voihan sitä sitten tilata kamat netistäkin kun tietää ensin oman kokonsa ja jalkaan sopivat kenkämallit.

Minkälaisia kenkiä/polkimia kannattaa ylipäätään etsiä, kun tarkoituksena on vetää Canyonilla pääasiassa ihan fillaritreenejä, päiväretkiä ja muita pidempiä rypistyksiä? Päätähtäinhän ajeluissa on elämäni ensimmäinen triathlon.

Yksi pakkohankinta on tietysti myös pyöräilyhousut ja -shortsit. Jo satulaa katsellessa alkaa eturauhanen ärtymään, joten ilman pehmusteita ei varmaan alussa tule ajelusta mitään. Mistä löytyy hinta/laatu-suhteeltaan parhaat pyöräilypöksyt ja -shortsit? Mieluiten jälleen kerran sieltä edullisemmasta päästä, kun opiskelemalla ei erityisen isoja rahoja viitsi kamoihin sijoittaa. Taloudelliset mahdollisuudet on lähinnä toimiviin peruskamoihin.

Myös kypärä pitää hommata. Siinä etusijalla tietysti turvallisuus ja olisihan se mukava jos se istuis päähän sen verran hyvin ettei ala vituttamaan pidemmillä lenkeille.

Näitä kamoja pitäisi nyt jossain päästä sovittelemaan. Suosituksia kamoista, kaupoista ja nettikaupoista otetaan vastaan. Mielelläni sitä itsekin etsii tietoa fillarifoorumeilta, mutta jos on esimerkiksi kamoja, joita kannattaa välttää viimeiseen asti, niin kertokaa toki amatöörille. Pääsen helpommalla ja säästän aikaa.
 
Ostin Lidlistä puolipitkät polkupyörätrikoo housut 9,90 eur ja pyöräilytakki 19,90 eur. Hintalaatu suhteeltaan aika hyvä hankinta. Housut ei häpeä toisille about 60 ekeä maksaville polkupyöräshortseilleni.

Btw satuloissa on hirveästi eroa ja paras omalle persaamukselle löytyy ikävä kyllä vain kokemuksen kautta.
 
Voisin tällä viikolla mennä joku päivä kenkä- ja poljinkaupoille. Missähän päin pk-seutua olisi laajin mahdollinen valikoima erilaisten mallien sovitteluun? Jos hinnat on pilvissä, niin voihan sitä sitten tilata kamat netistäkin kun tietää ensin oman kokonsa ja jalkaan sopivat kenkämallit..

Mun piti ensin tilata netistä, mutta huomasin tietyillä kengillä olevan paljon parempi hinta ihan täällä Suomessakin, mikä vähän ihmetytti.
Tilasin talvikengät (sellaset shimanon vaellusmallit tuplasukkavaralla) täältä: hi5bikes.fi
Suosittelen. Siellä on ihan hyvä valikoima ja vielä useampaa merkkiä. Tietää sitten mikä sopii omalle lestille parhaiten.
 
Eilen oli otettu Vantaalla jo sepeliä veke teiltä. Kohta pitää vissiin vaihtaa duranot alle. Sit alan kiskoo aikaa tolla 4 km duunimatkalla. Talvinakeilla meni jo 8:23 tms. Mummot ojaan ja koululaiset nurin!
 
osta suoraan jotkut kapeemmat slicksit, jos et maastossa rällää. Noi contin cc speedit ei ole kai edes pistosuojatut..ainakin mulla on menny noi puhki 2 tai 3 kertaa.

Mulle tuli vuosi sitten cc:n mukana Contin cc speedit joskin lähes paloletkun paksuisina ( olikohan 40 vai 42 mm ) mutta olivat hyvät rullaamaan kun vain laittoi painetta eikä ongelmaa keston kanssa, tosin kilometrejä kertyi vajaat 200 kunnes vaihdoin kapeampiin.
- nyt alla Swalbet http://www.bike24.com/1.php?content...88;page=1;menu=1000,4,22,35;mid=0;pgc=128:455, rullaa hyvin mielestäni, ja pitää sorallakin
- toki nyt meni kesän asfalteille tilaukseen 25mm leveät maantiekumit http://www.bike24.com/1.php?content...menu=1000,4,22,35;mid=0;pgc=128:456;orderby=2
 
Vittoria rubinot (25 mm) ovat kestäneet ~100kg kuskin alla hyvin eikä hintakaan päätä huimaa.
 
Itellä on 28 mm Schwalben Duranot. Pari kesää oon noilla rullailla ja hyvin on kestänyt ~100 kilon painon. Ai hitto mä odotan, et pääsis vaihtaa noi jo.
 
111. Pariisi-Roubaix ("Pohjoisen helvetti") (FRA), 7.4.2013 Luokittelu WT 254,5 km, Eurosport 14-18

Pariisi–Roubaix on yksi maailman vanhimmista polkupyöräkilpailuista. Se järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1896, kun Roubaix’n uusi polkupyörävelodromi oli avattu. Kisaa on ajettu aina nykypäivään saakka, ja vain maailmansodat ovat estäneet sen järjestämisen. Kilpailu ajetaan joka vuosi maalis- tai huhtikuussa, mutta sen lähtöpiste ei ole enää Pariisissa, vaan se siirrettiin Compiègnen kaupunkiin vuonna 1968. Kilpailun reitin pituus on yli 250 km.



Pariisi-Roubaix, nupukivisektorit

27 | Troisvilles a Inchy, 2 200 m, 156,0 km maaliin | ***
26 | Viesly a Quievy, 1 800 m, 149,5 km maaliin | ***
25 | Quievy a Saint Python, 3 700 m, 147,0 km maaliin | ****
24 | Saint Python, 1 500 m, 142,0 km maaliin | **
23 | Vertain a Saint Martin sur Écaillon, 2 300 m, 134,5 km maaliin | ***
22 | Verchain Maugre a Querenaing, 1 600 m, 124,5 km maaliin | ***
21 | Querenaing a Maing, 2 500 m, 121,5 km maaliin | ***
20 | Maing a Monchaux sur Écaillon, 1 600 m, 118,0 km maaliin | ***
19 | Haveluy a Wallers, 2 500 m, 105,0 km maaliin | ****
18 | Trouee d'Arenberg, 2 400 m, 96,5 km maaliin | *****
17 | Wallers a Helesmes, 1 600 m, 90,5 km maaliin | ***
16 | Hornaing a Wandignies Hamage, 3 700 m, 84,0 km maaliin | ****
15 | Warlaing a Brillon, 2 400 m, 76,5 km maaliin | ***
14 | Tilloy a Sars et Rosieres, 2 400 m, 73,0 km maaliin | ****
13 | Beuvry la Foret a Orchies, 1 400 m, 66,5 km maaliin | ***
12 | Orchies, 1 700 m, 61,5 km maaliin | ***
11 | Auchy lez Orchies a Bersee, 2 600 m, 55,5 km maaliin | ****
10 | Mons en Pevele, 3 000 m, 49,5 km maaliin | *****
9 | Merignies a Avelin, 700 m, 43,5 km maaliin | **
8 | Pont Thibaut a Ennevelin, 1 400 m, 40,0 km maaliin | ***
7 | Templeuve (Moulin de Vertain), 500 m, 34,0 km maaliin | **
6a | Cysoing a Bourghelles, 1 300 m, 27,5 km maaliin | ****
6b | Bourghelles a Wannehain, 1 100, 25,0 km maaliin | ***
5 | Camphin en Pevele, 1 800 m, 20,5 km maaliin | ****
4 | Carrefour de l'Arbre, 2 100 m, 18,0 km maaliin | *****
3 | Gruson, 1 100 m, 15,5 km maaliin | **
2 | Willems a Hem, 1 400 m, 8,5 km maaliin | **
1 | Roubaix, 300 m, 1,5 km maaliin | *

Yhteensä 52,6 km nupukivisektorei
 
Ite kun en mitään tiedä, niin voisko joku kertoo mitä eroa on hybridi- vs fitnespyörällä? Ois uuden pyörän metsästys menossa, eikä mitään hajua mikä olis hyvä n.15km työmatkapyöräilyyn.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom