Pyöräily

Onko pakkiksella muita turkkulaisia? Välillä olisi jees lenkkeillä porukassa. Kakskertaa tai lieto-hepojoki pätkää. Aina sillä tahdillä mikä sovitaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko oikea paikka kysellä fillareista? Itte pitäs ostaa uusi maastopyörä, sellanen suhteellisen hyvä mutta ei mikään eurokeiju.
Eli olisko kokemuksia, plussia/miinuksia fillareista?

Hintahaarukka 0-600e. Etujousitettu mieluiten. Mutta jos hyvällä hinnalla saa täysjouston joka ei ole aivan susi niin ihan jees.

Itse vähän katellu Cuben ja Trekin pyöriä, mutta Cubet on aika hintavia ja Trekiltäkin löyty vain yksi halpa malli (3900 disc).
 
tohon hintaluokkaan ehdottomasti käytetty, alle 600,- ei saa hyvää uutta. Sen sijaan jäykkäperäisen saattaa löytää.

kannattaa kaivaa esim. www.fillaritori.com jossa noita usein on, tai fillarilehden nettitorilla.
 
En ole mikää pyöräasiantuntija, mutta mikä noissa 5000e pyörissä on niin paljon parempaa kuin joku 400-600e pyörä? Kun se ei kumminkaan tule mihinkään kisakäyttöön.
 
Cyclocrossilla poljettu nyt muutamassa viikossa lähemmäs 700km ja kaikki on pelittänyt muuten hyvin, mutta nivuset/sisäreidet tahtovat (varsinkin anaerobisella alueella polkiessa) kipeytyä/mennä hapoille liian helposti.

Onko tämä vain tottumiskysymys, vai pystyisikö tähän vaikuttamaan esim. ajoasennolla? kokeneemmat auttakaa :)
 
Cyclocrossilla poljettu nyt muutamassa viikossa lähemmäs 700km ja kaikki on pelittänyt muuten hyvin, mutta nivuset/sisäreidet tahtovat (varsinkin anaerobisella alueella polkiessa) kipeytyä/mennä hapoille liian helposti.

Onko tämä vain tottumiskysymys, vai pystyisikö tähän vaikuttamaan esim. ajoasennolla? kokeneemmat auttakaa :)

Onhan poljinkierroksia tarpeeksi? Ennemmin pienellä kuin liian isolla vaihteella. Jos sulla on kadenssimittari niin kierroksia olisi hyvä olla väliin 85-100
 
Järkyttävä maastolenkki takana, pääs energiat loppumaan ja ei ollut kaloreita repussa mukana syötäväksi. Tiukkaa teki päästä takas autolle, kun lihakset kramppaili, oksetti ja tuntui että pyörtyy justiinsa. Pisin yhtäjaksoinen mäki pyöreet 7km ja koko pätkän matkalla 2km nousua. 4.5h väitti sports tracker urakan kestoksi ja mittaa 42.9km. Ihan jees single trackia ja fireroadia löyty, mutta ois pitänyt pakata evästä matkaan.

Oli reilun 3h kohdalla aika hassu olo, kun hyppäs pois pyörän päältä ja etureisi kramppas. Yritti koukistaa jalkaa, että etureiska sais lepoa niin alkoi takareisi oireilemaan. Siitä kun päkiän päällä vaikeasti yritti temppuilla polun sivuun niin hajos pohje :D
 
Olipa Viikate74:lla hienoa menoa videoilla. Aikamoinen vauhti isännällä kun nopeusrajoituksiakin varmaan joutuu paikoin rikkomaan...

Itse tuli kaivettua naftaliinista maantiepyörä sunnuntaina. Pahaksi onneksi kumi puhkesi loppumatkalla ja talutusta kertyi 5km. Onko muuten maantiepyörään saatavissa pistosuojattuja kumeja vai onko vain kuskattava varakumia matkassa ellei halua kävelyä harjoittaa?
 
Itse tuli kaivettua naftaliinista maantiepyörä sunnuntaina. Pahaksi onneksi kumi puhkesi loppumatkalla ja talutusta kertyi 5km. Onko muuten maantiepyörään saatavissa pistosuojattuja kumeja vai onko vain kuskattava varakumia matkassa ellei halua kävelyä harjoittaa?

Eikös noi Schwalben Duranot ole pistosuojattuja. Ainakin noi mun Duranot varmaan on, kun en saa niitä millään puhki. Tosin silti on aina mukana varasisuri.
 
Continental GP4000S pitäisi olla hyvä. Tosin kannattaa se varasisus olla aina mukana pitemmillä lenkeillä.
 
Kiitos tiedoista. Ainakin tuota Schwalben Duranoa on kehuttu kestäväksi pikaisella googlaamisella ja löytyy näemmä lähiliikkeestäkin.
 
Nyt kaikenlaisia mielipiteiä oteaan vastaan :) !! KIIRETTÄ PUKKAA!!. Olen kauan ollut ostamassa hybridi-piyörää, jossa olisi nestejarrut ja vähintään shimano deore tason vaihtajat!! Pyörä tulisi ympärivuotiseen käyttöön lähinnä koulumatkat yliopistolle ja kaupunkipyöräilyt ja sitten iltaisin lenkille mukaville rantateille. Kyseinen pyörä olisi GT:N Traffic! http://pyorahuolto.mycashflow.fi/product/26/gt-traffic-10-testivoittaja :)
 
Tuli tilattua tällänen vitus vee-27 ja saapui kotiin tänään mutta en ole varma nyt siitä, että onko tuo runko ihan oikean kokoinen. Kun seison pyörän keskitangon päällä, jää tangon ja kassien väliin reilu viisi senttiä ja ajoasentokin on aika pysty.

Ajot tulisi olemaan lähinnä kaupungilla käyntiä ja sellasta viiden kilsan työmatkapyöräilyä suuntaansa. pituutta pari senttiä yli 180.

tällä hetkellä on tuo 18 tuumanen: Seat Tube Length: 457mm. EffectiveTop Tube Length: 582.6mm
Seuraava koko olis 20 tuumaa: Seat Tube Length: 508mm. EffectiveTop Tube Length: 598.3mm

Perkule kun ei osaa päättää, että kannattaako tuota lähteä laittamaan takaisin vaihtoon. Ajamallahan se tietenkin selviäisi,
mutta pyörää ei luonnollisesti saa palauttaa enään käytön jälkeen ja kyllähän siitä heti jää renkaisiin jäljet.

help help?
 
Tuli tilattua tällänen vitus vee-27 ja saapui kotiin tänään mutta en ole varma nyt siitä, että onko tuo runko ihan oikean kokoinen. Kun seison pyörän keskitangon päällä, jää tangon ja kassien väliin reilu viisi senttiä ja ajoasentokin on aika pysty.

Sulla o varmaan sopivasti siinä 18-20" välillä rungon korkeus, ei tuo nyt älyttömän pahalta kuulosta. Noissa kaupunkipyörissä o tyypillisesti tanko lähempänä ja paino enempi ahterilla. Nojaa pyörä seinään ja kokeile löydätkö soppelin ajoasennon säätämällä penkkiä ja tankoa, sillähän sen tietää.
 
Onko pakkiksella muita turkkulaisia? Välillä olisi jees lenkkeillä porukassa. Kakskertaa tai lieto-hepojoki pätkää. Aina sillä tahdillä mikä sovitaan.

Minkä pituisia ja kestoisia lenkkejä vedät yleensä (maantiepyörällä ja tt-fillarilla)? Kiinnostaa ihan yleisestikin minkälaisesta tahdista puhutaan. Oon siirtynyt maastopuolelta maantielle ja käytössä olevalla maantiepelillä tullut ajettua tuota Kakskerran lenkkiä ja muita random-reittejä seudulla. Yhä enemmän alkanut kiinnostua myös tt-tyyppisestä ajosta ja -pyöristä.
 
Ensimmäinen Tahko 60 km takana. Aika ei lähellekään alkuperäistä tavoitetta, mutta ei tällä kunnolla kovempaakaan olis päässy. Paikoitellen todella siistiä baanaa, joskin porukan määrästä johtuen ei aina päässyt tykittelemään niin kovaa kun olis halunnu. Riittävän haastava reitti ja meikäläisen jaloilla aika moni nousu meni talutteluks. Krampeilta vältyttiin, mutta muuten oli aika loppu ajon jälkeen. Viimeinen lasku Tahkovuoren rinnettä alas oli hauska kun päästi jarrut auki ja valitsi omat ajolinjat. Huipputapahtuma, ensi vuonna ehdottomasti uudestaan.
 
Kolmas Tahko 60km takana. Tarkoitus oli vähän yrittää parantaa viime vuoden aikaa kunnes selvisi kuinka hitaassa kunnossa rata oli viime vuoteen verrattuna. Meni sitten ihan turistiretkeilyksi kun ei näillä ajotaidoilla kauhean kovaa pystynyt ajamaan.
 
Minkä pituisia ja kestoisia lenkkejä vedät yleensä (maantiepyörällä ja tt-fillarilla)? Kiinnostaa ihan yleisestikin minkälaisesta tahdista puhutaan. Oon siirtynyt maastopuolelta maantielle ja käytössä olevalla maantiepelillä tullut ajettua tuota Kakskerran lenkkiä ja muita random-reittejä seudulla. Yhä enemmän alkanut kiinnostua myös tt-tyyppisestä ajosta ja -pyöristä.

Lyhimmillään 35-40 ja pisimmät n 200km. Tahti aina sen mukaan millaista väkeä mukana.

Meillä on kaveriporukalla tollainen Kakskerta GP, lähtö Tammivalkaman parkkipaikalta, siitä lenkki kakskerran ympäri myötäpäivään, kello pysähtyy kun on takaisin Tammivalkamassa. Toi ei ole mikään kuolemanvakava skaba. Osa ajaa maasturillakin mutta osa tosissaan. Ja jos ei muuta niin helppo seurata omaa kehtystään.

Yksin lenkkien keskarit jossain 31-35 välillä. Liity ihmeessä seuraan ja pistä privaa jos haluat että lisään sut tollaiseen Kakskerta GP fb-ryhmään.
 
Vuoden ensimmäinen (ja mahdollisesti viimeinen) pyörähuolto tuli tehtyä eilen. CRCtä napoihin ja kettinkiin.
Ja ohjaustankoakin hieman suoristettiin. Taas rullasi hyvin 30 kilsaa. :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom