Pyöräily

Saahan siinä polkea :D

Itsellä on nyt toinen kesä maantiepyöräilyä menossa ja lenkkejä on nyt ajettu 2000km tänä kesänä. On vielä tekemistä kymppitonniin :D Mutta on ajomäärät/lenkkien pituudet viime kesään verrattuna kasvaneet. Esim. viime kesän pisin lenkki taisi olla 65km ja nyt 60km menee arkilenkkinä ja viime viikonloppuna heitin ensimmäisen 100km lenkin. Olisi kiva käydä koittamassa esim. Tour de Helsinki mutta voi olla että uusi työ sotkee vähän kuvioita niin voi mennä ensi kesään.

TDH on kiva tapahtuma, olen itse taas menossa kans. Matkahan ei tapa vaan vauhti, toi menee jokaiselta kun ei mene liian kovaa. Ja jos soololenkeillä ajat vaikkapa 30 keskarilla niin ryhmässä on 32-33 keskari helposti. Ryhmässä on vähän kevyempi ajaa kun on ilmanvastus pienempi ja vetomies vaihtuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Joo ei toi matkana paha ole, vielä jos pääsee jotain peesaamaan. Mulla on ollut keskinopeus lenkeillä tässä kuussa noin 26-27 kevyen liikenteen väylät mukaanlukien. Pidän aina ajellessa mittaria päällä niin tulee "siirtymätkin" mitattua. Joskus mittasin yhden maantiepätkän keskarin ja se oli juuri karvan alle 30km/h.

Haa 161km lenkki takana! Tolkuton vastatuuli oli Mäntsälästä Porvooseen ja Porvoosta Helsinkiin päin, ei vaan saanu kulkemaan pyörää mihinkään.

Haa 161km lenkki takana! Tolkuton vastatuuli oli Mäntsälästä Porvooseen ja Porvoosta Helsinkiin päin, ei vaan saanu kulkemaan pyörää mihinkään.

Alkaa olee jo kunnon lenkki!
Veditkö putkeen koko matkan vai oliko taukoja?

Meillä meni 103km kohtuu mäkisessä maastossa, 161W ja normalisoitu teho 208W. Ei tartte ihan vielä lähtee maantielle kisaamaan :D
On se vaan mukavaa hommaa, harmi että mäkikireissä olin peränpitäjänä :curs:

Meillä meni 103km kohtuu mäkisessä maastossa, 161W ja normalisoitu teho 208W. Ei tartte ihan vielä lähtee maantielle kisaamaan :D

Kolme varsinaista taukoa pidin ja sitte parit liikennevalopysähdykset. Noi kaikki jäi kuitenkin alle 8 minuuttiin, että ei siinä liian pitkiä aikoja tullu seisoskeltua. Kokonaisaika oli tasan 6 tuntia eli ei mikään älytön keskari, mutta toi tuuli toisaalta kyllä hidasti hitosti etenkin kun ei ollu yhtään vetoapua saatavilla.

Millä mittaat tehon ?

Millä mittaat tehon ?

PowerTapilla. Ostin joskus pari vuotta sitten jenkkien ebaystä sl takanavalla olevat kiekot ~400€. Paras oston maantielle ikinä.
Tuohan näyttää ehkä hieman alakanttiin, kun mittaa tehon takanavasta. Voimansiirron häviöt on jotain prosenttien luokkaa.

Ok. Olen joskus samaa miettinyt, mutten olen viitsinyt ostaa uusia kiekkoja ku kumpaankin pyörään ostin just Cosmic Carbonet. Polkimiin laitettavat olisi helppo siirtää pyörästä toiseen mutta niitten hinta karkaa vähän törkeäksi.

Wattbikella olen joskus muutamia testejä tehnyt mutta niitten vertaaminen on vähän huono maantie lenkkeihin kun jo alkaessa tietää tarkalleen millainen prässi on tulossa.

Kylläpä polttelis vaihtaa crosscheck cannondalen prophettiin tai vastaavaan täysjoustomaasturiin. Testailin toissakesänä kaverin profeettaa ja olipa niin miellyttävä ajettava että pakko harkita joskus sellasta.

Tour De Helsinkiin menossa pakkislaisia? Tai myllypyöräilyyn, Botniacyklingen (tämä vielä 50/50 harkinnassa), tai ISM-kisoihin 11-12.8

Kuinkas hyvin porukalla nousee sykkeet polkiessa? Hommasin tossa hetki sitten sykemittarin ja nyt tullu vähän seurailtua ni tuntuu, että aika alhaalla pysyy ylämäissäkin. Äskösellä lenkillä sain yhteen aika pitkään ylämäkeen paineltua sen verran, että nousi 182:een, mikä on kovin tähän mennessä saavutettu :D Muutenkin johonki 150:kin keksisykkeeseen saa polkea aika haipakkaa.

Riippuu lenkistä; profiili, porukka/yksin, mahd. vedoista jne. Esim. itsellä 20 km tempoajossa max 176 ja ka-syke 169. Vätternrundanissa (300 km osittain yksin, osittain häröpalloporukoissa) ka-syke 146.

Pyöräilysssä en ole päässyt/saanut yli 180:n sykkeitä.

Cannondale CAAD10 Ultegra tuli nyt hommattua. Hinta oli sen verran suolanen että vieläkin vähän hirvittää, mutta nyt ei ole enää tekosyille sijaa vaan on pyöräiltävä entistäkin ahkerammin.

Cannondale CAAD10 Ultegra tuli nyt hommattua. Hinta oli sen verran suolanen että vieläkin vähän hirvittää, mutta nyt ei ole enää tekosyille sijaa vaan on pyöräiltävä entistäkin ahkerammin.

Osiin kannattaa panostaa, kovaa polkemista vain.

Meneekö kumien vai venttiilien vai minkä piikkiin kun rengaat löysenee julmetusti mettälenkin aikana? Viikko sitten päätin pitkän pohtimisen jälkeen ostaa Trekin 4300 aloittelijamaastofillarin ja muutaman lenkin jälkeen mitä oon ihan metsäpolkuja pitkin ajellut oon huomannu, että jos kumit on sopivan kovat ennen lenkkiä, niin sieltä kun tulee pois niin valehtelematta 25% ilmoista on kadonnut, enkä mielestäni ole edes ilmaa pumpannut niihin hampaat irvessä.

Toisaalta oon jo nyt viikon aikana ihastunut pyöräilyyn maastossa niin paljon, et tekis mieli myydä toi koko pyörä pois ja ostaa joku kunnon täysjousitettu runko ja rakentaa siitä joku opiskelijaharrastelijalle sopiva tykki, jolla ois varaa sitten opetella ajamaan vähän säälimättömämmin. Myyjä tykkäs varotella nykysen vieterikeulan kestävyydestä, että jos siellä metässä oikeesti viihtyy niin ens kesänä saattaa olla jo eka keulan vaihto ja et kannattaa ruveta öljykeulaa aatteleen jos tää harrastus kolahtaa ja kovaa.

Meneekö kumien vai venttiilien vai minkä piikkiin kun rengaat löysenee julmetusti mettälenkin aikana? Viikko sitten päätin pitkän pohtimisen jälkeen ostaa Trekin 4300 aloittelijamaastofillarin ja muutaman lenkin jälkeen mitä oon ihan metsäpolkuja pitkin ajellut oon huomannu, että jos kumit on sopivan kovat ennen lenkkiä, niin sieltä kun tulee pois niin valehtelematta 25% ilmoista on kadonnut, enkä mielestäni ole edes ilmaa pumpannut niihin hampaat irvessä.

Kokeilisin ensin vaihtaa uudet sisuskumit ja samalla tarkistaa, että ulkorenkaan sisäpinnassa ei oo jotain, mikä voisi sisärenkaan rikkoa. Onko venttiilit mallia presta vai jotain muuta?

Kouvvolassa olikin melkoisen mainio xc-rata, sanoisin jopa Suomen parhaaksi. Ylämäet ok ja alamäet sekä polkuosuudet aivan huippua :hyper:

Kokeilisin ensin vaihtaa uudet sisuskumit ja samalla tarkistaa, että ulkorenkaan sisäpinnassa ei oo jotain, mikä voisi sisärenkaan rikkoa. Onko venttiilit mallia presta vai jotain muuta?

Prestat on. Kattelin renkaan reunat ja ei ne näytä mitenkään poikkeavilta. Ekana iltana tosin puhkasin sisäkumin mut paikkasin sen omasta mielestäni ainakin sen verran hyvin ja vahvasti, että tuskinpa siitä mitään vuotaa (voihan se tietysti olla jos paikka on pettänyt). Otin myös tietysti kaiken ylimääräsen pois ulkokumin sisältä, mitä nyt vähän siinä vaihdon yhteydessä ja 30min polkemisen aikana sinne oli ilmestynyt, eli ei oikeestaan mitään. Salilla kun käväsin äskettäin ilman lisäyksen jälkeen, niin ei tuntunut tai näyttänyt että sieltä ois ilmoja päässyt taivaalle. Taidan mennä käväsemään liikeessä ja kysyn, että missä vika kun kerran takuutakin on vielä vuosi jälellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom