Pyöräily

Käykö Deoren vaihtajiin Shimanon maantiesarviin tarkoitetut yhdistetty jarru/vaihde kahva. Olen modannut vanhaa jäykkis maasturia tuonne cyclocross suuntaan jokapaikan höyläksi ja käyrät sarvet kyllä pitäisi saada, ei tuo tempo tanko ole oikein käytännöllinen ja taas maasturin suorasta tangosta en taas tykkää ollenkaan nopeammassa asfaltti/soratie ajossa.

Takavaihtajassa ei ongelmaa, koska vaijerin vetosuhde on sama, kunhan pykälien määrä täsmää. Maastoetuvaihtaja ei taas oikein ohjaudu maantiekahvalla, eli vaikea/mahdoton saada säätöihin. Eli joutunee sovittamaan maantie-etuvaihtajan ja ehkä kammetkin.
Voipi tulla hinnakaskin operaatio ellet saa osia jostain haalittua halvalla. Lisäksi maasto-Trekin geometria ei välttämättä oikein natsaa droppitangolla. Ainakin ohjainkannattimen pituutta joutunee muuttamaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maastoetuvaihtaja ei taas oikein ohjaudu maantiekahvalla, eli vaikea/mahdoton saada säätöihin

Onko näissä eri suhteet? Mulla on DA etuvaihtaja xtr-vivulla (2 eturatasta) maasturissa, toimii siinä missä maastovaihtajatkin. Säätö on tosin tehtävä aika huolella.
 
Onko näissä eri suhteet? Mulla on DA etuvaihtaja xtr-vivulla (2 eturatasta) maasturissa, toimii siinä missä maastovaihtajatkin. Säätö on tosin tehtävä aika huolella.

Muistan jotain projektia rakennelleena, että ainakaan LX:n etuvaihtaja kolmella rattaalla ja 105 STI-vivuilla ei natsannu millään. Ultegran triplakammille tehdyllä etuvaihtajalla tais kyllä ruveta pelaamaan ihan kolmella eturattaallakin.
 
Muistan jotain projektia rakennelleena, että ainakaan LX:n etuvaihtaja kolmella rattaalla ja 105 STI-vivuilla ei natsannu millään. Ultegran triplakammille tehdyllä etuvaihtajalla tais kyllä ruveta pelaamaan ihan kolmella eturattaallakin.

Noin päin ei oo koskaan tullu kokeiltua. Vähän erilainen se "häkki" taitaa olla maastovaihtajassa, kun rattaat on keskimäärin pienempiä.
 
Takavaihtajassa ei ongelmaa, koska vaijerin vetosuhde on sama, kunhan pykälien määrä täsmää. Maastoetuvaihtaja ei taas oikein ohjaudu maantiekahvalla, eli vaikea/mahdoton saada säätöihin. Eli joutunee sovittamaan maantie-etuvaihtajan ja ehkä kammetkin.
Voipi tulla hinnakaskin operaatio ellet saa osia jostain haalittua halvalla. Lisäksi maasto-Trekin geometria ei välttämättä oikein natsaa droppitangolla. Ainakin ohjainkannattimen pituutta joutunee muuttamaan.

Jep, kerkesin jo asiaa selvittelemään ja tosiaan menee osaa niin paljon vaihtoon että ennemmin kannattaa kaivella jostakin halppis cycloprojekti...
 
Lehikoinen jälleen telakalla. Rajun tuntuinen loukkaantuminen taas, mahtoikohan nyt olla Matin viimeinen kausi, aiemmat selkärangan murtuminen, ranteet ja niin edelleen varmaan vaikuttaa muutenkin ja nyt vielä tuo. Toivottavasti paranee pian ja olisi vielä mukana kärkikahinoissa.


It’s with great sadness to let you know that Team ChainReactionCycles.com/Nukeproof rider Matti Lehikoinen was involved in a serious crash while racing at the Nordic Downhill Championships in Kungsberget-Sweden over the weekend.

Full details of the incident are as yet unclear, but the crash happened during the finals of the event in which local rider Robin Wallner and Matti were battling it out for the win. Robin wrote on his blog: “As I was about to exit the woods I saw Matti on the ground next to the track.”

We’re glad to say that although Matti has undergone two brain scans already, doctors have confirmed that no brain damage has been done and he’s currently in a stable condition in hospital. We spoke to Matti’s partner, Anna, who told us, “Matti’s jaw, cheekbone, teeth and nose are pretty badly damaged, and he will have surgery on Wednesday.”
http://www.pinkbike.com/news/Matti-Lehikoinen-seriously-injured-2011.html
 
Lehikoinen jälleen telakalla. Rajun tuntuinen loukkaantuminen taas, mahtoikohan nyt olla Matin viimeinen kausi, aiemmat selkärangan murtuminen, ranteet ja niin edelleen varmaan vaikuttaa muutenkin ja nyt vielä tuo. Toivottavasti paranee pian ja olisi vielä mukana kärkikahinoissa.

Madilla on kyllä ollu tosi huonoa tuuria ton ehjänä pysymisen suhteen, täytyy tosiaan toivoa paranemisia.
 
Mikäköhän munamankeli olisi hyvä tuollaiseen maastomöyryilyyn ja pieniin hyppimisiin (all mountain?)?

Täysjousto pitäis olla.

Ei kumminkaan dh pyörä ole mielessä..

Koko päivän oon selaillut nettikauppoja, mutta tuntuu et tosi vähän on pyöriä valikoimissa (ainakin netissä)...

Budjetti on tooooosi pieni, eli ~1300€.

Kiitokset avusta, jos joku auttaa :rolleyes:

Valitan mahdollisista kirjoitusvirheistä, hirvee väsy iski...

EDITSONI: tälläistä kokoluokkaa:

bi260b00.jpg

Tosin hintaluokka hieman eri :rolleyes:
 
Morjesta! Tuli ostettua gaernen maastokengät ja shimanon A-530 kombipolkimet klosseineen, ensimmäistä kertaa eläissäni nyt edes näin mokomat..
Klosseissa on kengän puolella jonkinlaiset "hampaat" pitääkö ne klossit kiristää niillä kahdella kuusiokololla niin kireäksi että hampaat uppoaa kengän pohjamateriaalin?
Kun niitä sitten alkaa säätämään ja paikkaa pitää vaihtaa useammankin kerran kenties niin ottaako ne pirut kohta edes kiinni?

Kävi nimittäin niin v***n nolosti kun laitoin ne klossit vain sinne päin kireyteen jotta käyn testaamassa käsin että kuinka se kengän kiinnitys ja irrotus oikein toimii, tuloksena kenkä kiinni polkimessa ja kenkä pyörii klossin päällä kun yritin irrottaa! :david:

Sain sen lopulta irti pihtien avustuksella, mutta ei hyvin alkanut se taipale. :hyper:
 
Klosseissa on kengän puolella jonkinlaiset "hampaat" pitääkö ne klossit kiristää niillä kahdella kuusiokololla niin kireäksi että hampaat uppoaa kengän pohjamateriaalin?

Esim. täältä
Shimanon speksien mukaan klossit kiristetään 5-6 Nm kireyteen. Tuolla momentilla uppoavat hieman useimpiin kenkiin.
 
Täällä yksi pyöräilijä ilmoittautuu. Maaliskuussa ostin Nishikin 401:n, siitä asti pyöräillyt työ- ja salimatkat n. 9 km/suunta päivittäin. Innostusta olis edelleen pyörittää, mut saa nyt nähdä mihin nämä kelit kehittyy... Nastat alle vaiko ei? 120 e olis Schwalben pistosuojatut lähimmässä liikkeessä. Vai riittäisköhän vaan eteen nastarengas..? Kokemuksia; talvipyöräilijöitä?
 
Täällä yksi pyöräilijä ilmoittautuu. Maaliskuussa ostin Nishikin 401:n, siitä asti pyöräillyt työ- ja salimatkat n. 9 km/suunta päivittäin. Innostusta olis edelleen pyörittää, mut saa nyt nähdä mihin nämä kelit kehittyy... Nastat alle vaiko ei? 120 e olis Schwalben pistosuojatut lähimmässä liikkeessä. Vai riittäisköhän vaan eteen nastarengas..? Kokemuksia; talvipyöräilijöitä?

Nastat alle vaan, eipähän tarvitse jännittää. Itselläni on alla nämä crossarissa. Hyvin on pärjännyt, nyt alkaa toinen talvi noilla. Tosin jos tiellä on paljon lunta/sohjoa, niin vetelee aika lailla. Auratulla tiellä ihan hyvät eli toimii täällä etelässä. Lumisemmalla tiellä sitten leveämpi ja paremmalla kuviolla varustettu rengas toimii varmasti paremmin, tosin en tiedä miten leveät renkaat tossa sun pyörässä mahtuu pyörimään.
 
Noi Schwalben wintterit on ihan karseet muulla kuin tasaisella alustalla. Kiemurtelee kuin käärmeet löysällä lumella/loskassa. Osta mieluummin Nokialaiset tai esim. Continentalin Nordic Spike.
 
Noi Schwalben wintterit on ihan karseet muulla kuin tasaisella alustalla. Kiemurtelee kuin käärmeet löysällä lumella/loskassa. Osta mieluummin Nokialaiset tai esim. Continentalin Nordic Spike.

Toinen mitä tarjosivat oli Nokian hakkapeliitat, 98 e. Mut niissä ei pistosuojausta. Espoossa siis poljen, että uskoisin kuitenkin et aika hyvässä kunnossa pyörätiet talvellakin (tai sitten ei).
 
Ite laitoin Nokian Hakkapeliitta W106:t alle pari viikkoa sitten. Eihän ne nyt mihinkään rullaa, jos vertaa noihin slickseihin kesärenkaisiin. Katotaan miten toimii lumella.
 
Toinen mitä tarjosivat oli Nokian hakkapeliitat, 98 e. Mut niissä ei pistosuojausta. Espoossa siis poljen, että uskoisin kuitenkin et aika hyvässä kunnossa pyörätiet talvellakin (tai sitten ei).

Laittasin ite mieluummin Hakkapeliitat varsinkin jos tulee luminen talvi. Asfaltilla noi marathon wintterit rullaa paremmin, mutta se renkaan kuviointi ja kuvioinnin syvyys on lumelle riittämätön. Jos pelkäät rengasrikkoja niin aina voi laittaa pistosuojanauhat alle. Maraton wintterit tuskin kestää sepeliä pitkässä juoksussa, vaikka pistosuojatut ovatkin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom