Pyöräily

Mulla ei ole koskaan selvinnyt että mitä muita hyötyjä eri vanteissa on kuin paino ja ehkä tuulenvastus. Jäykkyys ? Suuntavakaus ? Ja tietysi imago ja hifistelyn aiheuttana henkinen mielihyvä.

Kaipa ne tärkeimmät erot on juuri paino, aerodynamiikka, jäykkyys ja herkkyys tuulelle. Ja onhan noissa navoissakin varmaan aika paljon laatueroja. Vähän korkeampiprofiiliset kiekot tois kyllä kivan lisän pyörän ulkonäköön :D Ja oma vauhti saattais alkaa olla juuri ja juuri sillä tasolla, että aerodynamiikasta vois saada jotain hyötyä. Tietty korkeampi kehä tuo aina lisää painoa ja aerokiekot ei oo niin hyvät mäkisille reiteille. Pitäs vaan olla varaa ostaa useampi huippusetti ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaipa ne tärkeimmät erot on juuri paino, aerodynamiikka, jäykkyys ja herkkyys tuulelle. Ja onhan noissa navoissakin varmaan aika paljon laatueroja. Vähän korkeampiprofiiliset kiekot tois kyllä kivan lisän pyörän ulkonäköön :D Ja oma vauhti saattais alkaa olla juuri ja juuri sillä tasolla, että aerodynamiikasta vois saada jotain hyötyä. Tietty korkeampi kehä tuo aina lisää painoa ja aerokiekot ei oo niin hyvät mäkisille reiteille. Pitäs vaan olla varaa ostaa useampi huippusetti ;)

Yhet hyvät niin ei tarvi useempia ja säästää!!
OBERMAYER GOLD ED ? Lightweight

26" on molemmat. Olisi kiinnostanut hieman 110-120-joustoinen 29", mutta en nyt ole törmännyt sopivaan vaihtoehtoon.

Tuon Spessu on maksanut vähän vajaa 5k (myynnissä vaimon painostuksesta ja hääkassaan tarvitaan rahaa :)); Scott 3599,-. Nyt niitä myydään 2000 ja 1900.
Spessussa oli muuten tuliuudet vanteet ja renkaat, scottiin sais käyttämättömät renkaat kaupantekijäisiksi.

Noi molemmat fillarit on varsin vanhoja malleja (viime vuosikymmeneltä), että ite en maksaisi edes noita hintoja, kun alkaa pari vuotta vanhaakin saamaan tollasiin hintoihin. Jälleenmyyntiarvo on myös 26" aivan olematon. Epicissäkään sinänsä mitään vikaa -- itellä toinen Epic menossa.

Onhan noissa toki omat huonot puolensa, mutta hyvin niillä pärjättiin kymmeniä vuosia ennen uutta murrosta :) En usko että omassa käytössä tulen kaipaamaan muutamaan vuoteen muuta, vaikka nyt 26" ostaisin. Kyllä mulla koko ajan silmät on auki, kiitoksia vinkeistä.

Mikäli oikein ymmärsin iin oot M_atti saksassa, joten mites tollanen Cube ihan uutena? Cube Stereo 140 HPA 27.5 black anodized | All Mountain (140-150mm) Shop

Cube Stereo 140 HPA 27.5 black anodized 2015

Hintaa siis noin 2000e ja osissa ei todellakaan oo valittamista, ainakaan omaan silmään. Shimano XT:tä suurin osa, sekä jarruina perus deoret, mitkä perustasostaan huolimatta ovat erittäin hyvät jarrut. Kiekotkin muodikkaasti 27.5"... (Niin ja viimeiseen pakko heti korjata, että vitsillä heitetty, itse ajan vieläkin muinaisilla 26" kiekoilla. :D )

Mikäli oikein ymmärsin iin oot M_atti saksassa, joten mites tollanen Cube ihan uutena? Cube Stereo 140 HPA 27.5 black anodized | All Mountain (140-150mm) Shop

Cube Stereo 140 HPA 27.5 black anodized 2015

Hintaa siis noin 2000e ja osissa ei todellakaan oo valittamista, ainakaan omaan silmään. Shimano XT:tä suurin osa, sekä jarruina perus deoret, mitkä perustasostaan huolimatta ovat erittäin hyvät jarrut. Kiekotkin muodikkaasti 27.5"... (Niin ja viimeiseen pakko heti korjata, että vitsillä heitetty, itse ajan vieläkin muinaisilla 26" kiekoilla. :D )

Tuo JanneR:n kommentti avasi omia silmiä aika paljon ja esim. ylläoleva saattais olla erittäinkin potentiaalinen vaihtoehto. Täytynee käydä ajamassa, sillä selviää jo paljon. Periaatteessa budjetti on häilyvä käsite, mutta tarpeet ja kyvyt kohtaa parhaiten omasta mielestä toistaiseksi tuossa n.parin tonnin paikkeilla. Harrastuksiin meneviä rahojahan ei lasketa? :)

Tuo JanneR:n kommentti avasi omia silmiä aika paljon ja esim. ylläoleva saattais olla erittäinkin potentiaalinen vaihtoehto. Täytynee käydä ajamassa, sillä selviää jo paljon. Periaatteessa budjetti on häilyvä käsite, mutta tarpeet ja kyvyt kohtaa parhaiten omasta mielestä toistaiseksi tuossa n.parin tonnin paikkeilla. Harrastuksiin meneviä rahojahan ei lasketa? :)

Kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa jos sunkin mahdollista. Tässä pyörien katselussa on se huono puoli, että nyt alkoi kyseinen menopeli kutkuttaan itseä hieman liikaa, perhana pitää itseään hillitä, että ei osta myös...

Kuten sanoit, harrastuksiin meniä rahoja ei lasketa. Näin opiskelijana on kuitenkin hyvä muistella omaa budgettia ja joka kerta kun laskeskelee paljon on pyöriin mennyt rahaa, niin itkuhan siinä tulee. Onnesta siis, olisi ne rahat huonomminkin voinut sijoittaa. ;)

Toi Stereo on kyllä todella kehuttu malli. Samasta puljusta löytyy myös Radon Slideä 29er mitä ollaan myös kehuttu.

Radon | Full Suspension 29" Shop

Tuo käsittääkseni kanssa ihan ok palikoilla. Keulaa toiset moittii, toiset ei. Aivan liikaa en antaisi osille painoarvoa pyörää ostaessa. Ne on kuitenkin kulutustavaraa ja voi sitten vaihtaa parempaan tarpeiden mukaan.

Mitä tulee renkaiden kokoon niin itse en 178cm pitkänä ottaisi seuraavaksi maastopyöräksi muuta kuin 29er. On sitä rengaskokoa niin suvereenisti joka paikassa kehuttu rullaavuuden ja toimivuuden mm teknisessä maastossa puolesta. Ja jos yhtään ajattelee jälleenmyynti arvoa niin jo sekin puoltaa välikoon rengasta tai 29er.

Tässä pyörien katselussa on se huono puoli, että nyt alkoi kyseinen menopeli kutkuttaan itseä hieman liikaa, perhana pitää itseään hillitä, että ei osta myös..)

Itekkin oon haaveillut jo pitempään Stereota tai tuota Slideä. Saako M_attille lähettää vahingonkorvaus laskun jos tässä spekuloidessa innostuu itsekin tilaamaan pyörän :D

Itekkin oon haaveillut jo pitempään Stereota tai tuota Slideä. Saako M_attille lähettää vahingonkorvaus laskun jos tässä spekuloidessa innostuu itsekin tilaamaan pyörän :D

Mun pitää antaa suoraa sun ja JPO1512:n nikki pomolle selvitystä varten, kun saattaa tänään työaika mennä ihan johonkin muuhun kuin tuottavaan työhön :D Ja puolisolle kans, nyt on suuri riski parin toimintatonnin "harkitsemattomaan" käyttöön!

Ei saakeli, jos tässä kohta aukeaa pankin sivut ja opintolainaa alkaa tilille ilmestymään ja vanha fillari vielä fillaritoriin, niin voi pojat... :D

Onneksi on koko kesäksi töitä...

Uusimmassa fillarilehessä on n. 2500€ suomihinta täpärien arvostelu..
003152c409ad1bbe073473b79063876a.jpg

Pakkohan sitä oli tulla koeajamaan :D
Ei ollut Cuben Stereo 140 HPA kuin Race-malli, erona ilmeisesti kiekot ja jarrut. Geometria ja jousitus yms. sama kuin halvemmassa mallissa. Pirun hyvä, kivat säädöt jousituksessa ja noi 27,5 renkaat o mageet, en kyl pienemmillä osta! 20" oma koko, koitin 18" mutta tuntui pieneltä, vaikka ajoasennon hyväksi saikin. Pitäsköhän sitä :D
5d6fe9530debe4176444ddafcd80a591.jpg

Pitäsköhän sitä :D

Kyllä tossa kohtaa pitää olla jo hyvä keksimään tekosyitä, jos ei pyörä lähde mukaan :D

Kyllä tossa kohtaa pitää olla jo hyvä keksimään tekosyitä, jos ei pyörä lähde mukaan :D

Joo mä kyllä tartten tuollaisen, mutta se perusmalli riittää nyt aluksi hyvin. 1000 halvempi eikä huomattavia eroja, jarrut on deoret XT:n sijaan ja vanteet vähän huonommat. 550gr painoeroa.
Tilattava on kun ei ollut varastokamaa. Nyt täytyy pyöräyttää vaimolle makaronilaatikko ja ottaa sitten asia puheeksi illallisella :D

Viimeksi muokattu:
Joo mä kyllä tartten tuollaisen, mutta se perusmalli riittää nyt aluksi hyvin. 1000 halvempi eikä huomattavia eroja, jarrut on deoret XT:n sijaan ja vanteet vähän huonommat. 550gr painoeroa.
Tilattava on kun ei ollut varastokamaa. Nyt täytyy pyöräyttää vaimolle makaronilaatikko ja ottaa sitten asia puheeksi illallisella :D

Jos sinulla ei ole ajokamoja valmiina niin budjetoi heti kärkeen joku "toimintatonni" niihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom