Pyöräily

Jep, se olis tarkoitus nyt lauantaina tehä semmonen ~240km pyörälenkki.

Semmosia neuvoja kaivataan, että mitä reppuun mukaan tälle matkalle? Huoltsikoita ei matkan varrella ole kuin 3, joissa vesivarastot voi täytellä. Entäs mitä syötävää mukaan? Suolakurkkuja, energiageeliä, heraa? Tarkoitus ottaa ainakin raakasuolaa johonkin purkkiin ettei rupea kramppailemaan. Poljin nimittäin viime vklp ~75km matkan 3,5h, ja viimeisellä 10 kilometrillä semmoiset krampit etureiteen että ei mitään järkeä.

Kiitos ja kulaus

Kuulostaa sellaiselta projektilta, että mukaan tarvitaan ainakin kännykkä jotta voit jossakin vaiheessa soittaa sen taksin.. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Kyl mäkin katoin, että noilla nopeuksilla tulee varmaan yli 12 tunnin lenkki. Mukaan kannattaa ottaa pumppu, sisuskumi, monitoimityökalu, evästä (en kyllä ymmärrä tuota heraa), puhelin, rahaa ja henkkarit, jotta omaisille pystytään ilmoittamaan tien laitaan mahdollisesti tuupertuneesta pyöräilijästä :)
 
Noutopöytä voi olla vähän tuhti setti vetää, jos sen jälkeen pitää vielä jaksaa polkea, mutta kyllä sitä kunnon eväsleipiä kannatta ottaa mukaan ja sitten vaikka pari suklaapatukkaa. Tuskin kuitenkaan millään vk-sykkeillä ajelet, niin kiinteämpikin ruoka imeytyy. Ja muistaa vaan juoda hyvin. Kuumemmassa säässä joutuu juomaan reippaasti, vaikka tuntuis, että ei paljon hikoilekaan. Parempi pysähdellä kuselle kuin kärsiä nestehukasta.
 
Jees, pitää harkita vakavasti. Vajaalla 120 eurolla näyttäis saavan, mikä taitaa ruveta olemaan jo ihan kohtuu hinta tuolle satulalle. Noita Spessun satuloita ei tunnu kovinkaan monesta paikasta löytyvän.

Tolla Prologuella varmaan onnistuu ajelu ihan "maantieasennostakin"? Kuitenkin maantiepyörään tulis ja ei välttämättä aina ole lisäkahvat kiinni, saati sitten aina aja niiltä.

Käy toki. Mulla olisi tollainen sitero myynnissä, 100,- ajettu muutama lenkki. ISM ja sitero molemmat kun on ns katkaistua satuloita niin alkuun tuntuu oudolta mutta tottuu nopeasti. Varsinkin jos tykkää ajaa ihan satulan kärjeltä niin ihan ehdoton.
 
Itse ajoin juhannuksena sen 270km ja eväinä meni ajaessa urheilujuomaa, noin tunnin välein irtokarkkeja ja taisin pari kertaa vetää heraa jonkun 50g. Aikaa meni noin 10h, ajoin tosin ihan tasaisella moottoriradalla ja suht viileässä kelissä. Jos ei ole paljoa kokemusta pitkistä pätkistä ottaisin ehkä toiset ajohousutkin mukaan ja jotain tummelia jos rupeaa perse hitsaamaan :D
 
+ laastareita nänneihin. On muuten kivuliasta matkantekoa jos sattuu paita alkaa hinkkaamaan tissejä eikä ole laastaria matkassa :)

Mutta henkkahei taitaa olla jo matkalla joten ei muuta kuin rapsaa tänne kuinka reissu meni jahka kotiutuu...
 
Mikähän fillarissa vikana kun välillä polkiessa polkimet lyö tyhjää? Saattaa paulautua hetken poljettua taas normaaliksi. Nopean googletuksen perustella saattasi olla joku vapaaratas kulunut? Vanhempi Nishikin monivaihteinen maastopyörä kyseessä.
 
Vapaaratas todennäköisesti likainen/kulunut. Varmaan uuden navan osto edessä, kun käsittääkseni noita halvempia vapaarattaita ei saa oikeen auki siististi?
 
Mulla teki samaa ja täällä kyselinkin asiasta ja vapaarattaasta puhuttiin. Putsailin rattaita ja säädin etu- ja takavaihtajaa, toimii taas eikä potki tyhjää.
 
Joo eilen aamulla lähdin matkaa taittamaan 7.45 ja perillä olin 21.30, eli rapsakka 14 tuntia tauoilla. Voin kyllä olla ylpee tästä reissusta, 5 senttiä paksuilla renkailla homma ei ookkaan mikään simppelein. Jalat on tällä hetkellä kuin normaalit, mutta nivuset on iha paskana ja arkana. Nännit pysyivät ihan kunnossa :D Loppumatkasta (viimeset ~80km) matka meni helposti, vaikkakin aika ei kulunut yhtä nopeasti kuin alussa. Jännä, että tällä 80km matkalla sykkeet ei juuri missään vaiheessa noussut yli 160. Keskisykkeeksi tulikin se 149 loppujen lopuksi.

Tärkeimmät asiat mitkä mahdollisti reissun olivat suola, vesi ja energiageelit. :D mahtava reissu, mutta en tule pariin päivään pyörän selkään hyppäämään...

E: tällä hetkellä fiilis on se kuin olisi maailman pahin krapula
 
Tuliko vedettyä pitkät unet tuon ajon jälkeen? Me kun oltiin vaimon kanssa yhtä soittoa 12 h pyörän päällä niin nukuttiin melkein 16h putkeen sen jälkeen :)
 
Ei oikeestaan tullut, kävin niin ylikierroksilla ilmeisesti. Aika ei kulunut yhtään nukkuessakaan. Herätessäni ensimmäisen kerran luulin, että kello olisi 4 aamuyöllä, mutta se näyttikin vasta 12. :D Ja siitä sitten tunnin välein heräilin...
 
Nyt tartteis apua! Pitäisi ostaa uusi pyörä tässä lähipäivien aikana Oulun seudulta. Hintakatto olisi noin 450 €. Muutaman mielenkiintoisen pyörän bongannut.

Yksi oli Nakamuran Platinum 28" hybridipyörä. (420€). Toinen Nakamuran twentynine 29" maastopyörä (420€). Sitten oli joku Nishikin vaihteeton pyörä, hinta oli jotakin 440 €.

Osaako kukaan sanoa, mikä näistä olisi paras tai suositella jotakin parempaa. Autoa en omista, joten pyörällä kuljen töihin, kauppaan jne. Yleensä noin 10km päivässä. Välillä pitempää lenkkiäkin.

Kiitoksia etukäteen! Terveisin pyöristä tietämätön :face:
 
Nyt tartteis apua! Pitäisi ostaa uusi pyörä tässä lähipäivien aikana Oulun seudulta. Hintakatto olisi noin 450 €. Muutaman mielenkiintoisen pyörän bongannut.

Yksi oli Nakamuran Platinum 28" hybridipyörä. (420€). Toinen Nakamuran twentynine 29" maastopyörä (420€). Sitten oli joku Nishikin vaihteeton pyörä, hinta oli jotakin 440 €.

Osaako kukaan sanoa, mikä näistä olisi paras tai suositella jotakin parempaa. Autoa en omista, joten pyörällä kuljen töihin, kauppaan jne. Yleensä noin 10km päivässä. Välillä pitempää lenkkiäkin.

Kiitoksia etukäteen! Terveisin pyöristä tietämätön :face:

Katso ensin fillaritori.comista. Saat paremmin rahalle vastinetta, jos vaan löytyy sopiva. Äkkiä haettuna esim. tossa aika kova. Ja jos maltat viikon odotella niin Oulun poliisilla on näköjään huutokauppa tulossa. Noista vaihtoehdoista, mitä luettelit, niin ajelisin ehkä kauppareissuja hybridillä. Rullaa paremmin ja on vaihteita. :)
 
Lauantai aamuna alkoi kunnon pyöräkilpailu, Transcontinental Race. Lontoo - Istanbul nonstop kisa jossa kello käy koko ajan ja muutaman tarkistuspisteen kautta saa itse ajaa reitin miten haluaa. Mukana myös suomalainen Mikko Mäkipää. Parasta kisassa on gps live seuranta jota itsekin täytyy käydä kurkkaamassa pari kertaa vuorokaudessa :) Linkki suoraan suomalaisen seurantaan.Täytyy sanoa että aika yli-inhimillistä menoa.
 
Lauantai aamuna alkoi kunnon pyöräkilpailu, Transcontinental Race. Lontoo - Istanbul nonstop kisa jossa kello käy koko ajan ja muutaman tarkistuspisteen kautta saa itse ajaa reitin miten haluaa. Mukana myös suomalainen Mikko Mäkipää. Parasta kisassa on gps live seuranta jota itsekin täytyy käydä kurkkaamassa pari kertaa vuorokaudessa :) Linkki suoraan suomalaisen seurantaan.Täytyy sanoa että aika yli-inhimillistä menoa.
Ai saatana! Johonkin tämmöiseen hullutukseen pitää joskus päästä osallistumaan.
 
Ai saatana! Johonkin tämmöiseen hullutukseen pitää joskus päästä osallistumaan.

Kyllä ! Jotain äärettömän hienoa tällaisissa pähkähulluissa ultra kisoissa :)

(Innostanut varovasti hahmottelemaan 300 km lenkkiä. Josko sellaisen vielä polkasis niin kauan kun kelit on hyviä. Sellainen kauniin päivän syyslenkki :D )
 
Keväällä fillarimessuilla kävin kuuntelemassa esitelmää noista brevet-pyöräilyistä ja siinä tuo Mikko Mäkipää kertoili omasta reissustaan tuossa skabassa. Melkosta touhua kyllä on noin pitkän matkan pyöräily.
 
Huomenna Imatralle ajamaan "kisaa"!
Pyörän kisakuntoon huolto edelytti tällä kertaa takaiskarin vaihtoa... ei ole ihan helppo alkaa illalla metsästää sopivaa iskaria, sopivia holkkeja jne. Ois varmaan pitäny ajaa testilenkki heti aamulla :D
Tarinalla on onnellinen loppu, koska äsken vihdoin kävin testilenkillä uuden takaiskarin kera ja on kyllä smoootti perä nyt. Painoa tuli vajaa kilo lisää, mutta sen voi korvata ihan lihasvoimalla :D

RS Monarch rt3 on sitten paskaa. Alle 20h ajettuna antautui, kaverille oli käynyt ihan samalla tavalla. Tehtaalla kun käyttää huollossa niin tulee kuulemma todella paljon parempana takaisin. Itse meinasin tuon upottaa n. 70m syvyyteen Saimaaseen... Foxin DHX RC4 teki perästä 9000 kertaa paremman.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom