Pyöräily

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omaan maastofillariin hommasin joku vuos sitten tämän tyyliset renkaat. Vierintävastus asfaltilla laski aika hyvin vrt. nappuloihin, mut pitää jotenki viel hiekallakin.
 
hei te kunnon pyöräilijät! minkälaista saliohjelmaa käytätte pyöräilyn ohessa jos ylipäätänsä käytte salilla?
 
5/4 x viikossa salilla ja kesällä vähemmän. Odotan maantiepyörälly kauden alkua jolloin treeni hulluus pääsee valloilleen.. Giro d'Italia kun alkaa odotettavissa jotain polkemista :)

Ei voi sietää salilla Spinning-pyöriä jossa ei pysty- ja vaakaputket ole oikean mittaisia puhumattakaan kammista ja juuri oikeanlaisesta satulasta, se on pystyssä ylämäkeen eikä liukua alamäkeen..
 
Voisko joku suositella suht halpaa mutta kestävää maantiepyörää? Se olisi ensimmäin maantiepyöräni.

Kannattaa seurailla fillari lehden toria. Siellä on paljon pyöriä myynnissä. Itsekkin ostin ensimmäisen (vieläkin käytössä) maantiepyöräni käytettynä ja mitään vikaa ei ole ollut. Osat kuluu, mutta niin joka pyörässä. Katsot vaan, että hinnassa näkyy jos joutuu heti alkaa päivittään rattaita ja vaihtajia. Tietysti voi katsella myös liikkeistä halvemman pään pyöriä, mutta itse mielummin sit ostaisin laadukkaamman käytetyn. Saa hyvän rungon mihin sitten voi päivitellä osia. Suomen ureheilupyörässä on ainakin kovasti tarjouksia maantiepyöristä kun viimeksi heidän sivuilla kävin.
 
Kyllä maantiepyöriä myyvistä liikkeistä löytyy myös vaihtopyöriä. Käytetyn pyörän löytäminen yksityiseltä tai liikkeestä ei ole kovin hankalaa jos olet suht vakiomittainen. Tavallista pidempi tai lyhyempi henkilö voi joutua hakemaan hetken aikaa.
 
Voisko joku suositella suht halpaa mutta kestävää maantiepyörää? Se olisi ensimmäin maantiepyöräni.

Samanalainen juttu olisi itelläänkin edessä. Miten paljon täytyy uudesta maksaa jos haluaa että siitä on edes johonkin?
 
Aika monet harrastajat ostavat tälle kaudelle pyöränsä Englannista, koska punnan kurssi euroon nähden on niin halpa. Itse säästin juuri 1000 euroa suomihintaan verrattuna (1500 vs 2500). Suosituin webbikauppa taitaa olla Evans Cycles. Tästä voi katella maantiepyöriä halvimmasta kalliimpaan listattuna. Yksivaihteisia (vaihteettomia) saa halvemmalla kuin vaihteilla varustettuja, mutta useimmat luultavasti haluavat vaihteet. Esim. Cannondale on usein hyvä valinta, jos nyt jotain merkkiä pitäisi ehdottaa. Oikea runkokoko tosin pitää olla selvillä ennen netistä tilaamista, joko kaverin pyörää kokeilemalla tai vaikka paikallisessa kivijalkakaupassa käymällä. Myös netissä on taulukoita ja kokolaskureita, joihin syötetään omat mitat. Samalla voi katsella pyörien suomihintoja, kysellä alennuksia ja vertailla Evanssin hintoihin. Kyllähän ensisijaisesti tietysti kannattaa ostaa paikalliselta myyjältä, mutta budjettiluokassakin (<1000e) voi hyvinkin säästää monta satasta.
 
Varmasti pääset tuollakin hyvin eteenpäin. Se noissa on, että jos sit oikeesti hurahtaa pyöräilyyn, niin alat varmasti hieman parempaa pyörää kaipaamaan, mutta toisaalta varmaan sama minkä ostaa, niin hetkenpäästä on parempaa saatava. Mutta kyllä tuolla pärjäät.
http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=485
Tuossa myös muutama vaihtoehto.

Edit. Näytti olevankin tarkemmin katsottuna juuri tuo Trek tuolla tarjouksessa samalla hinnalla, eli taisi sivut olla tutut....
 
Miten paljon täytyy uudesta maksaa jos haluaa että siitä on edes johonkin?
Suomen kauppiailla näyttää maantiepyörien hinnat alkaen mallit olevan 700-800 euroa. Sillä summalla saa alumiinirungon ja halvimman osasarjan ja vanteet. Sitten kun ruokahalu kasvaa, niin parannetaan vanteita ja osasarjoja ja tavoitellaan yhä keveämpää painoa. Mutta ei noita alle tonnin pyöriäkään tyypillisesti saa ajamalla rikki, ja aika usein isompi kevennys saadaan pudottamalla kuskin painoa pyörän sijaan. Toisaalta pyörään voi panna rajattomasti rahaa kun hakee yhä parempia osia ja hienompaa runkoa.
Maantiepyörää hankkiessa on tärkeintä löytää sopiva runkokoko, jos haluamansa geometrian tietää, niin hyvin voi ulkomailta tilata.
 
Miten saan tuollaiset halpispumput purettua? Jouset lähtivät yläkautta sisältä, mutta nuo kappaleet ovat silti kiinni toisissaan. Putkien päissä on jotkut ruuvit, mutta ne pyörivät vaan ympäri. Melko vanha pyörähän tuo on, mutta ei viitisi koettaa väärällä tapaa voimalla, että ei tarvi kokonaan uutta keulaa hankkia. Kyseessä on siis RST capa t6 keula.

http://i89.photobucket.com/albums/k237/mookot/DSC01085.jpg
 
Nyt on sellanen kuntoilu innostus päällä että himottais tollanen maantiepyörä. Älyttömästi ei oo rahaa pistää ja mieluiten käytetyn ostaisinki mutta näyttää lähteneen järki myyjiltä ku hinnat on älyttömät vanhoista pyöristäkin.

pituus 176 ja tähän asti polkenu vaa maastopyörillä.

intersportissa olis Jamis Ventura Sport 600e luokkaa. Onko minkälainen peli? toinen olis sitte bianchi gold race 200 jonka saisin 400e tuttavalta käytettynä. Hyvässä kunnossa kuulemma, mähän en tiedä pyöristä mitään.
 
eihän nuo mitään huippupyöriä ole mutta kyllä niillä alkuun pääsee jos ihan kuntoilu ja huvimielessä ajelee. voi vaan olla että jos innostuu enemmän, haluaa nopeasti paremman pelin alle.

itse varmasti ottaisin tuon bianchin noista vaihtoehdoista.
 
Pääsetkö kokeilemaan sitä käytettyä pyörää että se on sulle oikeankokoinen?
Vuoden 2000 Gold Racesta löytyy näköjään juttukin Fillari-lehden nettisivuilta.
Jos käytetty pyörä on hyvin pidetty ja siinä on tuoreet ketjut ja rattaat, niin todennäköisesti eroksi jää se että Jamis tulee Shimanon osilla ja italialaisessa on ilmeisesti Campagnolon vaihteet? Se on sitten makuasia kummasta tykkää, vaihtamisen tuntuma on niissä hiukan erilainen.
Ota se mikä istuu paremmin, ja jos samankokoiset, niin se mikä miellyttää silmää.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom