Puuttuuko keneltäkään hampaita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhop
  • Aloitettu Aloitettu
Kerranki hyvä thredi! :D Mut joo, asiaan: iteltäni ei puutu yhtään hammasta, mut sen sijaan on jouduttu ottamaan noin 5 kpl pois. Pienestä saakka on ollu huono purentavika, jonka takia sain sellaiset kiinteät raudat suuhun, ja pidin niitä kolmannelta luokalta lukion ensimmäiselle luokalle asti. Alkoi pikku hiljaa kyrsimään, ja viime syksynä sain kuin sainkin ne pois!

Purentavirheeni takia olen joutunut käymään läpi oikomishoidon, kerran jopa hammaskirurgin vastaanotolla! Onneksi nyt ollaan jo paremman puolella ja hammasrivikin näyttää siistiltä. Enää joudun käyttämään pientä kitalakeen laitettavaa rautaa, mutta vain öisin...

Kiitos, kun sain avautua, ja sori, kun en ole löytänyt sopivaa thrediä mihin kirjottaa tästä. Jatkakaa! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hampaita ei puutu, mutta parista on revitty sisukset pois ja kymmenessä on muovikuori.

Itseltäni puuttuu 8 hammasta, joista neljä viisaudenhammasta leikattiin pois. Tämän lisäksi maitohampaita vedettiin aikoinaan 11 kpl pois, yksi taisi siis lähteä omia aikojaan. :D

Itse asiassa mietin vakavissani hammaslääkärin ammattia. Valintaoppaassa vain taisi olla juttua hyvästä selästä ja totesin ettei se taidakaan olla minun juttuni!

Miulta puuttuu alhaalta edestä yks hammas... repivät joskus maitohampaita miulta pois niin siihen ei sitten koskaan tullukaan rautahammasta tilalle. Eli neljän sijasta mulla on kolme... Ja koht pitäs mennä revityttään viisauden hammaskin. :(

Kolme puuttuu ja pian kai edestä yksi joka tulisi jotenkin sitten paikatakin. Tytön suuhun ei oikein sovi sellainen jääkiekkoilija look...:D

Mietityttää vaan huimat hinnat ja se, etteivät istutetut hampaan aina pysy kiinni. Kaverilta lähti kallin implantti vain 6kk päästä, eikä tilalle saatu istutettua uutta...:(
laitata mielummin uusi hammassilta! implanttien laitto on aika hankalaa varsinkin jos on puuttunut vähän kauemman aikaa se hammas. jos puuttuvan hampaan kohtaan on jäänyt monttu, niin joutuu luuta ottamaan jostain muualta, esim. leuasta ja sitten vielä odotetaan tosi kauan luutumisia. silta on suht helppo ja vaivaton laittaa..

Noniin nyt hammas sitten lähti. Siihen tehtiin sillon aikasemmin niitä juurihoitoja aika montakin kertaa ja viime yönä ylittyi taas kipukynnys. Noh päivystykseen ja siellä lääkäri sano että ainoo vaihtoehto on poistaa hammas, siellä alla on joku iso tulehdus. Nyt lähti sitten oikea/taka/ala hammas. Ja just siltä puolelta millä pureskelen.. huoh !!

Vaara ohi, sain pitää hampaani ja selviän 2x juurihoito kerralla :kippis1:

Jeah right! :D

En tiiä lasketaanko mutta 4 rautahammasta revitty + 4 viisauden hammasta.. Nyt hammasrivistö on suora ku mikä, kehtoo hymyillä leveesti! :D

Mulla ei vielä puutu hampaita, mutta joskus hamassa tulevaisuudessa joutuu kahden ylä-etuhampaan tilalle laittamaan implantit.

Ei puutu muuta kuin viisaudenhampaat , joita ei ikinä tule. BTW luin että se on evoluution tulosta että viisaudenhampaita ei enää tulekaan kaikille ollenkaan.

Mulla ei vielä puutu hampaita, mutta joskus hamassa tulevaisuudessa joutuu kahden ylä-etuhampaan tilalle laittamaan implantit.

Sama homma itellä, täytyy melkeen jättää rahaa jo sivuun tuota varten :D

Mulla on pyörällä kaatumisen seurauksena molemmat etuhampaat ylhäältä täynnä hiushalkeemia. Saa nähdä joutuuko joskus laittamaan varaosat. Onkohan moinen kivuliasta? Pitäis muutenkin käydä tarkistuttamassa leekot.:(

Tuntuu olevan liikaakin hampaita. Ainakin näyttää siltä, että tuohon eteen sivuille kasvaisi toinen rivi alahampaita. Tai ainakin yksi puolelleen. Vai onko kaikilla tuosta kohtaa ikenet leveämmät? Tosin itsellä näkyy toiselta kohtaa jo selkesti vaaleampi pilkku, joka tosiaan näyttää hampaan kulmalle. Taidan olla friikki.

Sama homma itellä, täytyy melkeen jättää rahaa jo sivuun tuota varten :D
Vakuutus korvaa ;)

Raipat on kova jantteri rähisemään ilmeisesti.

Mulla poistettiin pari hammasta, ja verta sai olla sylkemässä tuntikausia. Lopulta sitten oli niin nälkä, että piti jotain syödä, ja kun kerran jäätelöä oltiin suositeltu, niin sitä sitten.

Verenvuoto loppui sitten siihen. Suosittelen. :thumbs:

Multa on vedetty myös maitohampaita suun takaosasta, sillä niiden tilalle ei ollut koskaan tulossa rautahampaita.
Mä söin kyllä vetämisen jälkeen ihan normaalisti, muistan miten ärsyttävää oli erityisesti porkkanaraasteen joutuminen sinne reikiin. Näiden hampaiden kohdalle tosin myöhemmin laitettiin hammaskiskot tms, joten hammasväliä ei ole minnekään jäänyt.

Jostain syystä mun viisaudenhampaat puskee ulos tosi hitaasti, vielä on monen vuoden matka. Mutta en usko että niitä tarvitsee poistaa, kerran aiemmat hampaanpoistot jättänyt niiden kasvullekin tilaa.

Juurihoidettu hammas lähti kävelemään purkkaa syödessä, juuret jäi.
Sinne sitten tökättiin titaaniruuvit juurikanavaan ja muovia päälle, ja hyvin pelaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom