Inhoan hammaslääkäriä.
Et oo ainoo!!
E: jee 100 postausta täynnä :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Inhoan hammaslääkäriä.
Suomessahan implantin laitto maksaa vissiin noin 1500€ vähintään. :(
No huh huh, mulla on 2 maitohammasta jotka pitäisi jossain vaiheessa kiskoa irti ja laittaa implatit tilalle. Ehkä odotan että ne tippuvat tai hajoavat, mulla on muutakin käyttöä kolmelle tonnille :(
Oon nyt 18v ja asun Hki, ni paljonkohan esimerkiks kuuden reiän paikkaus maksaa? Pääseeks jotenki kunnalliselle vai onks pakko mennä yksityiselle? Onks sinne kunnalliselle sit pitkätki jonot? Oon ihan pihal näist jutuista. Mulle tulee niin herkästi reikiä ja nyt taas suu todella paljon paikkauksen tarpeessa.. Olen avuton, kylla.
p,s. sori offtopicist.
Mä pistän vielä paremmaks, multa puuttuu symmetrisesti neljä rautahammasta, eli on neljä maitohammasta suussa jotka pitäis jossain vaiheessa vaihdella implanteiks.
Tartteis varmaan voittaa lotossa. :itku:
Mulla yks silta ollut 5+ vuotta. En edes huomaa ikinä. En osaa verrata implanttiin, kun sellaisia ei vielä suussa ole. Yhdelle olis tosin kolo tarjolla.Onkos jollain pitempiaikaista kokemusta sillasta? Onko ollut hyvä ratkaisu? Entä paljonko halvempi on, kuin implantti?
P.S. Eikö pyttö o tosiaan ton enempää kirjottanu. Pakko olla eri Pyttö, koska Pytön sisko oli megabeibi number one.
jees. mullakin oli ajan myötä tullut puuttuneen paikalle sellainen kiva monttu, joten olisi pitänyt ottaa leuasta luuta jos implantin olisi halunnut.Mutta hei, tärkein pointti on se, että siihen koloon laitetaan se mikä siihen parhaiten sopii. Eli joudut konsultoimaan hammaslääkäriä asiassa. Joskus silta on paras ratkaisu, joskus implantti. .
Sitten kun se on tiedossa, voit valita halvimman paikan (ehkä Eesti).
Noniin! Hampilekuri oli sitä mieltä, että normipaikalla selvitään, joten semmoinen laitettiin. Oli halpa ja helppo homma. Tosin veikkaan, että väliaikainen. Jos ton hampaan joutuu tosiaan joskus kokonaan poistattamaan (onhan siinä nytkin vissiin enemmän paikkaa, kuin oikeaa hammasta), niin implantti pitäisi pistää tilalle.Nyt näyttäisi siltä, että koko hampaanrotiskon joutuu otattamaan pois ja tilalle tulisi joko silta tai implantti. Tuskin tuosta enää peruspaikkauksella kunnon leegoa saa. Silta olisi halvempi, muttei varmaankaan niin hyvä ratkaisu. Kuulin juttua, että Tallinnassa saisi laadukasta hampilekurin palvelua/työtä paljonkin Suomea halvemmalla, joten pitää ottaa selvää. Suomessahan implantin laitto maksaa vissiin noin 1500€ vähintään. :(
Paljonkos sulla oli sitä alkuperäistä hammasta tuossa jäljellä? Oliko reunoilta vai vain sisältä lohkeillut? Itsellä lähti joitakin päiviä sitten puolikas takahammas kävelemään ja viikon päästä pitäisi mennä hammaslääkäriin tekemään asialle jotain. Mietin vaan että mahtaako homma kovin helpolla enää pelkällä paikalla hoitua.Noniin! Hampilekuri oli sitä mieltä, että normipaikalla selvitään, joten semmoinen laitettiin. Oli halpa ja helppo homma. Tosin veikkaan, että väliaikainen. Jos ton hampaan joutuu tosiaan joskus kokonaan poistattamaan (onhan siinä nytkin vissiin enemmän paikkaa, kuin oikeaa hammasta), niin implantti pitäisi pistää tilalle.
Ainoa lohkeama toistaiseksi oli siitä puoliksi sisäsyrjää ja puoliksi hampaan takapinnalta/syrjältä. Onpas hankala selittää. Siinä oli alunperinkin todella iso paikka, nyt varmaan joku 60% hampaan tilavuudesta on paikkaa, mutta sentäs uutta ja hyväkuntoista paikkaa. Aiempi paikka oli huonossa kunnossa, aika kulunut ja ehkä hieman lohjennutkin. Mutta oli siinä varmaan ennen hampaanlohkeamaa noin puolet tai hieman yli oikeaa hammastakin kumminkin.Paljonkos sulla oli sitä alkuperäistä hammasta tuossa jäljellä? Oliko reunoilta vai vain sisältä lohkeillut?