Puuron syönti/annoksia päivässä?

Luultavasti sarjassamme elämää tyhmempiä kysymyksiä, mutta voiko mielestänne syödä puuroa kahdesti päivässä? Tarkoitus on siis saada kaikki hiilarit ns. hyvistä lähteistä, ja kaura+kauranlesepuuro (tai tattari+kauranlese) nyt ainakin kaiketi on sitä...

yleensä siis syön puuroa aamulla, ja sitten joskus iltapäivällä/illalla voileipää, mutta mieleni on alkanut tehdä korvata "voileipäateria" puurolla. Jotenkin gluteenittomat leivät ovat alkaneet 8 vuoden jälkeen tökkiä. Ainoa leivänsyöntiä puolustava näkökohta on se, että leivän päälle on helppo latoa rutkasti proteiinia juuston ja kalkkunaleikkeen muodossa...

Voisikohan puuroon laittaa soijarouhetta, vai tulisiko siitä pahaa? Siitä tulisi ainakin vähän proteiinia. Puuron syön aina maidon kanssa ja laitan yleensä päälle pähkinöitä. Ja ei, en halua syödä puuron kanssa rahkaa. :david:

Se, mitä erittäin vaikeasti yritän kysyä, on: kumpi on tässä tilanteessa parempi valinta välipalaksi: hieman vähäproteiinisempi mutta muuten terveellisempi puuroannos vaiko voileipäateria?

FEIKKIEDIT: syön siis päivän mittaan aika paljon muutakin, kyse on alkuiltavälipalasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
miksei? T:aamulla 100g, ennen reeniä 100g. mikset sä voi syödä jotain protua ennen puuroannosta? esim. kalkkunaa

Juon puuron kanssa aina drinksun, jossa tuoremehun seassa heraa ja kaseiinia. Lisäksi aina puuron seassa jotain hedelmää, tuoretta tai kuivattua. Tuo on käsittääkseni aika tasapainoinen hiilihydraatti-/protskuateria, joka sopinee myös välipalaksi treenin ja palkkarin jälkeen.

Voin olla väärässäkin...

Soijaa saa rouheen lisäksi isoina köntteinä, sekä myös jauheena. Sitä oon lisänny sämpylöihin, miksei kävis puuroonki. Ite käytän kuitenki mieluummin ihan oikeaa soijaproteiinia. Se soijajauho tosin on halpaa kuin mikä.

On itellä tullu välillä puuroa syötyä 3-4krt päivässä ja ei siitä mitään haittaa. Saattaa vähän paskattaa enenmän kuitujen takia.

mä olen tehnyt niin että syön joka aamu nallen ruishiutalepuuroa johon lisään vehnäleseitä ja pellavarouhetta/siemeniä. lisäksi protskuna esim. soijajauhoa ja raejuustoa. sama setti yleensä aina treenin jäkeisenä ateriana. ja tulee pysymään, mulle sopii vallan mainiosti. jos syön toisen puuron ennen treeniä, mun vatsa ei tykkää yhtään, en tiedä miksi. turvottaa ja huono olla.

puuro jotenkin mielletään aamun ateriaksi, mutta mikä estää syömästä sitä muulloikin. Itse syön puuroa 2 kertaa päivässä ja voisin itseasiassa syödä sitä pitkin päivää, kun se on tajuttoman hyvää. Laitan joukkoon vehnäleseet, lesitiinin, raejuuston ja rypsiöljyn, jolloin siis ateriassa on kaikki tarvittava samassa:hiilari, protsku ja rasva + kuidut

Puuronhan voi syödä myös kuivassa muodossa. Itse laitan joka aamu 1 dl kaurahiutaleita kuivana jogurthin joukkoon ja tämän lisäksi joukkoon myös purkillinen raejuustoa ja vähän rypsäriä. Hyvänmakuinen ja ravitseva setti, tämänhän voisi myös ottaa alkuillasta.

Itse en voi sietää puuroa keitettynä, mutta kaurahiutaleet uppoavat hyvin "raakana"

Vakio aamu/välipala:

- 1½ desiä kaurahiutaleita
- 1 dl Protein XL vanilja
- 100g pakastemarjoja
- vettä (joskus maitoa)

sekoitetaan mössöksi ja syödään. :kuola:

Temp Human sanoi:
Itse en voi sietää puuroa keitettynä, mutta kaurahiutaleet uppoavat hyvin "raakana"

Vakio aamu/välipala:

- 100g pakastemarjoja
- vettä (joskus maitoa)

Samoilla linjoilla olen, en vaan jaksa keitellä puuroja, hiutaleina menee alas hyvin. Itsellä seuraava resepti.

- 1-3 dl kaurahiutaleita (riippuu oonko dieetillä vai en)
- 250 g maitorahkaa
- mausteeksi funlight tai vastaava tiivistemehu

Pari minuuttia ja tuo on syöty ja on hyvää. Jos proteiinia haluaa enemmän, niin laittaa rahkaa vaikkapa 500g jne jne.

Ja usein tulee myös korvattua joku ateria vastaavalla setillä, varsinkin viikonloppuisin tai lomalla ollessa.

Itse tulee vedettyä dieetillä pari keraa päivässä (siis muiden ruokien lisäksi)seuraavanlainen setti:

-1dl (mitattu kuivana) Elovena Plus hiutaleita
-100g rasvaton raejuusto

Yht. n. 230 kcal ja 25g protskua, iltasettiin lisäksi ruokalusikallinen oliiviöljyä. Hyvälle maistuu ja on terveellistä!

reinhardt sanoi:
voiko mielestänne syödä puuroa kahdesti päivässä?
En näe mitään syytä, miksei voisi. Olen vuosien varrella syönyt puuroa 0-3 kertaa päivässä, eikä ole vielä kolmatta silmää ottaan kasvanut, enkä usko satunnaisten mielenhäiriöidenkään ajoittaisesta kovasta puuron syönnistä johtuvan. :D

Proteiininsaantiin on aina kätevä ja toimiva ratkaisu juoda sopiva proteiinijuoma muun ruoan kyytipoikana. Ainoa pikkuisen huono puoli puuro & protujuoma yhdistelmässä on mielestäni se, että siinä tulee tilavuudeeltaan pirusti ruokaa (tai oikeastaan nestettä), jolloin voi olla jonkun aikaa tod. turvonnut fiilis, ennenkuin muonamassa laskeutuu (mikä tapahtuu suht nopsasti puuron ja protujuoman suhteen).

Temp Human sanoi:

Vakio aamu/välipala:

- 100g pakastemarjoja
- vettä (joskus maitoa)

Vähän samanlainen täälläkin. Aamu/välipala

- 2½ desiä kaurahiutaleita
- 1½ desiä heraa
- Jonkin verran vettä + 2-4 desiä mehukeittoa
- Pari ruokalusikallista öljyä

Omituinen sanonta se "Tykkää kuin hullu :evil: puurosta" :rolleyes: . Itse syön joka päivä kaksi jättiläisannosta puuroa :kuola: , yleensä kauraa, joskus ruista.

Mä syön ympäri vuoden ja nyt dietillä ollessani 2-3 kertaa päivässä puuroa. Sekaan laitan rypsi-pellavansiemenöljyä ja raejuustoa tai koosteprotskujauhetta. Siihen ei kyllästy ikinä. Helppoa ja nopeaa töissäkin, kun tauot ovat lyhyet. Puuro sulaa nopeasti joten ennen treeniä aivan mainio välipala. Uusin puuroreseptini on ruispuuro johon laitan puolukoita sekä protskujauhetta ja kanelia, Ihan sairaan hyvää.

Voisin syödä puuroa helposti 2-3krt päivässä. Nallepuuro laskee että tutina käy. Aamulla aina kaurapuuroa+loraus vähäkalorista mehukeittoa muun ohessa.

Äsken oli heti ruoan perään :rolleyes: hieman hiuko ja 1dl hiutaleita ja 2dl vettä lennähti lautaselle ja mikroon... :D

Kuinkas muuten asiasta kolmanteen, moniko keittää/mikrottaa puuronsa vedellä ja moniko maidolla, omasta mielestäni maitoversio pesee vesiverion 123-0.

Puuroa menee duunissa ihan "pääruokana" kun pitää nopeesti syödä mutta sitten tasapainotan sitä yleensä lisäprodella. Olen laittanut mitä milloin prodea puuron joukkoon siinä vaiheessa kun se on jo valmista ja mitään pahoja maku sotkuja ei ole tullut.
Jos lasken jonkun keskiarvon niin ainakin 2 krt päivässä tulee kaurahiutaleita se 1dl/krt. Yleensä aamulla jonkun prodepirtelön mukana ja päivällä joku ateria sitten puuroa jota sitten tuen prodella tai kananmunalla jne..

Puuro "sulaa" nopeasti niin tossa en olis kyllä aivan samaa mieltä. Puuro on halpa lähde hyville hiilihydraateille syö sitä niin paljon kuin jaksat. Itse en pysty raakana syömään alkaa mahassa kiertää ihan vitusti max 1krt päivässä pystyy.

Puuron puolesta liputan minäkin. Puuroa menee ainakin kerran päivässä, aamuisin, joskus myös välipalana. Raejuuston, rypsärin, lesitiinin ja mehukeiton kanssa todellista herkkua! Itse sekoittelen Elovena Plussat veteen ja mikroon pyörimään. Monipuolisuutta varmaan tulis, kun tekis puuronsa välillä muustakin kuin kaurahiutaleista, mutta ei oo kaurapuuron voittanutta. Onko joku muuten laskenut tuleeko halvemmaksi ostaa kaurahiutaleet ja -leseet erikseen kuin ostaa tuota Elovena Plussaa, jossa ne siis on jo valmiiksi sekaisin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom