Puuro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kynis
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä kaurasta ja sen olomuotona puuro on niitä elämän perustoja, jostosi survival tavaraa pitäis löytää. Kaurasta on NIIN paljon positiivisia tutkimustuloksia, että kyllä se on TODELLA terveellistä ruokaa (linkkejä en jaksa alkaa etsiä). Pitäis itsekin syödä enemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun aamu ei edes lähtisi käyntiin ilman aamupuuroa :kuola: . Desi 4-viljan hiutaleita ja puolidesiä vehnäleseitä maidolla ja makeutusaineella on tosiaan herkkua ja myös halpaa. Mä oon niin puuroaddikti, että söisin monta kertaa päivässä sitä, jos siinä olisi enemmän proteiinia. Puuro pitää hyvin kylläsenä ja masu tykkää.

joku puhu puurosta ja mikrosta? voiko puuroa valmistaa mikrossa? jos voi niin tämähän olisi loistavaaa aamulla.

ohjeita kiitos.

Puuro mikrossa: Hiutaleet lautaselle esim. 1dl hiutaleita ja 2dl vettä, mikroon 2-3 minuutiksi ja puuro on valmista.
Täytyy kyllä vähän seurata sitä puuroa mikrossa ettei kiehu yli, sitten on koko mikro puurossa ja kiva siivoaminen. :evil:

Originally posted by She Devil
Puuro mikrossa: Hiutaleet lautaselle esim. 1dl hiutaleita ja 2dl vettä, mikroon 2-3 minuutiksi ja puuro on valmista.
Täytyy kyllä vähän seurata sitä puuroa mikrossa ettei kiehu yli, sitten on koko mikro puurossa ja kiva siivoaminen. :evil:

Jos tekee vähän isolaitaisemmassa astiassa niin ei kiehu yli t nimim vahingosta viisastunut. Itse tykkään sen verran vellimmästä että laitan 3 dl vettä ja 1 dl hiutaleita, kun puuron antaa vetäytyä hiukan mikron jälkeen niin se tasoittuu juuri oikeaan koostumukseen. Sekaan pakastemarjoja ja protskujauhetta niin jo vain lähtee päivä käyntiin :whip:

Originally posted by She Devil

vinks, vinks,
Tota ärsyttävää yliräjähtämistä voi ehkäistä suuren puurolautasen lisäksi myös sillä, ettei käytä mikrokupua.

Kauraahan sitä pääsääntöisesti tulee syötyä joko puurona tai jukurtin kanssa. Yleensä 1 dl kaurahiutaleita ja 1 dl kauraleseitä aamulla.
Puuroon kun sekoittaa vielä tilkan rypsäriä ja purkin hyvälaatuista tonnikalaa niin siitä ei aamupala parane.

Puuro alkoi tökkiä armeijassa niin pahasti, että sitä tulee syötyä aika harvoin. Hotelliaamiaisella ehkä joskus. Mutta sitten Elovenaa menee kyllä muuten sitäkin enemmän. Osa palstalaisista ei ole ehkä kuullut "Tompan rahkamössöstä", joten tässäpäs se:

- purkki maitorahkaa
- Valion vähäkalorista mansikka/vadelma/whatevvaa-keittoa

Nämä vispilällä tai sauvasekoittemella rahkaa muistuttavaksi ja sitten siihen päälle kumotaan nälän mukaan 3-5 dl Elovena-kaurahiutaleita, raakana. Kaura on varmasti yksi parhaista hiilarilähteistä ja sopii meille tyhmille bodareille mainiosti. Elovena = :love:

Lähes joka aamu syön elovena plus kaurapuuroa, jotta päivä lähtisi käyntiin. Silloin tällöin tulee syötyä sitä kaksikin kertaa päivässä. Erinomainen energianlähde ja vieläpä erittäin maukasta ruokaa valmistettuna mikrossa!

Lisää makua puuroon...

Hyvään aamiaiseen kuuluu osana myös puuro.Lisää makua saa vielä,kun paloittelee joukkoon puolikkaan,tai isoon puuroannokseen,kokonaisen omenan!Kannattaa kokeilla.

Hyvinhän tuo mikropuuro onnistui, lämmitin sen kannellisessa mikrokipossa ja söin suoraan siitä. :arvi:
eipä räiskynyt pitkin mikroa ja hyvältä maistui. (eloveena kaura/kauralese)

kiitokset ideasta, eipä näinkään yksinkertainen asia vaan tullut mieleen.

nojaa, kai se vähän yksipuoliseksi käy jos vetäiset päivän hiilarisi melkein pelkästään puurosta. Ainakin luulisi tulevan tarpeeksi leseita :) Itse en kyllä ainakaan jaksaisi. Syön kyllä puuroa/kaurahiutaleita aamulla, mutta en jaksaisi kokopäivää. Onko siitä mitään haittaa, siihen en voi mennä sanomaan mitään, kun en tiedä.

Kehittelin tässä dieetille kätevähkön "puuro"reseptin, kun vehnäleseitä ei muuten saa alas:

2 dl kaurahiutaleita
50 g vehnälesettä
5-6 dl vettä

Kiehauta vesi, lisää leseet ja hiutaleet, kypsytä miedolla lämmöllä 10 min. ja puuro on valmista. Erittäin hyvää esim. Valion vähäkalorisen mansikkakeiton kera. :kuola:

Mä oon lukenu tätä foorumia jonkun aikaa, ja vähän vakoillut et mitä ihmiset syö jne.
Kokeilin sitten syödä puuroa (jotain eloveenaa se tais olla) ja leseitä + raejuustoa.
Ja ku maistoin sitä niin :kuola: Se oli NIIIN hyvää :D

Tän threadin innostamana olen tänään keittänyt jo kaksi kertaa kaurahiutaleeni puuroksi, piiiitkän puurotauon jälkeen. :kippis1:
Dieetillähän kannattaa väsätä puuro niin on enemmän syötävää, hölmöä etten aiemmin ole tajunnut. :)

Kaurahiutaleet ovat minulle päähiilarinlähde ja niitä menee päivän mittaan noin 6-10dl.

Hyvä pointti muuten siellä ylempänä. :kippis1: Itsekin syön hiutaleet tavallisesti raakana, mutta nyt dietillä keitän puuroksi asti, niin tulee tosiaan täydempi olo.

No näyttäs siltä, ettei se puuro mikään hullumpi pääruoka ole :)

Sitä tulee vedettyä päivän aikana aika lailla, mutta en mä siihen kyllästy. Se on niitä harvoja ruoka-aineita, joita pystyy syömään jatkuvasti.

Tomi sanoi:
Puuro alkoi tökkiä armeijassa niin pahasti, että sitä tulee syötyä aika harvoin. Hotelliaamiaisella ehkä joskus. Mutta sitten Elovenaa menee kyllä muuten sitäkin enemmän. Osa palstalaisista ei ole ehkä kuullut "Tompan rahkamössöstä", joten tässäpäs se:

- purkki maitorahkaa
- Valion vähäkalorista mansikka/vadelma/whatevvaa-keittoa

Nämä vispilällä tai sauvasekoittemella rahkaa muistuttavaksi ja sitten siihen päälle kumotaan nälän mukaan 3-5 dl Elovena-kaurahiutaleita, raakana. Kaura on varmasti yksi parhaista hiilarilähteistä ja sopii meille tyhmille bodareille mainiosti. Elovena = :love:

Aikalailla samoilla linjoilla on meikäläsen aamiainen, leseitä tulee vielä laitettua sekaan ja pellavansiemeniä ja on älyttömän hyvvää ja nopeeta ja halppoa valmistaa eikä oo ees kallistakaan!!

Ei se aamu lähde käyntiin ilman puuroa. :worship:

Oma settini:

1½ dl sydänystävän kauraleseitä
½ dl sydänystävän monivilja
½ dl sydänystävä vehnäleseitä
½ dl milk protein(maustamaton)
5 dl rasvatonta maitoo

Joskus menee ihan tollasena, joskus lisään vähän suolaa, joskus nautin vähäkalorisen mehukeiton kera. Ja on hyvää ja pitää nälän poissa sen 2-3h.

Kaupasta on näppärää kopata mukaan aina noi sydänystävän leseet. Niitähän on vaikka minkalaista mutta itse käytän yllä mainittuja.

Äpärä sanoi:
1½ dl sydänystävän kauraleseitä
½ dl sydänystävän monivilja
½ dl sydänystävä vehnäleseitä
½ dl milk protein(maustamaton)
5 dl rasvatonta maitoo

2dl sydänystävän kauraleseitä
½dl maitoproteiinia (maustettu suklaan makuiseksi)
2 banaania

Sauvasekoitinta perään. Toistaiseksi olen ihan veteen tehnyt, pitää kokeilla tuota maitoon joskus. Pitää hämmästyttävän hyvin nälän loitolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom