Punttitreeniä Boris Sheikon ohjelmien mukaan, kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaiser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuo jton kyykky 3 kertaa viikossa on aivan helvetin hyvä! Myös se piikkaus osa jonka jto teki on aivan helvetin mahtava! Suostitelen tekemään läpi!

Itsekkin tulen varmasti uudestaan tuon läpi rykäisemään ensi pv-kaudella.

siis mille päivälle voisi vedon ja penkin lykätä jos tätä tekisi?

- - - Updated - - -

juu hyvin sillä on tuloksia tehty. vedon osuus riippuu vetotyylistä ja suhteesta kyykkyyn.

Niinjoo..veto on melkein tuplaten mitä kyykky...penkkikin kyykkyä edellä...

no sit unohdat sen vedon ja teet vaikka jullee hieman tueksi, jos edes sitä.

Tuo jton kyykky 3 kertaa viikossa on aivan helvetin hyvä! Myös se piikkaus osa jonka jto teki on aivan helvetin mahtava! Suostitelen tekemään läpi!

Itsekkin tulen varmasti uudestaan tuon läpi rykäisemään ensi pv-kaudella.

Tämmösen version löysin, olikohan tämä mahdollisesti se mitä tarkoitit?

1a 2*3*80, 2*2*85, 1*90
1b 3*3*65, 3*2*70
1c 2*(3*80, 2*85, 1*90), 3*75

2a 3*(2*80, 2*65)
2b 2*2*85, 2*2*90, 3*75
2c 3*3*70, 3*2*75

3a 2*(3*85, 2*90, 1*95), 3*75
3b 3*(2*70, 2*75)
3c 2*80, 1*95, 2*80, 1*95, 2*80

4a 2*3*65, 2*2*70, 2*3*65
4b 7*1*90
4c 2*3*60, 3*2*65

5a 2*3*60, 3*2*65
5b 2*2*85, 2*1*90, 1*95, 1*97(aloitusrauta), 1*100-105 jos 1*97 helppo.
5c 4*1*80

6a --
6b keskiviikko 3*2*50
6c lauantai KISA: 1*97, 102, 110...

Juurikin tuo!

Kerrassaan hieno piikkaus! Käytän tuota myös ensi kyykyn piikkailussa. Sen verran mielekästä tekemistä tuo oli.

Kiitos jtolle!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

no sit unohdat sen vedon ja teet vaikka jullee hieman tueksi, jos edes sitä.

Eli veto kehittyy myös hurjan kyykkäämisen ansiosta? Olisiko liikaa jos ma tekisi jullen ja vatsat, ke pinnoilta vedon ja pe penkin ja avut vai mikä olisi hyvä jako tässä?

koitas nyt ese mennä treenaamaanki välillä...

jos kyykkäät kolme kertaa viikossa takaa tai yhen edestä, et tarvi kyllä juurikaan muuta sille vedolle nyt ku jullen kerran viikossa. keskity kehittään sitä kyykkyä. veto pysyy kyllä ja voi kehittyäkin. penkkiä voit tehdä kyllä 2-3 krt/ vko eri leveyksillä.

Käi näihinkin on vastaus jos vain löytäisi, mutta kun ei löydä...

Eli mulla on tarkoitus tehdä nyt ensi alkuun 29, 30, 31, 32. Nyt on tehty 29 läpi ja mietin tässä että ensi viikko on varmaan järkevää olla kevyt? Näin lienee tarkoitettukin? Pitäisikö tässä välissä myös kokeilla uudet ennätykset ja laskea sen mukaan uudet prosentit vai hakata kaikki läpi samoilla maksimeilla? Mun tapauksessa tällä ei tosin liene juuri väliä, koska mulla on sellainen tuntuma, että sarjojen perusteella voimatasoille ei ole tapahtunut ainakaan vielä tasan yhtään mitään. Katsotaan kevennyksen jälkeen miltä sit tuntuu.

Noin muuten tää 29 ei ole ainakaan ollut mikään paha vetää läpi, vaikka jotkut on varoitelleet, että voi olla rankkaa. Kyllähän se tästä vielä rankemmaksi muuttuu, mutta tää on ollut jopa paikoin melkoista löysäilyä kun 85% on korkein mikä on ohjelmaan merkattu ja sillä kakkosia. Saisin sillä esim. penkissä 5-6 toistoa. Oliskohan pitänyt huijata vähän ylöspäin vai onko tämän tarkoitus mennä näin? Volyymi ei ole tuntunut ollenkaan pahalta, mutta voihan se olla että se on sen takana kun tuntuu ettei ole tapahtunut mitään. Jos se siis alkaa salakavalasti tukottaa ja todelliset hyödyt saadaan esille kevennyksen jälkeen?

Mitäs muuten tämän jälkeen kun tämä koko paska on vedetty läpi? Mitä suosittelette jatkossa jos nyt Sheikoilu vielä kiinnostaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän nuilla pystyy reenailla ympäri vuodenkin mutta ite pitäisin jonkun näköisen offseasonin välissä, jossa tasosta riippuen 1-3kk pidempää sarjaa ja kasvatetaan siellä alueella sitä työkapasiteettiä ja jopa lihaa lisää ja sitten taas uutta voimakautta..

Sheikolta löytyy edistyneemmille 4xviikko ohjelmia netistä jos kehitys näillä lopahtaa.

Käi näihinkin on vastaus jos vain löytäisi, mutta kun ei löydä...

Eli mulla on tarkoitus tehdä nyt ensi alkuun 29, 30, 31, 32. Nyt on tehty 29 läpi ja mietin tässä että ensi viikko on varmaan järkevää olla kevyt? Näin lienee tarkoitettukin? Pitäisikö tässä välissä myös kokeilla uudet ennätykset ja laskea sen mukaan uudet prosentit vai hakata kaikki läpi samoilla maksimeilla? Mun tapauksessa tällä ei tosin liene juuri väliä, koska mulla on sellainen tuntuma, että sarjojen perusteella voimatasoille ei ole tapahtunut ainakaan vielä tasan yhtään mitään. Katsotaan kevennyksen jälkeen miltä sit tuntuu.

Noin muuten tää 29 ei ole ainakaan ollut mikään paha vetää läpi, vaikka jotkut on varoitelleet, että voi olla rankkaa. Kyllähän se tästä vielä rankemmaksi muuttuu, mutta tää on ollut jopa paikoin melkoista löysäilyä kun 85% on korkein mikä on ohjelmaan merkattu ja sillä kakkosia. Saisin sillä esim. penkissä 5-6 toistoa. Oliskohan pitänyt huijata vähän ylöspäin vai onko tämän tarkoitus mennä näin? Volyymi ei ole tuntunut ollenkaan pahalta, mutta voihan se olla että se on sen takana kun tuntuu ettei ole tapahtunut mitään. Jos se siis alkaa salakavalasti tukottaa ja todelliset hyödyt saadaan esille kevennyksen jälkeen?

Mitäs muuten tämän jälkeen kun tämä koko paska on vedetty läpi? Mitä suosittelette jatkossa jos nyt Sheikoilu vielä kiinnostaa?

Ei mitään omia kevyitä viikkoja tai piikkauksia sinne väliin. Sinne on jo valmiiksi ohjelmoitu kevyempiä päiviä ja 32 on piikkaus.

Ei mitään omia kevyitä viikkoja tai piikkauksia sinne väliin. Sinne on jo valmiiksi ohjelmoitu kevyempiä päiviä ja 32 on piikkaus.
Ookkei. Eli koko 16 viikkoa samoilla prosenteilla? Näin mä sen itse asiassa alunperin ajattelinkin, mutta alkoi epäilyttää. Toi kevennys on nyt harvinaisen selvä, eli ei erikseen mitään kevyitä kuin mitä ohjelmassa on, mutta se on vielä auki, että mitä tämän jälkeen? En ole oikein kärryillä noista ohjelmista mikä on mihinkin käyttötarkoitukseen. Sen tiesin että 32 on piikkaus mutta siinä se sit onkin. Mitkä on sellaisia hyväksi havaittuja komboja muuta kuin tämä 29, 30, 31, 32? Ja onhan tuossa noita competition syklejäkin niin kai sellaistakin voisi kokeilla joskus.

Tein itse alunperin pelkkään penkkiin tota ja ekan kierron eli 29:n aikana tuli 7,5kg lisää. Tämä siis niin, että kevennysviikon lopulla otin maksimitestin ja seuraavalla viikolla uuteen kiertoon, joka toi vielä 5kg lisää ennätykseen. En tiedä onko se rasituksen kumuloituminen nin tärkeä asia, että välillä ei saisi yhtään keventää, mutta jos todellinen kunto onkin jotain ihan muuta kuin alussa, niin loppuohjelman prosentit ovat myös. Yksi vaihtoehto on tietty ottaa jossain treenissä alkuun nousu maksimiin ja laskea seuraavasta treenistä lähtien prosentit sen mukaan. Eikä sitä tarvitse soveltaa edes joka liikkeessä. Sheikon ohjelmissa on suositeltu muutenkin säätämään suunnitelmanmukaisia painoja päivän kunnon mukaan.

Sheikohan on nyt alkanut tekemään netin välityksellä henkilökohtaisia ohjelmia, joten päätin itse kokeilla mitä sieltä tulee.

Hiukan taustaa:

Viimeiset noin 2kk tein maksimivoimaa, eli lähinnä 1-3 toiston sarjoja. Ennätyksiä tuli tehtyä joten varsin onnistunut maksimivoimakausi tuli pidettyä. Tälle kertaa toteutin sen systeemillä joka meni kutakuikin näin: Lajit usein, vähän kerralla, mikä tarkoitti lähinnä lajit 3-4 x viikko ja 1-2 kovaa / semi kovaa sarjaa kerralla. Toimi todella hyvin ja penkissä pääsin helpohkoon 157.5 kilon nostoon ja vedossa suht hyvään 250 kilon nostoon. Kyykyssä sain vakautettua 190-200 kilon kunnon, mutta siinä uutta ykkös maksimia en saanut. Tosin, etukyykky enkan kokeilin huvikseni ja siihen sain 10 kiloa lisää, tulos 160 kiloa. Painotus ja suurin kiima oli kyllä jakson ajan penkissä ja vedossa, koska vetotulos oli jauhanut 235 kilossa ties kuinka kauan. Siihen siis 15 kilon parannus, joka oli enemmän kun uskalsin toivoa. Penkissä myös 7.5 kiloa lisää, mutta uskoisin että 160-165 kiloa olisi tällä hetkellä se todellinen maksimi.

Olen myös tehnyt Sheikon valmiita ilmais ohjelmia, mutta ne olivat miulle aavistuksen liian keveitä semmoisenaan, joten niiden kanssa joutui hiukan liikaa säätämään. Joka toki tarkoitus onkin, kun eivät henkilökohtaisia ole.

Sitten otin sheikoon yhteyttä ja tässä nyt alustavia mietteitä:

Ennen ohjelman aloitusta:

- Viestittely toimii suht nopeaan, tai ainakin niin nopeasti kuin odotin.
- Englanninkielen taito yllättävän hyvää.
- "Ohjelmahakemus" oikein selkeä ja kattava. Halusi mm tekniikka viedoita, viimeisen kuukauden treenit kopiona itsellee, milloin seuraavat kisat, paljonko nukun vuorokaudessa, monta ateriaa päivässä, paljonko teen töitä, mitä laitteita ja välineitä salilta löytyy jne.

Ohjelman ensimmäinen viikko saapui:

- Excel varsin tutun oloinen, ei kuitenkaan tullut olo että nyt on monistettu jotain netin ilmaisohjelmaa.
- Vain viikko tuli ensin, loput 3 viikkoa tulee parin päivän sisään.
- Asia josta tuli olo, että hän oikeasti on panostanut tietojeni lukemiseen ja suunnitteluun oli seuraava: Olin laittanut että seuraavat kisat voisi olla 10.10. Hän kuitenkin laittoi vielä uudestaan eilen sähköpostia, että jos mahdollista, en kisaisi ainakaan "tosissaan" silloin ja että voidaan kyllä suorittaa kyseisissä kisoissa "testi", mutta mitään varsinaista Deloadia ja valmistautumista ei tuohon kisaan tehtäisi. Hänen mielestä tämä jäljellä oleva kuukausi on liian vähän aikaa valmistautua. Olin hänen kanssa samaa mieltä, ja siirrettiin ensimmäinen yhteinen kisa joulukuulle.

Sitten itse ohjelman ekaan viikkoon:

- Tämä on vähän sitä mitä pelkäsin. Paperilla aivan yli keveää. Uskoisin kuitenkin että tämä on suunniteltu juttu, koska miulla on todella kova, noin 2 kk treenijakso takana. Eli tämä eka viikko menee kevyestä viikosta. Jos kuitenkin seuraavat viikot on samanlaisia, pitää asiaan puuttua.
- Treenejä tulee viikkoon vain 4, joka on itselleni myös vähemmän mihin olen tottunut. Varsinkin kun kyykkyä tulee vain 2 x viikkoon, sama vetoa, penkkiä tosin on itselle "normi" 4 x viikko.
- Treenirunko ja liike jaoittelu on kuitenkin oikein mielekäs

Viikot 2-4:

- Näyttää jo kovuuden suhteen paremmalta.
- Volyymia alkaa löytyä ja laji variaatiot aika mielenkiintoisia
- Tehoakin löytyy vedossa ja penkissä, kun 85-90% raudoissa käydään
- Kyykky arveluttaa, koska tässä 4 viikon aikana ei oteta yli 80% kuormaa. Tämä hiukan kummastuttaa kun mainitsin kyllä monesti, että miulla tuo tuntuma isompaan rautaan häviää aika herkästi, varsinkin kyykyssä. Kuukausi nyt ei mikää älytön aika ole, joten jos ensi kuukauden ohjelmassa ei kyykyssä +80% rautoja näy, pitää asiasta vielä uudelleen mainita.

Viimeksi muokattu:
Tätä on mielenkiintoista seurata. Pidäpä meidät ajantasalla että nähdään miten sujuu ja minkälaiseen kisakuntoon pääsee.

Tätä on mielenkiintoista seurata. Pidäpä meidät ajantasalla että nähdään miten sujuu ja minkälaiseen kisakuntoon pääsee.

Tulen jokaisen viikon jälkeen tekemään yhteenvedon menneestä viikosta. Tänne ketjuun sitten kopioin kerralla kaikki materiaalit. Omassa päivyrissäni sitten joka treenin / viikon jälkeen mietteitä.

Jos tuo kirjotelma muuten vaikuttaa jotenkin huonosti kasatulta, johtuu se siitä kun olen sitä pariin otteeseen kirjoitellut ja tähän vain kopioinut eri postaukset.

Kisa kuntohan on vähän huono kehityksen seuranta, koska viime kisoista on useampi kuukausi ja silloin tulokseksi sain 170 / 135 / 205. Kunto on siis noista ajoista noussut hurjasti ja seuraavaan kisaan todennäköisesti nuo painot ovat jo aloitusraudoissa. Mutta katsellaan millasia rautoja sitä saa salilla ennen 12.12 nosteltua. Aavistuksen jännittää että miten tämä kovalla peruskuntokaudella ja onnistuneella maksimivoimakaudella saavutettu kunto säilyy näillä Sheikon "keveämmillä" treeneillä, mutta senhän se aika sitten näyttää.

Tulen jokaisen viikon jälkeen tekemään yhteenvedon menneestä viikosta. Tänne ketjuun sitten kopioin kerralla kaikki materiaalit. Omassa päivyrissäni sitten joka treenin / viikon jälkeen mietteitä.

Jos tuo kirjotelma muuten vaikuttaa jotenkin huonosti kasatulta, johtuu se siitä kun olen sitä pariin otteeseen kirjoitellut ja tähän vain kopioinut eri postaukset.

Kisa kuntohan on vähän huono kehityksen seuranta, koska viime kisoista on useampi kuukausi ja silloin tulokseksi sain 170 / 135 / 205. Kunto on siis noista ajoista noussut hurjasti ja seuraavaan kisaan todennäköisesti nuo painot ovat jo aloitusraudoissa. Mutta katsellaan millasia rautoja sitä saa salilla ennen 12.12 nosteltua. Aavistuksen jännittää että miten tämä kovalla peruskuntokaudella ja onnistuneella maksimivoimakaudella saavutettu kunto säilyy näillä Sheikon "keveämmillä" treeneillä, mutta senhän se aika sitten näyttää.

Paremmin kun uskotkaan. Älä pelkää. :)

Paremmin kun uskotkaan. Älä pelkää. :)

Ai siis mitä paremmin kun uskonkaan?

Jos kisakunnon löytymistä tarkoitat, niin itse nyt lukeudun niihin tyyppeihin jotka tarvitsevat kisojenkin lähellä suht kovia rautoja. Myös se, jos kyykkään ennen kisoja vain 145-160 kilolla, niin en kyllä varmasti tule olemaan ennätys kunnossa, eli 180-200 kilon kyykky kunnossa.

Myös kisaviikolla tarvitsen 80% rautoja. Ennen viime kisoja esim otin keskiviikkona 80-90% rautoja, ja lauantain penkkikisassa tein uuden ennätyksen ja kevyesti.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom