Punttisaliharjoittelun aloitusikä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aitzo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Eli tänään kun olin treenikaverini kanssa puntilla, niin joku "vanhempi tekijä" tokaisi toiselle (ite olin lepovuorossa) joitain tämänsuuntaista: "Ei oo mitään järkee treenata noidenkaan kun ne on kasvavassa iässä... ei oo mitään hyötyä"

No olen nyt 17 vuotta (en paljoa yli) ja olen jossain määrin säännöllisesti käynyt 0,5 vuotta salilla (taukoja välissä, esim kesä). Olen nyt 187cm pitkä ja painan 79kg.

Puntillä käyn useimmiten 10-12 kertaa kuussa.

Tietenkin suositeltava aloitusikä riippuu paljolti siitä mitä salilla tekee ja miten. Tietenkin persoonalliset erot ovat tässä asiassa suuria, mutta voitteko antaa edes jotain suuntaa antavia kommentteja, milloin harjoittelu kannattaisi aloittaa aikaisintaan?
:D

Originally posted by aitzo
mutta voitteko antaa edes jotain suuntaa antavia kommentteja, milloin harjoittelu kannattaisi aloittaa aikaisintaan?
Nyt. Anna mennä vaan. Et varmasti tuosta kasva edes enää.

Eli tänään kun olin treenikaverini kanssa puntilla, niin joku "vanhempi tekijä" tokaisi toiselle (ite olin lepovuorossa) joitain tämänsuuntaista: "Ei oo mitään järkee treenata noidenkaan kun ne on kasvavassa iässä... ei oo mitään hyötyä"

PASKANMARJAT SANON MINA !!!
itse olen kaynyt salilla lahes vuoden eika mitaan haittoja ainakaan viela ole ollut...painvastoin oloni on parantunut 100%
ja tulokset nousee kauheeta vauhtia:kippis1:

Itse alotin salilla käymisen 13-vuotiaana, tosin täytin muutaman kuukauden päästä 14v, eli vajaa 14-vuotiaana alotin salilla käymisen ja on tullu sellasia "kasvupyrähdyksiä" sen jälkeeki, ehkäpä sitä pituutta olis sitte kasvanu enemmän jos en ois alottanu käymään salilla, ei voi tietää.

Toki jos mielestäsi olet jo miehen mittainen ja et halua enää kasvaa niin aloita vaan. Pituuskasvuhan siinä kärsii kun energiaa kuluu lihasten kasvatukseen eikä pituuskasvuun. Kyllä tuo 187cm on mielestäni jo ihan hyvä mitta, itse olen 196 :D

Treenaa vaan!

Nyt murrosiän testo-höyryillä saat mukavan kehityksen. Jos kasvat vielä tai tulet kasvamaan, niin rajoita maven ja kyykyn tekemistä hirmupainoilla.

Niin ja muista keskittyä siihen omaan tekemiseesi. Elä välitä ollenkaan esim. muiden painoista. Tekniikka kuntoon...

Originally posted by Saapas
Pituuskasvuhan siinä kärsii kun energiaa kuluu lihasten kasvatukseen eikä pituuskasvuun.

Pitääkö tuo paikkansa, kyllä esim. jalkapallon pelaamisessa kuluu energiaa vai onko se paljon vähemmän kuin punttisalilla?

Eikös tohon energian kulutukseen auta se kun syö helvetisti?

Epifyysilevyjen sulkeutuessa pituuskasvu loppuu. Ne ei kuitenkaan kovin helposti salilla sulkeudu, mutta on siihen mahdollisuudet.
Originally posted by Aku-A
Pitääkö tuo paikkansa, kyllä esim. jalkapallon pelaamisessa kuluu energiaa vai onko se paljon vähemmän kuin punttisalilla?
Jalkapallolla saa kulutettua helposti enemmän.
Eikös tohon energian kulutukseen auta se kun syö helvetisti?
Joo.

No olen nyt 17 vuotta (en paljoa yli) ja olen jossain määrin säännöllisesti käynyt 0,5 vuotta salilla (taukoja välissä, esim kesä). Olen nyt 187cm pitkä ja painan 79kg.

Paskanmarjat tosiaan, kova kehitysvauhti alkaa juuri tuossa iässä, mutta kehitystä tulee jo paljon nuoremmillekin. Oma treeni alkoi 13 -vuotiaana, kehitystä tuli heti. Eikä sinun pituuskasvuunkaan pitäisi olla salitreenillä mitään vaikutusta, omaan runkoon hyppäys 178-->188cm tuli nuorena tehdyistä kovista treeneistä huolimatta.

Kovia treenejä vaan aitzo :kippis1:

Itse aloitin aikoinaan myös 12-13 vuotiaana, en nyt tarkkaan muista. Eli salille vaan, tietysti järjen kanssa. :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä oon 15 ja kyllä sitä salilla tulee nykyään käytyä. Penkistä menee melkeen olemattomalla harjoittelulla 85kg . Kyllä sitä melkeen voi sanoa että kun on karvaa kainaloissa ja äänenmurros yms. "täydellisesti" ohi, niin salille vaan.

Re: Re: Punttisaliharjoittelun aloitusikä.

Originally posted by tuulimuna
itse olen kaynyt salilla lahes vuoden eika mitaan haittoja ainakaan viela ole ollut...painvastoin oloni on parantunut 100%
Yksi parhaimpia juttuja kun treenaa on just se... ja että alkaa katsomaan vähän mitä suuhun laittaa, ja dokaa vähemmän... :rolleyes: no ehkä järkevämmin

Olin 15 kun ekan kerran olin salilla, 16 vuotiaana jäkevähköä treeniä, nyt kulkee treeni hyvin. Ton kuudennentoista ikävuoden aikana kasvoin pari senttiä pituutta ja paino nousi 8 kiloa :kippis1:

Olen kuullut että just ne kovilla painoilla tehdyt mavet ja kyykyt vois haitata pituuskasvua...mutta miten voi esim. käsien reenaaminen vaikuttaa pituuskasvuun??

Ja toi energian kuluminen nyt ei kyllä voi paikkaansa pitää...pelaataanhan sitä lätkää ja futistakin pikkupennuista eikä mun tietääkseni sentakia oo kukaan jäänyt lyhkäseksi...että safkallahan sitä energiaa saa kehoon...

Muutenhan tää kuulostas siltä, että jos haluaa kasvaa pitkäksi ei sais liikkua ettei energia kulu...enpä oo moista koskaan kuullut...

Salille vaan ja tekniikka kuntoon niin siitä se lähtee...

Tietenkin persoonalliset erot ovat tässä asiassa suuria, mutta voitteko antaa edes jotain suuntaa antavia kommentteja, milloin harjoittelu kannattaisi aloittaa aikaisintaan?

Nyt. Aikaisintaan ja viimeistään.

Ikäsi mukaan olet hyvin todennäköisesti aloittamassa piakkoin autokoulun. Punttisalilla touhuaminen on loppujen lopuksi aika samanlaista kuin tuolla muiden ratinvääntäjien seassa suihkiminen; kun pidät järjen kädessä ja vältät vauhtia ja vaarallisia tilanteita, niin hyvin todennäköisesti kasvu ei pysähdy. :)

Originally posted by mik99
mitäs niitä enää murehtia..se on mennytta aikaa ei muutaku kovia reenejä vaan niin kyllä se siitä..:kippis1:
Niinpä. Hyvä että alotin nyt enkä myöhemmin. Kovia treenejä sinnekin :kippis1:

Suositut

Back
Ylös Bottom