Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mulla ollu nyt kova treeni into päällä joten ruokaaki on tullu syötyä ihan kiitettävästi :D

Aamu: 3 dl hiutaleita, 1 rkl lesitiini, 100 g raejuusto, paljon mustikoita
Salin jälkeen hera.
Lounas: porkkana, parsakaalia, ruusukaalia, 7 kpl perunoita, jauhelihaa n 100 g kuorrutettuna ketsupilla ja maitoa
Päivällinen: parsakaalia, kurkkua, punajuuri, iso lautasellinen kaurapastaa ja kanaa tuorejuustolla, maitoa
Välipala: 1 muna, kurkkua, pöhkinöitä ja 2 rkl raejuustoa
Iltapala: 2 dl hiutaleita puurona, paljon mustikoita, 1 minuuttisämpylä (muna, 1 dl kauraleseitä, päällä voita paljon, juusto, kinkku, kurkku).

Ja aamulla taas kiiiiiljuva nälkä :D
Kerrankin hyvä esimerkki siitä et treenavan naisen kuuluu ja pitää syödä. Hyvältä näyttää ;)
Ite olen koittanut pikkuhiljaa viilailla syömisiä paremmalle tolalle( eli mun kohdalla energiamäärän kasvattaminen) ja kyllä sen ihan oikeesti huomaa että treenitkin kulkee paljon paremmin kun energiaa saa tarpeeksi.

huomannu ite että syömisellä on kova vaikutus treeneihin, saa lastata hurjasti lisää painoja liikkeisiin ja energiaa on eri tavalla, ja mikä parasta et treeneissä tulee nykyään hiki :D aiemmin sitkuttelin vähemmillä hiilareillä mut nyt oln lisänny niitä ja paljon, joka aterialle muista lähteistä kun rehuista :) protskun lappamista oon vähentäny,ennen saatoin laittaa joka ruokaan raejuuustoa mut nyt sitä menee vaa aamusin ja hätävarana päivällä.

uusin lemppariruoka: pastaa,kanaa ja tuorejuustoa namnam!! :D

Aamupalaksi vetäsin skyr uuniomenarahkan, banaanin&kahvia.
Lounaaks kanasalaatin jämän kaapista
Nyt taas välipalaks sitä samaa uuniomena skyrriä
Nyt tuola hellalla porisee jlihakeitto ja alan ruskistamaan j.lihaa siihen
Iltapalasta en vielä tiedä kun en ole varma menenkö salille ja jos menen mitä meen tekemään. :D

Tänään:
Aamupala: puolikas rahka blandattuna 1dl:lla maustettua jugurttia, banaanilettuja (1 bansku 2 munaa) ja vähän vaahterasiirappia.
Lounas: bolognese broilerijauhelihasta n. 150g (sis. mm. kirsikkatomaatteja, yrttejä ja ruokakermaa) ja gluteenitonta pastaa 70g.
Välipala: profeel-rahka
Crossfit-treeni (painonnostoa ja lyhyehkö kuntopiiri)
Palkkari: 1 dl Sportlife Recovery+ (p ja hh 1:1)
Illallinen: tuorejuustolla täytetty kanafilee n. 150g, n. 300g bataattia ja n. 1 porkkana uunissa paahdettuna, jälkkäriksi muutama pala suklaata.
Juomina veden lisäksi teetä, vähän jääteetä, vissyä ja illallisella valkkaria. Ruuanlaittoon käytän oliiviöljyä, mikä on yritetty laskea mukaan kaloreihin.
Kiloklubin laskurin mukaan 2520kcal, hh 251 g, rasva 79 g ja proteiini 165 g.
Omat mitat 69,5kg/174cm. Mielipiteitä?

Iltapalaks holahti järkkynälkään puolikas munakas kalkkunoineen tomaatteineen ja juustoineen..1jälkiuunileipä kalkkunalla ja kanamunalla (keitetty) sekä kohta varmaan napsin parit cadhewpähkinät veden kans ja alan nukkumaan. Kauhee nälkä tuli kauheesta reenistä. :D

Iltapalaks holahti järkkynälkään puolikas munakas kalkkunoineen tomaatteineen ja juustoineen..1jälkiuunileipä kalkkunalla ja kanamunalla (keitetty) sekä kohta varmaan napsin parit cadhewpähkinät veden kans ja alan nukkumaan. Kauhee nälkä tuli kauheesta reenistä. :D
Mä syön aina päivän (toisen) pääaterian treenin jälkeen, koska sillon on eniten nälkä. :)

Noin mäkin joskus tein kun en ollut koulussa jonka seurauksesta työssäoppimassa. Aterioiden suunnittelu ollut tosi huonoa.:ruoska:
Mutta täytyy varmaan viikonloppuisin/lomapäivinä kiinnittää tohon huomiota. Tuppaa olee noi mun tykkäämät reenit illas aikaan niin hankaloittaa. Pitäs kai vetää sit vaan tuhti välipala sillon ennen treeniä. :oops:

Viimeksi muokattu:
Ainiin nyt aamupalaksi alku-puuroa jäisillä vadelmilla&luumusosesydämellä. ♡ (muksujen sellai sokeroimaton noin puolet purkista) +keitetty kanamuna.

Viimeksi muokattu:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mari91: Muuten ei mitään ihmeitä, mut mä lisäisin kasviksia, marjoja yms. Proteiinista on vara vähän vähentääkin.
Muakin hämmentää tää että heti kun lisää pari pientä rahkaa, proteiinit menee yli 2g/kg (saati jos laskisi rasvattomasta painosta). Tietysti niitä voisi vähän vähentää pääruoilta niin tulisi kuitenkin tasaisesti pitkin päivää. Joo kasvikset on mulle ikuisuusongelma, mutta usko pois tää on jo parannusta esim. lapsuuden ruokatapoihin. :D

^ Tossa tulis jo ihmeitä noihin "kasviksiin" kun pistäisit tuoreita marjoja rahkaan. Banaani tuo makeutta ja eikun ääntä kohti :)
Joo mä teinkin tätä kesällä kun oli tuoreita marjoja. :) Toki mulla on niitä pakkasessa kanssa, ja välillä teen esim. smoothieita, nyt vaan oon tykästyny noihin banaanilettuihin aamiaisella ja iltapäivällä taas usein ei ehdi askartelemaan.

Ite tulee usein wokattua ruoan sivuun jotain he-ma-pa/muuta pakastevihannes sekoitusta lämpimäksi lisukkeeksi. Tulee kivasti lisää rehuja, eikä aikaa kulu kauaa ja voi isomman satsin kerralla pyöräyttää ja laittaa jääkaappiin muiden pöperöiden kanssa ja lämmitellä sitten tyyliin mikrossa.

Mä oon rakastunu taas porkkanoihin, rouskin niitä koko ajan :D eilen oli huono syömispäivä ku ei oikein maittanu mut silti oli nälkä.

Aamulla soutu 30 min
Aamupala: 3 dl hiutale, 200 g raejuusto, 1 rkl pellava ja 1 tl lesitiini, marjoja
Sali jalkoja kevyesti tunti
Lounas: kaurapastaa tomaattisella jauhelihakastikkeella lautasellinen ( n 6 dl ) , punajuuri ja porkkanoita, lasi maitoa
Pöivällinen: 4 perunaa, pulled porkia, juustosiivuja muutama, punajuuri ja porkkanoita
Iltaruoka: kebabsalaatti ja palanen valkosta leipää

Rasvaa ainakin tuli hyvin, oli tarkotus syödä puuro illalla ni hiilarit jäi ton salaatin takia vähille, yritin kompensoida tolla leivällä :D

Olen nyt nostanut viime aikoina hiilareiden ja kokonaisenergian määrää pikkuhiljaa. Nyt tavoitteena syödä n. 2000kcal/pvä. tällä määrällä paino ei ole lähtenyt vielä nousemaan. Jonkin aikaa tällä määrällä, ja sitten lisää :) Tavoitteena seurailla kuinka paljon kärsisi syödä ennenkuin vaikuttaa painoon. (En laske siis kaloreita mitenkään kovin tarkasti. Lähinnä tyyliin leipä päällisineen=100kcl, puuro (2dl hiutaleista)=300kcal, rahka 250g=150kcal, annos lihaa=150-200kcal jne. salaattia/kasviksia en laske ollenkaan, niitä kuitenkin syön paljon).

Eiliset:
AP: Kaksi jälkiuunipalaa voilla ja kalkkunaleikkeellä, rahkaa 1/2prk (250g), kahvia ja vettä, vitamiinit.
VP: Rahkaa 2/3prk, kahvia ja vettä
LO: Bataattisosekeittoa 5dl rasiallinen (kermainen), rahkaa 1/3prk,, perunarieskaa pala, vettä
VP: Kaksi jälkiuunipalaa voilla, kalkkunaleikkeellä ja kurkulla, keksi, kahvia ja vettä
PÄ: Kanawokkia, salaattia, pali riisikakkua voilla ja kalkkunaleikkeellä, teetä, vettä
IP: Mysli-raejuustosekoitusta maidolla

Tänään: (tiedän jo mitä tulen syömään, kun olen menossa iltavuoroon ja eväät mukana :D )
AP: Kaurapuuroa marjoilla ja voisilmällä, rahkaa 1/2prk, kahvia ja vettä, vitamiinit
Selkätreeni, jonka jälkeen palkkari
LO: Kanawokkia, salaattia, kaksi jälkiuunipalaa voilla ja kalkkunaleikkeellä, vettä ja kahvia
VP: Rahkaa 1/2prk, porkkana, vettä
PÄ: Salaattia ja purkillinen tonnikalaa, öljyä salaatissa n. 10g, vettä
VP: 1/2 prk rahkaa, vettä
IP: kotona illalla varmaankin joko mysliä maidolla tai puuroa

Leivälle, puuroon ja riisikakuille käytän reilusti voita, salaatiin öljyä ja silloin tällöin kahviin kookosöljyä. Enemmänkin rasvaa saisi kyllä tulla.

Edit: On mulla tarkoitus töitäkin tehdä syömisen lomassa :D Tänään vain tulossa vähän "hitaampi" päivä (toivottavasti), niin ehtii syömään useammin.

Meh...mun eiliset syömiset. Olin hiukan laiskalla tuulella aamulla ni vetäsin vaa jälkiuunileipäpalan voilla&teetä.
Lounaaks vedin 2kanankoipea+noin puolet kesäkurpitsasta jonka käytin uuniaa juuston kanssa. Hiukan kurkkua ja tomaattia.

Väkipalaks rahkaa vadelmilla ja pikkuuloraulsella "nollakalorisiirappia" jota tilasin jonkun aikaa sitten.
Sit treenit
Joiden jälkee vetäsin protskupatukan. Leaderin gluteenittoman persikkapatukan
Sit jonkun aikaa möllötettyäni söin yhden kanakoiven ja lopun kesäkurpitsan juustolla.
Iltapalaks tein banaanista&vadelmasta turkkilaisen jogurtin.

Näin.
Sitten monivitajuoma, magnesiumCit & kalantabut&d-vitamiini
Tänään alotan banaanilla&alkupuurolla hiukan viel eilistä banaanijogurttia&loraus mustikkallakin mautettua samaa jogurttia.
.

Meh...mun eiliset syömiset. Olin hiukan laiskalla tuulella aamulla ni vetäsin vaa jälkiuunileipäpalan voilla&teetä.
Lounaaks vedin 2kanankoipea+noin puolet kesäkurpitsasta jonka käytin uuniaa juuston kanssa. Hiukan kurkkua ja tomaattia.

Väkipalaks rahkaa vadelmilla ja pikkuuloraulsella "nollakalorisiirappia" jota tilasin jonkun aikaa sitten.
Sit treenit
Joiden jälkee vetäsin protskupatukan. Leaderin gluteenittoman persikkapatukan
Sit jonkun aikaa möllötettyäni söin yhden kanakoiven ja lopun kesäkurpitsan juustolla.
Iltapalaks tein banaanista&vadelmasta turkkilaisen jogurtin.

Näin.
Sitten monivitajuoma, magnesiumCit & kalantabut&d-vitamiini
Tänään alotan banaanilla&alkupuurolla hiukan viel eilistä banaanijogurttia&loraus mustikkallakin mautettua samaa jogurttia.
.
Mihinkäs hiilarit unohtu?

Laskin pitkästä aikaa päivän syömiset. Omat mitat 161 / 61, tällä hetkellä ei tarvetta muutoksille painossa.

Aamupala: rahka, parisataa grammaa marjoja, ehkä 40 g cashew-pähkinöitä, loraus juoksevaa hunajaa, kolme keitettyä kananmunaa
Lounas: kaksi kanankoipea, isohko satsi mozzarellasalaattia, 60 grammaa suklaata
Välipala: luonnonjogurtti, neljä tuoretta viikunaa, iso kourallinen sekoitusta, jossa erilaisia pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä, rasia Läkerolin Cactus-pastilleja päivän mittaan
Banaani, Tehosportin palkkarijuoma
Iltapala: rahka, 3 desiä mehukeittoa, parisataa grammaa marjoja, keitetty kananmuna

Pari litraa vettä, omega3, sinkki, d-vitamiinit

Noin 2800 kcal, R135 / HH 275 / P 185

Kalorimäärä taitaa olla aika vakio, yleensä mulla on aamulla munien sijaan hedelmä tai pari ja lounaalla joku oikea hiilarinlähde (peruna, riisi, bataatti, uunijuurekset). Pitää silti kiinnittää jatkossa huomiota proteiinin ja rasvan määrään, tossa on molempia liikaa.

Plussat: näemmä aineenvaihdunta on nyt sillä tasolla, että aika huoletta saa vetää ruokaa (ja suklaata) napaan lihomatta :D Ruoka myös maistuu ja sehän on terveen ihmisen merkki. Suklaata lukuunottamatta mitään itsessään epäterveellistä tai huonoa ruokaa tossa ei ole, mut eipä mulle edes maistu einekset tai roskaruoka. Vihannesten osuus sais tietty olla isompi, mutta onhan tossa melkein kilon verran tuoreita kasviksia, marjoja ja hedelmiä.

Saa kommentoida! :)

Aamupala/lounas: vihermehu (pinaatti, omena, lehtikaali, inkivääri) ja kaksi ruistonnikalatoastia joiden sisällä pinaattia, avokadoa jne., kuppi kahvia maidolla. Yleensä syön kyllä nää erikseen eli kaks ateriaa mutta nukuin pommiin enkä ehtinyt syödä aamupalaa.
Välipala: omena, vihertee, porkkanoita, AED-vitamiini.
Päivällinen: Bataattimuusia, pari keskikokosta kanafilettä ja n. 150g kasviksia (porkkana, maissi, parsakaali)
Iltapala: kuppi glögiä ja näpsäkkä miniannos (n. 70g) haggista.
Vettä toki juon lisäksi. Varmaan öö kaiken osuus saisi olla isompi, treenaan 5krt viikossa ja eihän toi nyt mihinkään riitä, mutta oon huomannut että oon a) laiska ja b) pihi: en jaksa kokoajan vääntää ruokaa ja kun väännän haluan että siitä riittää riittävän pitkäksi aikaa, eli vähintään seuraavalle päivälle. Useimmiten ostan vaan liian vähän ruokaa. Laiska oon laskemaan kaloreita ja etenkään mitään makroja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom